Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat is momenteel de beste RC benzo

wat is momenteel de beste RC benzo

34 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
cutepool zei:
Gaaf je avatar, is dit niemand? Hobo? Box car of a jug of wine?
Klik om te vergroten...
ricorieks zei:
Slaap je Dr goed op?
Klik om te vergroten...
Ja lekker. Zelf een halve 3mg pil is genomen als ik niks gebruikt heb. Het is niet te sterk en de dag daarna voel ik me prima.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat noem je effectief?

Snelst slapen, best tegen angst, best tegen onrust, meest recreatief, kortdurend zodat je enige tijd later weer wat kan doen of is het juist de bedoeling dat je 2 dagen als een sufkut rondloopt?
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#3
wil graag weten welke rc benzo het meest effectief is
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er is veel verschil in werking van verschillend benzo’s. Welk effect zoek je lrecies? Het begrip benzo is erg breed namelijk.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Er is veel verschil in werking van verschillend benzo’s. Welk effect zoek je lrecies? Het begrip benzo is erg breed namelijk.
Klik om te vergroten...

ik heb een tijdje Etizolam gebruikt, prima spul begrijp me niet verkeerd het doet zijn ding goed ookal mag een pellet wat mij betreft nog een tikkeltje sterker. alleen het kutte van Etizolam is dat het slaapverwekkend werkt.

dus wat ik wil is een rc benzoachtig stofje wat wat sterker is dan Etizolam en met minder tot geen slaapverwekkendheid.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Wat noem je effectief?

Snelst slapen, best tegen angst, best tegen onrust, meest recreatief, kortdurend zodat je enige tijd later weer wat kan doen of is het juist de bedoeling dat je 2 dagen als een sufkut rondloopt?
Klik om te vergroten...
meest recreatief, en dus juist niet slaapverwekkend ( als dit uberhaubt mogelijk is )
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pyrazolam is een echte angstremmer en amper slaapverwekkend, maar weet niet of deze nog steeds te krijgen is.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dormicum.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Woke-up-sticky zei:
Dormicum.
Klik om te vergroten...
Ten eerste is Midazolam geen RC, ten tweede is Midazolam harstikke hypnotiserend en dus niet waar de TS naar op zoek is.
Q
QwertyuiopaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Persoonlijk vond ik clonazolam erg fijn, maar kijk er wel mee uit!
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Ten eerste is Midazolam geen RC, ten tweede is Midazolam harstikke hypnotiserend en dus niet waar de TS naar op zoek is.
Klik om te vergroten...


Rustig maar, ik dacht dat speculeren over dat soort middelen niet was toegestaan?

Daarom midazolam, minder slaapopwekkend dan xanax e.d. en kortwerkend.

Waarom moet er trouwens perse rc voorstaan? Dat maakt het alleen maar onveiliger tov gangbare. en ik vind dat prima hoor maar ga dan niet de harm reduction toeter blazen.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#12
Off topic want geen RC, maar Mida is wel een beul qua benzo's, bam en je bent weg. Het wordt ook veel aan terminale patiënten gegeven vanwege de extreme werking die onrust gelijk in de kiem smoort.

Eti is inderdaad een gaapmiddel van jewelste, maar misschien zijn de standaard doses van 1-2 mg te zwaar voor angstremming?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Woke-up-sticky zei:
Rustig maar, ik dacht dat speculeren over dat soort middelen niet was toegestaan?
Klik om te vergroten...
Wie heeft het over speculeren?

Woke-up-sticky zei:
Daarom midazolam, minder slaapopwekkend dan xanax e.d. en kortwerkend.
Klik om te vergroten...
Midazolam is zeer kort werkend, maar xanax is juist niet slaapopwekkend en midazolam juist wel.

Woke-up-sticky zei:
Waarom moet er trouwens perse rc voorstaan? Dat maakt het alleen maar onveiliger tov gangbare. en ik vind dat prima hoor maar ga dan niet de harm reduction toeter blazen.
Klik om te vergroten...
De topic starter vraagt zelf om een RC benzo...

En waar haal jij nu harm reduction vandaan, iemand stelt gewoon een vraag.

