Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMiauw miauw gebruik

Miauw miauw gebruik

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Vroeger in mijn vriendengroep was het normaal om 8 tot 10 xtc pillen op een avond te gebruiken.... Ik deed hier overigens niet aan mee..
Klik om te vergroten...

( mijn ) vroeger ( begin jaren 90 ) waren de xtc tabletten gemiddeld een stuk lichter dan tegenwoordig.. zo 80 mg mdma.
ik hoorde wel eens van sterke pillen toendertijd en die waren dan 125 mg
10 x 80 is natuurlijk nog super veel.
( toen had je nog veel meer variaties aan stoffen die erin zaten en kwaliteitsverschil )
maar het verklaard wel een beetje waarom er die verhalen zijn van vroeger.
ik geloof dat mijn max 5 over een heel weekend is geweest ooit.. en dat vond ik best wel excessief.
een half..soms één à anderhalf was normaler..
en ik heb geloof ik mss maar 1 of 2 keer in m'n leven een hele in één keer op.
ik gebruik tegenwoordig nog maar een halve.. maar qua mg zou dat dus bijna 2 x zo sterk als 1 van vroeger kunnen zijn.

3-mmc leent zich meer voor herhaaldelijk misbruik omdat het minder kater veroorzaakt dan mdma.
ik heb het 3 x gebruikt.
in één maand.. 1e keer: nice.. 2e keer binnen 4 dagen: nice, maar vooral fysiek lekker.
3e keer na een paar weken: alle het leuke er al wel vanaf.
dus waarom mensen het zo regelmatig blijven gebruiken snap ik niet zo goed.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gympie zei:
( mijn ) vroeger ( begin jaren 90 ) waren de xtc tabletten gemiddeld een stuk lichter dan tegenwoordig.. zo 80 mg mdma.
ik hoorde wel eens van sterke pillen toendertijd en die waren dan 125 mg
10 x 80 is natuurlijk nog super veel.
( toen had je nog veel meer variaties aan stoffen die erin zaten en kwaliteitsverschil )
maar het verklaard wel een beetje waarom er die verhalen zijn van vroeger.
ik geloof dat mijn max 5 over een heel weekend is geweest ooit.. en dat vond ik best wel excessief.
een half..soms één à anderhalf was normaler..
en ik heb geloof ik mss maar 1 of 2 keer in m'n leven een hele in één keer op.
ik gebruik tegenwoordig nog maar een halve.. maar qua mg zou dat dus bijna 2 x zo sterk als 1 van vroeger kunnen zijn.

3-mmc leent zich meer voor herhaaldelijk misbruik omdat het minder kater veroorzaakt dan mdma.
ik heb het 3 x gebruikt.
in één maand.. 1e keer: nice.. 2e keer binnen 4 dagen: nice, maar vooral fysiek lekker.
3e keer na een paar weken: alle het leuke er al wel vanaf.
dus waarom mensen het zo regelmatig blijven gebruiken snap ik niet zo goed.
Klik om te vergroten...
1 vriend die zoveel nam had echt een grafkop na gebruik... Ik dacht daarom altijd: ik begin nooit aan xtc. Toch ruim 14 a 15 jaar later voor het eerst xtc gedaan.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
1 vriend die zoveel nam had echt een grafkop na gebruik... Ik dacht daarom altijd: ik begin nooit aan xtc. Toch ruim 14 a 15 jaar later voor het eerst xtc gedaan.
Klik om te vergroten...

ja, grauwe grafkoppen.. onttrokken van alle levensvreugde.

iedereen zou toch eens in z'n leven mdma mogen ervaren..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die verhalen zelf ook een tijdje meegeleeft. De grafkop herkenbaar. Xtc nemen is dan gewoon niet meer leuk. Weken na elkaar, ieder weekend 5 a 6, soms 8 a 10 pillen op. Die dingen waren zeker geen 200mg maar testen deden we toen niet. Meestal zal dat wel tussen de 60 a 120mg gelegen hebben. Allemaal leuk de eerste 4 a 5 keer. Maar dan merk je snel dat het bergaf gaat. Besef komt pas als je tijdens de week van niets meer gelukkig word en de vrijdagavond gewoon nog strak staat en misschien 15minuten euforie voelt van 5 pillen. Een heel aantal jaren niets meer genomen omdat ik tussen 12 en 15 pillen naar binnen geschrokt heb met een 4tal lijnen pep over iets van 8u. Het aantal zal nooit zeker zijn. Vanaf 10 is niemand zich nog iets duidelijk van die avond. Denk dat het mij 3j gekost heeft om mezelf terug te vinden en nog een 3 a 4 j durf en voorbereiding om nog eens een pil verstandig te nemen (2mg/kg max dosis). Doe dit nooit zoals toen en zeker niet met de pillen die ze nu maken. Kan zomaar iemand zijn leven kosten.

