Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FA effect na bootsen

4-FA effect na bootsen

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zolang je blijft wachten op een vergelijkbaar effect zal elke ervaring tegenvallen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
Ik heb dat zeker achter me gelaten ja, en met een open mind wat anders geprobeerd.
En wauw wat een zeer aangename ervaring. Misschien zelfs beter dan 4-fa zelf.
Ik heb een capsule gemaakt met 100mg 4-fma, 100mg 3-fea en 50mg, 3-fa.
Natuurlijk was dit de eerste keer, wat betreft het effect en ervaring op een evenement, maar damn wat een heerlijke inslag en gevoel.
Zat heel erg op m'n praatstoel, mokergeil en chille wazige effect van MDMA, verder alle effecten zoals beschreven bij psychonautwiki klopten.
Misschien was het gevoel van een 'zware lichaam' even minder maar dat was natuurlijk tijdens de come up. Ook miste ik de 'tintelingen' die wel als effect beschreven waren bij 3-fea, maar het maakte het losgaan er niet minder op.
Kan er verder nog een langere verhaal van maken, maar kortom een geslaagde experiment en voor herhaling vatbaar.
Alleen de 3-fa voegt wat mij betreft denk weinig aangezien het geen serotonine slurper is als de rest.

Dus zeker een aanrader voor de fluoro liefhebbers of gebruikers die een 4-fachtige effect zoeken lol 😬

Daarnaast alsnog zoals altijd af en toe ghb bij gepakt om de 'space' te verlengen wat voor mij prima werkt. Af en toe puntje 3m gepakt als dat aangeboden werd kon geen kwaad haha. Dusja experimenterend of niet vind ik mezelf alsnog een bewuste gebruiker, omdat ik degelijk onderzoek vooraf gedaan heb. Verder heb ik in mijn 11 jaar gebruik tijd heus van alles geprobeerd zoals keta, 2cb of andere middelen
Klik om te vergroten...
3 RC's door elkaar flikkeren vind ik niet echt bewust.

Edit: 4 RC's en ook nog allemaal uppers.
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
3 RC's door elkaar flikkeren vind ik niet echt bewust.

Edit: 4 RC's en ook nog allemaal uppers.
Klik om te vergroten...
Achja bewust of niet. Ik stond er wel bewust achter. Het heeft prima gewerkt en heb het enorm van genoten. Tuurlijk zat er een risico aan, maar dat is het altijd ongeacht wat je neemt (vind ik). Ja het waren allemaal uppers. Ik probeer het niet goed te praten, maar daar heb ik weer ghb voor om het een en ander te dempen/kalmeren. En ja dat is helemaal riskant, maar wat dat betreft heb ik er wel ervaring mee.

Wat betreft harm reduction was dit zeker onverstandig, maar als je het niet probeert, kom je er ook niet achter toch?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
Achja bewust of niet. Ik stond er wel bewust achter. Het heeft prima gewerkt en heb het enorm van genoten. Tuurlijk zat er een risico aan, maar dat is het altijd ongeacht wat je neemt (vind ik). Ja het waren allemaal uppers. Ik probeer het niet goed te praten, maar daar heb ik weer ghb voor om het een en ander te dempen/kalmeren. En ja dat is helemaal riskant, maar wat dat betreft heb ik er wel ervaring mee.
Klik om te vergroten...
Je valt weer in herhaling. Meerdere uppers nemen is enorm schadelijk en helemaal als het RC's betreft. Dat er altijd een risico aan zit klopt maar je maakt het risico oneindig veel groter door te combineren.

Zie ook:
Neo-Shulginist zei:
Het is een beetje hetzelfde als met autorijden.

Je kunt zeggen: het verkeer is onveilig en dat risico neem ik nu eenmaal.

Maar dan zit er nog wel een verschil of je dronken met 180 kilometer per uur door een woonwijk heen raast, of lekker uitgeslapen op een zondagochtend met 100 kilometer rustig over de snelweg rijdt.

Dat kan je dus met drugs ook doen.
Je kunt zeggen: ik neem nu eenmaal het risico wat met 4-FA gepaard gaat.

