Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleengebruikers 3mmc

Alleengebruikers 3mmc

22 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vragenlijst
Hallo allemaal, ik heb een vragenlijst gemaakt voor alle mensen die graag 3mmc in hun eentje gebruiken en het snuiven. Het is geen enquete/project voor school of werk, maar gewoon mijn eigen nieuwsgierigheid en zoektocht naar herkenning. Omdat iedereen hier vrij uit kan praten zonder in de problemen te komen met werk/vrienden/familie leek dit mij het ideale platform.

Het begin

1. Hoelang geleden ben je in aanraking gekomen met 3mmc?
2. Hoe oud was je toen je je eerste lijntje nam?
3. Wat maakte dat je het wilde gebruiken?
4. Wat was je eerste indruk van het effect?
5. Wat vond je fijn om te doen in de eerste paar uur?
6. Wat vond je fijn om te doen na de eerste paar uur?
7. Heb je praktische dingen geleerd tijdens je momenten van gebruik? Zo ja, heb je daar in het nuchtere dagelijkse leven profijt van?
8. Heb je persoonlijke dingen geleerd tijdens je gebruik? Zo ja, heb je daar in het nuchtere dagelijkse leven profijt van?
9. Heb je last van adhd, borderline, een eetstoornis of negatief zelfbeeld?
10. Ben je open over je gebruik, is het een geheim, of weet 1 iemand ervan?
11. Heb je de angst nooit meer gelukkig te kunnen worden zonder?
12. Vind je het terecht dat 3mmc verboden is geworden?

Niet recreatieve momenten

1. Wat maakte dat je besloot om op een doordeweekse dag (wellicht tijdens werk of dagjes uit) te gaan gebruiken?
2. Genoot je van deze momenten? Of was je alleen maar bezig met momenten kiezen om bij te kunnen pakken?
3. Ben je ooit betrapt op je gebruik?
4. Voelde je je schuldig aan het eind van de dag?
5. Voelde je je alleen in het gebruiken op dit soort momenten?
6. Had je behoefte aan gesprekken met mensen die met hetzelfde geheim rondlopen?
7. Ben jij het type waar niemand van verwacht dat je onder invloed deelneemt aan het dagelijks leven?
8. Gebruikte je iets om tussendoor in slaap te komen? Zo ja, wat?
9. Heb je ooit een relatie gehad waarin je altijd stiekem onder invloed was?
10. Kijk je weleens terug met spijt naar momenten waar je onder invloed was?
11. Wat vond je het vervelendst aan deze periodes?
12. Heb je behoefte aan pakken als je je rot voelt of ook als je je gewoon oke voelt?

Recreatieve momenten

1. Hoe voelde je je gedurende de week als je wist dat je vrijdag weer mocht gaan gebruiken?
2. Maakte je je weleens zorgen om deze gevoelens?
3. Hoe reageerde je lichaam 2 uur voor het moment daar was?
4. Hoelang genoot je daadwerkelijk van het effect na het gebruiken?
5. Baalde je op een bepaald punt dat je met vrienden was? Of misschien zelfs dat je partner er was?
6. Koos je ervoor om tussendoor te gaan slapen, zodat je de dag erna nog even het restje kon opmaken? En dus weer wat energie had om meer effect te hebben
7. Kwam het weleens voor dat je die dag toch weer ging bijhalen omdat je net te kort kwam voor die hele dag?
8. Zorgde dit ervoor dat je het veel te laat maakte en je de volgende dag als een zombie op je werk stond? Of misschien wel nog een dagje er achter aan plakte?
9. Had je na een weekend recreatief gebruik weleens helemaal genoeg van 3mmc?
10. Was dit op donderdag meestal weer over?


Toxic vragen

1. Gaf het je een kick om op bepaalde plekken bij te pakken?
2. Wat is de meest gekke plek waar je ooit een lijntje hebt gelegd?
3. Heb je nog een bepaalde fantasie die je waar wilt maken voordat je stopt met gebruik?

