Let op met deze RC benzo's. Ze zijn niet altijd zo accuraat gedoseerd zoals word aangegeven of zoals ze jou laten geloven. Werd mezelf ook al geadviseerd hier op het forum. Deze benzo's zijn ook meestal een stuk sterker met meer bijwerkingen dan de benzo's op voorschrift zoals diazepam, lorazepam,...
Ik zou inderdaad voorzichtig zijn en het gebruik ervan zo beperkt mogelijk behouden, het liefst helemaal niet als het niet nodig is. Zeker i.c.m. jouw tramadol kan het gevaarlijk zijn i.v.m. ademhalingsdepressie. Blijven meten zou ik zeggen.
Ik heb (helaas) veel ervaring met diverse soorten benzo's, voornamelijk lorazepam en alprazolam, maar ook met RC's.
In mijn ervaring is gebleken dat de meeste rc's meer bijwerkingen geven zonder dat je ze door hebt en vaak ook een langere halfwaardetijd hebben dan zover bekend. Uiteindelijk heb je hiermee veel meer kans op verslaving, ook omdat je geen idee hebt wat de precieze verhouding is tot diazepam.
Bij reguliere benzo's heb ik dat wel eens ervaren, maar dat was dan wel i.c.m. alcohol en hoge dosering (nooit doen!). Eigenlijk is dat een soort psychose (ben even de juiste term kwijt), maar het houdt in, dat jij je bijvoorbeeld nuchter voelt en normaal praat en doet, terwijl je in de realiteit voor de ander onverstaanbaar aan het brabbelen bent.
Eigenlijk is dat best eng, want in jouw eigen beleving doe jij normaal zoals je altijd doet, maar in de realiteit kan je je als een heel ander persoon gedragen. Agressief bijvoorbeeld.
Die rc's lijken echt op de reguliere benzodiazepinen qua werking en samenstelling enzovoorts, maar het woord zegt het al: lijken. (Vooralsnog, uiteraard kan er na meer onderzoek een nieuw goed werkend medicijn op de markt komen).
Anyways, pas gewoon goed op.