Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen 'ploppend' gevoel in je hoofd

Een 'ploppend' gevoel in je hoofd

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Door slaaptekort kan dit zeker voorkomen.
Ik heb dit regelmatig gehad tijdens paar weken flink slaaptekort en daar kwam geen drugs aan te pas.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
AE82 zei:
Tinnitus is toch dat oorsuizen? Oeffff.... dan word je gek, volgens mij!
Klik om te vergroten...

Ja, in zware mate kun je zelfs euthanasie krijgen voor deze nare aandoening...
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Apotheker zei:
Dat is echt een teken van een misbruikt serotonine systeem. Ze ontstaan vaak een tijd na misbruik. Zoals al eerder gezegd,
Neem rust en eet goed.

Daarnaast zou ik even heel lang(3 maanden minimaal) van de serotonine slurpers afblijven.
Klik om te vergroten...
Hoe verklaar je die van mij dan ?
Gewoon puur slaaptekort of door moeheid ?.
Ik ben nu moe , als ik me nu zou leggen krijg ik brainzaps en beginnen men ogen alle kanten op te draaien.

En ik neem geen seroslurpers , enkel 2x2.5mg dex ( maar had die zaps ervoor al).
En heb ook nooit mdma ofzo misbruikt.

Wel speed (en laatste maanden disso's )maar voor zover ik weet valt dat wel mee voor je serotonine.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aan ts , gebruik je benzo's ?
Ik wel , kan daar ook aan liggen als je ze misbruikt blijkbaar.
Screenshot_20210408-134711_Chrome.jpg
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
inner_search zei:
Hoe verklaar je die van mij dan ?
Gewoon puur slaaptekort of door moeheid ?.
Ik ben nu moe , als ik me nu zou leggen krijg ik brainzaps en beginnen men ogen alle kanten op te draaien.

En ik neem geen seroslurpers , enkel 2x2.5mg dex ( maar had die zaps ervoor al).
En heb ook nooit mdma ofzo misbruikt.

Wel speed (en laatste maanden disso's )maar voor zover ik weet valt dat wel mee voor je serotonine.
Klik om te vergroten...
In heb geen flauw idee,
Jou schokjes kunnen iets anders zijn als die TS voelt....

Ik denk dat disso's net zoveel kunnen verstoren als sommige stimulanten doen.

Maar echt weten doe ik het natuurlijk ook niet.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#6
inner_search zei:
Ik heb het soms als ik een dutje wil doen omdat ik moe ben , maar het lukt niet.

Dan begint men been om de 5 minuten te "schokken".
En nee niet het gevoel in de put te vallen , maar echt de brainzaps of schokken zoals jij het zegt.

En ik neem al jaren geen seroslurpers meer.

Heb het ook enkel als ik heel moe ben e niet kan slapen.
Klik om te vergroten...
Drugs , roken , alchol zijn. Brein slopers. ( en
Darmen dus organen ) we weten niet welke schade we hebben.
Maar google vast meer,
Meteen lijstje potjes seroslupers- aanvulling
GABA 5 HPC etc..
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
AE82 zei:
Ik geloof dat ik magnesium ga halen, want ik heb zojuist weer wat besteld. Heb het al een aantal weken rustig gehouden.. :)
Klik om te vergroten...
Dit gedrag begrijp ik gewoon niet, 2 uur voor dit bericht geef je nog aan dat je brainzaps hebt en dat je deze 'verschrikkelijk eng' vindt. Om vervolgens nog meer drugs te bestellen en hopelijk met wat magnesium een oplossing te bieden. Je lichaam toont met de zaps aan dat je lichaam/brein niet in orde/herstellende is, waarom dan weer drugs willen gebruiken? Die enkele weken rust gaan de schade niet inhalen. Geef je lichaam toch wat meer rust... Maar goed, ieder zijn eigen ding toch? Dit bericht is niet aanvallend bedoelt hoor, maar let aub een beetje op :wink:

Mvg.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anne M Dexter zei:
Drugs , roken , alchol zijn. Brein slopers. ( en
Darmen dus organen ) we weten niet welke schade we hebben.
Maar google vast meer,
Meteen lijstje potjes seroslupers- aanvulling
GABA 5 HPC etc..
Klik om te vergroten...
Nee nee ik ben gestopt met dokter Google van wat helpt voor wat...
Ik taper men benzo's met verslavingszorg , ik doe ook nietmeer aan een microdose hier want dan kom ik er mss of een pilletje van dat daar.

Enkel problemen.

en als de cravings naar rc's te groot worden laat ik me opnemen in een privé instantie.

Zit al van 5 augustus thuis door omstandigheden (klinisch)

Toch bedankt voor je post.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#9
AE82 zei:
En dan heb ik eigenlijk nog een vraag, ik heb Citalopram voorgeschreven gekregen, maar niet voor een depressie oid, voor een andere fysieke aandoening. Heeft dit effect op drugs?
Klik om te vergroten...
Je kan je middelen goedelen
En een apotheek geeft ook passende samenstelling .