Vervelende maar belangrijke vragen

1. Heb je de wens om er binnekort mee te stoppen?
2. Ben je misschien al gestopt en wil je kwijt hoe het nu met je gaat?
3. Ben je vanplan, mocht je kinderen willen, om ze ooit te vertellen over jouw drugsverleden?
4. Wat is voor jou de ultieme reden om te stoppen?
5. Geloof jij in ‘nooit meer’ of houd jij de deur nog altijd op een kiertje?
6. Als 3mmc geen schade zou brengen aan je lichaam en geest, en er geen tolerantie zou zijn, zou je het dan voor altijd willen gebruiken?
7. Als je terug kon in de tijd, zou je je eerste lijntje dan ongedaan maken?
8. Hoe zou je er als ouder mee omgaan als jouw kind drugs wilt uitproberen?
9. Zou je stoppen na een overdosis overleeft te hebben?
10. Ben je weleens bang voor de nog niet bekende lange termijn risico’s?

Ik ben erg benieuwd naar de reacties, ik verwacht er niet meteen veel te krijgen aangezien het vrij directe vragen zijn.
Maar niemand weet wie je bent dus brand los :)
D
DutchversaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel te veel vragen.
D
DutchversaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik 3mmc sinds maart 2020. Bijna wekelijks en dan tijdens een “sessie” neem ik ongeveer drie keer 150 mg rectaal en tussentijds 2-3 keer 25 tot 30 mg snuiven. Morgen neem ik weer na 4 weken vakantie. Ik neem het altijd in combinatie met seks. Bijna wekelijks is best veel, maar ik vind de hoeveelheid nog wel ok. Halve gram per week ongeveer. Ik ben 49 en was dus 48 toen ik eerste keer nam. Ik vind het geweldig spul om even los te zijn en heerlijk te genieten. Ik vind speed of mdma ook fijn, maar met 3mmc heb ik geen plafonddienst of een kater. Zomaar even een reactie op een paar vragen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Telt deze overhoring mee voor m’n rapportcijfer? :upsidedown:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het zijn er erg veel, dus ik pik er zomaar een paar uit.
Beschermbengel zei:
1. Hoelang geleden ben je in aanraking gekomen met 3mmc?
Klik om te vergroten...
Ongeveer 2 jaar geleden dat ik het zelf gebruikte. Maar ik kende het al wel langer.
Beschermbengel zei:
2. Hoe oud was je toen je je eerste lijntje nam?
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk 25, geen idee. Ik heb een hekel aan snuiven, dus plugde of slikte liever.
Beschermbengel zei:
3. Wat maakte dat je het wilde gebruiken?
Klik om te vergroten...
Ik zou binnenkort in behandeling gaan voor drugsproblematiek en wilde nog wat stofjes van m'n lijstje afvinken.
Beschermbengel zei:
4. Wat was je eerste indruk van het effect?
Klik om te vergroten...
Ik vond het behoorlijk nice. Het had veel voordelen t.o.v. mdma en speed. Dus makkelijk te gebruiken (of misbruiken)

Beschermbengel zei:
7. Heb je praktische dingen geleerd tijdens je momenten van gebruik? Zo ja, heb je daar in het nuchtere dagelijkse leven profijt van?
Klik om te vergroten...
Vast wel een boel junkie lifehacks. Maar ik heb er helemaal niks aan in m'n nuchtere dagelijkse leven.

Beschermbengel zei:
8. Heb je persoonlijke dingen geleerd tijdens je gebruik? Zo ja, heb je daar in het nuchtere dagelijkse leven profijt van?
Klik om te vergroten...
Ja, dat ik erg verslavingsgevoelig ben. Ik gebruikte het gelijk 5 weken dagelijks toen ik eraan begon.
Beschermbengel zei:
9. Heb je last van adhd, borderline, een eetstoornis of negatief zelfbeeld?
Klik om te vergroten...
ADD, al heb ik en meerdere behandelaren inmiddels twijfels bij die diagnose
ASS, wacht ik nog op de uitslag. Die komt binnenkort.
Een eetstoornis heb ik alleen als ik net stop met uppers 😂
Negatief zelfbeeld, tja in zekere zin wel.

