Nou het is wel aangetoond dat verhoogde afgifte van neurotransmitters zoals dopamine en serotonine kan leiden tot schade aan zenuwcellen, en tot tolerantie voor de effecten waardoor er een rebound effect kan ontstaan (dus dat je je moe, ongemotiveerd, depressief en angstig voelt als je niet gebruikt).
In hoeverre dat voor 2-FMA geldt, dat is niet onderzocht.
Er kunnen ook andere schadelijke effecten zijn, bijvoorbeeld voor de lever, het hart, de nieren, of de bloedsomloop. En er kunnen afbraakproducten zijn die schafdelijk zijn.
In het geval van 2-FMA is niet onderzocht in hoeverre dat een risico vormt.
Dus goed dat je naar ervaringen vraagt, want ook een bundeling van verschillende (negatieve) ervaringen is er nog nauwelijks.
Er zijn wel dit soort case-studies waarbij de dood van iemand medisch wordt onderzocht. Maar vaak gaat het dan ok vrij extreem gebruik in een bepaalde ongustige context. Dus wat dat dan zegt over wat meer gematigd drugsgebruik, dat weet je dan niet.
Verder zijn er een paar van dit soort onderzoeken naar de prevalentie van gebruik en de ervaringen van mensen. Maar die berusten 1. op dit soort posts op fora, en 2. op een algemeen beeld van de drugsmarkt en dus niet alleen gefocust op 2-FMA.
The proliferation of Novel Psychoactive Substances (NPS) presents a challenge for global drug policy. The ease of online drug purchase and the emergen…
www.sciencedirect.com