Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPhenibut wat een nachtmerry

Phenibut wat een nachtmerry

33 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Robijn zei:
Mijn reactie komt ook op iemand die gaat vekondigen dat een Diazepam lijkt op Ghb waarop ik mij dan afvraag of diegene wel uberhaud verstand heeft van deze dingen aangezien ik wel vaker op dit forum lees dat mensen met adviezen komen terwijl ze geen ervaringen hebben met het gebruik.
Daar heb je natuurlijk niks aan, vandaaar mijn reactie
Klik om te vergroten...
😂😂😂😂😂 Waar ik heb dat gezegd? Denk dat je het niet goed gelezen hebt. Maar blijf vooral tegen iedereen in gaan die je advies probeert te geven, zo kom je echt verder.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Robijn zei:
Ik gebruik het al 10 jaar! Dit soort dingen heb ik nooit.
Klik om te vergroten...
Nuance is nog wel eens ver te zoeken wanneer er drugs betrokken is, ik moest het voor mijn gevoel even dubbel checken. Maar het klinkt ook gewoon niet logisch dat Phenibut ontwenningsverschijnselen van GHB doet toenemen.
Robijn zei:
Dat gebruik ik ook wel eens, maar diazepam is genoeg voor mij.
Klik om te vergroten...
Heb je de indruk dat Baclofen wel werkt tegen GHB ontwenning? Dit is immers Phenibut met een chloor atoom er aan. Misschien is de vergelijking niet helemaal eerlijk maar toch.
Robijn zei:
Het heeft te maken met de Glutamine en de Gaba B dat het zelfde is.
Klik om te vergroten...
Glutamaat (Exciterende werking) wordt vaak als als grofweg het tegenovergestelde gezien van GABA (inhiberende werking). Als de activiteit van Glutamaat verhoogt verlaagt de activiteit van GABA en vice versa zogezegd. Ze blokkeren beiden de calciumpoorten in de neuronen wat een dempende werking heeft op de intensiteit van het actiepotentiaal.

Persoonlijk zie ik GHB dat GABA is met een hydroxy groep waar normaal gesproken de amine groep zit. En als ik naar Phenibut kijk zie ik simpelweg GABA met een phenylring er aan. Beetje simpel bekeken misschien maar het bied wel referentiekader. Phenibut heeft echter duidelijk een veel lagere potentie in gewicht, zelfs als het met dezelfde pieken kwam als GHB vertoont Phenibut alsnog zwakker agonisme, zelfs als je de dosering van Phenibut opschroeft gaan de effecten waarschijnlijk nog niet zo sterk wezen als die van GHB. Maar ik denk ook vooral dat de opkomst snelheid hierin niet onderschat kan worden.
Robijn zei:
Daar heb je natuurlijk niks aan, vandaaar mijn reactie.
Klik om te vergroten...
Mja, er wordt wel vaker geblaft op de speelgrond. :')
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik je advies mag geven. Blijf lekker die diazepam nemen. Het werkt voor jou toch?

Al is het beste advies niet te bingen op GHB. Apart om te horen dat jij het al 10 jaar doet. Hoe vaak in het jaar koop je een fles?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Robijn zei:
Die hebben niks met elkaar te maken! Dat is Gabba A en Gabba B heb je er wel verstand van?
Klik om te vergroten...
Hij zegt dat het er een beetje op lijkt, en dat is zeker waar.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat TS zegt kan zeker wel. Ik heb dat zelf ook precies zo ervaren na een positieve ervaring met phenibut. Niet kunnen slapen... Check. Daarna een soort epileptische aanval... Check. Een paniekaanval van twintig uur... Yes.

Ik nam maar 500mg, 1 capsule, en nam de phenibut zo'n 30 uur nadat ik cold turkey gestopt was na een paar weken g bingen. Daartussen in heb ik wel veel alcohol gedronken om te kunnen "slapen", dus ik dacht dat het daaraan lag. Er zaten wel best wat uren tussen de alcohol en de phenibut, maar was natuurlijk niet heel verstandig.

De nasleep van de alcohol zal bij mij nog zeker wel een rol hebben kunnen spelen, maar gek om te lezen dat jij hetzelfde mee hebt gemaakt op juist een vrij hoge dosis phenibut. Ik vind het echt troep en heb het na die ervaring ook allemaal meteen weggegooid. Diezelfde avond kreeg ik baclofen en daar viel ik dan wel van in slaap.

