Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen 4-FMA (vooral vergeleken 3-FMA)

Ervaringen 4-FMA (vooral vergeleken 3-FMA)

44 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
I
IsaacLid
01-01-2024, 00:00
#1
PsykoJester zei:
Heej, goeieavond 😌 Eerst wat Fysix, ben een 42jarige man, 1m83, en 95kg ongeveer. Neem nu al 8 jaar 20mg+30mg Rilatine MR/dag. Ik ontdekte recent de world of RC's. Deed wat research, en leek wel wat te vinden in 4-FMA. Bestelde dus een stuk of 8 100mg 4-FMA pellets. Wou het vandaag eens een tryout geven. Geen Rilatine genomen, maar rond 14u de eerste 100mg 4-FMA. Maar nauwelijks effect buiten een easy feeling. Na uur nog een 100mg. Voldoende gewicht maar het gewenste effect kwam maar niet. Is nu 23u+ en heb er ondertussen al wel 5 binnen, maar niks euforie en enkel wat milde stimulatie. Jammer, ik zoek gewoon af en toe eens een Euphoric rush. Iemand raad waarom 500mg 4-FMA amper voelbare effecten heeft? En of er iets is onder de RC's die die Euphoric rush zeker well loslaat op je ? Thanks
Klik om te vergroten...
Eerste keer is altijd anders
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Isaac zei:
?
Klik om te vergroten...
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Isaac Newton zoek je beef met Oppenheimer?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Isaac zei:
Je kan extra maar het effect van 2 dingen merken vooral ook van speed als 4 soort wil zou je 4 fa nemen
Klik om te vergroten...
Is dit een rebus?
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb het besteld, maar helaas geen rekening gehouden met de after effects die blijkbaar tot 12 uren kunnen duren. Voor de rest lijkt de beschrijving wel als iets dat ik zou willen proberen.
Ik gebruik RC's enkel met vrienden, samen in een van onze woningen, niet om uit te gaan of lang te kunnen feesten en al zeker niet om de nacht door te gaan.

De effecten die omschreven worden lijken me (net als 4F-Ritalin) denken dat ik dit zou kunnen nemen als ik niet goed geslapen heb 's ochtends om wat meer wakker en helder te zijn, zonder vreemd te doen of me raar te gedragen op het werk. Recreationeel na het werk niet het risico waard om de nacht te moetn doortrekken en kapot te zijn.

Ik zoek vooral iets dat m'n hoofd lekker rustig maakt, niet te lang oppeppend is zodat ik tijdig en degelijk kan gaan slapen, en presteen op het werk.
Recreationeel dan toch iets liever met meer euforie en minder lange super energised of zo...

Iets oppeppends mag als het me de dag gemakkelijk doorhelpt op het werk, me deftig laat slapen en vermoeidheid (lijkt te) doen verdwijnen... naald in een hooiberg :) lijntje NEP zou ik nu ook nog riskeren na het wakker worden, maar die hou ik liever voor 's avonds als ik thuis kom om e relaxen, niet om te presteren :wink:

Ik probeer het eens deze week en laat jullie weten hoe m'n werkdag was, startende met 4-FMA na het ontbijt (wel kleine dosis vanzelfsprekend, geen risico's op het werk).

Tot zover 4-FMPH succesvol tijdens de dag (als ik eens denk dat het kan helpen na een moeilijke nacht)
Pelletjes 2-MMC en 3CMC/3MEC zitten voor korte en bescheiden energiestootjes tijdens de dag.... Nog nooit gebruikt eigenlijk maar k'heb ze altijd bij.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
MestV zei:
Ik heb het besteld, maar helaas geen rekening gehouden met de after effects die blijkbaar tot 12 uren kunnen duren. Voor de rest lijkt de beschrijving wel als iets dat ik zou willen proberen.
Ik gebruik RC's enkel met vrienden, samen in een van onze woningen, niet om uit te gaan of lang te kunnen feesten en al zeker niet om de nacht door te gaan.

