#1
Per weekend.Is dit per weekend of per dag?
Per weekend.Is dit per weekend of per dag?
5-htp kan niet kwaad. Er zijn speculaties dat het gebruikt met serotonin drugs een serotonin syndroom kan veroorzaken maar het is letterlijk nooit gebeurt en er is geen echte reden waarom het zo zou zijn.
5-HTP is een precursor en wordt omgezet in verschillende neurotransmitters. Dat betekent dus niet dat op moment dat je pillen vreet en heel veel serotonine hebt vrijgelaten, je lichaam zegt "Wajooo maat! Kijk godverdomme hoeveel serotonine heb je hier, veels te veel! Ik maak nog wat extra ipv andere neurotransmitters".
Ik heb het zelf een aantal keer gebruikt vlak voor of na MDMA en nooit last van gehad. Maar het betekent niet dat het veilig is.
EDIT
Dus:
"When combined with antidepressants of the MAOI or SSRI class, very high parenteral doses of 5-HTP can cause acute serotonin syndrome in rats.[25][26] It is unclear if such findings have clinical relevance, as most drugs will cause serious adverse events or death in rodents at very high doses. In humans 5-HTP has never been clinically associated with serotonin syndrome, although a case report suggests 5-HTP can precipitate mania when added to an MAOI.[27]
Source:wiki
Ik neem het altijd na 6-APB te gebruiken. Neem het dan 2 weken daarna en dan voel ik me veel sneller weer beter. Maar ik bedoel meer dat ik niet echt weet of het zin heeft als je supplementen slikt voor serotonine, en dan in het weekend weer een drug neemt die het beetje serotonine weer verbruikt.5-htp kan niet kwaad. Er zijn speculaties dat het gebruikt met serotonin drugs een serotonin syndroom kan veroorzaken maar het is letterlijk nooit gebeurt en er is geen echte reden waarom het zo zou zijn.
Nee het is inmiddels al meer dan een jaar geleden dat ik het gebruikte, en deze klachten zijn nooit weggegaan, ondanks ik erg mijn best doe. Daarom dacht ik hersenschade...Ja tis niet zo gek dat je bestaande klachten verergeren door regelmatig 3mmc gebruik. Je pleegt roofbouw op je lichaam. Ik zou eens een flinke pauze inlassen en gedurende die pauze gezond leven en veel bewegen. Doet echt wonderen.
Dat is met graagte gedaan 😄Bedankt voor je uitgebreide en fijne antwoord!
Ik gebruik 3mmc nu ongeveer 1 jaar lang vrijwel ieder weekend. Ben dan zo 2/3 nachten wakker. De hoeveelheid zit tussen 1-2 gram in met weleens uitschieters na 2,5 gram😩
Ik ben inderdaad sinds een paar weken in behandeling bij verslavingszorg en ben ermee bezig! Moeilijk, maar wel echt nodig want deze klachten zijn verschrikkelijk en ik ga steeds verder achteruit.
En bedankt voor je advies over de supplementen! Ik heb zelf voor zo nodig ook benzo’s maar wie weet kan ik is een keer proberen of GABA ook werkt voor mij. Heb al zoveel soorten medicatie geslikt voor psychische dingen en ben daar eigenlijk wel klaar mee. Daarom ook trots dat ik alleen nog maar zo nodig heb😊
Mocht ik een keer vragen hebben zou ik je dan een berichtje mogen sturen?
Ik heb je even een privé berichtje gestuurd!😊Dat is met graagte gedaan 😄
Oké dat zijn indd serieuze dosissen 😵 als ik grammen zien passeren krijg ik altijd een 😱 gevoel. En dit reeds voor een jaar.
Dan is het 1 al top dat je inziet dat dit erover gaat en een wijze beslissing om hier ook daadwerkelijk iets aan te doen en dus reeds bezig bent. Ik begrijp dat zo'n verslaving niet op 123 weg is en dit sowieso zeer zware momenten oplevert. Ik hoop dat je de behandeling/therapie doorzet en je niet laat ontmoedigen door, de hel dat afkicken vaak met zich meebrengt.
Bedoel je dat het nu met de behandeling zo'n verschrikkelijke klachten geeft en je verder achteruit gaat of van vóór de behandeling?
