#1
Dag lieve mensjes in deze vreemde tijden,
Hopelijk zijn jullie allemaal nog veilig en gezond.
Een klein issue in olifantenland: ik krijg sinds een aantal maanden Wellbutrin XR voorgeschreven voor depressie. Dit werkt goed, ik ben over het algemeen zeer tevreden met het middel. Eerder kreeg ik een SNRI maar daar werd ik slaperig en apathisch van. Van de Wellbutrin had ik na een paar lastige eerste dagen uiteindelijk geen bijwerkingen meer. Ik voel niet bewust dat ik het gebruikt heb, ben weer mezelf, het dempt niet, ik merk alleen dat het de depressieve/paniekerige pieken opvangt.
Tot nu toe dus geen problemen. Heb maanden ‘geteerd’ op de startdosis, 150 mg, maar uiteindelijk recent toch gezamenlijk besloten om de dosis op te hogen naar 300 mg, de target dosis. Deze overgang ging soepel.
Het lijkt echter zo te zijn dat bepaalde drugs (veel) heftiger binnenkomen. Nu vind ik dat niet zo‘n ramp, beter wat heviger dan geen effect, psychedelica zou ik anders echt gaan missen (de SNRI remde enórm, ik heb op een bepaald moment 11 LSD-zegels gevroten en kreeg alsnog een medium effect xD beetje zonde). Ik weet dat je met depressie, zeker met medicatie, beter geen drugs kunt gebruiken, ik doe dit in dit stadium dan ook zeer gecontroleerd en weet meestal wel wat ik kan hebben. Wellbutrin is in ieder geval minder gevaarlijk in combinatie met drugs als MDMA dan de SSRI’s/SNRI’s bijvoorbeeld, ik kwam niet echt grote waarschuwingen tegen bij het inlezen.
Een tijd terug probeerde ik voor het eerst DOC, ~ 3.7 mg, een moet ik wel toegeven stevige dosis voor een eerste experiment. Die kwam wel wat heftig op mijn dak. Fysiek eigenlijk té heftig. Mentaal/psychedelisch en visueel - hoewel héél erg sterke visuals - was het goed te doen maar ik had enorme ‘time mindfucks’, vertragingen in of zelfs stilstaan van de tijd, dit ging minstens 12 uur door met daarna nog royaal 12 uur een na-trip en een behoorlijke kater. Leuk was die trip niet, ook al was er wel acceptatie van mijn kant wat betreft het gedoe met de tijd waardoor álles eeuwig duurde en de muziek verschrikkelijk klonk, maar ik had geen referentiekader met DOC dus ik dacht: zal wel, volgende keer dan maar iets lager doseren.
Nu heb ik dus gisteravond nog eens 2C-B FLY gebruikt. Informatie vooraf: ik heb aardig wat ervaring met FLY omdat ik al een tijdje niet aan goede 2C-B kon komen. Ik neem altijd dezelfde dosis, 20 mg, en dan vind ik het effect alsnog zeer mild, soms underwhelming. Ik verwacht van FLY echter ook niet veel spectaculairders dan een nachtje lol. Het is ook de enige psychedelica die ik ken waarbij ik tot dusver amper tot geen visuele effecten had. Nog minder dan bij reguliere 2C-B. Niet erg, want ik zoek dat ook niet perse, maar wel een voor mij opvallend kenmerk van FLY aangezien ik nogal gevoelig ben voor het visuele.
Gisteren viel het echter totaal anders dan gewoonlijk. We weten allemaal dat 2C-B (en ook FLY) een vrij nasty bodyload heeft, die ik sowieso altijd nogal buitenproportioneel heb gevonden t.o.v. de milde psychedelische effecten. Ik voel me altijd wel een dik uur minder in de come-up. Gisteren was ik echter enórm misselijk, tot bijna kotsens aan toe, en dit voor een royale 2.5 uur lang tot ik uit ellende maar een Primperan heb genomen die ik voorgeschreven krijg voor migraine (misschien wel handig om te melden, ik heb frequent migraine en ben dus gevoelig voor misselijkheid). Ook kreeg ik al snel een bizar sterk visueel effect. Niks spectaculairs met ogen dicht, maar met ogen open leek het alsof ik een flinke dosis LSD had gebruikt. Dit verbaasde mij enorm, omdat ik dit dus niet ken van FLY. Mentaal voelde ik me niet veel verder heen dan anders.
