Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOogontsteking door 3mmc

Oogontsteking door 3mmc

15 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Als het poeder zelf niet in je oog is gekomen, lijkt me stug dat je inwendig last krijgt van je oog. Maar er is te weinig bekent over 3mmc om daar iets over te kunnenzeggen/weten!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je weerstand gaat natuurlijk wel naar beneden als je nachten doorhaalt.
H
HoiikhebeenvraagLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo!

ik ben een 23 jaar en gebruik regelmatig in het weekend 3mmc. Hierdoor ben ik dan vaak ook langer wakker want zoals iedereen weet doe je geen oog dicht met die shit.

nu heb ik sinds een kleine week een onsteking in mijn iris. Bij het ziekenhuis geweest etc. En druppels gekregen. Het is al iets minder maar ik moet er nu nog een halve week mee door en dan kijken ze verder.

nu vroeg ik me af of dit door 3mmc kan komen ? Ik heb verder niks op het internet kunnen vinden over dit specifiek. Wel gewone oogontstekingen maar geen inwendige. Weet iemand hier meer van af ?
Groetjes!!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een reumatische aandoening en kan regelmatig last hebben van oogonstekingen/regenboogvliesontstekingen.
Deze waren veel meer aanwezig toen ik nog regelmatig amfetamine of 3mmc snuifde tot 2 a 3x per jaar.
Nu ik niet meer gebruik is dat 1 x om de 2 jaar.
Ik denk wel dat het er voor iets kan tussen zitten.
Voor de neusslijmvliezen is het zeker niet gezond.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat kan een verband hebben.
Als je geen sterk immuunsysteem hebt, kan 3mmc een te zware tol eisen als het ook virussen moet worden bestreden.
Een nacht doorhalen heeft ook effect op je ogen. Meer knipperen de dag erna, dat is niet alleen door vermoeidheid maar om traanvocht aan te maken.
3mmc is vochtafdrijvend. Dit verlies je niet alleen door plassen en zweten, ook is er minder speekselvorming en kan het effect hebben op je traanbuis.

Zorgen dat je je vocht ruimschoots aanvult. Tijdens en na gebruik veel water drinken. En goed diep slapen is belangrijk voor je herstel en rust ogen.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#6
Van een slaaptekort krijg je droge en geirriteerde ogen, tenminste dat is mijn ervaring.

Bedenk ook dat je ogen een verbinding hebben met de neusholte. Daarmee wordt normaliter traanvocht afgevoerd maar stoffen in de neusholte kunnen ook in de ogen terechtkomen omdat het geen hermetisch gesloten buisje is. Gelukkig werkt de zwaartekracht dit tegen.
A
ArieAppeltaartLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou ik dacht 2 uur geleden, m.n. pep was bijna uitgewerkt, ik neem een halve clonazolam op een paar uurtjes te slapen, 5.30uur gaat de werken weer. De kroeg gaat tenslotte om 6 uur open 🥳 Maar ik space hem de pan uit met deze combi.. 😅 en van slapen gaat niks meer terecht komen, ben ik bang
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#8
ATGC zei:
Van een slaaptekort krijg je droge en geirriteerde ogen, tenminste dat is mijn ervaring.

Bedenk ook dat je ogen een verbinding hebben met de neusholte. Daarmee wordt normaliter traanvocht afgevoerd maar stoffen in de neusholte kunnen ook in de ogen terechtkomen omdat het geen hermetisch gesloten buisje is. Gelukkig werkt de zwaartekracht dit tegen.
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad, ik haalde regelmatig nachtjes door op 3mmc tijdens het gamen.
Zodra de vermoeidheid samenvalt met 3mmc gebruik kreeg ik ook heel vermoeide/geïrriteerde ogen.
Nou moet ik zeggen dat ritalin paar jaar terug toen ik nog op de middelbare zat hetzelfde effect op m'n ogen had. Een nachtje iets minder slaap en na 10mg ritalin had ik ze eerder dicht dan open zitten tijdens de les haha.

Daarentegen is het nooit echt op een oogontsteking uitgelopen, ondanks dat het wel ging om maanden lang dagelijks gebruik. Maar iedereen reageert er anders op natuurlijk.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ArieAppeltaart zei:
Nou ik dacht 2 uur geleden, m.n. pep was bijna uitgewerkt, ik neem een halve clonazolam op een paar uurtjes te slapen, 5.30uur gaat de werken weer. De kroeg gaat tenslotte om 6 uur open 🥳 Maar ik space hem de pan uit met deze combi.. 😅 en van slapen gaat niks meer terecht komen, ben ik bang
Klik om te vergroten...
Wat grappig dat je dat even hier komt melden in een topic over 3mmc en oogontsteking 😂 uiteindelijk nog geslapen?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je weerstand is sowieso nihil, vermoeidheid en uitdroging van het oog zelf.
Of je daadwerkelijk door de 3-MMC nou een oogontsteking hebt gekregen is voor iedereen speculeren.. Maar bovenstaande 3 in combinatie is wel een heel makkelijk target, zeker met alles wat in de lucht hangt van bacteriën en vuil. Misschien aan je oog gezeten, iets er in gewaaid, speculaties speculaties.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Slapen is ooooo zo belangrijk.
Jazeker. Met die 3mmc lijkt het mij erg, erg moeilijk om te slapen zonder een flinke inname van een benzo...klopt dat?
Slaap je echt slecht zonder benzo met 3mmc in je donder?
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Slapen is ooooo zo belangrijk.
Jazeker. Met die 3mmc lijkt het mij erg, erg moeilijk om te slapen zonder een flinke inname van een benzo...klopt dat?
Slaap je echt slecht zonder benzo met 3mmc in je donder?
Klik om te vergroten...

Duurt even maar ik kon bij 3-mmc altijd wel slapen na een tijdje. Het is voor mij niet zoals vroeger met speed. Toen kon ik vaak niet in slaap komen met als gevolg plafonddienst.

Dat heb ik bij 3-mmc nooit gehad. Ook niet bij eerste paar keren gebruik.

Nam wel eens een etizolam na de 3-mmc, dan viel ik wel sneller slaap. En slaap veel dieper.

Maar ik kende de benzo's nog niet in de tijd dat ik speed gebruikte. Had me vele uren slaap kunnen opleveren.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toen ik nog uppers deed zonder benzo’s erna te nemen kon ik vaak wel slapen.
De Zandman zei:
, erg moeilijk om te slapen zonder een flinke inname van een benzo...klopt dat?
Klik om te vergroten...
Eenmaal gewend om een benzo te nemen om te slapen na een upper, is het wel lastig om dan zonder benzo te slapen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan wel slapen na 3mmc. Een uurtje of 3 na laatste inname.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thnx voor de info
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natozlato zei:
Ik kan wel slapen na 3mmc. Een uurtje of 3 na laatste inname.
Klik om te vergroten...
Bij mij komt het vooral neer op hoe lang ik al wakker ben en hoe lang ik al aan de 3mmc zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."