Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc ongeluk

3mmc ongeluk

46 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
VJ_LSD72 zei:
En daar is bewijs van dat TS onder invloed geweest zou zijn? Ook al zou dat zo zijn, hij steekt over bij een zebrapad. Al rolt of danst ie over dat pad heen, auto moet stoppen.
Klik om te vergroten...
Je bent gewoon in de fout als je zwaar onder invloed in het verkeer gaat rond lopen en daardoor een auto niet ziet. Ja het is een zebrapad maar als jij plots oversteekt vanuit een positie die de auto niet kan zien, kan hij moeilijk opeens stoppen. Daarnaast jij zit altijd in de fout als je onder invloed bent in het verkeer, als je dan gaat liegen om geld te trekken ben je gewoon een eikel.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Apotheker zei:
Je bent gewoon in de fout als je zwaar onder invloed in het verkeer gaat rond lopen
Klik om te vergroten...
juridisch gezien?..
TS zei onder invloed te zijn.. niet zwaar onder invloed te zijn..
kan zelfs nog nazweem na slaap zijn.

De Apotheker zei:
en daardoor een auto niet ziet. Ja het is een zebrapad maar als jij plots oversteekt vanuit een positie die de auto niet kan zien,
Klik om te vergroten...
dan ligt het zebrapad niet op een goede plek.

De Apotheker zei:
kan hij moeilijk opeens stoppen. Daarnaast jij zit altijd in de fout als je onder invloed bent in het verkeer.
Klik om te vergroten...

is dat zo.. waar kan ik die tekst vinden?

ik heb zo vaak zwaar verliefd an het verkeer deelgenomen.. zwaar onder de invloed van hormonen en feromonen..
zeker niet toerekeningsvatbaar.
en moe.. moeiheid staat gelijk aan aangeschoten en dronken.

een zebrapad is heilig.. in wat voor toestand dan ook.
de zwakkere verkeersdeelnemer staat in het recht.

sorry.. maar jij mag mijn avocado niet zijn apo 😅
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit soort gebeurtenissen heb ik als een middel begint uit te werken en ik begin vermoeid, overprikkeld en verward te raken...
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gympie zei:
juridisch gezien?..
TS zei onder invloed te zijn.. niet zwaar onder invloed te zijn..
kan zelfs nog nazweem na slaap zijn.


dan ligt het zebrapad niet op een goede plek.



is dat zo.. waar kan ik die tekst vinden?

ik heb zo vaak zwaar verliefd an het verkeer deelgenomen.. zwaar onder de invloed van hormonen en feromonen..
zeker niet toerekeningsvatbaar.
en moe.. moeiheid staat gelijk aan aangeschoten en dronken.

een zebrapad is heilig.. in wat voor toestand dan ook.
de zwakkere verkeersdeelnemer staat in het recht.

sorry.. maar jij mag mijn avocado niet zijn apo 😅
Klik om te vergroten...
Het is heel simpel.... Niet onder invloed aan het verkeer deelnemen en dan achteraf schade willen claimen(daar had ik het over). Ts geeft aan een auto waarschijnlijk niet te hebben gezien door het gebruik van 3-mmc, dan ben je dus zwaar onder invloed....

En die regel dat een auto altijd fout zit is gewoon fout, als ik als fietser door rood rijd en word aangereden zit een auto alsnog in de fout. Rare regel.

avocado.jpg
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gympie zei:
juridisch gezien?..
TS zei onder invloed te zijn.. niet zwaar onder invloed te zijn..
kan zelfs nog nazweem na slaap zijn.


dan ligt het zebrapad niet op een goede plek.



is dat zo.. waar kan ik die tekst vinden?

ik heb zo vaak zwaar verliefd an het verkeer deelgenomen.. zwaar onder de invloed van hormonen en feromonen..
zeker niet toerekeningsvatbaar.
en moe.. moeiheid staat gelijk aan aangeschoten en dronken.

een zebrapad is heilig.. in wat voor toestand dan ook.
de zwakkere verkeersdeelnemer staat in het recht.

sorry.. maar jij mag mijn avocado niet zijn apo 😅
Klik om te vergroten...
Ik dacht ook dat deelnemen aan het verkeer onder invloed strafbaar is.

Heb net geprobeerd wat op te zoeken over het lopen.
Kan niet echt vinden dat onder invloed lopen strafbaar is.

