Een verbod zit er wel in als het alleen maar negatief in het nieuws komt zoals nu. Wat ik best een kwalijk zaak vind. Het zou ieders eigen keuze moeten zijn wat hij wel of niet in zijn lichaam stopt en voor welke redenen. Ik mag ook zelf bepalen wat ik in de winkel koop om mijn buik te vullen zodat mijn hongergevoel verdwijnt. Maar voor meer plezier uit mijn leven te halen mag ik ineens niks in mijn neus stoppen? Beetje gekke vergelijking, maar naar mijn inzien gaat hij best op.
Niet iedereen gebruikt drugs na een goede research, waardoor er fout gebruik en problemen kunnen ontstaan. Ook verslaving ligt altijd op de loer en iedere gebruiker zal zelf de afweging moeten maken over hoe verslavingsgevoelig iemand zichzelf acht en of het dan slim is om ubberhoupt te gaan gebruiken. Mocht je jezelf niet zo verslavingsgevoelig achten en je neus in poeders willen stoppen, bedenk dan toch hoe je een eventuele verslaving alsnog kunt voorzijn en let op verslavingstekenen zodat je er, mocht het die kant op gaan, vroeg bij kunt zijn zodat je misschien zelf nog kunt stoppen met gebruik zodat een verslaving niet doorzet en je geen verslavingsproblematiek gaat ervaren. Veel gebruikers denken hier denk ik niet actief over na over hoe ze verslaving kunnen voorzijn. Neem bijv GHB, voor ik daarmee begon heb ik bijv de regel voor mezelf ingesteld dat ik dit niet als slaapmiddel zou gaan gebruiken zoals sommige wel deden. Een van mijn 1e keren dat ik het gebruikte op een feestje werd me ook aangepraat "iets te veel" ghb te pakken zodat ik gewoon kon slapen aangezien ik ook xtc en speed op had. Het gevolg zou kunnen zijn dat ik het zou gaan gebruiken als slaapmiddel als ik drugs zou gebruiken. Vervolgens misschien op een doordeweekse dag wanneer ik de volgende dag moet werken en niet kan slapen. Waardoor er eventueel gebruik elke dag, en later elke 2 uur op de loer zou liggen. Dat was voor mij een van de zaken die ik overdacht voor ik gebruik startte, en ik heb al heel wat ghb op in de loop der tijd. 1.5 tot 2 liter (is dat veel) is er echt wel doorheen gegaan in 2 jaar ofzo. Maar een GHB verslaving heeft voor mij nooit op de loer gelegen terwijl de ander binnen een maand na in aanraking te komen met ghb hardstikke verslaafd is.
De mensen die het niet kunnen gebruiken en het onverantwoord, ongeinformeerd eraan beginnen verpesten het beeld wat drugs is en doet. Waardoor een verbod het moeilijk maakt voor mensen die het wel kunnen gebruiken. En het niet alleen financieel waarschijnlijk lastiger voor ons zal maken, maar ook nog eens criminelen maakt van gebruikers.
Oke, ik heb ook GHB in de ijskast staan en nog een pilletje in de voorraad liggen. Dus opzich ben ik al niet helemaal braaf. Maar als research chemicals ook illegaal zouden zijn, zou je me best een flinke crimineel kunnen noemen. En dat terwijl ik eigenlijk maar een schattig jongetje ben die geen vlieg kwaad doet. (letterlijk, ik vang vliegen en zet ze buiten)
Het is toch van de zotte dat mensen die waarschijnlijk nog nooit drugs hebben gezien als grapperhaus en andere politiekmensen voor mij gaan bepalen dat ik dit niet in mijn neus mag stoppen terwijl ik hier zelf overwogen en geinformeerd wel voor kies te doen?
Media en tv geeft een te eenzijdig beeld waardoor het alleen maar wordt gevoedt over hoe sleecht drugs zouden zijn en dat er een verbod moet komen. Het beeld zou eens moeten veranderen dat drugs slecht kunnen zijn bijj slecht gebruik, maar bij de juiste informatie juist positief kunnen zijn.
In een ander topic op het forum heb ik hier ook meer over geschreven, over de docu verdoofd en over de gevolgde media aandacht.
https://drugsforum.nl/threads/nieuwe-documentaire-serie-over-verslaving-verdoofd.68333/post-1435412
Hoe een verbod nu tot stand komt snap ik wel, omdat het beeld over drugs verkeerd is bij de mensen die voor zo'n verbod zorgen.
Dat er problemen zijn die moeten worden aangepakt en dat er betere informatievoorziening en anti-verslavings informatie beschikbaar moet komen zodat er minder problemen voordoen vind ik wel. Maar een verbod gaat nergens over.
Sommige mensen rijden te hard in hun auto. Hierdoor gebeuren er ongelukken. Met dezelfde redenatie als dat je drugs kunt verbieden kun je zeggen: Verbod op auto's dan maar. Zo erg raar is een verbod op drugs voor mij.
Ik vraag me af, weet iemand of er iemand of een groep bezig is om drugs legaal te krijgen en research chemicals legaal te houden?