Hoe voel je je met Citralopram?
Denk om wennen eerst eigenlijk. Rusitig aan anders met 1 middel erbij, be safe %

De reden weet ik niet,die geef je niet,
Het wordt ook.tegen pijn in gezet
Als Fibromyalgie .
inner_search zei:
Nee nee ik ben gestopt met dokter Google van wat helpt voor wat...
Ik taper men benzo's met verslavingszorg , ik doe ook nietmeer aan een microdose hier want dan kom ik er mss of een pilletje van dat daar.

Enkel problemen.

en als de cravings naar rc's te groot worden laat ik me opnemen in een privé instantie.

Zit al van 5 augustus thuis door omstandigheden (klinisch)

Toch bedankt voor je post.
Klik om te vergroten...
Dat wist ik niet, wat naar.
ik ben ook thuis . Chronisch ,
Maar jij kan dit ook veranderen .
Mind over Heart 🤛🏼🍀 je zit we nu mee.
Is het nog zo leuk,,, nee,...
Dus die stap 1 is zo gezet.

DM me als je ervaringen. Wilt delen
Anne
A
AE82Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Green Dude zei:
Dit gedrag begrijp ik gewoon niet, 2 uur voor dit bericht geef je nog aan dat je brainzaps hebt en dat je deze 'verschrikkelijk eng' vindt. Om vervolgens nog meer drugs te bestellen en hopelijk met wat magnesium een oplossing te bieden. Je lichaam toont met de zaps aan dat je lichaam/brein niet in orde/herstellende is, waarom dan weer drugs willen gebruiken? Die enkele weken rust gaan de schade niet inhalen. Geef je lichaam toch wat meer rust... Maar goed, ieder zijn eigen ding toch? Dit bericht is niet aanvallend bedoelt hoor, maar let aub een beetje op :wink:

Mvg.
Klik om te vergroten...
Die zaps had ik al een tijdje niet meer, ik vroeg me vooral af hoe gevaarlijk ze precies zijn
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#11
AE82 zei:
Wie oh wie is er bekend met het 'ploppende' gevoel in je hoofd wanneer je stopt met het nemen van RC's . Volgens mij zijn het een soort van ontwenningsverschijnselen, maar het voelt verschrikkelijk eng. Alsof het allemaal kleine herseninfarctjes zijn. Ik heb nu al een tijd niks genomen, dus daar geen last meer van. Maar weet iemand wat dat zou kunnen zijn>
Klik om te vergroten...
Ik heb begin jaren '90 bij mijn huisarts gezeten met dit fenomeen.
Mijn huisarts wist van mijn drugsgebruik, maar kon het allemaal niet echt plaatsen, en begreep mijn uitleg ook niet helemaal denk ik ; ben toen naar het ziekenhuis gestuurd voor een EEG scan, incl. rubberen pruik met allemaal van die draadjes op je hoofd.
Het enigste wat hij kon bedenken was dat ik wellicht een TIA had gehad, of epilepsie
Bij de specialist die de test afnam heb ik nog opgebiecht of het iets met mijn hoge MDMA innname had te maken.
Hij had er nog nooit van gehoord, maar evt. vervuiling/ andere stoffen in de pillen konden er wellicht iets mee te maken hebben (echter ik nam geen pillen, maar enkel MDMA kristal, dus dat was uit te sluiten voor mij)
Op de EEG was alles prima.

Het voelde iig bij mij alsof er ineens een grote golf op me afkwam ( ik hoorde dan ook een gigantische aanzwellende en uiteindelijk 'exploderende' tinitus ) dit alles in een tijdsbestek van een seconde. Ik 'hield het tegen' (voor mijn gevoel tenminste) door dan -uit schrik- even heel diep te ademen/ zuchten, meestal sprong ik dan ook op uit m'n bank ofzo, even helemaal in paniek van de schrik.
Werd toendertijd bij mij, in min of meerdere mate ook mede getriggerd door cannabis.
Was eigenlijk alleen maar door de weeks dat ik hier last van had.
Ik deed toen elk weekend MDMA , van donderdag tot zaterdag, met af en toe een incidenteel bommetje pep.

Zo eind jaren '90 , met de opkomst van het internet en alle info op het WWW ben ik er achter gekomen dat er veel meer 'lotgenoten' zijn, en er hier een naam voor is (brainzaps)
Komt vooral voor bij het (in grote hoeveelheden) consumeren van serotinine slurpende stoffen, en vooral als je hierbij een nachtje(s) doorhaalt.

