Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIets nieuws proberen wat lijkt op 3mmc

Iets nieuws proberen wat lijkt op 3mmc

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan zou TS beter wegblijven van 3mmc.
Hoe cru ik nu ook ben.

Sorry.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
3-cmc komt in de buurt, het is wel een stuk subtieler en gaat meer richting coke (voor mij dan)
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maximusso zei:
Ja, dat heb je goed. Ik heb toen onderschat hoe goed een rc kan zijn. Met de gedachte dat ik er niet veel van zo merken, heb ik het genomen zoals ik mijn speed nam. De volgende dag was ik niet eens zo down als na xtc, maar begon spontaan te huilen. En hield niet op. Ik heb mijn lesje geleerd.

Maar verder mag ik graag af en toe wat proberen. En nu weet ik dat je rc's niet moet onderschatten.
Klik om te vergroten...
Ik probeer je alleen te waarschuwen, de groep cathinone stoffen waar 3-mmc bijvoorbeeld ondervalt zijn behoorlijk verslavend en geven snel problemen doordat ze heel binge gevoelig zijn.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien is 4-FMA of 2-FA wat voor je?
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Apotheker zei:
Ik probeer je alleen te waarschuwen, de groep cathinone stoffen waar 3-mmc bijvoorbeeld ondervalt zijn behoorlijk verslavend en geven snel problemen doordat ze heel binge gevoelig zijn.
Klik om te vergroten...
Dat wordt ook zeker gewaardeerd. Heb toen veel reacties gehad en dat heeft me goed geholpen. En ik neem die waarschuwing ook tot me. Ik wil zo nu en dan wat proberen en dan niet 3mmc.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Welk effect had je bij 3mmc?
Omdat de ervaringen van gebruikers nogal uiteenlopend zijn.

Pas dan kunnen we je op weg helpen, als we weten wat je PRECIES zoekt .
Klik om te vergroten...
Het effect bij mij was te vergelijken met speed. Werd er alert van en kon me goed op taken focussen. Muziekje stond erbij aan en die kwam lekkerder binnen. Ik ben niet liefhebber hallucineren/trippen. Moet liefst ook nog beetje normaal kunnen reageren op mijn omgeving.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou gewoon weer 3-MMC nemen. Tenzij je echt een ander effect zoekt. Dan moet je even laten weten waar je dan naar op zoek bent.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maximusso zei:
Het effect bij mij was te vergelijken met speed. Werd er alert van en kon me goed op taken focussen. Muziekje stond erbij aan en die kwam lekkerder binnen. Ik ben niet liefhebber hallucineren/trippen. Moet liefst ook nog beetje normaal kunnen reageren op mijn omgeving.
Klik om te vergroten...

Waarom dan niet gewoon speed?
Ja, 3mmc is goedkoop,makkelijk verkrijgbaar en geeft wat je wilt.

Maar over 3mmc is er zo weinig bekend.
Het is zo verslavingsgevoelig.
Het is zo binge gevoelig.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Waarom dan niet gewoon speed?
Ja, 3mmc is goedkoop,makkelijk verkrijgbaar en geeft wat je wilt.

Maar over 3mmc is er zo weinig bekend.
Het is zo verslavingsgevoelig.
Het is zo binge gevoelig.
Klik om te vergroten...
Topic starter is in behandeling voor een speed verslaving weet ik uit een eerdere post
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zelf geen ervaring mee maar op Reddit meerdere malen tegengekomen dat iemand NEP oraal neemt. Dus niet snuiven want dan krijg je vage cravings maar oraal nemen. Wat ik al zei zelf geen ervaring mee
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
witte270 zei:
Zelf geen ervaring mee maar op Reddit meerdere malen tegengekomen dat iemand NEP oraal neemt. Dus niet snuiven want dan krijg je vage cravings maar oraal nemen. Wat ik al zei zelf geen ervaring mee
Klik om te vergroten...
NEP oraal is echt zinloos (getest), snuiven is al stukken subtieler als bijvoorbeeld 3-mmc of coke.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Apotheker zei:
Topic starter is in behandeling voor een speed verslaving weet ik uit een eerdere post
Klik om te vergroten...
Inderdaad, gaat bij mij te snel van af en toe gebruiken naar dagelijks. Bij 3mmc heb ik dat gelukkig niet. Al komt dat nu mede door de behandeling die ik heb gehad voor mijn speedverslaving. En 3mmc gaat niet goed met de medicijnen die ik slik (escitalopram). Bij speed had ik daar geen last van. Waardoor speed voor mij dus geen optie meer is.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
NEP oraal is echt zinloos (getest), snuiven is al stukken subtieler als bijvoorbeeld 3-mmc of coke.
Klik om te vergroten...
Dit is het enige wat ik naast 3mmc al eens geprobeerd heb. Toen ooit allebei tegelijkertijd besteld. Oraal en nasaal geprobeerd, maar vond het beide weinig tot geen effect hebben.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Dan zou TS beter wegblijven van 3mmc.
Hoe cru ik nu ook ben.

