Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe 3-mmc mij van de coke afhielp

Hoe 3-mmc mij van de coke afhielp

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Maatmanbro
Klik om te vergroten...
makkermaatmanbro
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#2
De stelling sloeg dan ook alleen op mijn verloop door de teleurstelling in mmc.
Het is soms lastig een strekking in een paar woorden over te brengen natuurlijk.
En in die zin heb je ook gelijk, de verslaving die al wel degelijk aanwezig was werd in eerste instantie verruild.
Dat het alternatief tegenviel is mijn 'redding' geweest.

Ik ben geheel zelfstandig gestopt.
Kijk, een verslaving merk je eigenlijk vrij snel. Op het eerste moment dat je een excuus, al dan niet voor jezelf, verzint om te gebruiken ben je in mijn ogen verslaafd/dwangmatig bezig. Als je op dat moment eerlijk naar jezelf kijkt weet je dat ook.
Dat moment is er eigenlijk al eerder dan frequenter gaan gebruiken.
Het frequenter gebruiken is dan een gevolg van a) allereerst jezelf b) toegankelijkheid van de coke c) de excuses die jezelf verzint om het goed te praten d) ontwijkgedrag om er iets aan te doen.
Gelukkig sta ik met twee voeten op de grond en heb een afbouwplan gemaakt.
Langzaam maar consequent afbouwen.
Eerlijk gezegd is deze manier ook geweest om nog stiekem te kunnen gebruiken en het voor mezelf goed te praten.
Want hé ik gebruik dan wel, maar zeker niet zo vaak meer... :innocent:
Uiteindelijk heb ik een dure les geleerd en ben volgens mij ook een beetje door het oog van de naald gegaan.

Want heb je toegang en de financiële middelen om door te gaan komt het helemaal op je eigen wilskracht neer.
Dat maakt wel degelijk uit :wink:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knap, ik hoop dat je het volhoudt. De ervaring leert dat als je de kern van de problematiek niet aanpakt je verslavingsgedrag terug komt.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Allereerst, het is heel goed van je dat je inziet dat verslaving niet goed is. Petje af! :handok1::praying1:

Maar om meteen maar even met de deur in huis te vallen, 3-mmc is zeker net zo verslavend als coke en wellicht zelfs verslavender.

Je zoekt tevens naar eeen legaal alternatief: 4-FMA om precies te zijn:
Numiah zei:
Eindresultaat : Van de coke af! :yum:

Kom ik weer ongemerkt in de zelfde neerwaartse spiraal door eens wat RC's uit te proberen?
Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Ik heb namelijk echt een wijze les geleerd.
Stel grenzen en negeer de aandrang. Sterker nog, na het succesvol negeren voel ik me zelfs nog beter dan ervoor!
Stuurt de dealer eens een aanbieding, hup niet aarzelen weg met het appje en het archief wissen.
Doet ff zeer maar voelt oh zo goed.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, heel knap van je. Maar nu heb ik een vraag:

Wijs me je speerpunt, waar ren je precies voor weg?
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#5
@MetalGuy Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal goed begrijp.
Bedoel je wegrennen omdat ik er voor koos om toch nog even een 4-FMA te proberen?

In dat geval is het antwoord : Ik zie het niet als het ontduiken/wegrennen van iets.
Meer op zoek naar een leuk, en daar komt ie weer.... stimfap avondje voor als bijvoorbeeld mijn vrouw de hort op is.
Even (andere) tijd voor mezelf en ongeremd rukken. Porno kijken, en mezelf op dat vlak eens kietelen.
Waarbij ik meteen wil aanvullen dat mijn huwelijk hartstikke goed is op alle vlakken.
Alleen zie ik zo'n geile uitspatting als een verwennerijtje voor mezelf.
Yes, dit kan ook zonder stimulerende middelen, maar da's niet hetzelfde.
Heb ik er vaak behoefte aan? Neen, twee keer per jaar ben ik al meer dan tevreden mee. De rest is voor als ik samen met mijn vrouw ben.

Zie ik het juist? Uhhmm... da's een goeie... Ik denk van wel...

En je hebt gelijk hoor. Ik bemerkte bij het gebruiken van 3mmc een tegenvallend effect, maar ook een prettig effect.
De pret die het gaf had zo zijn eigen schoonheid. Maar het werd geen coke. En die is nog steeds mijn all-time favorite.
Toegegeven, zou er nu nog 3mmc zijn dan zou ik dat wellicht opzoeken om weer eens te gebruiken voor die zgn stimfap sessie.

