Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswelk trip middel voor de eerste keer?

welk trip middel voor de eerste keer?

55 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
Volgens mij kun je beter synthetische 5meo DmT nemen. Als iedereen padden gaat melken dan is dat ook niet echt goed voor de padden.

En daarnaast weet ik niet of het nodig is om meteen het uiterste van een tripmiddel op te zoeken. Mijn DmT ervaringen waren geweldig en ik heb nooit meer dan 1 hijs genomen. Je kan vast het zelfde doen met 5meo DmT.
Klik om te vergroten...
Die padden komen hier ook niet voor, dus de keuze is snel gemaakt.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Natozlato zei:
Ik zou ook 4ho-met doen. Het duurt 4-6 uurtjes, en is mentaal veel makkelijker dan truffels. Van truffels kan je behoorlijk bepaalde gedachten krijgen, dat je over jezelf gaat nadenken. 4ho-met is wat oppervlakkig, wel de leuke visuals, maar zonder de bezieling van psilocybine. Makkelijk hanteerbaar.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp wat je bedoelt met het verschil en waarom dat voor een eerste keer goed uitpakt voor 4HO-MET, maar wat is dan eigenlijk “bezieling”? Het klinkt als een mystieke eigenschap die je toekent aan iets omdat het “natuurlijk” is. Misschien is dat ook wel zo hoor en zijn er krachten in het spel die ik niet begrijp, maar zou het ook kunnen dat 4HO-MET gewoon zuiverder is en daarom minder zwaar? Is er wel eens een double-blind uitgevoerd met synthetisch vs natuurlijk?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fyrckant zei:
Ik begrijp wat je bedoelt met het verschil en waarom dat voor een eerste keer goed uitpakt voor 4HO-MET, maar wat is dan eigenlijk “bezieling”? Het klinkt als een mystieke eigenschap die je toekent aan iets omdat het “natuurlijk” is. Misschien is dat ook wel zo hoor en zijn er krachten in het spel die ik niet begrijp, maar zou het ook kunnen dat 4HO-MET gewoon zuiverder is en daarom minder zwaar? Is er wel eens een double-blind uitgevoerd met synthetisch vs natuurlijk?
Klik om te vergroten...
Heb het altijd als bezieling gezien omdat psilo een eigen wil heeft. Het laat je dingen zien over jezelf en is daar soms nogal dwingend in. Sommigen beweren zelfs te praten met 'psilo', zoals bijvoorbeeld Terence McKenna deed.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Fyrckant zei:
Ik begrijp wat je bedoelt met het verschil en waarom dat voor een eerste keer goed uitpakt voor 4HO-MET, maar wat is dan eigenlijk “bezieling”? Het klinkt als een mystieke eigenschap die je toekent aan iets omdat het “natuurlijk” is. Misschien is dat ook wel zo hoor en zijn er krachten in het spel die ik niet begrijp, maar zou het ook kunnen dat 4HO-MET gewoon zuiverder is en daarom minder zwaar? Is er wel eens een double-blind uitgevoerd met synthetisch vs natuurlijk?
Klik om te vergroten...
Met bezieling bedoel ik dat truffels meer diepgang hebben, omdat je er anders door gaat denken. En niet alleen visuals hebt. Het verandert ook je perspectief op dingen.
Naar wat ik begrepen heb, is 4ho-met de synthetische variant van psilocybine. In mijn ervaring, en ook die van anderen, is de trip qua gedachtengang niet echt anders, maar heb je wel visuals.

En over de zuiverheid, ik zou een natuurproduct als zuiverder beschouwen.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Heb het altijd als bezieling gezien omdat psilo een eigen wil heeft. Het laat je dingen zien over jezelf en is daar soms nogal dwingend in. Sommigen beweren zelfs te praten met 'psilo', zoals bijvoorbeeld Terence McKenna deed.
Klik om te vergroten...
Mijn vriendin kan dat, ik communiceer met Pedro en Amanita
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
En over de zuiverheid, ik zou een natuurproduct als zuiverder beschouwen.
Klik om te vergroten...
Dan heb je een andere definitie van zuiver.
In truffels en paddos zit veel meer dan alleen psylocibine. Er zitten ook andere psychoactieven in.
Het is lastig te verteren en werkt op je darmen. Daarbij weet je nooit hoeveel je werkelijk neemt, omdat de kwaliteit sterk varieert.
Ik vind trippen op synthetische drugs een stuk voorspelbaarder.