De effecten die omschreven worden lijken me (net als 4F-Ritalin) denken dat ik dit zou kunnen nemen als ik niet goed geslapen heb 's ochtends om wat meer wakker en helder te zijn, zonder vreemd te doen of me raar te gedragen op het werk. Recreationeel na het werk niet het risico waard om de nacht te moetn doortrekken en kapot te zijn.

Ik zoek vooral iets dat m'n hoofd lekker rustig maakt, niet te lang oppeppend is zodat ik tijdig en degelijk kan gaan slapen, en presteen op het werk.
Recreationeel dan toch iets liever met meer euforie en minder lange super energised of zo...

Iets oppeppends mag als het me de dag gemakkelijk doorhelpt op het werk, me deftig laat slapen en vermoeidheid (lijkt te) doen verdwijnen... naald in een hooiberg :) lijntje NEP zou ik nu ook nog riskeren na het wakker worden, maar die hou ik liever voor 's avonds als ik thuis kom om e relaxen, niet om te presteren :wink:

Ik probeer het eens deze week en laat jullie weten hoe m'n werkdag was, startende met 4-FMA na het ontbijt (wel kleine dosis vanzelfsprekend, geen risico's op het werk).

Tot zover 4-FMPH succesvol tijdens de dag (als ik eens denk dat het kan helpen na een moeilijke nacht)
Pelletjes 2-MMC en 3CMC/3MEC zitten voor korte en bescheiden energiestootjes tijdens de dag.... Nog nooit gebruikt eigenlijk maar k'heb ze altijd bij.
Klik om te vergroten...
Je gaat drugs voor je werk gebruiken?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
MestV zei:
Ik probeer het eens deze week en laat jullie weten hoe m'n werkdag was, startende met 4-FMA na het ontbijt (wel kleine dosis vanzelfsprekend, geen risico's op het werk).
Klik om te vergroten...
Dit lijkt me een heel slecht plan.
Een stimulant en serotonine slurper gebruiken om te werken….
Doe dit niet.
Gebruik het recreatief en houd rekening met voldoende pauzes.

Werk gewoon altijd nuchter, dat is veel beter voor je.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Dit lijkt me een heel slecht plan.
Een stimulant en serotonine slurper gebruiken om te werken….
Doe dit niet.
Gebruik het recreatief en houd rekening met voldoende pauzes.

Werk gewoon altijd nuchter, dat is veel beter voor je.
Klik om te vergroten...
Thanks, koffie en rilatine it is than! Dank voor het advies :)
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Je gaat drugs voor je werk gebruiken?
Klik om te vergroten...
Ik heb m'n het weer niet goed kunnen uitleggen en ik weet niet of ik dit nu kan.

Ik ga het niet doen nee, maar feit is dat i niet hou van uppers die te lang duren waardoor ik niet kan slapen. Dus recreationeel gebruik 's avonds thuis is nefast voor m'n werk.

Ik heb ook vrijwel geen enkele substantie gevonden die iets positiefs met me doet behalve me wakker houden. Enkel een hele goeie coke die me heel rustig doet voelen (maar ook weer wakker) in m'n hoofd.... te duur om het daarvoor te doen. En heden de dag NEP die voor mij min of meer hetzelfde doet.

Feit is wel dat ik een heleboel "sampeltjes" heb ingeslagen om te proberen waar eurorie bij gemeld staat maar iet veel andere karakterveranderende zaken, ik gebruik zoiezo niet om te gaan feesten.... niet zo mijn ding.

Dus nu lig ik ermee, wat ik zonde vindt... Ik was vooral aan het uitzoeken welke voor mij nu wel en welke niet me "niets" geven buiten lang wakker zijn en dacht van "Als het dat maar is kan ik het 's morgens na een lastige nacht of zo even goed nemen, ben ik lekker 8 uur wakker"... Was een hersenspinsel om ze toch niet te laten liggen anders heb ik ze voor niets gekocht... BUT INDEED, onvoorspelbaar en slecht plan. Op zich dat ik dat het ritalin poeder wel ok zou zijjn omdat ik anders toch relatine neem... zou zowat hetzelfde effect geven maar langer. Toch opnieuw, zonder op voorhand te testen ook weer onvoorspelbaar.

