juridisch gezien?..
TS zei onder invloed te zijn.. niet zwaar onder invloed te zijn..
kan zelfs nog nazweem na slaap zijn.
dan ligt het zebrapad niet op een goede plek.
is dat zo.. waar kan ik die tekst vinden?
ik heb zo vaak zwaar verliefd an het verkeer deelgenomen.. zwaar onder de invloed van hormonen en feromonen..
zeker niet toerekeningsvatbaar.
en moe.. moeiheid staat gelijk aan aangeschoten en dronken.
een zebrapad is heilig.. in wat voor toestand dan ook.
de zwakkere verkeersdeelnemer staat in het recht.
sorry.. maar jij mag mijn avocado niet zijn apo 😅
Ik dacht ook dat deelnemen aan het verkeer onder invloed strafbaar is.
Heb net geprobeerd wat op te zoeken over het lopen.
Kan niet echt vinden dat onder invloed lopen strafbaar is.
Artikel 8 Wegenverkeerswet 1994
Artikel 8 lid 1 WVW 1994 luidt:
“Het is een ieder verboden een voertuig te besturen, als bestuurder te doen besturen of als begeleider op te treden, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan — al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof — de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen of tot behoorlijk te begeleiden in staat moet worden geacht.”
(https://www.hameradvocaten.nl/nieuw...-dronken-met-de-fietsscooter-aan-de-hand-loop)
Toch denk ik dat ze als je een gevaar bent, ze het wel op artikel 5(?) Steken. Dat je een gevaar op de weg bent. Danwel openbaar dronkenschap.
Denk dat TS redelijk "veilig" is, als je oversteekt op een zebrapad of iets.
Net als met fietsers, ben je al zwakkere weggebruiker beschermd. Dan zal de automobilist moeten aantonen dat het niet zijn schuld is, en dat de voetganger/fietser fout zat.
Dus zonder bewijs, en een normale manier van oversteken sta je vrij sterk.