Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsResearch Chemicals sterven uit?

Research Chemicals sterven uit?

45 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#1
TheRealKoekert zei:
Ja klopt meth heeft schijnbaar voet aan de grond gekregen in nederland. Maar noem er nog een paar op?
Klik om te vergroten...
Snap echt niet dat mensen dat proberen
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
TheRealKoekert zei:
Ja klopt meth heeft schijnbaar voet aan de grond gekregen in nederland. Maar noem er nog een paar op?
Klik om te vergroten...
Niet schijnbaar, volwaardig bekend want zelfs DSI doet invallen bij methlabs in NL.
vrijwel bijna alle drugs wordt in eigen land geproduceerd ook, ook zeker nu er een aantal grote jongens gesloten zitten. Nederland is gemanifesteerd met Mexicaanse en Braziliaanse productie sinds Covid.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een aantal drugs worden geproduceerd in nederland. GHB was ik ook nog vergeten. Maar dan stopt het wel zo een beetje volgens mij.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
TheRealKoekert zei:
Een aantal drugs worden geproduceerd in nederland. GHB was ik ook nog vergeten. Maar dan stopt het wel zo een beetje volgens mij.
Klik om te vergroten...
Er wordt meer geproduceerd dan jij denkt. Ik deed mee aan ondersteuning van AT, en geloof me alles wat te krijgen is wordt hier geproduceerd. En weet je waarom? Omdat dit de meest gunstige export routes heeft.
hier produceren is risico beperking bij het verschepen.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je lult uit je nek joh. Maken we hier ook coke dan? LSD? MDPV? PCP? En noem het maar op? Geloof er niks van. En anders mag je met bronnen komen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheRealKoekert zei:
Je lult uit je nek joh. Maken we hier ook coke dan? LSD? MDPV? PCP? En noem het maar op? Geloof er niks van. En anders mag je met bronnen komen.
Klik om te vergroten...
We hebben letterlijk zelfs een cocaïne fabriek gehad in Amsterdam 😆

Kijk dat jij het niet weet, is not my problem.
maar DSI/AT en defensie medewerkers die invallen doen lullen zeker uit hun nek 😂

Niveautje hoor, echt heel beschaafd.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
TheRealKoekert zei:
Je lult uit je nek joh. Maken we hier ook coke dan? LSD? MDPV? PCP? En noem het maar op? Geloof er niks van. En anders mag je met bronnen komen.
Klik om te vergroten...
Nederland is trouwens een NARCO staat he. Misschien even iets meer aan zelf educatie doen en niet alleen de top 3/4 meest populaire drugs opnoemen na een search op google.

Amfetamine/ghb/wiet is niet de naam Narco waardig. Niet opgelet toen de kartels in Nederland kwamen en letterlijk heroïne, meth, etc etc massaal zijn gaan produceren? Niet dus.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja man ik kom bijna dagelijks langs papaver velden hier in nederland.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
TheRealKoekert zei:
Ja man ik kom bijna dagelijks langs papaver velden hier in nederland.
Klik om te vergroten...
🤦🏻‍♂️
Je hebt geen papaver velden nodig voor produceren. Volgens mij snap jij niet helemaal hoe het produceren werkt?

Als veteraan heb ik genoeg grondstoffen voor Cocaïne/Heroïne verscheept zien worden naar landen als elders buiten Afghanistan.

men verwerkt 1 product - verscheept het product - gaat elders verder met productie.

ik ga stoppen verder, want ik weet niet of je werkelijk het niet snapt, doet alsof je dom bent of gewoon aan het trollen bent.. fijne nacht/ochtend 😁
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou volgens mij snap jij het niet. Ja nederland had een cocaine fabriek. En die importeerde coca bladeren uit Nederlands-Indië. Dan importeer je dus de grondstof om het zo maar te zeggen. En doe je de eindbewerking in nederland. Waarom kon dit? Het was voor medicinale doeleinden. Dit zul je vandaag de dag bij coke echt niet zien gebeuren hoor. Als je 100kilo kan smokkelen. Wil je dan 100kilo onbewerkte coca pasta smokkelen of the real deal? Heroine hetzelfde verhaal. Je gaat toch niet lopen slepen met die papaver bollen of onbewerkt papaver sap oid?
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#11
En we dwalen eigenlijk nogal af. Het ging over RC's en hoe de toekomst eruit ziet voor die stofjes.
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#12
TheRealKoekert zei:
En we dwalen eigenlijk nogal af. Het ging over RC's en hoe de toekomst eruit ziet voor die stofjes.
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat ze snel verdwijnen. Wat doe jij eigenlijk nog wakker? Xd
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
TheRealKoekert zei:
En we dwalen eigenlijk nogal af. Het ging over RC's en hoe de toekomst eruit ziet voor die stofjes.
Klik om te vergroten...
Nou, om even on-topic te gaan.
ik vermoed, zoals nu al gebeurd dat ze de chemische structurele formules blijven aanpassen en doorontwikkelen, zodat ze lang genoeg in dat “grijze” gebied kunnen blijven opereren.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja godver begint alweer licht te worden. :tearsofjoy:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
TheRealKoekert zei:
6ABP -> 6APB (Waarom geen 5ABP of 7ABP) En wat zal er komen na 6APB?
Klik om te vergroten...
6-APC en dan 6-APD.
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik meer dan 3 maanden niks (ook geen wiet (moet even pauseren), maar ik ben een groot fan van disso's (wat wellicht aan mijn naam bedenkbaar is :grin: ) en bij disso's verschijnen nog steeds nieuwe goeie stoffen. DMXE, HXE, MX(i)Pr zijn de nieuwste die ik geprobeerd heb en ze zijn toffe stoffen. Vooral DMXE lijkt op MXE die ik altijd heel erg gemist heb. Dus qua disso's sterven RC's sowieso nog niet uit.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
6-APC en dan 6-APD.
Klik om te vergroten...
Zo werkt het helemaal niet, pannekoek. Probeer je me te kwetsen? Want dat is je gelukt. Het is 6-2 (aminopropyl) benzofuraan. Je kan niet letters gaan lopen omruilen. Hoorde je dat? Dat was Einstein die zich omdraaide in zijn graf.