Dus wat ik liggen heb zal HEEEEEL erg lang meegaan en af en toe eens 's ochtends in het weekend gebruikt worden (van elke soort eentje) om te zien wat het doorheen de dag geeft en er al uit is om 's avonds te gaan slapen.

Ik sprak te onvoorzichtig m'n ter plaatse denken uit.
D
DespLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb eergisteren op een festival voor de eerste keer 4fma gepakt. Ben zelf bekend met xtc mdma en heb ooit eens 4fmp op en dat was mijn beste drugservaring ooit. Maar even terug naar 4fma, na 1 capsule ingeslikt te hebben begon deze na 45 minuten te werken. Gevoel was pijn zelfde als bij xtc als hij geland is. Gevoel was echt heel lekker en ik babbelde er op los. Bij xtc vind ik het altijd heel vervelend dat de tijd om lijkt te vliegen. Voor je gevoel ben je 10 min verder maar in werkelijkheid misschien wel een uur. Bij 4fma en 4fmp dus niet dat is ook de reden dat ik het ben gaan proberen. Ik had 3 ampullen ingenomen in een tijdbestek van 6 uur. Weet zo 1 2 3 niet hoeveel mg erin zat. Helaas was ik wel aan het bijten/drukzetten op men kaak en dat had ik bij 4fmp niet. S’avonds in bed gelegen kon ik niet slapen en na 6 uur in bed te hebben gelegen ben ik er toch maar uitgegaan. S’middags nog een uurtje kunnen slapen maar heel de dag nog het bijten/drukzetten gehad + mijn ogen die wijd open stonden, zat ik dan met mijn goed fatsoen aan een tafel met wat familie šŸ¤¦šŸ»ā€ā™‚ļø en zelfs vandaag nog af en toe dat bijten gehad. Ook deze nacht slecht geslapen. Dusss… al met al kei leuke ervaring kwa euforisch, babbel en energie. Was echt top. De na-effecten vind ik dus weer niet zo leuk. Moet er wel bij zeggen dat ik een gastric bypass heb gehad dus het zou kunnen dat het bij misschien wel eens net wat anders werkt dan bij de meeste. Denk dat ik wat nieuws ga proberen bij de volgende.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Desp zei:
Ik heb eergisteren op een festival voor de eerste keer 4fma gepakt. Ben zelf bekend met xtc mdma en heb ooit eens 4fmp op en dat was mijn beste drugservaring ooit. Maar even terug naar 4fma, na 1 capsule ingeslikt te hebben begon deze na 45 minuten te werken. Gevoel was pijn zelfde als bij xtc als hij geland is. Gevoel was echt heel lekker en ik babbelde er op los. Bij xtc vind ik het altijd heel vervelend dat de tijd om lijkt te vliegen. Voor je gevoel ben je 10 min verder maar in werkelijkheid misschien wel een uur. Bij 4fma en 4fmp dus niet dat is ook de reden dat ik het ben gaan proberen. Ik had 3 ampullen ingenomen in een tijdbestek van 6 uur. Weet zo 1 2 3 niet hoeveel mg erin zat. Helaas was ik wel aan het bijten/drukzetten op men kaak en dat had ik bij 4fmp niet. S’avonds in bed gelegen kon ik niet slapen en na 6 uur in bed te hebben gelegen ben ik er toch maar uitgegaan. S’middags nog een uurtje kunnen slapen maar heel de dag nog het bijten/drukzetten gehad + mijn ogen die wijd open stonden, zat ik dan met mijn goed fatsoen aan een tafel met wat familie šŸ¤¦šŸ»ā€ā™‚ļø en zelfs vandaag nog af en toe dat bijten gehad. Ook deze nacht slecht geslapen. Dusss… al met al kei leuke ervaring kwa euforisch, babbel en energie. Was echt top. De na-effecten vind ik dus weer niet zo leuk. Moet er wel bij zeggen dat ik een gastric bypass heb gehad dus het zou kunnen dat het bij misschien wel eens net wat anders werkt dan bij de meeste. Denk dat ik wat nieuws ga proberen bij de volgende.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je 4-fmp verward met 4-fa (4-fluoramfetamine). 4-fmp bestaat niet, maar 4-fmph wel en dat is 4-fluoromethylphenidate, ofwel de 4-fluor variant van de op de markt gebrachte ritalin, dus methylphenidate.