Beschermbengel zei:
10. Ben je open over je gebruik, is het een geheim, of weet 1 iemand ervan?
Klik om te vergroten...
Destijds wisten de meeste vrienden van me het wel.

Beschermbengel zei:
11. Heb je de angst nooit meer gelukkig te kunnen worden zonder?
Klik om te vergroten...
Nee, ik heb wel gedacht niet zonder te kunnen leven. Maar daar denk ik nu anders over.
Beschermbengel zei:
1. Wat maakte dat je besloot om op een doordeweekse dag (wellicht tijdens werk of dagjes uit) te gaan gebruiken?
Klik om te vergroten...
Optimaal gebruik maken van de laatste weken voor ik in behandeling ging 🤷‍♂️

Beschermbengel zei:
5. Voelde je je alleen in het gebruiken op dit soort momenten?
Klik om te vergroten...
Nee niet echt. Ik voelde me meer eenzaam in groepen, dan wanneer ik alleen was.
Beschermbengel zei:
7. Ben jij het type waar niemand van verwacht dat je onder invloed deelneemt aan het dagelijks leven?
Klik om te vergroten...
Hehe... Helemaal! Ik kom te onschuldig over schijnbaar.
Beschermbengel zei:
8. Gebruikte je iets om tussendoor in slaap te komen? Zo ja, wat?
Klik om te vergroten...
Voor 3mmc? Nee zeker niet nodig. Ik slaap in no time na m'n laatste dosis. Met speed en pyro's had ik hier wel last van. Maar bij speed na een tijdje ook niet meer.
Beschermbengel zei:
9. Heb je ooit een relatie gehad waarin je altijd stiekem onder invloed was?
Klik om te vergroten...
Als in een liefdesrelatie: nee
Vriendschaps- en familierelaties: ja ontelbare keren
Beschermbengel zei:
11. Wat vond je het vervelendst aan deze periodes?
Klik om te vergroten...
Dat ik er niet kon zijn voor mijn naasten.

Beschermbengel zei:
12. Heb je behoefte aan pakken als je je rot voelt of ook als je je gewoon oke voelt?
Klik om te vergroten...
Als ik me blij voel, als ik me angstig voel, als ik me boos voel, als ik me verdrietig voel, als er iets te vieren valt, als er iets te rouwen valt. Tja, wanneer niet eigenlijk?

Beschermbengel zei:
8. Zorgde dit ervoor dat je het veel te laat maakte en je de volgende dag als een zombie op je werk stond? Of misschien wel nog een dagje er achter aan plakte?
Klik om te vergroten...
Daar had ik speed voor de volgende dag. Of 2-fa, of 2-fma.

Beschermbengel zei:
Toxic vragen


3. Heb je nog een bepaalde fantasie die je waar wilt maken voordat je stopt met gebruik?
Klik om te vergroten...
Ik had het heel lang niet geïnjecteerd. Maar dat was wel iets dat ik gedaan 'moest' hebben. Dus dat heb ik een aantal keer gedaan tijdens terugvallen.
Beschermbengel zei:
Vervelende maar belangrijke vragen

2. Ben je misschien al gestopt en wil je kwijt hoe het nu met je gaat?
Klik om te vergroten...
Het gaat eigenlijk beter dan ooit. Ik heb jaren het idee gehad dat m'n leven stilstond. Ik deed wel m'n werk enzo. Maar ik zat vast in dezelfde patronen. Er zat geen beweging in m'n leven.
Ik kon ook steeds minder goed nuchter door het leven en daar voelde ik me rot over, waardoor ik ging gebruiken.

