Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZomaar stoppen met 3-mmc

Zomaar stoppen met 3-mmc

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
Henk van BovenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik ben 16 jaar en gebruik zo'n 2 maanden elk weekend 3-mmc.
Nou is dat sinds het laatste weekend dagelijks geworden (helaas)
Als ik even niet gebruik krijg ik flinke cravings (vooral kou en trillen), dus ik wil ermee stoppen.
Kan dit zomaar, of kan ik beter elke dag minder pakken.
PS: Professionele hulp word m trouwens niet :{
I
IvanPreiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kan zomaar stoppen, je lichaam wordt er niet van afhankelijk. Afbouwen werkt bij dit soort drugs ook niet dus het is ook aan te raden om er in één keer mee te stoppen. Mocht het de eerste keer niet lukken neem dan meteen contact op met je huisarts, deze is verplicht on het geheim te houden dus dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Succes en sterkte met stoppen, je bent er (denk ik) nog aardig op tijd bij!
K
KalebasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anoniempje1235 zei:
Hallo, ik ben 16 jaar en gebruik zo'n 2 maanden elk weekend 3-mmc.
Nou is dat sinds het laatste weekend dagelijks geworden (helaas)
Als ik even niet gebruik krijg ik flinke cravings (vooral kou en trillen), dus ik wil ermee stoppen.
Kan dit zomaar, of kan ik beter elke dag minder pakken.
PS: Professionele hulp word m trouwens niet :{
Klik om te vergroten...
Heftig zeg, op zo'n jonge leeftijd al. Ik zou je de tip willen geven om jezelf zo bezig mogelijk te houden en jezelf te omringen met mensen die NIET gebruiken. 3-MMC is er bekend om dat het, vooral bij dagelijks gebruik, psychische en lichamelijke klachten oplevert. Stel je zelf eens de vraag: Waarom gebruik je het? Heb je het gevoel dat het je helpt? Als je tips nodig hebt of iets dergelijks, mag je altijd een PB sturen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ga naar je huisarts. Alleen lukt ‘t niet.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Anoniempje1235 zei:
Hallo, ik ben 16 jaar en gebruik zo'n 2 maanden elk weekend 3-mmc.
Nou is dat sinds het laatste weekend dagelijks geworden (helaas)
Als ik even niet gebruik krijg ik flinke cravings (vooral kou en trillen), dus ik wil ermee stoppen.
Kan dit zomaar, of kan ik beter elke dag minder pakken.
PS: Professionele hulp word m trouwens niet :{
Klik om te vergroten...
Klinkt misschien heel raar maar gewoon stoppen. Ik weet het, het klinkt ongmogelijk maar je moet jezelf sterk houden en afleiding zoeken als je het zwaar krijgt. U got this!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kunt gewoon direct stoppen met 3-MMC gebruiken. Dat is niet lichamelijk gevaarlijk. Wel kan het zijn dat je bij het stoppen de klachten eerst toenemen, voordat je je beter gaat voelen. Dat komt omdat je lichaam zich ongevoelig maakt voor de gelukstofjes dopamine en seroronine die 3-MMC afgeeft. Als je vervolgens stopt met 3-MMC gebruiken, dan ervaar je niet meer de normale gelukzalige stimulatie van je eigen lichaam. Daardoor kun je last krijgen van zwaarmoedigheid, angst, paranoia en rusteloosheid.

Die klachten worden steeds minder, maar het kan wel een paar weken duren voordat je je weer als vanouds gaat voelen. Daarom is het slim om van te voren goed na te denken hoe je met zulke vervelende gevoelens gaat dealen. Hierboven staat al een goede tip: houd jezelf zoveel mogelijk bezig. Maar let ook op dat je jezelf niet overwerkt. Je kunt jezelf ook bezighouden met leuke en ontspannende activiteiten :wink:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
sterkte en je leeftijd is niet zo makkelijk.. Of het is een leeftijd met veel gevoelens en niet altijd even leuk. Drugs is dan extra oppassen, want je onderdrukt alle emoties die je juist moet leren aanvoelen.. mee leren leven.. Zoek vooral een andere manier om met angsten om te gaan.
Angsten als: Stress/ verlegenheid/ problemen/ gevoel van leegte.. Het hoort bij het leven en als je niet stopt met 3-MMC of alcohol, joints etc dan gaat dat gewoon van erg naar erger.. En ik ken de afhankelijkheid van 3-MMC niet, maar krijg wel het gevoel dat heel veel mensen niet zomaar kunnen stoppen.
Zoek een hobby, ga meer sporten, zoek kennissen en vrienden die iets anders doen.. etc en welkom op het forum.
Neem maar even stapje terug en doe alsof je de eerste keer 3-MMC niet wilde nemen en neem een andere weg naar volwassenheid.
en lees maar eens een boek over verslaving, dat kan denk ik zeker ook helpen..