Wijsneus1 zei:
Ja zeker. Ik laat bij verandering het altijd testen.
Met elke drug is het verstandig om er 3 maand tussen te laten, maar mijn vraag was meer of mijn omgeving de enige was dat zo extreem veel gebruiken leek.. of dat dat overal wel zo is.
Klik om te vergroten...

Dat is zeker herkenbaar met 4mmc. Veel gebruikers gaan dagen tot weken door op dit spul. Denk zelfs dat de productie die er nu nog is ook in stand word gehouden door die hard snuivers van 4mmc ^^.
D
DjallabomballaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wijsneus1 zei:
Ik ben ergens benieuwd naar.
In mijn omgeving merk ik vaak dat er veel naar binnen wordt geschoven met zn allen.

Ik ben benieuwd hoeveel jullie in welke situatie en hoelang, gebruiken van de miauw miauw.
Ik schrik hier best van als je reëel nadenkt. Het is haast genormaliseerd.

Wanneer gebruiken jullie voornamelijk, vertel mij hier meer over! Zou het interessant vinden om buiten mijn leefkring een impressie en idee te krijgen.
Klik om te vergroten...
Elk weekend
D
DjallabomballaLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Share more 😄
Klik om te vergroten...
We doe het vaak in het weekend als we met ze alle aan het chillen zijn vooral nu door corona omdat er geen feestjes zijn
En dan vaak Miauw/keta mixen Meta noemen we het en je gaat er echt lekker op. Alleen afgelopen weekend was het uit de hand gelopen een iemand had 2 nachten doorgehaald en ging dezelfde avond weer miauw doen en kwam toen in een psychose was best wel heftig dus blijf er voorlopig van af en hou het lekker bij blowen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Djallabomballa zei:
We doe het vaak in het weekend als we met ze alle aan het chillen zijn vooral nu door corona omdat er geen feestjes zijn
En dan vaak Miauw/keta mixen Meta noemen we het en je gaat er echt lekker op. Alleen afgelopen weekend was het uit de hand gelopen een iemand had 2 nachten doorgehaald en ging dezelfde avond weer miauw doen en kwam toen in een psychose was best wel heftig dus blijf er voorlopig van af en hou het lekker bij blowen
Klik om te vergroten...

Slimme beslissing.
Ik antwoord straks uitgebreider
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Djallabomballa zei:
We doe het vaak in het weekend als we met ze alle aan het chillen zijn vooral nu door corona omdat er geen feestjes zijn
En dan vaak Miauw/keta mixen Meta noemen we het en je gaat er echt lekker op. Alleen afgelopen weekend was het uit de hand gelopen een iemand had 2 nachten doorgehaald en ging dezelfde avond weer miauw doen en kwam toen in een psychose was best wel heftig dus blijf er voorlopig van af en hou het lekker bij blowen
Klik om te vergroten...

Best vanal is onmiddellijk stoppen met elk weekend 4mmc te gebruiken. Het is namelijk een enorme serotonineslurper en ook al ondervindt je er nu nog niks van, maar je zult vroeg of laat de gevolgen onder ogen moeten zien.

Zeggen dat je ervanaf gaat blijven is een goede eerste stap. Er effectief vanaf blijven is nog een VEEL BETERE volgende stap.

Hou het sporadisch en dan blijft 4mmc leuk.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Djallabomballa zei:
Elk weekend
Klik om te vergroten...

Share more 😄
W
Wijsneus1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben ergens benieuwd naar.
In mijn omgeving merk ik vaak dat er veel naar binnen wordt geschoven met zn allen.

Ik ben benieuwd hoeveel jullie in welke situatie en hoelang, gebruiken van de miauw miauw.
Ik schrik hier best van als je reëel nadenkt. Het is haast genormaliseerd.