Dit nu schrijvende denk ik bij mezelf "Gevaarlijk terrein!"... :fearscream:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kippenman zei:
manbro
Klik om te vergroten...
Maatmanbro
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Dit is een beetje alsof je een brand probeert te doven met benzine.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heeft 'ie diesel gepakt en net mazzel gehad dat het vuur niet warm genoeg was om het te laten ontbranden :tearsofjoy:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij heeft 'ie diesel gepakt en net mazzel gehad dat het vuur niet warm genoeg was om het te laten ontbranden :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Je blijft een van mijn favoriete dfers hier en ik schaam me nog dat ik ooit een hele lame disrespectfull woordgrap op je naam heb gemaakt

maar die liefde is er van mijn kant altijd want jij bent een soort voorbeeld voor mij als de scheikundige allesweter die ik stiekem toch een beetje hoop te bereiken
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Numiah zei:
Bedoel je wegrennen omdat ik er voor koos om toch nog even een 4-FMA te proberen?
Klik om te vergroten...
Nee, ik bedoel of je ook zonder stimulantia (zoals bijvoorbeeld coke of 4-fma, 3m e.d.) ook nog gewoon lol kan hebben.
Numiah zei:
In dat geval is het antwoord : Ik zie het niet als het ontduiken/wegrennen van iets.
Meer op zoek naar een leuk, en daar komt ie weer.... stimfap avondje voor als bijvoorbeeld mijn vrouw de hort op is.
Even (andere) tijd voor mezelf en ongeremd rukken. Porno kijken, en mezelf op dat vlak eens kietelen.
Waarbij ik meteen wil aanvullen dat mijn huwelijk hartstikke goed is op alle vlakken.
Alleen zie ik zo'n geile uitspatting als een verwennerijtje voor mezelf.
Yes, dit kan ook zonder stimulerende middelen, maar da's niet hetzelfde.
Heb ik er vaak behoefte aan? Neen, twee keer per jaar ben ik al meer dan tevreden mee. De rest is voor als ik samen met mijn vrouw ben.
Klik om te vergroten...
Dat is hartstikke mooi dat je er zo naar kijkt, maar je schreef ook...

Numiah zei:
Nee. De kick die ik van dit spul krijg is toch echt niet hetzelfde.
Uiteindelijk ben ik van 2 gram coke per weekend overgestapt naar 0,5 gram 3-mmc om het weekend.
Om het weekend werd elke maand.
En toen ineens.... Stofje verboden...
Gelukkig heb ik zitten slapen en niet doorgehad dat ik een kans kreeg om nog net voor het verbod 30 gram te bestellen.
Door het verbod heb ik eigenlijk mijn gebruik teruggebracht naar nul en het bevalt me nog ook.
EDIT: Sinds oktober 2021 niets meer gebruikt.
Klik om te vergroten...
Ook super van je dat je daar zo mee kan inhouden, maar het lijkt erop dat je alleen niet meer gebruikt om het verbod en hierom, wederom naar een alternatief zoekt. Zoals 4-fma bijvoorbeeld.
Numiah zei:
En je hebt gelijk hoor. Ik bemerkte bij het gebruiken van 3mmc een tegenvallend effect, maar ook een prettig effect.
De pret die het gaf had zo zijn eigen schoonheid. Maar het werd geen coke. En die is nog steeds mijn all-time favorite.
Toegegeven, zou er nu nog 3mmc zijn dan zou ik dat wellicht opzoeken om weer eens te gebruiken voor die zgn stimfap sessie.
Klik om te vergroten...
Geloof mij, als je niet van coke af kan blijven, dan is 3mmc al helemaal een afrader. Ik ben zelf een tijd lang verslaafd geweest aan dit goedje. Je moet je tevens bedenken dat 3m, in vergelijking met coke, net zo, zo niet, verslavender is en op lange termijn ook nog een stuk schadelijker voor je lichaam en geest door de activiteit op serotonine. Bovendien heeft 3m ook een tot wel 4 keer sterker negatief effect op hart-en bloedvaten dan dat coke heeft!

