#1
Maar wel hero 🤔Ik zou geen lsd doen xd
Maar wel hero 🤔Ik zou geen lsd doen xd
Ik vind op dit moment van etizolam, clonazolam, flualprazolam, flunitrazolam en bromazolam, toch de laatste het sterkste.Deze vraag is niet voor mij. Maar ik stel ze alsnog. Het gaat om een vrouw met last van zware manische opstoten. Lorazepam werd haar voorgeschreven maar die werken niet... De manieen zijn te sterk. Slapen is een ramp. Ze moet kunnen rusten om eruit te raken.
Wat zijn de sterkste analoge benzo's?
En om te slapen?
Dank bij voorbaat!
Of Gwn terug gaan naar de doktor en een anti pwychoticum vragen?
Iets als quetiapine zal haar plat leggen voor een paar uur en helpen met de manie.
Is ze bipolair ?
Ja ze is bipolair, dus een anti-psychoticum zou redding kunnen bieden. Maar ze heeft begin dit jaar besloten te stoppen met dagelijkse medicatie. Tot nu toe gaat het goed en heeft ze toegestemd af en toe een paar dagen een benzo te nemen. Ik ben hier principieel niet tegen.Dit kan je beter in overleg met de arts regelen.
Een benzo zal niet helpen tegen het manische denk ik. Juist medicatie is nodig bij een bipolaire stoornis. Of heel veel LSD.... schijnt de stoornis te kunnen genezen.Ja ze is bipolair, dus een anti-psychoticum zou redding kunnen bieden. Maar ze heeft begin dit jaar besloten te stoppen met dagelijkse medicatie. Tot nu toe gaat het goed en heeft ze toegestemd af en toe een paar dagen een benzo te nemen. Ik ben hier principieel niet tegen.
Heb ik ook al gezien. Lijkt mij sterk. Maar ze valt niet om te praten. En raar of niet maar ik respecteer die keuze. En ik laat haar zelf de grenzen aftasten. Hopelijk draait ze zo vanzelf wel bij.Een benzo zal niet helpen tegen het manische denk ik. Juist medicatie is nodig bij een bipolaire stoornis. Of heel veel LSD.... schijnt de stoornis te kunnen genezen.
![]()
A woman took 550 times the usual dose of LSD, with surprisingly positive consequences | CNN
Accidental drug overdoses can be life threatening but for two women who took massive hits of LSD the experience was life changing -- in a good way.www.cnn.com
Klinkt als mn moeder.... ook bipolair en gestopt met medsHeb ik ook al gezien. Lijkt mij sterk. Maar ze valt niet om te praten. En raar of niet maar ik respecteer die keuze. En ik laat haar zelf de grenzen aftasten. Hopelijk draait ze zo vanzelf wel bij.
Ik ben zelf soms gestopt, maar nooit langer dan een paar weken. Dan eindigde het vaak in opnames...Klinkt als mn moeder.... ook bipolair en gestopt met meds
Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen iemand haar eigen keuzes laten maken, of iemand die eigenlijk andere medicijnen nodig heeft sterke benzo's te verstrekken.Ik ben zelf soms gestopt, maar nooit langer dan een paar weken. Dan eindigde het vaak in opnames...
Maar iedereen heeft toch het recht om die keuze te maken, toch? Zoniet zetten we zieke mensen gevangen. Dan mogen die zogezegd niets beslissen...
En je zegt hier dat het goed gaat, maar in je openingspost lees ik iets heel anders...Ja ze is bipolair, dus een anti-psychoticum zou redding kunnen bieden. Maar ze heeft begin dit jaar besloten te stoppen met dagelijkse medicatie. Tot nu toe gaat het goed en heeft ze toegestemd af en toe een paar dagen een benzo te nemen. Ik ben hier principieel niet tegen.
Ze vangt haar hoogtes en laagtes goed op. Alleen hebben anderen er som last van. 'gooi er maar wat pillen in', laat ze maar 'normaal' zijn... Dat kan toch ook niet déoplossing zijn?En je zegt hier dat het goed gaat, maar in je openingspost lees ik iets heel anders...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."