Jij leest vanalles in het topic wat er niet staat. Ik geef alleen maar aan dat je antwoord de vraag van de TS niet beantwoord, rustig maar verder.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je mening geven over middelen die niet op de farmaceutische markt verkrijgbaar zijn is speculeren.

Als xanax niet slaapopwekkend is ben ik een vliegtuig. Of je hebt nooit xanax gehad.

Maar ik dacht dat hr de missie van dit forum was? Jij als staff zou dat toch moeten weten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Woke-up-sticky zei:
Je mening geven over middelen die niet op de farmaceutische markt verkrijgbaar zijn is speculeren.
Klik om te vergroten...
Er zijn best wel wat rc benzo's ontwikkeld door de farmaceutische industrie, maar die hebben destijds niet de markt gehaald om wat voor reden dan ook. In dat geval is er vrij veel bekend en al zeker of het middel meer angstremmend of slaapverwekkend is bijvoorbeeld. In andere gevallen zijn er vaak genoeg gebruikers ervaringen van een middel online te vinden om toch voorzichtig iets over de werking van een RC te kunnen zeggen.

Overigens hoef je mij de regels en missie van het forum niet uit te leggen, meneer bijdehandtje. Speculeren heeft betrekking op de inhoud van een pil, poeder, zegel, etc en slaat dus niet op de werking. Harm reduction is zeker belangrijk voor dit forum, maar als mensen zelf research chemicals willen gebruiken en de daarbij verhoogde risico's willen accepteren is dat hun eigen keuze. Daar niet over kunnen praten zorgt alleen maar voor meer harm. Als je dat zelf ook niet wilt, moet je niet op topics in een RC subforum reageren natuurlijk.

Woke-up-sticky zei:
Als xanax niet slaapopwekkend is ben ik een vliegtuig. Of je hebt nooit xanax gehad.
Klik om te vergroten...
Elke benzo is deels slaapverwekkend, deels angstremmend en deels spierverslappend. Alleen de ene leunt meer naar het een en de ander leunt meer naar het ander. Xanax staat algemeen te boek als angstremmer, niet als slaapverwekkend. Dat het voor jou niet slaapverwekkend kan zijn zeg ik dus niet, maar dat is niet de hoofdwerking. Kijk maar eens op deze site bijvoorbeeld, daar staat xanax te boek als anxiolytic en niet hypnotic. https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Dormicum staat er helaas niet tussen, maar een simpele Google search laat zien dat het te boek staat als zeer slaapverwekkend.

Overigens heb ik xanax vaak genoeg gebruikt, inclusief nog minstens 15 andere benzo's, en ik vond xanax juist een van de minst slaapverwekkende benzo's.

Ik snap niet zo goed waarom je nu zo heftig reageert en er vanalles loopt bij te halen wat helemaal niet relevant is. Heb je een beetje moeite om te bekennen dat je maar wat riep soms?
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Er zijn best wel wat rc benzo's ontwikkeld door de farmaceutische industrie, maar die hebben destijds niet de markt gehaald om wat voor reden dan ook. In dat geval is er vrij veel bekend en al zeker of het middel meer angstremmend of slaapverwekkend is bijvoorbeeld. In andere gevallen zijn er vaak genoeg gebruikers ervaringen van een middel online te vinden om toch voorzichtig iets over de werking van een RC te kunnen zeggen.

Overigens hoef je mij de regels en missie van het forum niet uit te leggen, meneer bijdehandtje. Speculeren heeft betrekking op de inhoud van een pil, poeder, zegel, etc en slaat dus niet op de werking. Harm reduction is zeker belangrijk voor dit forum, maar als mensen zelf research chemicals willen gebruiken en de daarbij verhoogde risico's willen accepteren is dat hun eigen keuze. Daar niet over kunnen praten zorgt alleen maar voor meer harm. Als je dat zelf ook niet wilt, moet je niet op topics in een RC subforum reageren natuurlijk.


Elke benzo is deels slaapverwekkend, deels angstremmend en deels spierverslappend. Alleen de ene leunt meer naar het een en de ander leunt meer naar het ander. Xanax staat algemeen te boek als angstremmer, niet als slaapverwekkend. Dat het voor jou niet slaapverwekkend kan zijn zeg ik dus niet, maar dat is niet de hoofdwerking. Kijk maar eens op deze site bijvoorbeeld, daar staat xanax te boek als anxiolytic en niet hypnotic. https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Dormicum staat er helaas niet tussen, maar een simpele Google search laat zien dat het te boek staat als zeer slaapverwekkend.