Een of andere koekenbakker heeft die naam verkeerd op de markt gebracht waardoor mensen 4-fa oppeens 4-fmp zijn gaan noemen.
D
DespLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Ik denk dat je 4-fmp verward met 4-fa (4-fluoramfetamine). 4-fmp bestaat niet, maar 4-fmph wel en dat is 4-fluoromethylphenidate, ofwel de 4-fluor variant van de op de markt gebrachte ritalin, dus methylphenidate.

Een of andere koekenbakker heeft die naam verkeerd op de markt gebracht waardoor mensen 4-fa oppeens 4-fmp zijn gaan noemen.
Klik om te vergroten...
Zou kunnen ik heb het ooit jaar of 8 geleden een keer gekocht als 4fmp en die 4fmph heb ik pas geleden ook gehad maar dat was niks heb er toen 5 pilletjes op en serieus 0.0 van gevoeld.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind 4-FMA ook niet heel verslavend, tot nu toe in ieder geval. Anderen mening erover.
Ik voel wel snel de nijging om bij te nemen maar ik kan het ook heel snel weer loslaten
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haai!
Ik ben bekend met 2-FMA en 3-FMA.
Nu heb ik ook 4-FMA in huis (pillen) maar die nog nooit geprobeerd.

Kan iemand mij uit eigen ervaring vertellen wat het verschil in effect is tussen 3-FMA en 4-FMA?

Meer fysieke (dwingende?) energie? Meer euforie? Of juist minder van beiden?


Tussen de 2 en de 3 merk ik dat de 2 echt vooral functioneel is en geen serotonine ā€œverbruiktā€. De 3 voelt al iets recreatiever en je merkt lichte serotonine activiteit.
Qua fysieke energie merk ik weinig verschil tussen de 2 en de 3-FMA.

Wat kan ik ā€œextraā€ verwachten bij 4-FMA vergeleken de 2 en de 3?
En je libido?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Meer serotonine, meer mdma gevoel, duurt korter. Libido hetzelfde.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
En je libido?
Klik om te vergroten...
Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden want ik word van een knakworstje zelfs geil
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
duurt korter.
Klik om te vergroten...

Echt? Ik vind 2-FMA voor mijn gevoel (kan er naast zitten) even lang duren als 3-FMA. Kunnen slapen na beiden duurt wel even…. Hoeveel korter werkt 4-FMA dan? Vergeleken die andere 2?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
2-FMA vind ik meer functioneel, een soort ritalin met ballen
3-FMA en 4-FMA vind ik niet zoveel verschil inzitten behalve dat 4-FMA wat harder inkickt. Op beide kan je echt hard gaan, daar moet je je zeker niet in vergissen. Ik zou het niet snuiven. Fluor is niet zo lekker in de neus. Je snuit weken erna nog korsten uit je neuskanaal.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
2-FMA vind ik meer functioneel, een soort ritalin met ballen
3-FMA en 4-FMA vind ik niet zoveel verschil inzitten behalve dat 4-FMA wat harder inkickt. Op beide kan je echt hard gaan, daar moet je je zeker niet in vergissen. Ik zou het niet snuiven. Fluor is niet zo lekker in de neus. Je snuit weken erna nog korsten uit je neuskanaal.
Klik om te vergroten...
Pillen snuiven doe ik sowieso niet… Pluggen zou kunnen (fijn stampen, oplossen en inspuiten) maar bindmiddel in je kont…?? (Kan dt eigenlijk wel?)
Het wordt gewoon oraal als ik het neem.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Pillen snuiven doe ik sowieso niet… Pluggen zou kunnen (fijn stampen, oplossen en inspuiten) maar bindmiddel in je kont…??
Het wordt gewoon oraal als ik het neem.
Klik om te vergroten...
Oh sorry, vlugge Dirk las daar overheen. Pillen gewoon oraal nemen idd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."