Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsResearch Chemicals sterven uit?

Research Chemicals sterven uit?

45 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#1
2mmc is echt geldverspilling
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet niet zeker of ik het goed zie. Maar als straks alle wenselijke verbindingen van moleculen verboden zijn is het uiteindelijk grotendeels klaar met research chemicals? Want volgens mij (correct me if im wrong) worden die stoffen meestal niet in nederland of in europa geproduceerd. En als er geen markt meer voor is om het semi-legaal te verkopen stoppen ze denk ik ook met produceren en gaan ze over op een nieuwe variant, om zo in het grijze gebied te blijven. Tot het spelletje uitgespeeld is.

4mmc -> 3mmc -> 2mmc enzovoorts. Al heb ik er niet zoveel verstand van. Waarom kun je bijvoorbeeld geen 1mmc of 5mmc maken? Want wat daarna als alternatief op 3mmc kwam was 3cmc en 3mma geloof ik. Dus mmc is uitgespeeld zeg maar.

Kloppen mijn redenaties enigsinds?
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
6ABP -> 6APB (Waarom geen 5ABP of 7ABP) En wat zal er komen na 6APB?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
TheRealKoekert zei:
6ABP -> 6APB ook zoiets (Waarom geen 5ABP of 7ABP)
Klik om te vergroten...
6-ABP? Nooit van gehoord?
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oh netjes ik zit zelf dingen te verzinnen nu. Het is al laat :laughing:. Dacht dat 6-APB ook weer afstamde van iets. (Edit: is ook maar het was dus 5-APB waar het vanaf kwam)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheRealKoekert zei:
Oh netjes ik zit zelf dingen te verzinnen nu. Het is al laat :laughing:. Dacht dat 6-APB ook weer afstamde van iets.
Klik om te vergroten...
Koekert! 😜
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom hebben ze 6APB niet op de zwarte lijst gezet? Zit er wel aan te komen dan? In het geval van RCs lijkt een war on drugs daadwerkelijk effect te hebben.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
TheRealKoekert zei:
Waarom hebben ze 6APB niet op de zwarte lijst gezet? Zit er wel aan te komen dan?
Klik om te vergroten...
Er wordt gekeken voornamelijk waar de prioriteiten liggen. Een APB is ‘minder schadelijk’ dan bijvoorbeeld 3-MMC (of welke variant dan ook). Gaat uiteindelijk om hoeveel meldingen binnen stromen over negatief gebruik.

Zelfde regels waarom één XTC pil op de man sneller gedoogt wordt dan een zakje op zak van 0.5g cocaïne.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
TheRealKoekert zei:
Waarom hebben ze 6APB niet op de zwarte lijst gezet? Zit er wel aan te komen dan?
Klik om te vergroten...
Niets over gehoord. Misschien dat iemand iets meer weet hierover. Maar 6-APB is in vergelijking met 4/3-MMC een minder groot probleem dus ik gok ook een mindere prioriteit om te verbieden.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
TheRealKoekert zei:
En we dwalen eigenlijk nogal af. Het ging over RC's en hoe de toekomst eruit ziet voor die stofjes.
Klik om te vergroten...
Nou, om even on-topic te gaan.
ik vermoed, zoals nu al gebeurd dat ze de chemische structurele formules blijven aanpassen en doorontwikkelen, zodat ze lang genoeg in dat “grijze” gebied kunnen blijven opereren.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja godver begint alweer licht te worden. :tearsofjoy:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
TheRealKoekert zei:
6ABP -> 6APB (Waarom geen 5ABP of 7ABP) En wat zal er komen na 6APB?
Klik om te vergroten...
6-APC en dan 6-APD.
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik gebruik meer dan 3 maanden niks (ook geen wiet (moet even pauseren), maar ik ben een groot fan van disso's (wat wellicht aan mijn naam bedenkbaar is :grin: ) en bij disso's verschijnen nog steeds nieuwe goeie stoffen. DMXE, HXE, MX(i)Pr zijn de nieuwste die ik geprobeerd heb en ze zijn toffe stoffen. Vooral DMXE lijkt op MXE die ik altijd heel erg gemist heb. Dus qua disso's sterven RC's sowieso nog niet uit.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
6-APC en dan 6-APD.
Klik om te vergroten...
Zo werkt het helemaal niet, pannekoek. Probeer je me te kwetsen? Want dat is je gelukt. Het is 6-2 (aminopropyl) benzofuraan. Je kan niet letters gaan lopen omruilen. Hoorde je dat? Dat was Einstein die zich omdraaide in zijn graf.

