#1
Ik zou je het krat aangeven. In je gezicht. Hard!"De krat" klinkt voor mij nog steeds niet als correct Nederlands. Gelukkig is "het krat" ook correct.
Al is "de krat" tegenwoordig gebruikelijker. We degraderen als maatschappij...
"Wil je mij de krat even aangeven?"
Dat KLINKT toch NIET!?