Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving of niet?

Verslaving of niet?

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Whiskas010 zei:
Benzo coldturky dat is een aanval op je hart, Daarom moet je dan ook altijd een afbouw schema opstellen met je behandelaar.
Volgens de WHO heb je per week (7dagen) dat je 5 dagen in totaal 3 biertjes kan drinken(niet alle dagen achter elkaar) en bij vrouwen 2.

Het gaat om het feit kun je ook die 5 dagen overslaan?
Daarbij is alcohol een van de meest destructieve drugs soorten die er zijn, Bijna elk orgaan wordt bij overmatig en/of gebruik beschadigd.


Ben je verslaafd aan iets? COLD TURKEY is levens gevaarlijk. Neem dan contact op met je Huisarts voor een consult en een eventuele doorverwijzing.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor het herhalen van mijn woorden :wink:
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Jazeker, één keer cold turkey van 3mg Lorazepam per dag, gevolgd door een Diazepam taper van een maand van de crisisdienst waar ik helemaal van de kaart was beland. Half jaar PAWS aan over gehouden. Jaren later Diazepam taper van 20mg Temazepam volgens Ashton tempo. Was draaglijk maar ik raak het voor geen goud meer aan.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, ik begrijp je volledig: ik heb de full-bow-akfick ook gehad: ik volede letterlijk mijn handen en voeten niet meer, etc ..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja dat mag natuurlijk. Het is jouw lijf, maar de ellende begint bij iedereen bij de eerste die je neemt met alle goede voornemens erbij :wink:

Hardleers, ook zo'n kenmerk van verslaving :wink:
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Ja dat mag natuurlijk. Het is jouw lijf, maar de ellende begint bij iedereen bij de eerste die je neemt met alle goede voornemens erbij :wink:

Hardleers, ook zo'n kenmerk van verslaving :wink:
Klik om te vergroten...
Je weet het vriend, is ook zo, maar liever 2x in de week dan elke dag "savonds afvragen welke RC-benzo ik vanavond weer ga nemen" ... :)
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Ja dat mag natuurlijk. Het is jouw lijf, maar de ellende begint bij iedereen bij de eerste die je neemt met alle goede voornemens erbij :wink:

Hardleers, ook zo'n kenmerk van verslaving :wink:
Klik om te vergroten...
Maar je bent "to the point": en dat apprecieer ik. Je spreekt uiteraard ook over wat ervaring!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
RosseGod96 zei:
Je weet het vriend, is ook zo, maar liever 2x in de week dan elke dag "savonds afvragen welke RC-benzo ik vanavond weer ga nemen" ... :)
Klik om te vergroten...
"mij overkomt het niet" dacht iedere verslaafde ooit :) Mijzelf incluis.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
"mij overkomt het niet" dacht iedere verslaafde ooit :) Mijzelf incluis.
Klik om te vergroten...
Voila inderdaad. Ik kan hier weinig extra commentaar op geven jammer-genoeg ... :(
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Elke avond voor het slapengaan gebruik ik een rc-benzo + 5mg melatonine ..

Haha, ik slaap als een roosje!

Voor de rest gebruik ik nooit in de dag benzo's, enkel voorgeschreven Alprazolam als ik bv: paniek voel aankomen, maar dat is al een hele tijd geleden - ik ben een ADHD'er dus ik gebruik Midikinet 20 mg (= Relatine) doorheen de dag, ik mag van mijn psychiater 100mg per dag pakken als volwassen zijnde ... Fuck maat

Voor de rest leef ik "normaal" zeg maar, met de normale hobby's en hier en daar een biertje .. :tongueout:

Is dit een verslaving? Want ik vergelijk dit hetzelfde als een goed glas wijn voor de televisie savonds?

Groet Dieter
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jup want je bent er lichamelijk al verslaafd aan als je het elke dag neemt en wsl speelt het ook spelletjes met je hoofd, de ene verslaving is wel makkelijker dan de andere om te doorbreken
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dan is dat het zelfde als bv: een glaasje wijn als ik me niet vergis?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Modest zei:
Dan is dat het zelfde als bv: een glaasje wijn als ik me niet vergis?
Klik om te vergroten...
Nee. Als elke avond één glaasje wijn neemt, is dat vooral een ritueel en geen lichamelijke verslaving. Qua frequentie wel veel, qua hoeveelheid niet.

BEnzo's zijn enorm verslavend en risocovol om mee te stoppen, daarom moet je ook afbouwen. Ik zou eens contact opnemen met je huisarts hierover.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je iedere dag een benzo slikt is dat zeker een lichamelijke en geestelijke verslaving ja
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmmm oke ... Misschien wel wat eigenwijs van me, maar ik geniet er momenteel nog wel van eerlijk gezegd ...
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Modest zei:
Hmmm oke ... Misschien wel wat eigenwijs van me, maar ik geniet er momenteel nog wel van eerlijk gezegd ...
Klik om te vergroten...
Misschien ook er nog vlug even aan toevoegen, en ik wil die BENZO'S zeker niet goedpraten, maar ik pak hier savonds geen 20-30-40 mg aan BENZO'S hé!😊
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Als je iedere dag een benzo slikt is dat zeker een lichamelijke en geestelijke verslaving ja
Klik om te vergroten...
Klopt, maar dat is met je dagelijkse glaasje bier of wijn voor de televisie ook hé?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Modest zei:
Klopt, maar dat is met je dagelijkse glaasje bier of wijn voor de televisie ook hé?
Klik om te vergroten...
Jep
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Modest zei:
Klopt, maar dat is met je dagelijkse glaasje bier of wijn voor de televisie ook hé?
Klik om te vergroten...
Ja. Alleen zijn benzo’s niet te vergelijken en heel moeilijk om vanaf te komen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Modest zei:
Hmmm oke ... Misschien wel wat eigenwijs van me, maar ik geniet er momenteel nog wel van eerlijk gezegd ...
Klik om te vergroten...
Niemand zegt dat je niet mag genieten.
Ik oordeel er niet over.
Je stelt een vraag en je krijgt antwoord: ja, je bent verslaafd en van een benzo verslaving kom je niet zo eenvoudig af. Dat kun je lezen van leden die hier zelf ervaring mee hebben.
Zelf allemaal vergelijkingen maken met andere verslavingen is prima hoor, maar wat wil je horen? Dat het mee valt?
Als jij je verslaving prima vindt, dan is het goed toch.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Niemand zegt dat je niet mag genieten.
Ik oordeel er niet over.
Je stelt een vraag en je krijgt antwoord: ja, je bent verslaafd en van een benzo verslaving kom je niet zo eenvoudig af. Dat kun je lezen van leden die hier zelf ervaring mee hebben.
Zelf allemaal vergelijkingen maken met andere verslavingen is prima hoor, maar wat wil je horen? Dat het mee valt?
Als jij je verslaving prima vindt, dan is het goed toch.
Klik om te vergroten...
Amai ik hou van u gast
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Modest zei:
Klopt, maar dat is met je dagelijkse glaasje bier of wijn voor de televisie ook hé?
Klik om te vergroten...
Dat is meer geestelijk. Als je cold turkey stopt met elke dag 1 wijntje of biertje zul je daar niet veel hinder van ondervinden. Als je elke dag een benzo neemt en daar cold turkey mee stopt kan de ontwenning een stuk heviger (en gevaarlijker zijn). Dat is wat men je bij probeert te brengen hier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."