Maar toch even gelachen, dus dank.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Hoorde je dat? Dat was Einstein die zich omdraaide in zijn graf.
Klik om te vergroten...
Verkeerd gehoord denk ik. Ik ben er vrij zeker van dat dat het geluid was van een chagrijnige Shulgin.

OT: ik heb m'n hoofd al vaker gebroken over die verboden. Waarom is a-php wel verboden en a-pihp niet? Waarom 3mmc wel, maar 6-apb niet?

Je zou zeggen dat ze best iemand wat uurtjes kunnen geven om wat sites van vendors af te speuren om gelijk een hele mikmak te verbieden.
Of om eens te kijken hoe ze dat in de UK jaren terug hebben aangepakt met een serieuze blanket ban.

Een wijs man zei mij ooit: "Als je iets niet begrijpt, draait het altijd om geld."
Wie o wie van de beleidsmakers heeft er aandelen in deze markt? 😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Verkeerd gehoord denk ik. Ik ben er vrij zeker van dat dat het geluid was van een chagrijnige Shulgin.

OT: ik heb m'n hoofd al vaker gebroken over die verboden. Waarom is a-php wel verboden en a-pihp niet? Waarom 3mmc wel, maar 6-apb niet?

Je zou zeggen dat ze best iemand wat uurtjes kunnen geven om wat sites van vendors af te speuren om gelijk een hele mikmak te verbieden.
Of om eens te kijken hoe ze dat in de UK jaren terug hebben aangepakt met een serieuze blanket ban.

Een wijs man zei mij ooit: "Als je iets niet begrijpt, draait het altijd om geld."
Wie o wie van de beleidsmakers heeft er aandelen in deze markt? 😂
Klik om te vergroten...
Er is een grote lijst met verbindingen (chemische structuren) die verboden zijn, maar als je een hele groep verbied heb je kans dat er een medicijn tussen zit dat verboden is, maar toch heel veel mensen kan helpen. 3-MMC is verboden omdat mensen de risico's van het middel in kaart hebben gebracht, maar bij 6-apb is er nog te weinig onderzoek gedaan waardoor het verboden kan worden en op de opiumlijst komt. Dat zou best snel kunnen gebeuren.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Er is een grote lijst met verbindingen (chemische structuren) die verboden zijn, maar als je een hele groep verbied heb je kans dat er een medicijn tussen zit dat verboden is, maar toch heel veel mensen kan helpen. 3-MMC is verboden omdat mensen de risico's van het middel in kaart hebben gebracht, maar bij 6-apb is er nog te weinig onderzoek gedaan waardoor het verboden kan worden en op de opiumlijst komt. Dat zou best snel kunnen gebeuren.
Klik om te vergroten...
Hmmm daar zit wat in.

Maar er zijn een hoop medicijnen die ook op de opiumlijst te vinden zijn. Denk bijvoorbeeld aan alprazolam (en een hoop andere benzo's) en zo zijn er nog wel wat stoffen te noemen. Dus het kan wel juridische gezien om vrije handel in een stof te verbieden, maar wel als geneesmiddel beschikbaar te laten zijn.

Het zou toch logischer zijn om een stof toe te staan als medicijn als het voldoende is getest, dan om het pas te verbieden als er veel ellende is ontstaan en er bewijs voor komt.
Het maakt research wel wat lastiger met verboden stoffen. Dan moet je volgens mij allerlei vergunningen hebben, dat is dan wel weer zo. Maar bijvoorbeeld cocaïne HCl is wel te krijgen in kleine (research) hoeveelheden bij bekende suppliers voor chemische stoffen. Maar waarschijnlijk wel onder strenge voorwaarden.

En achja, logica in het drugsbeleid is al best lang ver te zoeken 😅
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
ach als het we het drugsbeleid net als duitsland gaan doen is er weinig meer over x)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
alprazolam
Klik om te vergroten...
Dit is in de Verenigde Staten wel legaal en wordt verkocht, op recept, onder de merknaam Xanax. Bromazolam is de gebromeerde versie van alprazolam, die heeft daarvoor in de plaats Chloor. Het zijn beide triazolobenzodiazepines.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Dit is in de Verenigde Staten wel legaal en wordt verkocht, op recept, onder de merknaam Xanax. Bromazolam is de gebromeerde versie van alprazolam, die heeft daarvoor in de plaats Chloor. Het zijn beide triazolobenzodiazepines.
Klik om te vergroten...
Jaja I know... Het is net iets anders dan een klassieke benzo. Maar in Nederland staan ze zowel op lijst 2 als in de geneesmiddel wet opgenomen de laatste keer dat ik keek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."