Afijn, het is uiteraard jouw lichaam, dus het is aan jou wat je erin stopt. We geven hier alleen advies...
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van de regen in de drup dus 🤨
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#11
@MetalGuy Mja. Zo gaande weg deze wisseling van berichten is er inderdaad wat zand in de draaiende tandwieltjes van Numiah gestrooid.
Ik moet misschien eens even hergroeperen en heel hard na gaan denken of die stimfap icm middeltjes nu echt het najagen waard is.
En ook maar es overwegen of ik überhaupt nog iets moet bestellen.
Want eigenlijk is ervaringen en vragen van anderen lezen ook een soort van zoeken naar excuses...
Stof tot nadenken!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
cutepool zei:
Met 3mmc hou je wat geld over. Wel minder hersenen 🤷🏼‍♂️
Klik om te vergroten...
Jij hebt evenveel hersencellen als dat er noten zitten in een didgeridoo
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik hou van stimfappen en tot nu toen ben ik nu al een paar maanden lang van het ene middel naar het andere aan het gaan
ik begon met 3mmc toen was die verbonden dus dan maar het volgende geprobeerd
2mmc
3cmc
2fa
2fma
3fa


tot ik MDPHP probeerde wat echt alles overtrefde alleen als je teveel neemt wordt je op een gegeven moment toch wel para beetje dan en het werkt heel lang door qua nastimulatie alleen de euforie werkt steeds korter al neem ik het nog wel oraal



dit is niet bedoeld om je aan te moedigen zeker niet vooral ermee proberen op te houden het verneukt je brein alleen nog maar meer
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Met 3mmc hou je wat geld over. Wel minder hersenen 🤷🏼‍♂️
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Verslaving is een heel complex iets en voor iedereen is het ook heel anders. Jij deed het bijvoorbeeld voor de fun en niet om problemen in je leven te verdoven en raakte aan de roes van coke verslaafd maar had wel de wilskracht om ermee te stoppen op een beetje rare manier? Omdat her niet meer toegankelijk was en omdat je switchte naar 3mmc?

Voor veel mensen is dit superslecht advies en ik snap dat dit voorral je eigen ervaring is en niet als advies naar andere mensen toe maar toch moet k ff zeggen dit is een hele domme manier om van drugs af te komen,

Verder ben ik trots, lekker bezig pik blijf voorral van die zooi af dat je het een paar keer per jaar doet moet jezelf weten is jou lichaam.

Laatste tip die ik geef onderschat het niet en dat je er nu vanaf gekomen bent betekend niet dat het in de toekomst net zo makkelijk zal gaan, andere situatie, andere mindset dus onthoud deze wijze woorden van deze doorgewinterde gandalf de wauze 😁

✌🏼
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Dopemonster Thanks voor je feedback.
Ik kan ook echt niet anders dan je 100% gelijk geven.
Hoe meer ervaringen ik van derden lees over coke en mmc hoe meer ik begrijp door het oog van de naald te zijn geglipt.
Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij gemakkelijk kan zeggen met een gewoonte te stoppen.
Zo stopte ik ineens met roken na 26 jaar volop te hebben gerookt. Nu 10 jaar clean en nooit meer omgekeken. Kostte me geen enkele moeite.
Totaal niet vergelijkbaar met mmc wellicht.

Ik hou het nu maar bij tweemaal per jaar denk ik.
En zelfs dat is eigenlijk niet meer zeker na het in me opnemen van alle reacties 😅
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je ziet er ook uit alsof je bent uitgepoept door sugar lee hooper
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dankje! Complimentjes van onbekenden online altijd leuk.
Waren mijn ouders maar zo positief over mijn uiterlijk :(
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
cutepool zei:
Dankje! Complimentjes van onbekenden online altijd leuk.
Waren mijn ouders maar zo positief over mijn uiterlijk :(
Klik om te vergroten...
Het was een Joke hè ouwe dibbes
Je bent welkom 😉
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het topic afsluitend zou ik alleen nog even willen benadrukken dat deze ervaring en manier van handelen alleen voor ondergetekende heeft gewerkt en dat ik alleen dit wilde delen.
Het is absoluut niet aan te raden is om een vervangend stofje te nemen om te kijken of het daar wel mee lukt.
Kamp je merkbaar met een verslaving is de enige oplossing stoppen en hier hulp bij zoeken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."