Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmerken jullie een groot verschil tussen 3fa en Speed?

merken jullie een groot verschil tussen 3fa en Speed?

28 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
My work here is done. First time is free.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
SpeedPiet zei:
Hey ik heb in het verleden een paar keer speed gedaan( wat minimaal wel een halve gram was of meer) en werd vaak gewoon heel rustig van doordat ik ADHD heb,
Bij 3FA word ik juist heel hyper van minder dan een halve gram en heel veel zin om te dansen en ben ik heel blij (ben al een blij persoon van mezelf maar op dat moment 24/7 blij)

Nu is de vraag heb ik nou gewoon een dealer die veelste veel versnijd,
of vinden jullie 3FA ook anders? en slikken jullie of snuiven jullie 3FA
Klik om te vergroten...
Ik heb 3fa nu aantal keer gedaan , de eerste keer vond ik hem erg goed bevallen en voelde aan als "cleane dex" met een ietstjes recreatiever rantje eraan maar vrijwel identiek . Ik krijg dex van tentin en heb add , ik misbruik stims in combi met ghb altijd want zonder zou ik stims niet chill vinden dus mijn effect plaatje ziet er wel anders uit daardoor. 3fa is echt goed als je een zuivere pep zoekt , ik zou never nooit nog ranzige pep halen..
S
SpeedPietLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey ik heb in het verleden een paar keer speed gedaan( wat minimaal wel een halve gram was of meer) en werd vaak gewoon heel rustig van doordat ik ADHD heb,
Bij 3FA word ik juist heel hyper van minder dan een halve gram en heel veel zin om te dansen en ben ik heel blij (ben al een blij persoon van mezelf maar op dat moment 24/7 blij)

Nu is de vraag heb ik nou gewoon een dealer die veelste veel versnijd,
of vinden jullie 3FA ook anders? en slikken jullie of snuiven jullie 3FA
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vond 3-FA haast onmerkbaar stimulerend. Dat kan chill zijn als je bijvoorbeeld in een sociale setting bent en wel gewoon jezelf wil blijven maar dan wat meer wakker en energiek zeg maar. Persoonlijk vond ik 3-FA best saai. Ik had er destijds meer van verwacht. Wat dat betreft is amfetamine wel wat recreatiever naar mijn smaak; wat meer een merkbare euforie zeg maar :wink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik vond 3-FA haast onmerkbaar stimulerend. Dat kan chill zijn als je bijvoorbeeld in een sociale setting bent en wel gewoon jezelf wil blijven maar dan wat meer wakker en energiek zeg maar. Persoonlijk vond ik 3-FA best saai. Ik had er destijds meer van verwacht. Wat dat betreft is amfetamine wel wat recreatiever naar mijn smaak; wat meer een merkbare euforie zeg maar :wink:
Klik om te vergroten...
Dat is die fluor. Die gooit altijd roet in het eten. Fluor is zo'n man die bij een feestje er plotseling bij gaat staan waar niemand op zit te wachten maar je kan hem ook niet keihard in z'n gezicht beuken, je moet ermee dealen.

Fluor is altijd slechter dan methyl.
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#6
De 3fa van 2012 was echt goud qua focus en euforie. Het spul van nu is wat minder potent en euforisch imo al kan dat ook aan mijn tolerantie liggen. It does the trick en daarom heb ik liever pep tegenwoordig
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Dat is die fluor. Die gooit altijd roet in het eten. Fluor is zo'n man die bij een feestje er plotseling bij gaat staan waar niemand op zit te wachten maar je kan hem ook niet keihard in z'n gezicht beuken, je moet ermee dealen.

Fluor is altijd slechter dan methyl.
Klik om te vergroten...
Heb je een beter alternatief voor 3fa?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bonko3ng zei:
Heb je een beter alternatief voor 3fa?
Klik om te vergroten...
Niet echt eigenlijk. Je hebt de fluors, die ik zogezegd niet zo geweldig vind, dan heb je de gechloreerde, die nog erger zijn. Je kan kijken naar de Cathinones zoals 3-mmc, maar die is verboden en komen ze met 3-cmc aan wat gewoon weer rattengif is.