Wanneer gebruiken jullie voornamelijk, vertel mij hier meer over! Zou het interessant vinden om buiten mijn leefkring een impressie en idee te krijgen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik neem nooit 4mmc. Weet je zeker dat het wel 4mmc is, en geen 3mmc?

4mmc word vaak verkocht als 3mmc.
W
Wijsneus1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MDMAZING zei:
Ik neem nooit 4mmc. Weet je zeker dat het wel 4mmc is, en geen 3mmc?

4mmc word vaak verkocht als 3mmc.
Klik om te vergroten...
Hoi!! Ik snap je reactie. Bedankt voor het meedenken.
Gelukkig ben ik hier van op de hoogte en de zeldzame 4mmc is toch het enige wat mijn hartje begeerd. Mij niet gezien bij de 3mmc!
Het ligt er heel erg aan in welk deel van NL je kijkt, zo kom je er daar veel makkelijker aan, en verderop alleen maar 3m als t ware..

Hoeveel maak jij gemiddeld op?
W
Wijsneus1Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MDMAZING zei:
4mmc word vaak verkocht als 3mmc
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je deze andersom bedoeld he! :tongueout:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Koekie zei:
De drang voor bij te nemen is gewoon extreem bij mefi, voordak het goed en wel besef ben ik 3 dagen wakker.
Klik om te vergroten...

Jij bent ook een Belg ...
Niet veel mensen zeggen "mefi" btw 😄
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wijsneus1 zei:
Ik ben ergens benieuwd naar.
In mijn omgeving merk ik vaak dat er veel naar binnen wordt geschoven met zn allen.

Ik ben benieuwd hoeveel jullie in welke situatie en hoelang, gebruiken van de miauw miauw.
Ik schrik hier best van als je reëel nadenkt. Het is haast genormaliseerd.

Wanneer gebruiken jullie voornamelijk, vertel mij hier meer over! Zou het interessant vinden om buiten mijn leefkring een impressie en idee te krijgen.
Klik om te vergroten...

18maanden met vrienden elke week meerdere grammen gesnoven.

Het is een leven dat je niet wil blijven doen.
K
KoekieLid
01-01-2024, 00:00
#16
De drang voor bij te nemen is gewoon extreem bij mefi, voordak het goed en wel besef ben ik 3 dagen wakker.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wijsneus1 zei:
Hoi!! Ik snap je reactie. Bedankt voor het meedenken.
Gelukkig ben ik hier van op de hoogte en de zeldzame 4mmc is toch het enige wat mijn hartje begeerd. Mij niet gezien bij de 3mmc!
Het ligt er heel erg aan in welk deel van NL je kijkt, zo kom je er daar veel makkelijker aan, en verderop alleen maar 3m als t ware..

Hoeveel maak jij gemiddeld op?
Klik om te vergroten...

Kan je dat met zekerheid zeggen omdat je het test in een testcentrum?

Als ik het zou gebruiken zeker niet meer dan 1 keer in 3 maanden.
W
Wijsneus1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
🐺PsyTekz zei:
Kan je dat met zekerheid zeggen omdat je het test in een testcentrum?

Als ik het zou gebruiken zeker niet meer dan 1 keer in 3 maanden.
Klik om te vergroten...
Ja zeker. Ik laat bij verandering het altijd testen.
Met elke drug is het verstandig om er 3 maand tussen te laten, maar mijn vraag was meer of mijn omgeving de enige was dat zo extreem veel gebruiken leek.. of dat dat overal wel zo is.
W
Wijsneus1Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Koekie zei:
De drang voor bij te nemen is gewoon extreem bij mefi, voordak het goed en wel besef ben ik 3 dagen wakker.
Klik om te vergroten...
Ja precies! ineens ben je paar dagen verder.. bedankt voor je eerlijke antwoord, en ik herken t zelf ook wel..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wijsneus1 zei:
Ja zeker. Ik laat bij verandering het altijd testen.
Met elke drug is het verstandig om er 3 maand tussen te laten, maar mijn vraag was meer of mijn omgeving de enige was dat zo extreem veel gebruiken leek.. of dat dat overal wel zo is.
Klik om te vergroten...
In sommige kringen wordt extreem gebruik genormaliseerd. Dat is natuurlijk niet normaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."