Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEuforie: 3-mmc vs 4-fma

Euforie: 3-mmc vs 4-fma

49 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

ik gebruik nu sinds een tijdje 3-mmc. Ik vind dit een tof Spulletje omdat ik een heerlijke high krijg en een beetje euforisch word. ik vraag mij nu af of 4-fma een soortgelijke, meer euforische of minder euforische high geeft. Ik wil namelijk graag eens 4-fma proberen en deze vraag is daarom ook gericht naar de ervaringsdeskundige.

ook vroeg ik mij af welke dosis handig is, ik weeg 65kilo en ben 1,88m.

bij voorbaat dank voor jullie reacties.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hardcore_frk zei:
Wat bij 3-MMC wel mogelijk is.
Klik om te vergroten...

Op een bepaald moment is die euforie amper nog merkbaar toch met 3?
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb een keer 4fma gedaan. Halve gram op met teveel compulsieve bijpakmomenten. Denk dat ik 72u lang het gevoeld heb en de kater was ook niet niks..
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#4
4-FMA maakt je tijdelijk wel een stuk euforischer, dan 3-MMC doet. Maar het euforisch zal eraf gaan en niet meer terugkomen door bijpakken. Wat bij 3-MMC wel mogelijk is.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Op een bepaald moment is die euforie amper nog merkbaar toch met 3?
Klik om te vergroten...
Klopt. Of je moet echt steeds hoger gaan zitten, dan kan het wel.

Maar ik begin echt een beetje klaar te zijn met de RC's. Enkel 3-FA, 2C-C en de benzo’s zijn wat mij betreft de moeite waard. En ik snap ook dat dit voor 5-MAPB, 6-APB en LSD- en ketamineanalogen en de tryptamines geldt. Maar die gebruik ik amper omdat ik uiteindelijk toch MDMA prefereer en geen LSD, ketamine en tryptamines (meer) gebruik.

Het grootste deel van de rest is echt troep. Weg ermee!
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#6
AlteredState5862 zei:
Heb een keer 4fma gedaan. Halve gram op met teveel compulsieve bijpakmomenten. Denk dat ik 72u lang het gevoeld heb en de kater was ook niet niks..
Klik om te vergroten...
500 mg is natuurlijk überhaupt een erg (te) hoge dosis voor een sero in deze soort en daarmee een sterk verhoogde kans op een kater.
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#7
djiego zei:
500 mg is natuurlijk überhaupt een erg (te) hoge dosis voor een sero in deze soort en daarmee een sterk verhoogde kans op een kater.
Klik om te vergroten...
Mee eens, ik ben 3mmc gewend dus het redosen is een beetje in mn systeem
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kippenman zei:
Hallo allemaal,

ik gebruik nu sinds een tijdje 3-mmc. Ik vind dit een tof Spulletje omdat ik een heerlijke high krijg en een beetje euforisch word. ik vraag mij nu af of 4-fma een soortgelijke, meer euforische of minder euforische high geeft. Ik wil namelijk graag eens 4-fma proberen en deze vraag is daarom ook gericht naar de ervaringsdeskundige.

ook vroeg ik mij af welke dosis handig is, ik weeg 65kilo en ben 1,88m.

bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Klik om te vergroten...
Van 4-FMA werd ik een stuk 'zwaarder' onder invloed. Ik kreeg een behoorlijke bodyhigh die warm aanvoelde, ik voelde me wat loom, mijn ogen begonnen lichtjes te trillen terwijl ik golven van euforie ervaarde.

Heel wat anders dan de energieke stimulatie van 3-MMC met heldere headspace.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
AlteredState5862 zei:
Heb een keer 4fma gedaan. Halve gram op met teveel compulsieve bijpakmomenten. Denk dat ik 72u lang het gevoeld heb en de kater was ook niet niks..
Klik om te vergroten...
Een gangbare dosis 4-FMA ligt tussen de 100-150 milligram. Dus als je 500 mg gebruikt, dan verbaast die kater me niet zo nee 😅

4-FMA lijkt in dat opzicht wel op MDMA. Je kunt bijpakken, maar de roes is steeds minder belonend en de kater wordt echt een stuk erger als je het doet. Beter dus om het bij één dosis te houden. Al is dat niet gemakkelijk vanwege de relatief korte werkingstijd en de cravings als het effect begint af te zwakken.
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Een gangbare dosis 4-FMA ligt tussen de 100-150 milligram. Dus als je 500 mg gebruikt, dan verbaast die kater me niet zo nee 😅

4-FMA lijkt in dat opzicht wel op MDMA. Je kunt bijpakken, maar de roes is steeds minder belonend en de kater wordt echt een stuk erger als je het doet. Beter dus om het bij één dosis te houden. Al is dat niet gemakkelijk vanwege de relatief korte werkingstijd en de cravings als het effect begint af te zwakken.
Klik om te vergroten...
Eens eens, ik vind het iig niet. Iets te veel waus. 48u na de laatste dosis zat ik nog half hard te gaan op werk _o-
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het middel 'toevallig' getest afgelopen dagen. 100 mg en 125 mg +15 uur. (gebooft dus orale dosis zal wat hoger zijn in vergelijking). Nieuw middel voor mij, maar veel ervaring met sero's in deze hoek. Initiele headrush a 3-4 uur piek en daarna ook rap afnemend zonder echt fijne afterglow. Qua effect meer vergelijkbaar met MDMA dan amfetamine, maar dan zonder veel van het bijzondere van die stof. Qua nagevoel typisch 'ik heb een flinke serotanker gebruikt. Nadoseren zal net als bij MDMA snel zinloos worden vanaf bepaald plafond, wat alleen de kater en herstel nog zal bevorderen, zonder gewenst effect. (het pompt al je sero er rap uit en dan is 't op). Deze doseringen deden beide hun werking, verwacht dat dat 't ook wel is zo ongeveer.