Artikel 8 Wegenverkeerswet 1994


Artikel 8 lid 1 WVW 1994 luidt: “Het is een ieder verboden een voertuig te besturen, als bestuurder te doen besturen of als begeleider op te treden, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan — al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof — de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen of tot behoorlijk te begeleiden in staat moet worden geacht.”

(https://www.hameradvocaten.nl/nieuw...-dronken-met-de-fietsscooter-aan-de-hand-loop
)

Toch denk ik dat ze als je een gevaar bent, ze het wel op artikel 5(?) Steken. Dat je een gevaar op de weg bent. Danwel openbaar dronkenschap.

Denk dat TS redelijk "veilig" is, als je oversteekt op een zebrapad of iets.
Net als met fietsers, ben je al zwakkere weggebruiker beschermd. Dan zal de automobilist moeten aantonen dat het niet zijn schuld is, en dat de voetganger/fietser fout zat.

Dus zonder bewijs, en een normale manier van oversteken sta je vrij sterk.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
Het is heel simpel.... Niet onder invloed aan het verkeer deelnemen
Klik om te vergroten...
jouw persoonlijke mening.
De Apotheker zei:
en dan achteraf schade willen claimen.
Klik om te vergroten...
waar schrijft TS dat?
De Apotheker zei:
Ts geeft aan een auto waarschijnlijk niet te hebben gezien door het gebruik van 3-mmc, dan ben je dus zwaar onder invloed....

Bekijk bijlage 16009
Klik om te vergroten...

dat is precies waar je mijn avocado niet zou mogen zijn.
je denkt niet juridisch..
TS zou nooit onthullen dat'ie de auto niet gezien heeft..
of de auto reed zo snel dat TS nooit de kans heeft gehad hem op tijd te zien.

je hebt wel pit.. of nee.. het is een steen 😅
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Juun zei:
Ik dacht ook dat deelnemen aan het verkeer onder invloed strafbaar is.

Heb net geprobeerd wat op te zoeen over het lopen.
Kan niet echt vinden dat onder invloed lopen strafbaar is.

Artikel 8 Wegenverkeerswet 1994


Artikel 8 lid 1 WVW 1994 luidt: “Het is een ieder verboden een voertuig te besturen, als bestuurder te doen besturen of als begeleider op te treden, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan — al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof — de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen of tot behoorlijk te begeleiden in staat moet worden geacht.”

(https://www.hameradvocaten.nl/nieuw...-dronken-met-de-fietsscooter-aan-de-hand-loop
)

Toch denk ik dat ze als je een gevaar bent, ze het wel op artikel 5(?) Steken. Dat je een gevaar op de weg bent. Danwel openbaar dronkenschap.

Denk dat TS redelijk "veilig" is, als je oversteekt op een zebrapad of iets.
Net als met fietsers, ben je al zwakkere weggebruiker beschermd. Dan zal de automobilist moeten aantonen dat het niet zijn schuld is, en dat de voetganger/fietser fout zat.

Dus zonder bewijs, en een normale manier van oversteken sta je vrij sterk.
Klik om te vergroten...

kijk.. fijn Juunidisch advies!

jij mag mijn avocado zijn 😉
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gympie zei:
jouw persoonlijke mening.

waar schrijft TS dat?


dat is precies waar je mijn avocado niet zou mogen zijn.
je denkt niet juridisch..
TS zou nooit onthullen dat'ie de auto niet gezien heeft..
of de auto reed zo snel dat TS nooit de kans heeft gehad hem op tijd te zien.

je hebt wel pit.. of nee.. het is een steen 😅
Klik om te vergroten...
Ik heb het niet over ts.... Kijk naar waar ik op reageer..... En nee ik ben geen jurist, god zijn dank!! Ik zeg gewoon wat ik vind.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
Ik heb het niet over ts.... Kijk naar waar ik op reageer..... En nee ik ben geen jurist, god zijn dank!! Ik zeg gewoon wat ik vind.
Klik om te vergroten...

los van ts, reageerde ik inhoudelijk op wat je zei..

apocado 😘
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gympie zei:
los van ts, reageerde ik inhoudelijk op wat je zei..

apocado 😘
Klik om te vergroten...
Bel me maar voor snuifadvies :wink: of geschiedenis
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Apotheker zei:
Bel me maar voor snuifadvies :wink: of geschiedenis
Klik om te vergroten...