M'n leven is weer in beweging. Ik doe leuke dingen, er staan leuke en spannende veranderingen op de planning. Ik heb gemoedsrust, rust in m'n hoofd en lijf. En ik heb betere verbinding met mensen.
Beschermbengel zei:
3. Ben je vanplan, mocht je kinderen willen, om ze ooit te vertellen over jouw drugsverleden?
Klik om te vergroten...
Dat is voor niemand een geheim. Dus als ze de juiste leeftijd zouden hebben. Zeker.
Beschermbengel zei:
4. Wat is voor jou de ultieme reden om te stoppen?
Klik om te vergroten...
Ik wil leven!
Beschermbengel zei:
5. Geloof jij in ‘nooit meer’ of houd jij de deur nog altijd op een kiertje?
Klik om te vergroten...
Nooit meer. Een middenweg geloof ik niet in. Dat heb ik mezelf al keer op keer bewezen. Dat heb ik om me heen keer op keer zien gebeuren.

Mocht een echte rasverslaafde hier de trick doorhebben hoe dat wel kan, dan houd ik me aanbevolen. Maar tot die tijd geloof ik dat iedereen die écht verslaafd is en denkt 'een keertje kan wel', zichzelf voor de gek houdt.

Beschermbengel zei:
6. Als 3mmc geen schade zou brengen aan je lichaam en geest, en er geen tolerantie zou zijn, zou je het dan voor altijd willen gebruiken?
Klik om te vergroten...
Alleen als er geen spirituele schade zou zijn. Dat is de ergste van allemaal imo.

Beschermbengel zei:
7. Als je terug kon in de tijd, zou je je eerste lijntje dan ongedaan maken?
Klik om te vergroten...
Nope
Beschermbengel zei:
9. Zou je stoppen na een overdosis overleeft te hebben?
Klik om te vergroten...
Been there, done that. En ik ging gewoon verder. Ik moest echt van m'n middel gescheiden worden om te stoppen.
Beschermbengel zei:
10. Ben je weleens bang voor de nog niet bekende lange termijn risico’s?
Klik om te vergroten...
Nou ik merk wel dat mijn hersenchemie niet is wat het hoort te zijn. Of dat van de 3mmc komt of van alle andere zooi, geen idee. Maar ik hoop wel dat het nog wat verbeterd, want het zit me soms echt in de weg.


Ik verwacht nu wel een wetenschappelijke publicatie van je resultaten hè. Zo'n uitgebreide vragenlijst 😂
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Heb 3MMC maar één keer alleen gebruikt, en dat was op lange stukken met de fiets naar huis.

Verder was het alleen maar voor bij seks.
Klik om te vergroten...
Nu ik het me goed herinner was het na een heftige maar onwijs koele chemsex sessie waarbij de de lichten van de landende en opstijgende vliegtuigen boven onze hoofden bewogen.

Maar ik moest daarna nog 30 kilometer op de fiets.
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Het zijn er erg veel, dus ik pik er zomaar een paar uit.

Ongeveer 2 jaar geleden dat ik het zelf gebruikte. Maar ik kende het al wel langer.

Waarschijnlijk 25, geen idee. Ik heb een hekel aan snuiven, dus plugde of slikte liever.

Ik zou binnenkort in behandeling gaan voor drugsproblematiek en wilde nog wat stofjes van m'n lijstje afvinken.

Ik vond het behoorlijk nice. Het had veel voordelen t.o.v. mdma en speed. Dus makkelijk te gebruiken (of misbruiken)


Vast wel een boel junkie lifehacks. Maar ik heb er helemaal niks aan in m'n nuchtere dagelijkse leven.


Ja, dat ik erg verslavingsgevoelig ben. Ik gebruikte het gelijk 5 weken dagelijks toen ik eraan begon.