Diazepam en phenibut hebben beiden een verdovend effect, maar ik vind het behoorlijk verschillen. Diazepam vlakt emoties af en de dag erna gaat alles heel moeizaam, maar als je gaat slapen met phenibut op heb je de dag erna een hele goede dag :P Dat zijn mijn ervaringen ermee in ieder geval. In het geval van phenibut, die ene positieve ervaring dan. En veel mensen nemen phenibut ook om die reden: goed kunnen doorslapen en een lekker dagje erachter aan. Maar het kan ook anders verlopen dus...
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
roesjunkie zei:
Wat TS zegt kan zeker wel. Ik heb dat zelf ook precies zo ervaren na een positieve ervaring met phenibut. Niet kunnen slapen... Check. Daarna een soort epileptische aanval... Check. Een paniekaanval van twintig uur... Yes.

Ik nam maar 500mg, 1 capsule, en nam de phenibut zo'n 30 uur nadat ik cold turkey gestopt was na een paar weken g bingen. Daartussen in heb ik wel veel alcohol gedronken om te kunnen "slapen", dus ik dacht dat het daaraan lag. Er zaten wel best wat uren tussen de alcohol en de phenibut, maar was natuurlijk niet heel verstandig.

De nasleep van de alcohol zal bij mij nog zeker wel een rol hebben kunnen spelen, maar gek om te lezen dat jij hetzelfde mee hebt gemaakt op juist een vrij hoge dosis phenibut. Ik vind het echt troep en heb het na die ervaring ook allemaal meteen weggegooid. Diezelfde avond kreeg ik baclofen en daar viel ik dan wel van in slaap.

Diazepam en phenibut hebben beiden een verdovend effect, maar ik vind het behoorlijk verschillen. Diazepam vlakt emoties af en de dag erna gaat alles heel moeizaam, maar als je gaat slapen met phenibut op heb je de dag erna een hele goede dag :P Dat zijn mijn ervaringen ermee in ieder geval. In het geval van phenibut, die ene positieve ervaring dan. En veel mensen nemen phenibut ook om die reden: goed kunnen doorslapen en een lekker dagje erachter aan. Maar het kan ook anders verlopen dus...
Klik om te vergroten...
Jouw ervaring heeft alles te maken met die GHB binge en helemaal niks met phenibut. Je hebt wekenlang lopen bingen met GHB, daarna volop lopen zuipen om de afkick wat uit te stellen, en daarna 500mg phenibut genomen als een soort pleister op een gapende wond.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik blijf me verwonderen over het vreemde fenomeen phenibut. Ik heb het zelf liggen en langer geleden meerdere malen genomen, als experiment, maar helemaal niks van gemerkt gek genoeg. Ook op hoge doseringen niet... (Een bekend merk, op hun eigen website legaal besteld, dus zou ook niet fake moeten zijn). Ik snap er nog altijd helemaal niks van. GHB merkte ik wel, ook vaker geprobeerd, vond ik niet erg boeiend, en ik ben er ook al eens goed van over m’n nek gegaan... maar er was tenminste een effect. :’)

Het zal wel aan mij liggen, ben misschien een alien. In de toekomst toch nog maar eens opnieuw proberen weer, denk niet dat ik veel mis, maar nu wil ik het potverdorie ook weten.

Gigantisch off-topic dit, sorry, maar de belangrijkste zaken m.b.t. het topic zelf zijn al wel gezegd. Neem de adviezen ter harte zou ik zeggen. :) Dit zijn zeker geen onschuldige middelen.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Ik blijf me verwonderen over het vreemde fenomeen phenibut. Ik heb het zelf liggen en langer geleden meerdere malen genomen, als experiment, maar helemaal niks van gemerkt gek genoeg. Ook op hoge doseringen niet... (Een bekend merk, op hun eigen website legaal besteld, dus zou ook niet fake moeten zijn). Ik snap er nog altijd helemaal niks van. GHB merkte ik wel, ook vaker geprobeerd, vond ik niet erg boeiend, en ik ben er ook al eens goed van over m’n nek gegaan... maar er was tenminste een effect. :’)