1613071823084.png
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nina5600 zei:
Ja klopt slaaptekort ook. Had mijn arm en voet gebroken en verder schouders hebben de klap opgevangen dus daar zijn ze nog mee bezig :) Maar gaat de goede kant op 😊
Klik om te vergroten...
Oeh sterkte, ik denk trouwens dat het een combinatie was van de 3MMC en slaaptekort maar vooral het slaaptekort zal een rol hebben gespeelt :wink:
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gympie zei:
Bekijk bijlage 16010
Klik om te vergroten...
Ik kom eraan!!!
harrypotter.jpg
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Apotheker zei:
Ik kom eraan!!!
Bekijk bijlage 16013
Klik om te vergroten...

Who you gonna call?

Bloot Basters! 😅

1613072938073.png
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
Ik kom eraan!!!
Bekijk bijlage 16013
Klik om te vergroten...
Pas op met oversteken 🤪
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Apotheker zei:
Het is heel simpel.... Niet onder invloed aan het verkeer deelnemen en dan achteraf schade willen claimen(daar had ik het over). Ts geeft aan een auto waarschijnlijk niet te hebben gezien door het gebruik van 3-mmc, dan ben je dus zwaar onder invloed....

En die regel dat een auto altijd fout zit is gewoon fout, als ik als fietser door rood rijd en word aangereden zit een auto alsnog in de fout. Rare regel.

Bekijk bijlage 16009
Klik om te vergroten...
Het woord ‘fout’ is niet helemaal juist.
Bij aanrijding tussen motorrijtuig en niet motorrijtuig is vrijwel altijd bestuurder van het motorrijtuig aansprakelijk, ook al valt bestuurder van het motorrijtuig niets te verwijten.
tenzij een beroep op overmacht slaagt, dit is heel lastig.
Staat in artikel 185 WvW
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Apotheker zei:
Ik kom eraan!!!
Bekijk bijlage 16013
Klik om te vergroten...
ik wist eigenlijk lang niet dat Daniel R. zo erg aan de drugs zat maar die fotos van jou spreken boekdelen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nina5600 zei:
Ja klopt slaaptekort ook. Had mijn arm en voet gebroken en verder schouders hebben de klap opgevangen dus daar zijn ze nog mee bezig :) Maar gaat de goede kant op 😊
Klik om te vergroten...
Sterkte joh!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nina5600 zei:
Een tijdje geleden heb ik een ongeluk gekregen. Ik liep op een zebrapad, keek naar links en liep richting de middengeleider. Daar keek ik naar rechts: niets, en ik liep de zebra op. Pats, toch wel een auto, en ik werd aangereden. Dat beeld van die lege weg staat op mijn netvlies gebrand. Ik weet zo zeker dat ik gekeken heb en dat ik niets zag. Ik was onder invloed van 3mmc, kan dit ermee te maken hebben of was het gewoon toevallig? Blijf het mij toch afvragen, alvast bedankt 😊
Klik om te vergroten...
We zien eigenlijk maar met een klein deel van ons gezichtsveld scherp. Pak maar eens een pen of potlood en houd dat voor je scherp. Kijk naar de punt van het potlood en probeer de tekst erachter nog maar eens te lezen. En probeer maar een het potlood naar een andere hoek van het beeldscherm te verplaatsen en vanuit je ooghoek de tekst te lezen. Dan zie je hoe weinig we eigenlijk zien. Terwijl we dat eigenlijk niet zo van onszelf doorhebben.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
rowdy zei:
Het woord ‘fout’ is niet helemaal juist.
Bij aanrijding tussen motorrijtuig en niet motorrijtuig is vrijwel altijd bestuurder van het motorrijtuig aansprakelijk, ook al valt bestuurder van het motorrijtuig niets te verwijten.
tenzij een beroep op overmacht slaagt, dit is heel lastig.
Staat in artikel 185 WvW
Klik om te vergroten...

Dit dus

www.juridischbureauletselschade.nl

Wat zijn zwakke verkeersdeelnemers? | Juridisch Bureau Letselschade & Gezondheidsrecht

Lees hier alles over deWat zijn zwakke verkeersdeelnemers? .
www.juridischbureauletselschade.nl www.juridischbureauletselschade.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."