Ik vond het persoonlijk weinig bijzonder verder in vergelijking, maar het is bruikbaar, al denk ik niet dat het genoeg speciaals biedt om dan snel m'n eerste keus te zijn

Qua dosering zou ik zeggen (na reactietest)ca 80-100 mg als eerste kennismaking (edit: had hier staan met optie in de zak om dan max nog een keer bij te doseren als dat je ding is/gewend ben, maar dat vond ik geen goed advies op de vraag van OP.. gewoon lekker single dose bij de kennismaking :)

in ieder geval geen cravings a la 3MMC iig :)
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#12
AlteredState5862 zei:
Eens eens, ik vind het iig niet. Iets te veel waus. 48u na de laatste dosis zat ik nog half hard te gaan op werk _o-
Klik om te vergroten...
OK, maar deze ervaring is dus niet erg geschikt om je conclusie aan te verbinden.. Je ervaring met een 'normale dosis' zal veel van het negatieve of 'te' achterwege laten of veel milder zijn in vergelijking met wat je nu gevoeld hebt :)

Ik bedoel, ook het normaal vrijwel altijd prettige, positieve MDMA verandert ook echt in een monster als je over blijft doseren..
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#13
djiego zei:
Het middel 'toevallig' getest afgelopen dagen. 100 mg en 125 mg +15 uur. (gebooft dus orale dosis zal wat hoger zijn in vergelijking). Nieuw middel voor mij, maar veel ervaring met sero's in deze hoek. Initiele headrush a 3-4 uur piek en daarna ook rap afnemend zonder echt fijne afterglow. Qua effect meer vergelijkbaar met MDMA dan amfetamine, maar dan zonder veel van het bijzondere van die stof. Qua nagevoel typisch 'ik heb een flinke serotanker gebruikt. Nadoseren zal net als bij MDMA snel zinloos worden vanaf bepaald plafond, wat alleen de kater en herstel nog zal bevorderen, zonder gewenst effect. (het pompt al je sero er rap uit en dan is 't op). Deze doseringen deden beide hun werking, verwacht dat dat 't ook wel is zo ongeveer.

Ik vond het persoonlijk weinig bijzonder verder in vergelijking, maar het is bruikbaar, al denk ik niet dat het genoeg speciaals biedt om dan snel m'n eerste keus te zijn

Qua dosering zou ik zeggen (na reactietest)ca 80-100 mg, met nog een optie in de zak om eventueel max nog een keer bij te doseren als het je bevalt als dat je ding is/cq gewend bent met dit soort stoffenm Maar ook zonder prima eerste kennismaking.

in ieder geval geen cravings a la 3MMC iig :)
Klik om te vergroten...
Ik heb net ook 3mmc geboofd, lekker gevoel maar het brandt als de moer
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#14
AlteredState5862 zei:
Ik heb net ook 3mmc geboofd, lekker gevoel maar het brandt als de moer
Klik om te vergroten...
ja dat is dan minder.. doe het normaal eigenlijk niet vaak, maar had last van m'n maag en snuiven was geen optie.. vindt het verder best chill eigenlijk, snel werkend, alleen niet even praktisch als je gewoon bezig bent heh

de 3fa die ik nu had leek wel chemisch strooizout in m'n neus dus dat ook maar geboofd daarna, gelukkig daar geen irritatie.
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dankjulliewel heren, dit is nou echt bruikbare informatie, wat ik hieruit opmaak is dat het een euforisch effect heeft maar dat het bijpakken het niet echt waard is.

als ik eenmaal 130/150mg oraal neem verwachten jullie dan een flinke kater of zal dit meevallen?
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsyTekz zei:
Op een bepaald moment is die euforie amper nog merkbaar toch met 3?
Klik om te vergroten...
Had ik ook inderdaad, ookal moet ik zeggen dat met een bom van 200/250 die euforie toch wel 3 uur aan kon houden, redosen verlengde dan alleen nog maar de stimulatie die ik ervoer(ervaarde?.😭)
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wil aan het bovenstaande nog toevoegen dat ik de kater irritant vond met deze stof als hoofdverdachte, dus bij mij is het de prullenbak in gezien de betere alternatieven.
A
AlteredState5862Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Gaan we nog lekker heren?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit is wel typisch @Hardcore_frk , echt mooi om te zien.
Hardcore_frk zei:
Maar ik begin echt een beetje klaar te zijn met de RC's.
Hardcore_frk zei:
Enkel 3-FA, 2C-C en de benzo’s zijn wat mij betreft de moeite waard. En ik snap ook dat dit voor 5-MAPB, 6-APB en LSD- en ketamineanalogen en de tryptamines geldt.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klaar met RC's, maar dan alsnog een hoop opnoemen.

"Ik ben vegetarier maar ik eet wel vis. En af en toe een steak. En soms een hamburger want dat is gewoon lekker".

:tearsofjoy::tearsofjoy:
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Dit is wel typisch @Hardcore_frk , echt mooi om te zien.

Klaar met RC's, maar dan alsnog een hoop opnoemen.

"Ik ben vegetarier maar ik eet wel vis. En af en toe een steak. En soms een hamburger want dat is gewoon lekker".

:tearsofjoy::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Haha Ja zo Ken ik er ook iemand

“ik ben vegetariër, behalve als mijn man kookt want hij kan zo goed koken”

jaja

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."