Het zal wel aan mij liggen, ben misschien een alien. In de toekomst toch nog maar eens opnieuw proberen weer, denk niet dat ik veel mis, maar nu wil ik het potverdorie ook weten.
Klik om te vergroten...
Let wel op! Pheni deed ook niks voor mij onder de 7gram het legde mij wel goed plat in een x. Was ook de eerste en de laaste x dat ik aanraak. Kan ook een lekker jointje roken slaap ik net zo lekker op.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#9
F.E.A.R. zei:
Jouw ervaring heeft alles te maken met die GHB binge en helemaal niks met phenibut. Je hebt wekenlang lopen bingen met GHB, daarna volop lopen zuipen om de afkick wat uit te stellen, en daarna 500mg phenibut genomen als een soort pleister op een gapende wond.
Klik om te vergroten...

Wat een reply, zeg. Lekker toontje :wink: Ik deel alleen mijn ervaring, omdat er ook al zo ongeloofwaardig op TS werd gereageerd. Zulke bijwerkingen die wij vernoemem hier zijn trouwens gewoon bekend.

Ik herinner me inmiddels het hele verhaal ook weer. Dit was mijn tweede keer afkicken en heb dat op die manier gedaan, omdat ik aan andere middelen niet kon komen. Ik heb deze post toen gevonden en dacht laat ik dat ook maar eens proberen.

Een paar dagen vóór die 500mg heb ik 2500mg in één keer genomen, met hetzelfde doel, maar het voelde toen al niet prettig en kon er toen ook niet van slapen en ben die keer op een gegeven moment ook weer over gegaan op de g. Ik wilde niet teveel pheni achter elkaar gebruiken dus daarom die laatste keer maar 500mg gebruikt en ook die alcohol erbij.

Ik ben inmiddels al een keer of 6 door de ontwenning heen gegaan en heb wel langere periodes aan de g gezeten, daarvoor en daarna, en dit wat ik had met phenibut is me nooit eerder of weer gebeurd. De ellende begon echt zo'n twee uur na inname en heeft de hele dag geduurd. Ik weet zeker dat ik zonder phenibut er beter aan was geweest.

O, ja... Met alcohol stel je de afkick niet uit... Zeg ook duidelijk in mijn post dat ik dat alleen deed om te kunnen slapen.

Ik was bijna vergeten waarom ik niet meer actief ben hier :)
S
Sonja66Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Niet aan phenibut beginnen, is een ramp om er vanaf te komen..
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zit inmiddels denk nu zoon klein maandje aan De phenibut. Ik pak het niet elke dag maar soms om de dag en soms een paar dagen ertussen, ik doseer tussen de 1-2 gram per keer, ga er nu mee stoppen, maar ben zoooo bang voor de afkick, ook slikte ik er elke avond een paar pammetjes bij om in slaap te komen. Zullen nu wel ellendige dagen gaan worden😩
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
N1987 zei:
Zit inmiddels denk nu zoon klein maandje aan De phenibut. Ik pak het niet elke dag maar soms om de dag en soms een paar dagen ertussen, ik doseer tussen de 1-2 gram per keer, ga er nu mee stoppen, maar ben zoooo bang voor de afkick, ook slikte ik er elke avond een paar pammetjes bij om in slaap te komen. Zullen nu wel ellendige dagen gaan worden😩
Klik om te vergroten...
Verschilt echt per persoon... Ken ook mensen die er zo lang aan zaten maar geen afkick hadden. Hoop dat het meevalt voor je... Succes!
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Verschilt echt per persoon... Ken ook mensen die er zo lang aan zaten maar geen afkick hadden. Hoop dat het meevalt voor je... Succes!
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd wanneer de afkick begint van pheni, heb nog 1gram liggen voor noodgeval
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Wat gek dat je het zo hebt ervaren.

Ik ben wel een keer van de GHB afgekomen door 2 dagen Phenibut te gebruiken. Heb geen rare bijwerkingen gehad. In hoge doseringen Phenibut lijkt het zeker wel op GHB.

Heb je wel gewacht tot de G was uitgewerkt?

Ik weet wel dat je snel misselijk etc kunt worden van wat hoge dosissen.

Ik val van Phenibut juist als een blok in slaap en kan er ook heel lang op doorslapen.

Wat naar dat je zo’n ervaring hebt gehad.
Klik om te vergroten...
Bij mij werkt het ook altijd precies die hoeveelheid, maar mijn probleem is dat ik dat te lang in de Pheni doorga:(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."