Sorry.
Klik om te vergroten...
Geen probleem en goed dat je wijst op het gevaar ervan. Hoewel het nu allemaal goed gaat, zal ik op moeten blijven letten dat ik niet in oude gewoontes terug val. En zo aan de reacties te zien is er weinig wat op 3mmc lijkt. Of het is dan iets wat er op lijkt, maar het net niet is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Escitalopram combineren met stimulanten is sowieso niet zo'n goed plan. De stimulerende drugs (met name entactogenen en empathogenen) veroorzaken bij het uitwerken precies het tegenovergestelde effect van wat het medicijn probeert te bereiken. Zo maak je dus de medicatie minder effectief. Daarnaast is er ook kans op gevaarlijke en schadelijke bijwerkingen. Volgens mij is dit je brein die op zich wel geaccepteerd heeft dat speed nu out of the question is, maar dan op geniepige wijze toch weer allerlei achterdeurtjes probeert te vinden om toch weer een beetje hetzelfde gevoel te krijgen. Dat heet cravings, zin of zucht en je zult er nog wel even last van krijgen. Maar als je het herkent en tegen dat stemmetje zegt van 'hee, daar is die gluipert weer! Hij probeert me weer eens te overtuigen', dan is het al een stuk makkelijker om die gedachte los te laten.

Ik denk niet dat het nu een goed idee is om te gaan experimenteren met allerhande andere stimulerende middelen. Als je dat oprecht een keer wil doen, wacht dan eerst even tot het goed gaat met jou. Anders is de kans dat dit soort experimenteergedrag weer uitmondt in dezelfde problemen vrij groot.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij is dit je brein die op zich wel geaccepteerd heeft dat speed nu out of the question is, maar dan op geniepige wijze toch weer allerlei achterdeurtjes probeert te vinden om toch weer een beetje hetzelfde gevoel te krijgen. Dat heet cravings, zin of zucht en je zult er nog wel even last van krijgen.
Klik om te vergroten...
Dit stukje kan ik alleen maar heel hard beamen. Je brein en onderbewustzijn en je ego kunnen je een heel rad voor je ogen draaien terwijl je denkt dat je alles onder controle hebt.
Mijn advies is om minimaal een half jaar van een upper te blijven.
Mijn goedbedoelde, raar, advies zou zijn om eens een paar keer te gaan trippen op 1p-lsd ofzo, of iets in die richting. Leer eens een andere kant van jezelf kennen...

ik weet ff niet of escitalopram invloed heeft op 1p-lsd maar dat is uit te zoeken.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Escitalopram combineren met stimulanten is sowieso niet zo'n goed plan. De stimulerende drugs (met name entactogenen en empathogenen) veroorzaken bij het uitwerken precies het tegenovergestelde effect van wat het medicijn probeert te bereiken. Zo maak je dus de medicatie minder effectief. Daarnaast is er ook kans op gevaarlijke en schadelijke bijwerkingen. Volgens mij is dit je brein die op zich wel geaccepteerd heeft dat speed nu out of the question is, maar dan op geniepige wijze toch weer allerlei achterdeurtjes probeert te vinden om toch weer een beetje hetzelfde gevoel te krijgen. Dat heet cravings, zin of zucht en je zult er nog wel even last van krijgen. Maar als je het herkent en tegen dat stemmetje zegt van 'hee, daar is die gluipert weer! Hij probeert me weer eens te overtuigen', dan is het al een stuk makkelijker om die gedachte los te laten.