Ik zie t ook niet als 'chemisch'. Ons hele lichaams is chemie, en die van een paddo ook. Ik zie synthetische drugs meer als een kunstwerk van de mens, geïnspireerd door de natuur 😁
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fyrckant zei:
Zou het ook set & setting kunnen zijn? Truffels zien er natuurlijk uit, de meeste mensen vinden het niet zo lekker en het ligt vanwege allerlei andere ingrediënten nou eenmaal niet zo lekker op de maag. 4HO-MET klinkt an sich al zeer technisch (net als LSD), de meeste mensen laten zich informeren en lezen dat 4HO-MET niet zo introspectief is etc. etc.

Aan de andere kant..op psychedelica lijk je soms een glimp op te vangen van verborgen dimensies. In die dimensies is de bezieling van psilo vs. homet misschien wel heel logisch 😁.

Tijd voor een homet tripje..
Klik om te vergroten...
Denk het niet. Heb al zo vaak op psilo getript en het heeft echt een eigen karakter/bezieling. Ook heel vaak op LSD getript en vind dat ook geweldig, maar dat mist voor mij een eigen persoonlijkheid. LSD is voor mij een beetje wat ik me voor had gesteld voordat ik ooit had getript: Kleuren/vormen zien, versterkte zintuigen, diep nadenken, maar nog steeds wel slechts ik. Psilo is voor mij in contact staan met een soort alien intelligentie die me op een innerlijke reis neemt. Totaal niet hoe ik me psychedelica ooit voor had gesteld. Nog maar 1 keer op 4-HO-MET "getript", dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Al voelde die ene keer wel minder mysterieus aan dan al mijn laaggedoseerde psilo trips, het was meer een vrolijk tripje zonder de diepgang van psilo. Maar natuurlijk is 1 tripje te weinig om er echt wat over te zeggen.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Denk het niet. Heb al zo vaak op psilo getript en het heeft echt een eigen karakter/bezieling. Ook heel vaak op LSD getript en vind dat ook geweldig, maar dat mist voor mij een eigen persoonlijkheid. LSD is voor mij een beetje wat ik me voor had gesteld voordat ik ooit had getript: Kleuren/vormen zien, versterkte zintuigen, diep nadenken, maar nog steeds wel slechts ik. Psilo is voor mij in contact staan met een soort alien intelligentie die me op een innerlijke reis neemt. Totaal niet hoe ik me psychedelica ooit voor had gesteld. Nog maar 1 keer op 4-HO-MET "getript", dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Al voelde die ene keer wel minder mysterieus aan dan al mijn laaggedoseerde psilo trips, het was meer een vrolijk tripje zonder de diepgang van psilo. Maar natuurlijk is 1 tripje te weinig om er echt wat over te zeggen.
Klik om te vergroten...
Maar wie of wat is de persoonlijkheid of alien intelligentie? Is dat iets of iemand anders of ben je het eigenlijk gewoon zelf?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pace Ley zei:
Ons hele lichaams is chemie, en die van een paddo ook. Ik zie synthetische drugs meer als een kunstwerk van de mens, geïnspireerd door de natuur 😁
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fyrckant zei:
Maar wie of wat is de persoonlijkheid of alien intelligentie? Is dat iets of iemand anders of ben je het eigenlijk gewoon zelf?
Klik om te vergroten...
Het verschil voor mij met andere middelen is dat het dus echt als iets anders dan mezelf voelt, vandaar dat ik het ook alien zou noemen. Persoonlijk geloof ik wel dat het uiteindelijk ook mezelf is, maar een veel dieper, onbekender deel van me, dan mijn oppervlakkige bewustzijn. Maar dat is ook maar mijn opvatting erover. Ik denk dat er vele andere werelden/dimensies zijn die we als mens normaal niet kunnen zien en dat het uiteindelijk allemaal verbonden aan elkaar is, maar veel te verwarrend zou zijn als we het als mens allemaal tegelijk zouden ervaren.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fyrckant zei:
Ik begrijp wat je bedoelt met het verschil en waarom dat voor een eerste keer goed uitpakt voor 4HO-MET, maar wat is dan eigenlijk “bezieling”? Het klinkt als een mystieke eigenschap die je toekent aan iets omdat het “natuurlijk” is. Misschien is dat ook wel zo hoor en zijn er krachten in het spel die ik niet begrijp, maar zou het ook kunnen dat 4HO-MET gewoon zuiverder is en daarom minder zwaar? Is er wel eens een double-blind uitgevoerd met synthetisch vs natuurlijk?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het meer zit in het verschil in de aard van de twee stoffen.

