#1
Vroeger in mijn vriendengroep was het normaal om 8 tot 10 xtc pillen op een avond te gebruiken.... Ik deed hier overigens niet aan mee..
( mijn ) vroeger ( begin jaren 90 ) waren de xtc tabletten gemiddeld een stuk lichter dan tegenwoordig.. zo 80 mg mdma.
ik hoorde wel eens van sterke pillen toendertijd en die waren dan 125 mg
10 x 80 is natuurlijk nog super veel.
( toen had je nog veel meer variaties aan stoffen die erin zaten en kwaliteitsverschil )
maar het verklaard wel een beetje waarom er die verhalen zijn van vroeger.
ik geloof dat mijn max 5 over een heel weekend is geweest ooit.. en dat vond ik best wel excessief.
een half..soms één à anderhalf was normaler..
en ik heb geloof ik mss maar 1 of 2 keer in m'n leven een hele in één keer op.
ik gebruik tegenwoordig nog maar een halve.. maar qua mg zou dat dus bijna 2 x zo sterk als 1 van vroeger kunnen zijn.
3-mmc leent zich meer voor herhaaldelijk misbruik omdat het minder kater veroorzaakt dan mdma.
ik heb het 3 x gebruikt.
in één maand.. 1e keer: nice.. 2e keer binnen 4 dagen: nice, maar vooral fysiek lekker.
3e keer na een paar weken: alle het leuke er al wel vanaf.
dus waarom mensen het zo regelmatig blijven gebruiken snap ik niet zo goed.