Ik had hoge verwachtingen van 2C-I, maar ik vond het een beetje underwhelming eigenlijk. Nou moet ik ook zeggen dat ik maar een kleine resthoeveelheid heb kunnen bemachtigen, waardoor ik 20 milligram kon nemen. Op zich perfect voor een eerste keer proberen, maar ik had dus het idee dat het nog wat weinig was.
De visuals waren wel aardig met scenery slicing en
acuity enhancing, maar ik miste dus juist net de extra kleuren. Maar ik had geen pattern recognition en dus geen fractals die overal overheen kropen, zoals ik van LSD wel altijd heb.
Op zich vond ik de trip van 2C-I wel veel kenmerken hebben van LSD. Alleen was ik het eerste 1,5 uur misselijk alsof ik een steen in mijn maag had, vond ik de visuele effecten dus wat underwhelming, de headspace was niet iets om over naar huis te schrijven en toen de 2C-I begon uit te werken kreeg ik last van een enorm barstende koppijn.
Dus ik was er eigenlijk niet zo fan van.
Sowieso vind ik dit soort bijwerkingen nogal een nadeel van fenetylamines. Ze veroorzaken gewoon relatief veel neveneffecten zoals misselijkheid en hoofdpijn. Wat dat betreft heb ik echt veel liever lysergamides of tryptamines.
Als ik 2C-I gelijkvloers vergelijk met andere 2C-x, dan staat 'ie wel aardig hoog in het lijstje. Mijn favoriete 2C-x is denk ik toch wel 2C-B. Maar dat is alleen maar omdat die zo lekker samengaat met MDMA. Ik neem 2C-B eigenlijk nooit op zichzelf als tripmiddel, maar meer als middel om de MDMA comedown mee te verzachten en als een soort after-middel voor de terugreis van een feestje. Daar is het heerlijk voor.
Het meest verrassende middel uit de 2C-x-reeks vond ik 2C-C. Die stof heeft niet zo'n goede naam vanwege de korte werkingsduur en de hoge benodigde doseringen. Maar ik vond de trip echt superrecreatief! Ik kreeg er een comfortabele warme bodyload van en de visuals waren echt prachtig. Toegegeven, de trip is dan na 1,5 uur grotendeels weer voorbij. Maar dat is denk ik gewoon de charme van 2C-C. Het is lekker laagdrempelig en recreatief.
De absolute verliezer uit de reeks is 2C-P. Sowieso is de dosering van die stof echt niet te doen. 8 milligram is een lage dosering en 12 milligram kan al een overdosering zijn. Dan heeft het spul ook nog een come-up van 3 uur, zijn de visuals niet bijzonder, doet het emotioneel weinig en ook van deze stof kreeg ik flinke hoofdpijn. Ik zou die stof het allerminst aanraden.
2C-D vond ik niet bijzonder, hoewel het wel erg lijkt op mescaline. Maar dan een ontzielde mescaline waarbij precies de magie die mescaline zo bijzonder maakt ontbreekt. 2C-D heeft nagenoeg geen visuals, wel misselijkheid, en een klein beetje emotionele helderheid. Maar misschien moet ik 2C-D ook eens nemen na de MDMA. Alexander Shulgin noemde 2C-D namelijk 'psychedelic tofu', omdat het de 'smaak' zou aannemen van de andere psychedelica die je in je 'gerecht' gooit.
2C-E heb ik wel een paar keer geprobeerd. Die vond ik ook wel aardig. Goeie trips op zich. Alleen ook hier weer relatief veel bijwerkingen voor de trip die je krijgt. De dosering met 2C-E is ook lastig. Je hebt al snel óf een underwhelming trip, óf je neemt wat te veel en dan is de trip wel leuk maar de bijwerkingen totaal kut. Dus als ik kan kiezen tussen een 4-x-tryptamines, lysergamines of 2C-E, dan winnen de lysergamines en tryptamines altijd.