Maar toch even gelachen, dus dank.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Hoorde je dat? Dat was Einstein die zich omdraaide in zijn graf.
Klik om te vergroten...
Verkeerd gehoord denk ik. Ik ben er vrij zeker van dat dat het geluid was van een chagrijnige Shulgin.

OT: ik heb m'n hoofd al vaker gebroken over die verboden. Waarom is a-php wel verboden en a-pihp niet? Waarom 3mmc wel, maar 6-apb niet?

Je zou zeggen dat ze best iemand wat uurtjes kunnen geven om wat sites van vendors af te speuren om gelijk een hele mikmak te verbieden.
Of om eens te kijken hoe ze dat in de UK jaren terug hebben aangepakt met een serieuze blanket ban.

Een wijs man zei mij ooit: "Als je iets niet begrijpt, draait het altijd om geld."
Wie o wie van de beleidsmakers heeft er aandelen in deze markt? 😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Verkeerd gehoord denk ik. Ik ben er vrij zeker van dat dat het geluid was van een chagrijnige Shulgin.

OT: ik heb m'n hoofd al vaker gebroken over die verboden. Waarom is a-php wel verboden en a-pihp niet? Waarom 3mmc wel, maar 6-apb niet?

Je zou zeggen dat ze best iemand wat uurtjes kunnen geven om wat sites van vendors af te speuren om gelijk een hele mikmak te verbieden.
Of om eens te kijken hoe ze dat in de UK jaren terug hebben aangepakt met een serieuze blanket ban.

Een wijs man zei mij ooit: "Als je iets niet begrijpt, draait het altijd om geld."
Wie o wie van de beleidsmakers heeft er aandelen in deze markt? 😂
Klik om te vergroten...
Er is een grote lijst met verbindingen (chemische structuren) die verboden zijn, maar als je een hele groep verbied heb je kans dat er een medicijn tussen zit dat verboden is, maar toch heel veel mensen kan helpen. 3-MMC is verboden omdat mensen de risico's van het middel in kaart hebben gebracht, maar bij 6-apb is er nog te weinig onderzoek gedaan waardoor het verboden kan worden en op de opiumlijst komt. Dat zou best snel kunnen gebeuren.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Er is een grote lijst met verbindingen (chemische structuren) die verboden zijn, maar als je een hele groep verbied heb je kans dat er een medicijn tussen zit dat verboden is, maar toch heel veel mensen kan helpen. 3-MMC is verboden omdat mensen de risico's van het middel in kaart hebben gebracht, maar bij 6-apb is er nog te weinig onderzoek gedaan waardoor het verboden kan worden en op de opiumlijst komt. Dat zou best snel kunnen gebeuren.
Klik om te vergroten...
Hmmm daar zit wat in.

Maar er zijn een hoop medicijnen die ook op de opiumlijst te vinden zijn. Denk bijvoorbeeld aan alprazolam (en een hoop andere benzo's) en zo zijn er nog wel wat stoffen te noemen. Dus het kan wel juridische gezien om vrije handel in een stof te verbieden, maar wel als geneesmiddel beschikbaar te laten zijn.

Het zou toch logischer zijn om een stof toe te staan als medicijn als het voldoende is getest, dan om het pas te verbieden als er veel ellende is ontstaan en er bewijs voor komt.
Het maakt research wel wat lastiger met verboden stoffen. Dan moet je volgens mij allerlei vergunningen hebben, dat is dan wel weer zo. Maar bijvoorbeeld cocaïne HCl is wel te krijgen in kleine (research) hoeveelheden bij bekende suppliers voor chemische stoffen. Maar waarschijnlijk wel onder strenge voorwaarden.

En achja, logica in het drugsbeleid is al best lang ver te zoeken 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."