Eerst dacht ik dat dit toeval moest zijn (ik had dezelfde batch pilletjes gebruikt als altijd), tot ik ineens besefte dat de Wellbutrin hier wel eens mee te maken zou kunnen hebben. Dit vermoeden heb ik omdat het zo’n groot verschil was met normaal, tenzij er écht sprake is geweest van veel toeval/onbewust een groter effect van set/setting. Ik vind dit toch wat moeilijk te geloven omdat ik ook een dag lang een kater had, fysiek, iets wat ik ook niet ken van FLY.
Heb al wat zitten googelen en wat informatie gevonden dat Wellbutrin de spiegel van MDMA maar ook fenethylamines kan verhogen, vanwege gebruik van soortgelijke eiwitten voor de afbraak. De informatie is echter niet eenduidig. Het zou ook kunnen afvlakken.
Iemand die hier meer van weet of soortgelijke ervaringen heeft? Was dit toch toeval? Moet ik serieus ernstig oppassen met het combineren van drugs (waaronder psychedelica) met dit middel? En geldt dit voor alle middelen? Ik had eerder geen problemen met bijvoorbeeld amfetamine. En van DOC weet ik dus niet hoe ongebruikelijk het effect was wegens geen vergelijkingsmateriaal.
Ik wilde dit toch even delen op het forum, uit verbazing en in de hoop dat iemand misschien antwoorden heeft. Maar ook als een soort waarschuwing voor anderen die drugs met medicatie combineren (wat nogmaals niet het allerverstandigste is, daar ben ik me van bewust).
Groetjes! En uiteraard: stay healthy! <3
Hopelijk zijn jullie allemaal nog veilig en gezond.
Een klein issue in olifantenland: ik krijg sinds een aantal maanden Wellbutrin XR voorgeschreven voor depressie. Dit werkt goed, ik ben over het algemeen zeer tevreden met het middel. Eerder kreeg ik een SNRI maar daar werd ik slaperig en apathisch van. Van de Wellbutrin had ik na een paar lastige eerste dagen uiteindelijk geen bijwerkingen meer. Ik voel niet bewust dat ik het gebruikt heb, ben weer mezelf, het dempt niet, ik merk alleen dat het de depressieve/paniekerige pieken opvangt.
Tot nu toe dus geen problemen. Heb maanden ‘geteerd’ op de startdosis, 150 mg, maar uiteindelijk recent toch gezamenlijk besloten om de dosis op te hogen naar 300 mg, de target dosis. Deze overgang ging soepel.
Het lijkt echter zo te zijn dat bepaalde drugs (veel) heftiger binnenkomen. Nu vind ik dat niet zo‘n ramp, beter wat heviger dan geen effect, psychedelica zou ik anders echt gaan missen (de SNRI remde enórm, ik heb op een bepaald moment 11 LSD-zegels gevroten en kreeg alsnog een medium effect xD beetje zonde). Ik weet dat je met depressie, zeker met medicatie, beter geen drugs kunt gebruiken, ik doe dit in dit stadium dan ook zeer gecontroleerd en weet meestal wel wat ik kan hebben. Wellbutrin is in ieder geval minder gevaarlijk in combinatie met drugs als MDMA dan de SSRI’s/SNRI’s bijvoorbeeld, ik kwam niet echt grote waarschuwingen tegen bij het inlezen.