ADD, al heb ik en meerdere behandelaren inmiddels twijfels bij die diagnose
ASS, wacht ik nog op de uitslag. Die komt binnenkort.
Een eetstoornis heb ik alleen als ik net stop met uppers 😂
Negatief zelfbeeld, tja in zekere zin wel.


Destijds wisten de meeste vrienden van me het wel.


Nee, ik heb wel gedacht niet zonder te kunnen leven. Maar daar denk ik nu anders over.

Optimaal gebruik maken van de laatste weken voor ik in behandeling ging 🤷‍♂️


Nee niet echt. Ik voelde me meer eenzaam in groepen, dan wanneer ik alleen was.

Hehe... Helemaal! Ik kom te onschuldig over schijnbaar.

Voor 3mmc? Nee zeker niet nodig. Ik slaap in no time na m'n laatste dosis. Met speed en pyro's had ik hier wel last van. Maar bij speed na een tijdje ook niet meer.

Als in een liefdesrelatie: nee
Vriendschaps- en familierelaties: ja ontelbare keren

Dat ik er niet kon zijn voor mijn naasten.


Als ik me blij voel, als ik me angstig voel, als ik me boos voel, als ik me verdrietig voel, als er iets te vieren valt, als er iets te rouwen valt. Tja, wanneer niet eigenlijk?


Daar had ik speed voor de volgende dag. Of 2-fa, of 2-fma.


Ik had het heel lang niet geïnjecteerd. Maar dat was wel iets dat ik gedaan 'moest' hebben. Dus dat heb ik een aantal keer gedaan tijdens terugvallen.

Het gaat eigenlijk beter dan ooit. Ik heb jaren het idee gehad dat m'n leven stilstond. Ik deed wel m'n werk enzo. Maar ik zat vast in dezelfde patronen. Er zat geen beweging in m'n leven.
Ik kon ook steeds minder goed nuchter door het leven en daar voelde ik me rot over, waardoor ik ging gebruiken.

M'n leven is weer in beweging. Ik doe leuke dingen, er staan leuke en spannende veranderingen op de planning. Ik heb gemoedsrust, rust in m'n hoofd en lijf. En ik heb betere verbinding met mensen.

Dat is voor niemand een geheim. Dus als ze de juiste leeftijd zouden hebben. Zeker.

Ik wil leven!

Nooit meer. Een middenweg geloof ik niet in. Dat heb ik mezelf al keer op keer bewezen. Dat heb ik om me heen keer op keer zien gebeuren.

Mocht een echte rasverslaafde hier de trick doorhebben hoe dat wel kan, dan houd ik me aanbevolen. Maar tot die tijd geloof ik dat iedereen die écht verslaafd is en denkt 'een keertje kan wel', zichzelf voor de gek houdt.


Alleen als er geen spirituele schade zou zijn. Dat is de ergste van allemaal imo.


Nope

Been there, done that. En ik ging gewoon verder. Ik moest echt van m'n middel gescheiden worden om te stoppen.

Nou ik merk wel dat mijn hersenchemie niet is wat het hoort te zijn. Of dat van de 3mmc komt of van alle andere zooi, geen idee. Maar ik hoop wel dat het nog wat verbeterd, want het zit me soms echt in de weg.


Ik verwacht nu wel een wetenschappelijke publicatie van je resultaten hè. Zo'n uitgebreide vragenlijst 😂
Klik om te vergroten...