Extra supplementen mbt neurotransmitters is afhankelijk van hoe je lichamelijk in elkaar zit, maakt je lichaam uit zichzelf en met de juiste voeding voldoende van al deze stofjes (neurotransmitters) aan of juist niet. Iemand die van zichzelf gemakkelijk neerslachtig, depressief, futloos is heeft sowieso een tekort aan serotonine en dopamine. Deze zijn dan ook vaak slechte slapers en moeten we ook nr hun slaaphygiëne kijken.
Zowel 5htp en GABA supplementen, zorgen finaal voor een betere slaap. 5htp die je serotonine niveau opkrikt, zorgt dat het goed met ons gaat, werkt anti-stress en heeft het vermogen om stresshormonen af te breken, dus nodig de ganse dag, daarnaast is het de voorloper vh slaaphormoon melatonine.
GABA op zijn beurt de belangrijkste inhiberende neurotransmitter in de hersenen, dus die remmend werkt op te actieve neuronen, zodat er rust optreedt in je hersenen. Het is zowat de tegenhanger van noradrenaline, als je daar 's avonds nog te veel van hebt om een goede nachtrust te hebben, is GABA nodig om hier remmend op te werken.
Tyrosine, waarvan enkel de L-vorm natuurlijk voorkomt en fysiologisch actief is. Een tekort hieraan, zorgt voor tekort aan dopamine en noradrenaline, wat aanleiding geeft tot depressie en apathie. Dus dit supplement niet s'avonds nemen, maar gaat perfect samen met 5htp wanneer je u dag start.
PM'tjes zijn altijd welkom en als ik kan helpen en raad geven, met alle plezier 😄 Vergeef me wel als ik niet steeds onmiddellijk reageer, soms zit hier dagen niet opt forum. Ook afhankelijk van mijn eigen toestand 🙂 Nu kan ik vb niet slapen, kan ik uitgebreid reageren, vr velen vaak te uitgebreid 😆
Hou je nog goed en goeie moed e😄
Bedankt voor deze lieve woorden! Ze doen me goed!❤️@Torchic wat goed en waardevol dat je dit deelt. De gevolgen van verslaving kunnen heel ver gaan. De keuze om werk even te laten voor wat het is vind ik heel sterk. Dat was vast een pittige keus. Wel de enige juiste. Je gaat je nog wel realiseren dat drinken en gebruiken niet meer kunnen. Wordt ook steeds makkelijker.
Blijf jezelf inzetten bij de behandelingen. Hoe meer je vecht om jezelf te verbeteren, hoe minder groot het gevecht tegen de trek zal worden. Wat je met therapie bereikt zal je de rest van je leven gaan helpen. Opruimen dat hoofd en het leven zal overzichtelijker en simpeler worden. Ik denk zelfs dat je geheel of grotendeels van je mentale issues af kunt komen ermee.
Zet ‘m op en hou vol. Je bent het zo waard 😘
Lief genoeg zo? 😄
Ik heb het niet specifiek over 3mmc maar drugs in het algemeen. Ik wil in de toekomst graag een paar keer per jaar iets kunnen gebruiken zoals op een festival of een speciale gelegenheid. Dit heb ik met alle andere soorten drugs altijd gekund vanaf dat ik zestien was. Maar de kans is groot dat dit met 3mmc niet gaat lukken en ik dat ook niet moet willen natuurlijk. En dat besef is er deels maar nog niet helemaal maar dat is een proces waar ik doorheen moet.Waarom wil je dit eigenlijk? Als ik je alinea erboven lees, geef je eigenlijk aan dat de nadelen het winnen van de voordelen. En dat 3mmc je kapot heeft gemaakt. Waarom terugkeren naar iets dat zo slecht voor je is, ik begrijp het niet. Blijft je eigen keus hoor, begrijp me niet verkeerd.
Dankjewel! Super lief van je!Vind het oprecht knap dat je je hoofd boven water blijft houden. Lijkt me moeilijk hoor na al die jaren, maar dik respect dat je positief blijft houdt dat vast! Blijf erin geloven dat het goed komt!
Ik antwoord eventjes hier op je vraag want dit is het topic waar ik mee begonnen ben en dat andere topic heb ik per ongeluk een keer apart geplaatst en was dus alleen een (korte) update dus zal ook eventjes vragen of die verwijderd kan worden.Hoe gaat het nu met je?
En dát is heel belangrijk! You go girl!Maar als ik zie waar ik vandaan kom en hoe ik het nu doe ben ik trots op mezelf!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."