Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromazolam afhankelijkheid

Bromazolam afhankelijkheid

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet niet wat je het beste als vervanging kan pakken. Maar heb meer verhalen van snelle afkick van broma gehoord.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#2
Huisarts ! benzo onderdrukken je stress, pijn, verdriet .
Ik kreeg oxazepam. 1 uur zen, en uren gierende zenuwen,
Maandag toch bellen. En een middel geven wat bij je hele verhaal hoort..
Tot dan, iets anders nemen ?
Weeet je geschiedenis niet, misschien een jointje, of een wijntje als dat mag,
Even doorzetten
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Benzo's werken wel even om emoties te dempen en om te slapen. Maar het probleem is dat je de klachten daarna drie keer zo hard terug krijgt, zeker als de dosis niet professioneel wordt beheerd en afgebouwd. Een probleem bij bromazolam lijkt daarbij te zijn dat de halfwaardetijd relatief kort is (waardoor je sneller ontwenningsverschijnselen ervaart, maar wat ook juist makkelijk kan zijn bij incidenteel gebruik). Ook zijn de pillen die online verkocht worden nogal fors gedoseerd met 3 milligram. Een hele pil slikken kan daardoor al snel tot vervelende ontwenningsverschijnselen leiden.
Klik om te vergroten...
Ja klopt 3mg bromazolam is behoorlijk . Gister dus 1.5mg genomen (keren daarvoor ook) ik ga nu na 24 uur 300mg lyrica nemen en dan na 48 uur neem ik 0.4 mg bromazelam om het zo een beetje uit te sluipen . Heb ook nog baclofen maar ik betwijfel of dat helpt met een benzo afkick .
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Benzo's werken wel even om emoties te dempen en om te slapen. Maar het probleem is dat je de klachten daarna drie keer zo hard terug krijgt, zeker als de dosis niet professioneel wordt beheerd en afgebouwd. Een probleem bij bromazolam lijkt daarbij te zijn dat de halfwaardetijd relatief kort is (waardoor je sneller ontwenningsverschijnselen ervaart, maar wat ook juist makkelijk kan zijn bij incidenteel gebruik). Ook zijn de pillen die online verkocht worden nogal fors gedoseerd met 3 milligram. Een hele pil slikken kan daardoor al snel tot vervelende ontwenningsverschijnselen leiden.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik voelde me verschrikkelijker na het afkicken van benzo’s dan na afkicken GHB… Na GHB herstel je naar mijn idee nog redelijk snel en de nasleep na het afbouwen van benzo’s duurt lang…

Ik zou hulp zoeken en dit zo snel mogelijk afbouwen nu het nog relatief “makkelijk” kan.

Het is alleen maar uitstellen van de uiteindelijke klap door het blijven slikken van Broma…

Veel sterkte Pleuny.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kibo3 zei:
Weet niet wat je het beste als vervanging kan pakken. Maar heb meer verhalen van snelle afkick van broma gehoord.
Klik om te vergroten...
Ja kut man , hij werkt wel goed broma .
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pleuny zei:
Ja klopt 3mg bromazolam is behoorlijk . Gister dus 1.5mg genomen (keren daarvoor ook) ik ga nu na 24 uur 300mg lyrica nemen en dan na 48 uur neem ik 0.4 mg bromazelam om het zo een beetje uit te sluipen . Heb ook nog baclofen maar ik betwijfel of dat helpt met een benzo afkick .
Klik om te vergroten...
Lijkt mij ingewikkeld om steeds met verschillende middelen te wisselen. Eigenlijk is het beter om stabiel te blijven op een bepaalde dosis van een bepaald middel om ontwenning te voorkomen. Vaak wordt daar dan een langwerkende benzo voor gepakt. De dosis daarvan kan dan heel langzaam (over 6 tot 12 weken) worden afgebouwd tot nul.
K
KatowiceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Benzo afkick is de heftigste van alle drugs zeggen ze. Je kan epileptische aanvallen krijgen en zelfs dood gaan. Heel veel succes !!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Ik voelde me verschrikkelijker na het afkicken van benzo’s dan na afkicken GHB… Na GHB herstel je naar mijn idee nog redelijk snel en de nasleep na het afbouwen van benzo’s duurt lang…

Ik zou hulp zoeken en dit zo snel mogelijk afbouwen nu het nog relatief “makkelijk” kan.