Waaauw superbedankt voor je uitgebreide reactie! Ik herken zo ontzettend veel dingen, maar wat fijn dat jij hebt gekozen om te leven en inziet dat dit de manier is.
Spirituele schade had ik nog niet over nagedacht.
Ik snap je wat betreft het “nooit meer”. Mijn vriendin en ik gaan over een paar maanden verhuizen uit de stad. We willen dan het “volwassen leven” aangaan :tongueout: Maar tot die tijd mag er nog 1 keer per maand wat gebruikt worden. Ik houd in mijn achterhoofd dat het naief kan zijn om te denken dat dit vanzelf goed gaat komen. Ik ben vooral degene van ons twee die verslavingsgevoelig is, dus we hebben ook echt afgesproken om meteen hulp te zoeken als ik het moeilijk krijg.
Het “rocksterleven” zoals ik het zelf altijd graag noem, zal toch een keer ten einde moeten komen voor het waarmaken van andere dromen.
Ik ben in ieder geval heel erg blij om te lezen, dat jij eruit bent gekomen. Ik ken je natuurlijk niet, maar als ik dingen herken van iemands situatie raakt het me toch wel..
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kit Kat zei:
Pak een schrift.
zoekbalk invullen rechts boven. 3mmc

En zoveel ervaringen, reports te vinden, overal alwaar je het steekwoord 3mmc ziet, zie je wat men ervan vind.

Dit lijkt wel een proefwerk , ik haat school haha
Klik om te vergroten...

Klopt alleen dit zijn net even wat specifiekere vragen en je bent niet verplicht om het proefwerk te maken hoor :)
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Nu ik het me goed herinner was het na een heftige maar onwijs koele chemsex sessie waarbij de de lichten van de landende en opstijgende vliegtuigen boven onze hoofden bewogen.

Maar ik moest daarna nog 30 kilometer op de fiets.
Klik om te vergroten...

Hoe gaat het nu met je fiets?
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Ik verwacht nu wel een wetenschappelijke publicatie van je resultaten hè. Zo'n uitgebreide vragenlijst 😂
Klik om te vergroten...

Hahah ja volgende week in de nieuwe Libelle
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beschermbengel zei:
Hoe gaat het nu met je fiets?
Klik om te vergroten...
Moet gerepareerd... maar dat is eenvoudigweg slijtage.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beschermbengel zei:
Ik ken je natuurlijk niet, maar als ik dingen herken van iemands situatie raakt het me toch wel..
Klik om te vergroten...
Dat is in het begin zo fijn aan meetings (NA / CA / AA). De herkenning in verhalen van anderen.
Maar ik ben blij dat we dat hier op het forum ook voor elkaar krijgen! 😊

Mocht je er niet zelf aan uit komen tegen die tijd. Zou ik je, naaste eventuele professionele hulp, ook aanbevelen om naar meetings te gaan.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Na en Ca? Ik keek in mijn glazen bol en die liet me weten dat Ca staat voor Cocaine Anonymous. Je zou toch verwachten dat Cocaine valt onder NA? (Narcotics Anonymous). Maar dat wist mijn glazen bol dan niet. Hij was ook van de blokker.
Klik om te vergroten...
Ja dat klopt. Je moet eigenlijk niet zo naar die namen kijken. Het maakt niet uit welk middel je gebruikte, je bent bij iedere groep welkom, zolang je maar een verlangen hebt om te stoppen met gerbuiken.

Als alcoholist ben je net zo goed welkom bij de CA of de NA. Als coke verslaafde net zo goed bij de NA. En een heroïne verslaafde net zo goed bij de CA.

Waarom CA ooit is ontstaan weet ik niet exact. Het is wel rond Hollywood begonnen. Misschien konden ze toch niet goed aarden bij NA?

De groepen verschillen wel van elkaar op bepaalde gebieden. Vaak is het gewoon persoonlijke voorkeur voor wat bij je past. De CA gebruikt literatuur van de AA voor herstel. De NA gebruikt eigen literatuur. Uiteindelijk zijn het allebei afsplitsingen van de AA.

In mijn ervaring is de CA wat ruwer en directer. De NA wat vriendelijker, maar soms ook wat langzamer. Het is maar net wat prettig voelt. Ik ga nog steeds naar zowel CA als NA.

En dan heb je ook nog AGOG en SLAA. En misschien nog wel meer verschillende groepen. Deze zijn wel wat meer anders dan NA vs. CA.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Dat is in het begin zo fijn aan meetings (NA / CA / AA). De herkenning in verhalen van anderen.