Overigens heb ik xanax vaak genoeg gebruikt, inclusief nog minstens 15 andere benzo's, en ik vond xanax juist een van de minst slaapverwekkende benzo's.

Ik snap niet zo goed waarom je nu zo heftig reageert en er vanalles loopt bij te halen wat helemaal niet relevant is. Heb je een beetje moeite om te bekennen dat je maar wat riep soms?
Klik om te vergroten...

Haha het heeft betrekking op de inhoud maar niet op de werking? Dus als ik zeg dat ik een bepaalde xtc pil ken en dat het prima is om tien te nemen speculeer ik niet?!

Als ik nog een reactie geef ga je mij dan ook dreigen met sancties?

Ik zag in een ander topic ook al dat je argumenten graag laat liggen in ruil voor termen als arrogant en bijdehandje.

Een hypnotisch middel is trouwens niet hetzelfde als een slaapverwekkend middel.

Als je de verschillen niet kent uit ervaring, prima maar ga lekker op een ander projecteren. Met je 15 benzo’s, wil je nu een sticker?

Bijdehandje of buitenbeentje?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Woke-up-sticky zei:
Als ik nog een reactie geef ga je mij dan ook dreigen met sancties
Klik om te vergroten...
Ga lekker ergens anders trollen man, ik heb nergens sancties genoemd...
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#18
Midazolam neus spray is slechts 2.5 of 5mg daar val je niet van in slaap.

Maar van de RC's zou ik voor flubromazolam gaan. Je hebt heel weinig nodig misschien is daarom phenazepam slimmer makkelijker te doseren en het sederend effect valt mee je hebt immers al tolerantie begrijp ik.

Succes met je zoektocht!
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Woke-up-sticky zei:
Een hypnotisch middel is trouwens niet hetzelfde als een slaapverwekkend middel.
Klik om te vergroten...

Hypnos betekent slaap en hypnosis betekent in slaap brengen in het Grieks. Dus het lijkt mij dat een hypnotisch middel hetzelfde betekent als een slaapopwekkend middel.

On topic: Alle benzodiazepinen hebben zoals gezegd hypnotische, angstremmende en spierontspannende werking. Veel(wellicht allemaal) veroorzaken amnesie. Dit had ik heel erg bij flubromazepam. Ik ben echt een paar dagen helemaal kwijt. Dus die RC raad ik ten zeerste af. Ik zou dan eerder voor etizolam of diclazepam gaan. Wees wel voorzichtig met RC benzodiazepinen aangezien er minder onderzoek naar is gedaan en weinig ervaringen.
L
LichtjeshemelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Midazolan is inderdaad potent spul, maar ik zou het niet recreatief noemen. Net als bijvoorbeeld flubrozemapam veroorzaakt ook dit medicijn geheugenverlies.

Ik heb het een paar keer gekregen tijdens een medische behandeling, je wordt er een beetje doezelig van (sommige mensen vallen in slaap, dat had ik dan weer niet), het is wel relaxed maar niet per sé ‘leuk’, en achteraf herinner je je bijna niks. Ik weet bijvoorbeeld dat ik bij een van die behandelingen het pilletje in kamer 1 kreeg, en de behandeling zelf was in kamer 2. Maar ik weet echt niet meer hoe ik van kamer 1 naar 2 ben gegaan, en ook niet hoe ik van kamer 2 naar de wachtkamer ben gegaan. :tongueout: Ik herinner me het moment dat ik het pilletje kreeg en het moment dat mijn vriend me naar zijn auto bracht, maar alles daar tussenin is weg. Heb alleen wat vage herinneringen van dat ik in een stoel lag en muziek luisterde.

Bij een medische ingreep is dat wel prettig, maar dit lijkt me niet fijn om op normale dagen te hebben. Wie weet wat voor belachelijke dingen, met gevolgen vandien, je doet of zegt zonder het je achteraf te herinneren... lijkt mij geen heel gewenst effect.

Oxazepam vond ik wel rustgevend, maar niet slaapverwekkend. Dat is alleen geen RC maar een gewone benzo :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."