Als je ADHD hebt is methylfenidaat, ethylfenidaat, isopropylfenidaat gewoon echt het beste. En anders speed, maar dan zit je met het risico op versnijdeningen. Daarom adviseer ik een aceton was te doen (zie internet).
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Niet echt eigenlijk. Je hebt de fluors, die ik zogezegd niet zo geweldig vind, dan heb je de gechloreerde, die nog erger zijn. Je kan kijken naar de Cathinones zoals 3-mmc, maar die is verboden en komen ze met 3-cmc aan wat gewoon weer rattengif is.

Als je ADHD hebt is methylfenidaat, ethylfenidaat, isopropylfenidaat gewoon echt het beste. En anders speed, maar dan zit je met het risico op versnijdeningen. Daarom adviseer ik een aceton was te doen (zie internet).
Klik om te vergroten...
Ja speed is nog altijd het fijnst. Merk jij ook verschil met een (drie of vier) fma? Ik neig dan altijd naar rustig gevoel, geen hartkloppingen etc maar ook niet het plezier van een fa. Uiteraard bij geen een de mogelijkheid om te tukken
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bonko3ng zei:
Ja speed is nog altijd het fijnst. Merk jij ook verschil met een drie of vier fma? Ik neig dan altijd naar rustig gevoel, geen hartkloppingen etc maar ook niet het plezier van een fa
Klik om te vergroten...
Ik merk zeker verschil. Ik heb ze allemaal geprobeerd en ik zie het zo:

2-FA - mild, bijna onmerkbaar, rust in het hoofd wat meer focus, goed voor kleine klusjes en meditatie
2-FMA - vrij gelijk aan 2-FA maar sterker, intenserk wat meer actief maar nog steeds geen hardcore-hakken in de club drug
3-FA - Geen verschil met 2-FMA
3-FMA - Dit voelt al meer als speed alleen iets giftiger en belastend. Niet voor huiswerk of focus en concentratie, deze is voor kleine bijeenkomsten
4-FA (illegaal) mix tussen MDMA en Speed en Cocaine, werkt helaas kort
4-FMA - Dit is in mijn ogen gewoon meth-mild. Sterk, duurt lang, scherp, enorme energie, echt voor festivals en dergelijke.
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Ik merk zeker verschil. Ik heb ze allemaal geprobeerd en ik zie het zo:

2-FA - mild, bijna onmerkbaar, rust in het hoofd wat meer focus, goed voor kleine klusjes en meditatie
2-FMA - vrij gelijk aan 2-FA maar sterker, intenserk wat meer actief maar nog steeds geen hardcore-hakken in de club drug
3-FA - Geen verschil met 2-FMA
3-FMA - Dit voelt al meer als speed alleen iets giftiger en belastend. Niet voor huiswerk of focus en concentratie, deze is voor kleine bijeenkomsten
4-FA (illegaal) mix tussen MDMA en Speed en Cocaine, werkt helaas kort
4-FMA - Dit is in mijn ogen gewoon meth-mild. Sterk, duurt lang, scherp, enorme energie, echt voor festivals en dergelijke.
Klik om te vergroten...
Grappig dat je met 3fa en 2fma weinig verschil merkt. Voor mij was het een wereld van verschil. Met 2fma kon ik prima met me brakke kop wat klussen maar 3fa was dik feest en ontzettend geil en vooral de drang om steeds bij te nemen.
Moet zeggen dat ik ieder stofje uit je lijst nasaal doe.

De 2fa van nu lijkt ook anders als tien jaar geleden. Qua snuif gevoel maar ook qua effect... Niet eens functioneel...