Het is alleen maar uitstellen van de uiteindelijke klap door het blijven slikken van Broma…

Veel sterkte Pleuny.
Klik om te vergroten...
Ja hier was ik al bang voor .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Katowice zei:
Benzo afkick is de heftigste van alle drugs zeggen ze. Je kan epileptische aanvallen krijgen en zelfs dood gaan. Heel veel succes !!
Klik om te vergroten...
Ja bedankt voor de info, ik voel me een stuk beter nu ....
K
KatowiceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pleuny zei:
Ja bedankt voor de info, ik voel me een stuk beter nu ....
Klik om te vergroten...
Beter doe je dit onder professionele toezicht. Langzaam afbouwen. Lijkt me eigenlijk ook de enigste optie .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Katowice zei:
Beter doe je dit onder professionele toezicht. Langzaam afbouwen. Lijkt me eigenlijk ook de enigste optie .
Klik om te vergroten...
Je moet me bericht beter lezen , ik ben nu nog niet erg afhankelijk, teminste dit hoop ik . Na hoelang weet ik dit?
K
KatowiceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pleuny zei:
Je moet me bericht beter lezen , ik ben nu nog niet erg afhankelijk, teminste dit hoop ik . Na hoelang weet ik dit?
Klik om te vergroten...
Nou als je stopt en je krijgt ontwenningsverschijnselen, dan weet je dat je de sigaar bent.

gewoon geen benzo nemen en kijken wat er gebeurt

ja na je bericht gelezen te hebben heb je denk ik wel ontwenning al
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Katowice zei:
Nou als je stopt en je krijgt ontwenningsverschijnselen, dan weet je dat je de sigaar bent.

gewoon geen benzo nemen en kijken wat er gebeurt

ja na je bericht gelezen te hebben heb je denk ik wel ontwenning al
Klik om te vergroten...
Hoe zit dat nou met oxazepam , is oxazepam nou minder snel lichamelijl afhankelijk ?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Katowice zei:
Nou als je stopt en je krijgt ontwenningsverschijnselen, dan weet je dat je de sigaar bent.

gewoon geen benzo nemen en kijken wat er gebeurt

ja na je bericht gelezen te hebben heb je denk ik wel ontwenning al
Klik om te vergroten...
Ja ik had ook lichtelijk hartklopping toen ik wakker werd nog voor de 24 uur geen broma maar niks ernstigs lichamelijk verder . Ik hoop dat ik 1 afbouw dosis kan nemen na 48 uur en dan stoppen helemaal voor meerdere dagen.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Katowice zei:
Nou als je stopt en je krijgt ontwenningsverschijnselen, dan weet je dat je de sigaar bent.

gewoon geen benzo nemen en kijken wat er gebeurt

ja na je bericht gelezen te hebben heb je denk ik wel ontwenning al
Klik om te vergroten...
Ik heb mezelf echt genaaid man , ik was beter af met ghb .
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pleuny zei:
Ik heb ernstige persoonelijkheids problematiek en ghb gebruikte ik al medicijn tegen mijn emotionele pijn en kwelling
Klik om te vergroten...
Ben je hiervoor al onder behandeling?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#18
pippilangkous zei:
Ben je hiervoor al onder behandeling?
Klik om te vergroten...
Ja zeker .
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pleuny zei:
Ja zeker .
Klik om te vergroten...
Heb je bijvoorbeeld aankomende week een afspraak staan met je behandelaar? Weet diegene hiervan? Woon je trouwens alleen of samen? Heb je bijvoorbeeld iemand die je in volledige vertrouwen kunt nemen en hierover kunt vertellen op momenten dat je het heel moeilijk hebt?
K
KatowiceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pleuny zei:
Ja ik had ook lichtelijk hartklopping toen ik wakker werd nog voor de 24 uur geen broma maar niks ernstigs lichamelijk verder . Ik hoop dat ik 1 afbouw dosis kan nemen na 48 uur en dan stoppen helemaal voor meerdere dagen.
Klik om te vergroten...
Misschien naar je huisarts gaan en eerlijk zijn tegen hem. Benzo afbouw kan je best doen onder professionele oog. Het is serious business dat benzodiazepines ontwenning. Je zat er niet zo lang aan, dus met professionele hulp moet het wel vrij snel gaan. Als je er 5 jaar aan zat bijvoorbeeld ben je jaren verder voordat je je weer een beetje normaal voelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."