Ik denk niet dat het nu een goed idee is om te gaan experimenteren met allerhande andere stimulerende middelen. Als je dat oprecht een keer wil doen, wacht dan eerst even tot het goed gaat met jou. Anders is de kans dat dit soort experimenteergedrag weer uitmondt in dezelfde problemen vrij groot.
Klik om te vergroten...
Je geeft aan om te wachten tot het beter met me gaat. Bedoel je dan een tijd waarin ik geen escitalopram meer gebruik? Want meestal voel ik me prima, maar dat is nog wel met escitalopram. Er is een grote kans dat ik dit de rest van mijn leven zal blijven nemen. Dit zijn de woorden namelijk van degene die het me heeft voorgeschreven.

Bij langdurig gebruik zal het grote problemen opleveren of bij een enkele keer ook? Heeft de escitalopram zo'n nadelig effect erop? Of moet ik het andersom zien dat de rc's zoals 3mmc een heel nadelig effect hebben op de escitalopram. Waardoor ik me na een enkele keer gebruiken slecht ga voelen waardoor de kans op sneller weer gebruiken en verslaving groot is.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeelanddude zei:
Dit stukje kan ik alleen maar heel hard beamen. Je brein en onderbewustzijn en je ego kunnen je een heel rad voor je ogen draaien terwijl je denkt dat je alles onder controle hebt.
Mijn advies is om minimaal een half jaar van een upper te blijven.
Mijn goedbedoelde, raar, advies zou zijn om eens een paar keer te gaan trippen op 1p-lsd ofzo, of iets in die richting. Leer eens een andere kant van jezelf kennen...

ik weet ff niet of escitalopram invloed heeft op 1p-lsd maar dat is uit te zoeken.
Klik om te vergroten...
Bedoel je hier dan met micro doseringen? Ik heb hier wat over gelezen dat dit namelijk goed zou zijn voor mensen met een depressie. Dat is de reden waarom ik medicijnen slik en met die medicijnen voel ik me goed. Ik zal wel eens willen weten of er betere opties zijn. Ik heb 1p-lsd al een tijd geleden gehaald, toen ik over micro doseringen aan het lezen was. Maar die stap wil ik pas nemen als ik me er zeker over voel. Klein beetje angst geeft me gevoel dat ik het niet kan controleren en dat het daardoor verkeerd gaat.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maximusso zei:
Je geeft aan om te wachten tot het beter met me gaat. Bedoel je dan een tijd waarin ik geen escitalopram meer gebruik? Want meestal voel ik me prima, maar dat is nog wel met escitalopram. Er is een grote kans dat ik dit de rest van mijn leven zal blijven nemen. Dit zijn de woorden namelijk van degene die het me heeft voorgeschreven.

Bij langdurig gebruik zal het grote problemen opleveren of bij een enkele keer ook? Heeft de escitalopram zo'n nadelig effect erop? Of moet ik het andersom zien dat de rc's zoals 3mmc een heel nadelig effect hebben op de escitalopram. Waardoor ik me na een enkele keer gebruiken slecht ga voelen waardoor de kans op sneller weer gebruiken en verslaving groot is.
Klik om te vergroten...
Daarmee bedoel ik inderdaad tot op het moment dat je geen medicatie meer nodig hebt om je goed te voelen. Die medicatie met stimulanten mengen is niet zo'n goeie combi, neurologisch gezien. En voor de mentale aanleiding waarvoor je de escitalopram neemt is het ook niet zo goed.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maximusso zei:
Bedoel je hier dan met micro doseringen? Ik heb hier wat over gelezen dat dit namelijk goed zou zijn voor mensen met een depressie. Dat is de reden waarom ik medicijnen slik en met die medicijnen voel ik me goed. Ik zal wel eens willen weten of er betere opties zijn. Ik heb 1p-lsd al een tijd geleden gehaald, toen ik over micro doseringen aan het lezen was. Maar die stap wil ik pas nemen als ik me er zeker over voel. Klein beetje angst geeft me gevoel dat ik het niet kan controleren en dat het daardoor verkeerd gaat.
Klik om te vergroten...
Over microdoseren is inderdaad heel weinig bekend. Naar de mogelijke effecten op depressie is maar één specifiek onderzoek gedaan naar de mogelijke effecten op depressiviteit. Zulk onderzoek wordt door enthousiaste gebruikers al snel uit de context gerukt met 'zie je, het werkt'. Dus lijkt me wel verstandig om daar ook nog even mee te wachten inderdaad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."