Maar hoe meer je neemt van een bepaalde drug, en hoe meer drugs je met elkaar combineert, des te groter de kans op ongelukken.

Dus dan wordt de vraag: als ik drugs neem, kan ik dat dan ook doen op een manier die minder gevaarlijk is?

Dat is harm-reduction :wink:
Klik om te vergroten...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi @4F&G gaat Adam dagen mee welkom op het forum! Goed dat je hier advies vraagt.
Ik heb je topic even naar het juiste subforum verplaatst (Research Chemicals).


4F&G gaat Adam dagen mee zei:
want ja wie niet waagt wie niet wint
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit niet de juiste manier is om langdurig op een prettige manier met drugs om te gaan. Het is jouw leven en je beslist uiteindelijk zelf. Maar ik zou je echt op het hart willen drukken de adviezen hier ter harte te nemen. We zijn niet de overheid of voorzichtige artsen. We zijn allemaal ervaren drugsgebruikers die ook wel eens teveel hebben gepakt. Als hier gezegd wordt dat je riskant bezig bent, zou ik daar op zijn minst even serieus over nadenken…
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Hoi @4F&G gaat Adam dagen mee welkom op het forum! Goed dat je hier advies vraagt.
Ik heb je topic even naar het juiste subforum verplaatst (Research Chemicals).
Klik om te vergroten...
voel me zeker meteen welkom ❤️🙌🏼
Eik zei:
Ik denk dat dit niet de juiste manier is om langdurig op een prettige manier met drugs om te gaan. Het is jouw leven en je beslist uiteindelijk zelf. Maar ik zou je echt op het hart willen drukken de adviezen hier ter harte te nemen. We zijn niet de overheid of voorzichtige artsen. We zijn allemaal ervaren drugsgebruikers die ook wel eens teveel hebben gepakt. Als hier gezegd wordt dat je riskant bezig bent, zou ik daar op zijn minst even serieus over nadenken…
Klik om te vergroten...
Ik heb er zeker weten over nagedacht ook door het nieuws over buddha. Verschrikkelijk zeg 😔 Het deed me indd twijfelen over alles wat ik hier maar goed loop te praten oid! Dus uiteraard ga ik niet meer stoer doen en er echt over nadenken. Dankjewel Eik!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
aangezien ik aanneem dat RC’s van vendors niet zo sterk zijn hoe noem je dat? Real deal?😂
Noot:
Vergis je niet in hoe de sterkte van rc's s van vendors kunnen zijn!
Er zijn zeer potente rc's, waar ik mijzelf in vergist heb en danig veel geluk heb gehad dat het niet verkeerd was afgelopen. Bijvoorbeeld destijds 3 meo pcp, en sommige benzo's.
Die hakten er bijzonder stevig in zal ik maar zeggen, veel harder dan dat ik gedacht had....
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#8
sinds 2013 is 4-fa mijn partydrug nr.1
vrijwel onmerkbare stim
lichte vaagheid zoals mdma
heerlijke inslag die niet te lang duurt en vervolgens vrijwel lange piek
mega veel energie, zin in muziek en dansen, praterig (flirterig) en zeker geil
op een hardstyle feest enorme adrenaline rush, tintelingen, kippenvel over mn gezicht heerlijk
1 pil van ongv 160-180 was genoeg om door te gaan tot je naar huis werd getrapt op de after ;p

nu is het zo schaars dat ik het amper kan regelen....

Ik had vrijdag 100 mg 4fma geprobeerd.. lekker lange inslag (heftiger dan 4fa) , praterig, geil maar niet echt zin om los te gaan
Vandaag 100 mg 3fa geprobeerd. Dat komt in de buurt van 4fa, maar helaas niet zelfde als de oldschool miste de tintelingen, warmte etc. maar dat had ik gelezen

Beide dus mwaaah, maar dat kan komen ,omdat ik het thuis deed en geen 150+ dosissen of omdat ik best fluor resistent ben. Daarbij veel op de bank gezeten etc.