Dus mocht je er niet aan uit komen tegen die tijd. Zou ik je, naaste eventuele professionele hulp, ook aanbevelen om naar meetings te gaan.
Klik om te vergroten...
Na en Ca? Ik keek in mijn glazen bol en die liet me weten dat Ca staat voor Cocaine Anonymous. Je zou toch verwachten dat Cocaine valt onder NA? (Narcotics Anonymous). Maar dat wist mijn glazen bol dan niet. Hij was ook van de blokker.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Helaas allemaal met het uitgangspunt dat het probleem bij de gebruiker ligt ipv de drug. Maar dat is mijn enige kritiek op aa en dergelijke. De filosofie is verder goed en als het mensen helpt, who am I the judge?
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Telt deze overhoring mee voor m’n rapportcijfer? :upsidedown:
Klik om te vergroten...

Zeker, niet vergeten je naam in te vullen en de datum van vandaag :)
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Na en Ca? Ik keek in mijn glazen bol en die liet me weten dat Ca staat voor Cocaine Anonymous. Je zou toch verwachten dat Cocaine valt onder NA? (Narcotics Anonymous). Maar dat wist mijn glazen bol dan niet. Hij was ook van de blokker.
Klik om te vergroten...


spiru.nl

Glazen Bol Gebruiken voor Beginners: Zo werkt Kristalkijken

Gluren in een Glazen Bol is magisch. Maar wist je dat je er ook Focus mee oefent? Lees hier alles over het gebruik van de Kristallen Bol.
spiru.nl spiru.nl
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beschermbengel zei:
Klopt alleen dit zijn net even wat specifiekere vragen en je bent niet verplicht om het proefwerk te maken hoor :)
Klik om te vergroten...
Mijn ADD hoofd slaat op hol van zoveel vragen tegelijk.🤯🤗
Soms als ik iets wil eten over een RC , ga ik via zoekbalk de meeste vragen opzoeken. En als ik dan vraag ik het per 1 tot vragen, zo kan je ook meteen daar weer een wedervraag over stellen. Ik hoop iig dat je 🤏😘😘😘wijzer bent geworden nu. 😛
B
BeschermbengelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kit Kat zei:
Mijn ADD hoofd slaat op hol van zoveel vragen tegelijk.🤯🤗
Soms als ik iets wil eten over een RC , ga ik via zoekbalk de meeste vragen opzoeken. En als ik dan vraag ik het per 1 tot vragen, zo kan je ook meteen daar weer een wedervraag over stellen. Ik hoop iig dat je 🤏😘😘😘wijzer bent geworden nu. 😛
Klik om te vergroten...

Haha oh ik dacht dit is lekker rustgevend beetje vragen beantwoorden over jezelf, ik zal mijn volgende onderwep wat inkorten😂
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#20
omdat ik me verveel en niet kan slapen heb ik er een paar boor je beantwoord😙