Anders moet je zeker binnekort wel professionele hulp zoeken. Je ouders/ familie leden zijn misschien streng, maar omdat ze dat ook aangeleerd hebben.. Ze zullen je zeker het beste wensen..
B
BrykrsLid
01-01-2024, 00:00
#8
3MMC, de grootste killer qua drug is NL. Wat word dat veel gebruikt.
D
Deurklappert123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kalebas zei:
Heftig zeg, op zo'n jonge leeftijd al. Ik zou je de tip willen geven om jezelf zo bezig mogelijk te houden en jezelf te omringen met mensen die NIET gebruiken. 3-MMC is er bekend om dat het, vooral bij dagelijks gebruik, psychische en lichamelijke klachten oplevert. Stel je zelf eens de vraag: Waarom gebruik je het? Heb je het gevoel dat het je helpt? Als je tips nodig hebt of iets dergelijks, mag je altijd een PB sturen.
Klik om te vergroten...
Ik loop zelf al anderhalf jaar met dat spul te kloten, begon met 1 gram voor 3 dagen en dat werd al snel 3 gram voor 1 dag. Momenteel zit ik zelfs aan 5 tot 7 gr voor 2 dagen ongeveer. Ik heb het alleen alleen geprobeerd en niet gelukt om eraf te komen, dus ben bezig me op te laten nemen ook. Liever dat dan dat je jezelf een keer dood snuift omdat je geen maat meer weet te houden. Het is een heel vies verraderlijk spul, je denkt dat je controle hebt erover maar dat is al snel voorbij... daarom voor wie dit nooit gedaan heeft begin er niet aan beter
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Ga naar je huisarts. Alleen lukt ‘t niet.
Klik om te vergroten...
Ja en nee. Goed en eerlijk zijn tegen jezelf. Van sommige middelen kon ik zeker prima zelf afkicken.

Ot: ik raad je L-Tyrosine, L-Theanine, L-Tryptofaan en caffeine mix aan tijdens de eerste 2 weken. Wel goed inlezen hierover! Mij mag je zeker ook vragen!
B
BrykrsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Partyanimal1984 zei:
Ik loop zelf al anderhalf jaar met dat spul te kloten, begon met 1 gram voor 3 dagen en dat werd al snel 3 gram voor 1 dag. Momenteel zit ik zelfs aan 5 tot 7 gr voor 2 dagen ongeveer. Ik heb het alleen alleen geprobeerd en niet gelukt om eraf te komen, dus ben bezig me op te laten nemen ook. Liever dat dan dat je jezelf een keer dood snuift omdat je geen maat meer weet te houden. Het is een heel vies verraderlijk spul, je denkt dat je controle hebt erover maar dat is al snel voorbij... daarom voor wie dit nooit gedaan heeft begin er niet aan beter
Klik om te vergroten...
Zit ook op 10g in 2,5 dag. Het sloopt me maar ik kan niet stoppen. Lig de hele dag op bed te gebruiken
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brykrs zei:
Zit ook op 10g in 2,5 dag. Het sloopt me maar ik kan niet stoppen. Lig de hele dag op bed te gebruiken
Klik om te vergroten...
Tijd om hulp te zoeken!
B
BrykrsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Tijd om hulp te zoeken!
Klik om te vergroten...
De 3mmc werkt gewoon niet meer. Komt dat doordat mijn serotonine op is?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Brykrs zei:
De 3mmc werkt gewoon niet meer. Komt dat doordat mijn serotonine op is?
Klik om te vergroten...
Yess.. en dopamine zal ook érg laag zijn (vooral als t uitwerkt of lang in de binge)
B
BrykrsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn benen en handen zijn compleet paars.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brykrs zei:
Mijn benen en handen zijn compleet paars.
Klik om te vergroten...
Ga er mee naar de huisarts. Klinkt niet gezond.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Brykrs zei:
Zit ook op 10g in 2,5 dag. Het sloopt me maar ik kan niet stoppen. Lig de hele dag op bed te gebruiken
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met je kunt niet stoppen? Je zult toch ooit moeten stoppen of vrees je dat je dan te depressieve gedachten krijgt en doorgaan is je enige manier van overleven? Sterkte!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Brykrs zei:
Mijn benen en handen zijn compleet paars.
Klik om te vergroten...
Oei. Als het erg is langs de huisarts. Mogelijk kunnen ze vaatverwijders geven. Daarnaast zou ik bijna nu benzos aanraden. Maar beter in overleg met een arts.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stonologie zei:
Oei. Als het erg is langs de huisarts. Mogelijk kunnen ze vaatverwijders geven. Daarnaast zou ik bijna nu benzos aanraden. Maar beter in overleg met een arts.
Klik om te vergroten...
Op basis van welke info zou je benzo's aanraden?
Ik zie voornamelijk erg verslaafde mensen die je geen potentieel nieuwe verslaving moet geven.
B
BrykrsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb ook hele rode oren. Gloeiend heet. Mn voeten zijn echt SUPER koud. En je kan er niks tegen doen. Ik gebruik alleen. Al sinds zaterdag met wel wat slaap maar niet veel. ik weet het niet meer

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."