Ik heb zoveel berichten gelezen maar iedereen zegt wat anders en ik kan maar niet kiezen 🤷‍♂️ zoals ja 6apb lijkt het meest erop, maar ik wil niet urenlang (het gevoel van MDMA inslag hebben)

Dus ben ik op het idee gekomen om een experiment uitvoeren op een feest. denk ongeveer 100 mg 3fa met 70mg 4fma in een cappie of een andere verhouding met evt 3-FEA erbij?

want ja wie niet waagt wie niet wint 🤣 iemand eerder dit overwogen of aangedacht? of hoe denkt men over dit idee?

Tips? 😬
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
sinds 2013 is 4-fa mijn partydrug nr.1
vrijwel onmerkbare stim
lichte vaagheid zoals mdma
heerlijke inslag die niet te lang duurt en vervolgens vrijwel lange piek
mega veel energie, zin in muziek en dansen, praterig (flirterig) en zeker geil
op een hardstyle feest enorme adrenaline rush, tintelingen, kippenvel over mn gezicht heerlijk
1 pil van ongv 160-180 was genoeg om door te gaan tot je naar huis werd getrapt op de after ;p

nu is het zo schaars dat ik het amper kan regelen....

Ik had vrijdag 100 mg 4fma geprobeerd.. lekker lange inslag (heftiger dan 4fa) , praterig, geil maar niet echt zin om los te gaan
Vandaag 100 mg 3fa geprobeerd. Dat komt in de buurt van 4fa, maar helaas niet zelfde als de oldschool miste de tintelingen, warmte etc. maar dat had ik gelezen

Beide dus mwaaah, maar dat kan komen ,omdat ik het thuis deed en geen 150+ dosissen of omdat ik best fluor resistent ben. Daarbij veel op de bank gezeten etc.

Ik heb zoveel berichten gelezen maar iedereen zegt wat anders en ik kan maar niet kiezen 🤷‍♂️ zoals ja 6apb lijkt het meest erop, maar ik wil niet urenlang (het gevoel van MDMA inslag hebben)

Dus ben ik op het idee gekomen om een experiment uitvoeren op een feest. denk ongeveer 100 mg 3fa met 70mg 4fma in een cappie of een andere verhouding met evt 3-FEA erbij?

want ja wie niet waagt wie niet wint 🤣 iemand eerder dit overwogen of aangedacht? of hoe denkt men over dit idee?

Tips? 😬
Klik om te vergroten...
Niet doen. Je neemt al een gok door een RC te nemen. Als je dat gaat combineren is het einde zoek.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Het zijn allemaal stofjes waar weinig over bekend is. Harm reduction is dus heel lastig. En dat wordt helemaal lastig als je gaat combineren. 1 van de pijlers van dit forum is harm reduction en RC's combineren is geen goed idee vind ik.
Klik om te vergroten...
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
hoe denk jij erover @Dirkjan. Waarschijnlijk deel jij de mening van Fred.

Maar heb ik überhaupt een kans van slagen? 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Ik ben het helemaal eens met @FredKroket . Kan het niet anders verwoorden. Hij bakt de lekkerste kroketten van het forum en heeft ook nog de juiste kennis van zaken. Trust this man. He's one of the good ones. :handok1: (met af en toe een humoristische kwinkslag).
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Niet doen. Je neemt al een gok door een RC te nemen. Als je dat gaat combineren is het einde zoek.
Klik om te vergroten...
4fa is toch ook nog steeds een rc die ik jaren neem. Wat ken hier mis aangezien het allemaal fluoro’s zijn?🤷🏼‍♂️
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
4fa is toch ook nog steeds een rc die ik jaren neem. Wat ken hier mis aangezien het allemaal fluoro’s zijn?🤷🏼‍♂️
Klik om te vergroten...
Het zijn allemaal stofjes waar weinig over bekend is. Harm reduction is dus heel lastig. En dat wordt helemaal lastig als je gaat combineren. 1 van de pijlers van dit forum is harm reduction en RC's combineren is geen goed idee vind ik.
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Het zijn allemaal stofjes waar weinig over bekend is. Harm reduction is dus heel lastig. En dat wordt helemaal lastig als je gaat combineren. 1 van de pijlers van dit forum is harm reduction en RC's combineren is geen goed idee vind ik.
Klik om te vergroten...
Thx voor je reactie, maar mag ik vragen wat harm reduction is wat drugs betreft 🙄
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#14
hoe denk jij erover @Dirkjan. Waarschijnlijk deel jij de mening van Fred.