4fma idd een stofje wat je niet moet onderschatten. Heeft weinig met 4fa te maken

Sowieso is iedere fma een verschrikking tov een fa om te snuiven😅
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bonko3ng zei:
Moet zeggen dat ik ieder stofje uit je lijst nasaal doe.
Klik om te vergroten...
Dit raad ik je ten zeerste af. Niet alleen omdat het ontzettend schadelijk is, maar voor de werking. Het werk absoluut daar is geen twijfel over mogelijk. Maar de werking is zo anders dan een bommetje of een oplossing. Geloof me, je gaat je 150 procent lekkerder erin als je het niet in je neus doet. EN ik spreek uit ervaring, Ik heb het ook nasaal gedaan, maar sinds niet al te lang geleden oraal en het is gewoon beter.
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Dit raad ik je ten zeerste af. Niet alleen omdat het ontzettend schadelijk is, maar voor de werking. Het werk absoluut daar is geen twijfel over mogelijk. Maar de werking is zo anders dan een bommetje of een oplossing. Geloof me, je gaat je 150 procent lekkerder erin als je het niet in je neus doet. EN ik spreek uit ervaring, Ik heb het ook nasaal gedaan, maar sinds niet al te lang geleden oraal en het is gewoon beter.
Klik om te vergroten...
Punt is dat meestal genoeg gezopen heb en dan meestal instant effect wil voelen.
Ik hoop dat ik scherp genoeg ben als ik het de volgende keer doe. Nu je het zegt heb ik met 4fma een enorm euforisch effect ervaren toen ik het eens gebomd heb 🥰
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bonko3ng zei:
Punt is dat meestal genoeg gezopen heb en dan meestal instant effect wil voelen.
Ik hoop dat ik scherp genoeg ben als ik het de volgende keer doe. Nu je het zegt heb ik met 4fma een enorm euforisch effect ervaren toen ik het eens gebomd heb 🥰
Klik om te vergroten...
Exact, in dat geval snap ik het. Maar ik ben zelf geen alcohol drinker dus dat gaat voor mij niet op.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bonko3ng zei:
Sowieso is iedere fma een verschrikking tov een fa om te snuiven😅
Klik om te vergroten...
Ja in principe is dit een lichte variant van methylmethamphetamine, het zit er echt niet zo ver vandaan.
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Ja in principe is dit een lichte variant van methylmethamphetamine, het zit er echt niet zo ver vandaan.
Klik om te vergroten...
De real deal wil ik echt vandaan blijven haha. Volgende stap dan maar een bom.

Toevallig ook ervaring met 2mmc? Is het het waard?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bonko3ng zei:
De real deal wil ik echt vandaan blijven haha. Volgende stap dan maar een bom.

Toevallig ook ervaring met 2mmc? Is het het waard?
Klik om te vergroten...
Nee, 2-mmc heb ik niet gedaan maar ik kan je verzekeren dat het rotzooi is. Je moet de methylering niet op de tweede positie plaatsen, zeker niet met cathinones, dat is dweilen met de kraan open.

Dus conclusie:

Voor de feesten ga je voor 3-FMA
Voor de harde feesten ga je foor 4-FMA
En als je het echt goed wilt doen koop je speed, WASSEN heel belangrijk, en testen, en dan neem je die. (nasaal of oraal dat maakt met amphetamine niet heel veel uit).

Succes kerel, gaat leuk worden
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Nee, 2-mmc heb ik niet gedaan maar ik kan je verzekeren dat het rotzooi is. Je moet de methylering niet op de tweede positie plaatsen, zeker niet met cathinones, dat is dweilen met de kraan open.

Dus conclusie:

Voor de feesten ga je voor 3-FMA
Voor de harde feesten ga je foor 4-FMA
En als je het echt goed wilt doen koop je speed, WASSEN heel belangrijk, en testen, en dan neem je die. (nasaal of oraal dat maakt met amphetamine niet heel veel uit).

Succes kerel, gaat leuk worden
Klik om te vergroten...
Speed it is dus👍👍
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Dat is die fluor. Die gooit altijd roet in het eten. Fluor is zo'n man die bij een feestje er plotseling bij gaat staan waar niemand op zit te wachten maar je kan hem ook niet keihard in z'n gezicht beuken, je moet ermee dealen.

Fluor is altijd slechter dan methyl.
Klik om te vergroten...
Had ik bij 4-FMA geen last van.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
En dan te bedenken dat er vroeger fluoridering van het drinkwater aan de orde was omdat dit zo goed zou zijn voor je tanden.....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."