Beschermbengel zei:
Wat maakte dat je besloot om op een doordeweekse dag (wellicht tijdens werk of dagjes uit) te gaan gebruiken?
Klik om te vergroten...
Dat sloop er gewoon in, spul binnen “even” testen
Beschermbengel zei:
Genoot je van deze momenten? Of was je alleen maar bezig met momenten kiezen om bij te kunnen pakken?
Klik om te vergroten...
Aan de ene kant wel, aan de andere kant besefte ik heel goed dat het zo helemaal de verkeerde kant op ging
Beschermbengel zei:
3. Ben je ooit betrapt op je gebruik?
Klik om te vergroten...
Gelukkig niet, zou mijn baan kosten
Beschermbengel zei:
4. Voelde je je schuldig aan het eind van de dag?
Klik om te vergroten...
vaak genoeg gedacht; had ik maar niet..
Beschermbengel zei:
5. Voelde je je alleen in het gebruiken op dit soort momenten?
Klik om te vergroten...
Ja absoluut
Beschermbengel zei:
6. Had je behoefte aan gesprekken met mensen die met hetzelfde geheim rondlopen?
Klik om te vergroten...
Jazeker
Beschermbengel zei:
7. Ben jij het type waar niemand van verwacht dat je onder invloed deelneemt aan het dagelijks leven?
Klik om te vergroten...
Nee dat verwachten ze niet, viel (de mensen die het wisten dan) heel rauw op hun dak toen ik ineens opgenomen Werdt in een kliniek
Beschermbengel zei:
8. Gebruikte je iets om tussendoor in slaap te komen? Zo ja, wat?
Klik om te vergroten...
Ja ik slik standaard 50mg quetiapine en nam dan een halve of kwartje Bromazolam
Beschermbengel zei:
9. Heb je ooit een relatie gehad waarin je altijd stiekem onder invloed was?
Klik om te vergroten...
Ik ben al een tijd samen met mijn partner, maar heb wel tijden gehad dat hij van niets wist
Beschermbengel zei:
10. Kijk je weleens terug met spijt naar momenten waar je onder invloed was?
Klik om te vergroten...
Absoluut, op het moment dat ik volledig clean in een afkickkliniek zat kwam alles wel in mijn gedachten
Beschermbengel zei:
11. Wat vond je het vervelendst aan deze periodes?
Klik om te vergroten...
Dat ik mijn gezin&vrienden heb verwaarloost en dat ik er in die tijd in de kliniek niet voor hun kon zijn.
Beschermbengel zei:
12. Heb je behoefte aan pakken als je je rot voelt of ook als je je gewoon oke voelt?
Klik om te vergroten...
Beide, maar probeer het nu te doseren dus niet meer iedere dag helemaal naar de gedver gaan.
Beschermbengel zei:
Recreatieve momenten

1. Hoe voelde je je gedurende de week als je wist dat je vrijdag weer mocht gaan gebruiken?
Klik om te vergroten...
Daar leefde ik in het begin van mijn verslaving naar toe, tot vrijdag steeds eerder begon..
Beschermbengel zei:
2. Maakte je je weleens zorgen om deze gevoelens?
Klik om te vergroten...
Natuurlijk
Beschermbengel zei:
3. Hoe reageerde je lichaam 2 uur voor het moment daar was?
Klik om te vergroten...
Geen idee
Beschermbengel zei:
4. Hoelang genoot je daadwerkelijk van het effect na het gebruiken?
Klik om te vergroten...
De hele avond
Beschermbengel zei:
5. Baalde je op een bepaald punt dat je met vrienden was? Of misschien zelfs dat je partner er was?
Klik om te vergroten...
Zeker niet
Beschermbengel zei:
6. Koos je ervoor om tussendoor te gaan slapen, zodat je de dag erna nog even het restje kon opmaken? En dus weer wat energie had om meer effect te hebben
Klik om te vergroten...
Soms
Beschermbengel zei:
7. Kwam het weleens voor dat je die dag toch weer ging bijhalen omdat je net te kort kwam voor die hele dag?
Klik om te vergroten...
Ben altijd bang dat ik tekort heb, ook al ligt er 200 gram in de kast
Beschermbengel zei:
8. Zorgde dit ervoor dat je het veel te laat maakte en je de volgende dag als een zombie op je werk stond? Of misschien wel nog een dagje er achter aan plakte?
Klik om te vergroten...
Ik weet van heel veel werkdagen oprecht niet meer hoe ik ze overleefd heb
Beschermbengel zei:
9. Had je na een weekend recreatief gebruik weleens helemaal genoeg van 3mmc?
Klik om te vergroten...
Heel vaak, tot het weer savonds is
Beschermbengel zei:
10. Was dit op donderdag meestal weer over?
Klik om te vergroten...
Nee nooit

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."