Maar heb ik überhaupt een kans van slagen? 🤷‍♂️
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Ik ben het helemaal eens met @FredKroket . Kan het niet anders verwoorden. Hij bakt de lekkerste kroketten van het forum en heeft ook nog de juiste kennis van zaken. Trust this man. He's one of the good ones. :handok1: (met af en toe een humoristische kwinkslag).
Klik om te vergroten...
Hahaha zo een gevoel had ik al lol
Hmmm ik zal er over nadenken. Maar mezelf kennende ben ik erg eigenwijs 🙄 🤣
Ik kan in ieder geval niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd ben hahaha
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
Thx voor je reactie, maar mag ik vragen wat harm reduction is wat drugs betreft 🙄
Klik om te vergroten...
Letterlijk vertaald: schade vermindering. Ons mooie forum staat vol met tips en tricks hoe je de schade van je gebruik kunt beperken. Niet dat ik zelf altijd heilig ben en was maar ik probeer er altijd rekening mee te houden. Dat deed ik vroeger niet en daar heb ik aardig last van gekregen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Ik ben het helemaal eens met @FredKroket . Kan het niet anders verwoorden. Hij bakt de lekkerste kroketten van het forum en heeft ook nog de juiste kennis van zaken. Trust this man. He's one of the good ones. :handok1: (met af en toe een humoristische kwinkslag).
Klik om te vergroten...
Love you Dirkie. Dezelfde complimenten gelden voor jou vind ik.
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Letterlijk vertaald: schade vermindering. Ons mooie forum staat vol met tips en tricks hoe je de schade van je gebruik kunt beperken. Niet dat ik zelf altijd heilig ben en was maar ik probeer er altijd rekening mee te houden. Dat deed ik vroeger niet en daar heb ik aardig last van gekregen
Klik om te vergroten...

Tja.. schade vermindering. Eenmaal iets genomen is de damage already done toch? Zou ik mogen vragen hoe oud je bent, hoelang gebruikt en wat voor schade heb je? (kan ook in pb) Ik kan eerlijk zeggen dat ik mijn hersens aardig beschadigd heb door g gebruik (tijdens lockdown). Merk dat echt tijdens studeren etc..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
. Eenmaal iets genomen is de damage already done toch?
Klik om te vergroten...
Je ontkomt niet aan consequenties. Maar een voorbeeld van harm reduction is bijvoorbeeld geen uppers combineren want daarvan is bekend dat het meer schade oplevert en hevige katers.

Ik ben 30 plus en gebruik nu een kleine 10 jaar. Wat ik merkte na een periode van upper misbruik is depressie, paranoïde, slecht zelfbeeld, liegen over gebruik, gebruik goed praten, neus helemaal kapot, slechte conditie, alleen maar ongezond eten. Een boel ellende. Concentratie was ook ver te zoeken maar dat begint langzaam terug te komen.
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Je ontkomt niet aan consequenties. Maar een voorbeeld van harm reduction is bijvoorbeeld geen uppers combineren want daarvan is bekend dat het meer schade oplevert en hevige katers.

Ik ben 30 plus en gebruik nu een kleine 10 jaar. Wat ik merkte na een periode van upper misbruik is depressie, paranoïde, slecht zelfbeeld, liegen over gebruik, gebruik goed praten, neus helemaal kapot, slechte conditie, alleen maar ongezond eten. Een boel ellende. Concentratie was ook ver te zoeken maar dat begint langzaam terug te komen.
Klik om te vergroten...
Ik ben 29 en en gebruik ook zo een 11 jaar. en serieus maat ik voel je helemaal qua alles wat je allemaal opnoemt. Heb eigenlijk zo een beetje hetzelfde. Tis wel goed om daar even stil bij te staan. Want zoals je zei, je leeft maar 1x en hopelijk lang en gezond :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."