Ik ben toen een stuk minder MDMA gaan gebruiken en eigenlijk overgegaan op enkel pep, en daarna is het ook niet meer voorgekomen,
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
vader zei:
Ik heb begin jaren '90 bij mijn huisarts gezeten met dit fenomeen.
Mijn huisarts wist van mijn drugsgebruik, maar kon het allemaal niet echt plaatsen, en begreep mijn uitleg ook niet helemaal denk ik ; ben toen naar het ziekenhuis gestuurd voor een EEG scan, incl. rubberen pruik met allemaal van die draadjes op je hoofd.
Het enigste wat hij kon bedenken was dat ik wellicht een TIA had gehad, of epilepsie
Bij de specialist die de test afnam heb ik nog opgebiecht of het iets met mijn hoge MDMA innname had te maken.
Hij had er nog nooit van gehoord, maar evt. vervuiling/ andere stoffen in de pillen konden er wellicht iets mee te maken hebben (echter ik nam geen pillen, maar enkel MDMA kristal, dus dat was uit te sluiten voor mij)
Op de EEG was alles prima.

Het voelde iig bij mij alsof er ineens een grote golf op me afkwam ( ik hoorde dan ook een gigantische aanzwellende en uiteindelijk 'exploderende' tinitus ) dit alles in een tijdsbestek van een seconde. Ik 'hield het tegen' (voor mijn gevoel tenminste) door dan -uit schrik- even heel diep te ademen/ zuchten, meestal sprong ik dan ook op uit m'n bank ofzo, even helemaal in paniek van de schrik.
Werd toendertijd bij mij, in min of meerdere mate ook mede getriggerd door cannabis.
Was eigenlijk alleen maar door de weeks dat ik hier last van had.
Ik deed toen elk weekend MDMA , van donderdag tot zaterdag, met af en toe een incidenteel bommetje pep.

Zo eind jaren '90 , met de opkomst van het internet en alle info op het WWW ben ik er achter gekomen dat er veel meer 'lotgenoten' zijn, en er hier een naam voor is (brainzaps)
Komt vooral voor bij het (in grote hoeveelheden) consumeren van serotinine slurpende stoffen, en vooral als je hierbij een nachtje(s) doorhaalt.

Ik ben toen een stuk minder MDMA gaan gebruiken en eigenlijk overgegaan op enkel pep, en daarna is het ook niet meer voorgekomen,
Klik om te vergroten...

Ik herken dit ook. Ik heb het één keer gehad na een niet bedoelde overdosis MDMA, en ook echt precies alleen die keer. Verschrikkelijk gevoel, soort kortsluiting en ik vond het klinken als een soort ‘zweepslag’ en schrok me dan iedere keer helemaal kapot, zeker als het was voordat ik bijna in slaap viel.

Zoals gezegd, brain zaps komen voor bij misbruik van serotonineslurpers en zijn dus ook te voorkomen door daarmee op te houden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
www.vice.com

Waarom je van mdma breinschokken krijgt, en wat je er tegen kunt doen

Door te spelen met het serotoninepeil in je brein kan het na te veel drugs voelen alsof je brein geëlektrocuteerd wordt.
www.vice.com www.vice.com
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit is inderdaad een teken van serotoninehuishouding die compleet overhoop ligt. Ik ben doorgegaan met gebruiken toen ik er veel last van had, die zaps werden erger en gingen uiteindelijk over in een psychose. 'T is een waarschuwing van je hersenen om de meuk even links te laten liggen, negeer deze niet!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Wrong topic 😅
Klik om te vergroten...

kabouter 'plop!'

random.. srry 😅
A
AE82Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Wie oh wie is er bekend met het 'ploppende' gevoel in je hoofd wanneer je stopt met het nemen van RC's . Volgens mij zijn het een soort van ontwenningsverschijnselen, maar het voelt verschrikkelijk eng. Alsof het allemaal kleine herseninfarctjes zijn. Ik heb nu al een tijd niks genomen, dus daar geen last meer van. Maar weet iemand wat dat zou kunnen zijn>
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Om welke RC’s gaat het?

Bedoel je brain zaps?
A
AE82Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het gaat om 4-FA en 3-MMC
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
AE82 zei:
Heet dat zo? het voelt alsof je hoofd opzij wordt gezogen tot er een soort van 'pats ' komt... met veel neurofen of diclofenac en slapen gaat het over, maar damn... wat erg. Heb jij die ook weleens gehad?
Klik om te vergroten...
Ja, het gebeurt veel met serotonine slurpers. Je zou eens moeten zoeken op brainzaps, dan kom je heel veel tegen hierover. Heb het zelf ook vaker gehad! Duurt soms wel een paar dagen en in sommige ergere gevallen een aantal weken. Met veel rust, slaap en goede voeding komt dat weer helemaal goed.

Zie het als waarschuwing van je lichaam, even rustig aan doen met drugs!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier een interessant linkje erover!
www.medicalnewstoday.com

Brain zaps: Definition, causes, and how they feel

Brain zaps are electrical shock sensations in the brain. They usually occur when a person stops or reduces their dosage of antidepressants. Learn more here.
www.medicalnewstoday.com www.medicalnewstoday.com

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."