Een tijd terug probeerde ik voor het eerst DOC, ~ 3.7 mg, een moet ik wel toegeven stevige dosis voor een eerste experiment. Die kwam wel wat heftig op mijn dak. Fysiek eigenlijk té heftig. Mentaal/psychedelisch en visueel - hoewel héél erg sterke visuals - was het goed te doen maar ik had enorme ‘time mindfucks’, vertragingen in of zelfs stilstaan van de tijd, dit ging minstens 12 uur door met daarna nog royaal 12 uur een na-trip en een behoorlijke kater. Leuk was die trip niet, ook al was er wel acceptatie van mijn kant wat betreft het gedoe met de tijd waardoor álles eeuwig duurde en de muziek verschrikkelijk klonk, maar ik had geen referentiekader met DOC dus ik dacht: zal wel, volgende keer dan maar iets lager doseren.
Nu heb ik dus gisteravond nog eens 2C-B FLY gebruikt. Informatie vooraf: ik heb aardig wat ervaring met FLY omdat ik al een tijdje niet aan goede 2C-B kon komen. Ik neem altijd dezelfde dosis, 20 mg, en dan vind ik het effect alsnog zeer mild, soms underwhelming. Ik verwacht van FLY echter ook niet veel spectaculairders dan een nachtje lol. Het is ook de enige psychedelica die ik ken waarbij ik tot dusver amper tot geen visuele effecten had. Nog minder dan bij reguliere 2C-B. Niet erg, want ik zoek dat ook niet perse, maar wel een voor mij opvallend kenmerk van FLY aangezien ik nogal gevoelig ben voor het visuele.
Gisteren viel het echter totaal anders dan gewoonlijk. We weten allemaal dat 2C-B (en ook FLY) een vrij nasty bodyload heeft, die ik sowieso altijd nogal buitenproportioneel heb gevonden t.o.v. de milde psychedelische effecten. Ik voel me altijd wel een dik uur minder in de come-up. Gisteren was ik echter enórm misselijk, tot bijna kotsens aan toe, en dit voor een royale 2.5 uur lang tot ik uit ellende maar een Primperan heb genomen die ik voorgeschreven krijg voor migraine (misschien wel handig om te melden, ik heb frequent migraine en ben dus gevoelig voor misselijkheid). Ook kreeg ik al snel een bizar sterk visueel effect. Niks spectaculairs met ogen dicht, maar met ogen open leek het alsof ik een flinke dosis LSD had gebruikt. Dit verbaasde mij enorm, omdat ik dit dus niet ken van FLY. Mentaal voelde ik me niet veel verder heen dan anders.
Eerst dacht ik dat dit toeval moest zijn (ik had dezelfde batch pilletjes gebruikt als altijd), tot ik ineens besefte dat de Wellbutrin hier wel eens mee te maken zou kunnen hebben. Dit vermoeden heb ik omdat het zo’n groot verschil was met normaal, tenzij er écht sprake is geweest van veel toeval/onbewust een groter effect van set/setting. Ik vind dit toch wat moeilijk te geloven omdat ik ook een dag lang een kater had, fysiek, iets wat ik ook niet ken van FLY.
Heb al wat zitten googelen en wat informatie gevonden dat Wellbutrin de spiegel van MDMA maar ook fenethylamines kan verhogen, vanwege gebruik van soortgelijke eiwitten voor de afbraak. De informatie is echter niet eenduidig. Het zou ook kunnen afvlakken.
Iemand die hier meer van weet of soortgelijke ervaringen heeft? Was dit toch toeval? Moet ik serieus ernstig oppassen met het combineren van drugs (waaronder psychedelica) met dit middel? En geldt dit voor alle middelen? Ik had eerder geen problemen met bijvoorbeeld amfetamine. En van DOC weet ik dus niet hoe ongebruikelijk het effect was wegens geen vergelijkingsmateriaal.
Ik wilde dit toch even delen op het forum, uit verbazing en in de hoop dat iemand misschien antwoorden heeft. Maar ook als een soort waarschuwing voor anderen die drugs met medicatie combineren (wat nogmaals niet het allerverstandigste is, daar ben ik me van bewust).
Groetjes! En uiteraard: stay healthy! <3