Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6apb en overgeven

6apb en overgeven

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi all! Ik heb een vraag over 6apb (en MDMA). Mijn man en ik vinden het geweldig spul. We kunnen samen heerlijk genieten van een thuisfeestje af en toe. Maar die come up... ik wordt er altijd misselijk van. Soms moet ik ook overgeven. Daarna gaat het al snel beter. Mijn man heeft hier nooit last van. Herkennen meer vrouwen dit? Erg vervelend, zeker als je dat op een festival hebt. Moet hier gewoon ff doorheen en hoort het erbij? We doen dit altijd op een compleet lege maag, drinken gemberthee tegen de misselijkheid, maar het helpt niet. (De dosering pakken we tussen 100 en 150 mg. Met minder beginnen werkt niet echt voor ons). Tips welkom!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Space cadet zei:
We doen dit altijd op een compleet lege maag,
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dit een oorzaak kan zijn. Een volle maag geeft ook misselijkheid maar een helemaal lege ook. Het beste is om 2 uurtjes voor inname een lichte maaltijd te eten.
Ik kots namelijk ook snel bij mdma (6apb nog nooit op) en dit helpt mij zeker.
Sowieso hoor ik vaker dat men van mdma achtige middelen snel kotst.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Overgeven komt wel vaker voor bij empathogenen. Serotonine speelt een belangrijke rol in het verteringsstelsel en bij het reguleren van de braakreflex. Bij MDMA komt overgeven daardoor veel voor. Over 6-APB is niet zoveel bekend, maar een veilig aanname is wel dat misselijkheid en overgeven op dezelfde manier wordt veroorzaakt.

www.drugsinfoteam.nl

XTC en misselijkheid | drugsinfoteam.nl

Lees over de relatie tussen XTC-gebruik en misselijkheid. Ontdek mogelijke oorzaken, preventie en advies voor een comfortabelere ervaring
www.drugsinfoteam.nl
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zelf ook duidelijk meer last van misselijkheid bij 6-ABP. Nog nooit misselijk geweest van MDMA, maar bij 6-APB eigenlijk elke keer wel.

Ik wilde de volgende keer gemberthee proberen erbij
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb dat ook gehad bij mdma, ofwel een te lege of te volle maag. Gewoon ff iets lichts eten 2 uur voordat je start. Of net als je het inneemt nog even een cracker of iets kleins eten. 6APB nooit gebruikt nog..
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kots bijna altijd van de 6apb
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#7
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik wilde de volgende keer gemberthee proberen erbij
Klik om te vergroten...
Dat hielp dit keer jammer genoeg bij mij dus niks...
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog nooit last van gehad.....wel winderigheid als het begint te werken maar dat is zo over
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelf geen last van maar mijn vriendin had het wel vaak met XTC. Dus voordat zij 6-APB had genomen had ze Omeprazol genomen en toen nergens last van.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb dit ook een paar keer met 6-APB gehad. Misselijk en over m'n nek gaan of echt net ertegenaan. Ook alleen in de come up. Gek genoeg is het niet consistent, ik had het de laatste twee keren toevallig niet, daarvoor wel een paar keer. Van XTC ook wel eens vaker wat misselijk geweest aan het begin maar nooit tot echt kotsen aan toe. 6-APB heeft het sterker voor mij. Het hoort helaas een beetje bij deze groep middelen zoals Neo-Shulginist al zegt en persoonlijke gevoeligheid lijkt een grote rol te spelen. Je weet gelukkig dat het snel ook weer voorbij is maar het is een vervelende bijwerking, zeker op een festival inderdaad. Een lichte maaltijd kan wel helpen; ikzelf word sneller misselijk als ik helemaal niks gegeten heb. Maar of het echt te voorkomen is, dat weet ik niet. De tip van omeprazol had ik nog niet gehoord, misschien dan ook maar eens proberen.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik slik dagelijks Omeprazol omdat ik sowieso een gevoelige maag heb. Heb er denk ik gewoon aanleg voor sneller misselijk te worden. Dikke pech.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb beetje ook bij 6apb, bij xtc nog nooit last, van gehad maar bij come up van 6apb heel misselijk en (bijna) overgeven. Gemberthee en omeprazol helpen bij mij ook niet. Wat uiteindelijk hielp is de tip van @Pollewop hierboven, net voor inname wat droge creamcrackers (2 of 3 ofzo) naar binnen werken.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thanks Mappie88, ga ik proberen
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Space cadet zei:
Thanks Mappie88, ga ik proberen
Klik om te vergroten...
Wanneer mag je weer 😍?
R
RilakkumaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik moet altijd op een avond minimaal 5x kotsen van mdma/xtc/6apb, zowel op een lege als volle maag. Als het een lege maag is, kots ik steeds m’n gedronken hoeveelheden water uit. Ik neem die 3 drugs helemaal nooit meer in hierdoor jammer genoeg.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mappie88 zei:
Wanneer mag je weer 😍?
Klik om te vergroten...
Net geweest dus nu weer ff 2 a 3 maanden wachten 😍
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik neem 1 wietolie druppel onder de tong en ik drink een kop gemberthee met een gemberkoekje erbij na inname van de 6apb. Dit helpt meestal. En liggen op de bank eventjes als het inkicked. Soms moet ik alsnog overgeven jammergenoeg.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
ChefCurry zei:
Ik neem 1 wietolie druppel onder de tong en ik drink een kop gemberthee met een gemberkoekje erbij na inname van de 6apb. Dit helpt meestal. En liggen op de bank eventjes als het inkicked. Soms moet ik alsnog overgeven jammergenoeg.
Klik om te vergroten...
Gember thee is idd een goeie! Dat drink ik ook bij maagklachten. Ook zonder drugs. Het helpt echt!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik krijg weleens darmkrampen tijdens speedgebruik, en ik zweer ook bij gemberthee!
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik pak altijd een kop gemberthee, wil niet altijd helpen helaas. Ik ga wel iets lichts eten van te voren dat zal wel helpen. Heb altijd gedacht hoe leger je maag hoe minder misselijk. Maar uit jullie reacties blijkt dat dus niet te kloppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."