Een stof die meer vergelijkbaar is met paddo's is 4-AcO-DMT, Die mist helemaal niets van de diepgang van paddo's. Het geeft wel wat minder lichamelijk ongemak. Dus dat laat volgens mij zien dat de 'bezieling' niet iets is dat exclusief in de vorm van een schimmel bestaat maar een intrinsieke kwaliteit van de psilocybine is, die ook in sommige analogen voorkomt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
KlaasVaak zei:
Ik denk dat het meer zit in het verschil in de aard van de twee stoffen.

Een stof die meer vergelijkbaar is met paddo's is 4-AcO-DMT, Die mist helemaal niets van de diepgang van paddo's. Het geeft wel wat minder lichamelijk ongemak. Dus dat laat volgens mij zien dat de 'bezieling' niet iets is dat exclusief in de vorm van een schimmel bestaat maar een intrinsieke kwaliteit van de psilocybine is, die ook in sommige analogen voorkomt.
Klik om te vergroten...
Mooi stuk over 4-AcO-DMT vergeleken met paddo's:

Comparing the Effects of 4-AcO-DMT and Psilocybin Mushrooms

De meningen verschillen. Ik zie toch ook wel terugkomen dat de echte 'magic' mist bij 4-AcO-DMT en dat de euforie meer standaard aanwezig is, in plaats van dat het vanuit een meer diepe plek komt. Maar ook mensen die zeggen dat ze het erg op elkaar vinden lijken.

Vind het nog steeds jammer dat ik mijn kans met 4-AcO-DMT verpest heb door te kort op mijn testdosering de echte dosering te nemen en waarschijnlijk daardoor niets gevoeld te hebben van de 25 mg die ik toen nam. En nu is er zeer moeilijk aan te komen. Heb nog steeds 4-HO-MET liggen. Misschien dat nog eens een kans geven.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk dat die "diepgang" een dmt ding is. Psilocin aka 4-HO DMT lijkt heel veel op DMT

Hamilton morris sprak er over bij joe rogan en hij zij dat psilocin en DMT meer op elkaar lijken dan 5meo DMT lijkt op DMT.

Er zullen vast andere vormen van DMT soort gelijke trips geven. Zolang de moleculen sterk op elkaar lijken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Moet je deze gordijnen eens zien op 4-ho-met, die waren lekker aan het dansen:

7B749A88-FBE4-4C67-8493-77A79AE776A1.jpeg
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snuffelaar zei:
Moet je deze gordijnen eens zien op 4-ho-met, die waren lekker aan het dansen:

Bekijk bijlage 18972
Klik om te vergroten...
Je had het raam zeker open staan 😋
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Ik denk dat die "diepgang" een dmt ding is. Psilocin aka 4-HO DMT lijkt heel veel op DMT

Hamilton morris sprak er over bij joe rogan en hij zij dat psilocin en DMT meer op elkaar lijken dan 5meo DMT lijkt op DMT.

Er zullen vast andere vormen van DMT soort gelijke trips geven. Zolang de moleculen sterk op elkaar lijken.
Klik om te vergroten...
Heb psilocybine weleens omschreven zien worden als oraal actieve DMT. Door Dennis McKenna geloof ik, broer van Terence.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."