Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCathinones 4/3/2mmc/cmc

Cathinones 4/3/2mmc/cmc

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SjakkaLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Neo-Shulginist
Met steeds meer verboden op verschillende researchchemicals, zoals 4MMC en 3MMC, lijkt de kracht van deze stoffen te verminderen. Is het mogelijk dat producenten nieuwe, nog niet bestaande samenstellingen zoals 1MMC gaan ontwikkelen die mogelijk sterker zijn dan de huidige verboden stoffen? Deze situatie roept de vraag op of de wereld van researchchemicals langzaam zal uitsterven door de toenemende regulering en slechtere werking van de middelen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sjakka zei:
@Neo-Shulginist
Met steeds meer verboden op verschillende researchchemicals, zoals 4MMC en 3MMC, lijkt de kracht van deze stoffen te verminderen. Is het mogelijk dat producenten nieuwe, nog niet bestaande samenstellingen zoals 1MMC gaan ontwikkelen die mogelijk sterker zijn dan de huidige verboden stoffen? Deze situatie roept de vraag op of de wereld van researchchemicals langzaam zal uitsterven door de toenemende regulering en slechtere werking van de middelen.
Klik om te vergroten...
Het zal steeds lastiger worden om nog drugs te ontwikkelen die vergelijkbare stimulerende effecten hebben, maar het is zeker niet ondenkbaar dat producenten daarin slagen. Het is zelfs denkbaar dat producenten al nieuwe drugs hebben ontwikkeld, maar die pas op de markt brengen op het moment dat er een verbod op een ouder middel ingaat.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Het zal steeds lastiger worden om nog drugs te ontwikkelen die vergelijkbare stimulerende effecten hebben, maar het is zeker niet ondenkbaar dat producenten daarin slagen. Het is zelfs denkbaar dat producenten al nieuwe drugs hebben ontwikkeld, maar die pas op de markt brengen op het moment dat er een verbod op een ouder middel ingaat.
Klik om te vergroten...

Ik vraag me altijd af hoe ze dat dan uitrollen. Is er een van die chemici net zo'n mafkees als Shulgin en offert die zich op als labrat?
Of geven ze geen fuck, gooien ze eerste een 'kleine' batch op de markt en als er niet teveel doden vallen, wordt er in bulk gedraait.

Ik bedoel... Iemand moet de eerste zijn toch? En ik kan me niet voorstellen dat hun trials echt veel voorstellen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Coke is niet per sé makkelijker te maken. Misschien wel als je kijkt naar het chemische proces. Maar tel je de landbouw, de weg die het af moet leggen en alles erbij op. Dan is het zeker niet makkelijk. Maar de infrastructuur hiervoor ligt er al jarenlang en valt de ene weg, vult een ander het gat wel weer.

Speed daarintegen... Veel makkelijker wordt het niet om drugs te maken. (Behalve alcohol en ghb dan misschien).

Ik weet niet wat het proces is om zulke cathinonen te maken, maar ik ga er vanuit dat het niet eenvoudig is. Maar MDMA is ook niet eenvoudig en wordt in massas geproduceerd.

Wat denk ik de grootste factor is in deze, is dat RC's vooral nog in Nederland legaal zijn/waren. (In Polen misschien ook nog?) Maar in veel EU landen, de UK en US zijn deze stoffen al een tijd verboden. Dus ik kan me voorstellen dat de wereldwijde vraag een stuk lager is dan de traditionele middelen.


En dit speelt ook mee denk ik. De mensen die weten hoe je het moet maken, zitten niet hier lokaal in het criminele circuit. Misschien heb je er ook heel andere apparatuur voor nodig (ik hen geen idee). En kan je niet even je mdma lab ombouwen naar een x-mmc lab.

Tegelijkertijd zou het naïef zijn om te denken dat er nergens RC labs zijn in Nederland. Die zijn, of in elk geval waren er wel degelijk (in elk geval tot de raid). Alleen zaten zij meer op lysergamiden en tryptaminen dan cathinonen.

Maargoed, die laboranten zouden dan van grijs gebied ineens echt in zwart gebied moeten gaan werken. Je moet er maar zin in hebben... 😅
Klik om te vergroten...
Er zitten momenteel nog altijd meerdere labo’s in Nederland die tryptamine/lysergamides produceren. Daarom wordt er zo gepleit voor een verbod op deze categorie.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Er zitten momenteel nog altijd meerdere labo’s in Nederland die tryptamine/lysergamides produceren. Daarom wordt er zo gepleit voor een verbod op deze categorie.
Klik om te vergroten...

Ja ik zag dat het lab waar ik op doelde ook gewoon nog draait. Uiteindelijk zijn er geen sancties gevallen lijkt het wel. Ze verkopen ook niet aan Amerika en in Nederland doen ze niets illegaals. Naar onze buurlanden verhuizen kunnen ze niet.

Lijkt me inderdaad dat de meeste labos die nog draaien of hier in NL zitten of in India ofzo. China is over de jaren heen ook veel strenger geworden volgens mij.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Ik vraag me altijd af hoe ze dat dan uitrollen. Is er een van die chemici net zo'n mafkees als Shulgin en offert die zich op als labrat?
Of geven ze geen fuck, gooien ze eerste een 'kleine' batch op de markt en als er niet teveel doden vallen, wordt er in bulk gedraait.

Ik bedoel... Iemand moet de eerste zijn toch? En ik kan me niet voorstellen dat hun trials echt veel voorstellen.
Klik om te vergroten...
Ligt een beetje aan de producent. Vaak geven ze geen fuck inderdaad. Maar meestal worden er wel wat minimale trials gedaan om te kijken of het psychoactief is enzo. Degene die 3-MMC heeft ontwikkeld en zich Dr. Zee noemt zegt dat hij altijd 250.000 euro uitgaf aan dierproeven en dat hij de stoffen op zichzelf uitprobeerde. Maar dat soort claims zijn lastig te verifiëren.
Op reddit en bluelight komt je ook met enige regelmaat tripreporters tegen die zeggen proefkonijn te zijn voor zulke producenten. Uiteindelijk hebben de vendors natuurlijk ook (positieve) tripreports nodig want anders gaat niemand het kopen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
Er zitten momenteel nog altijd meerdere labo’s in Nederland die tryptamine/lysergamides produceren. Daarom wordt er zo gepleit voor een verbod op deze categorie.
Klik om te vergroten...
hopen dat er snel nog labs komen voor de meer leukere , mijn mening dan, uppers


amfetamine
cathinones
pyrovalerone
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
pyrovalerone
Klik om te vergroten...

Voor die laatste mogen alle labs ontploffen die het produceren.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekz zei:
Voor die laatste mogen alle labs ontploffen die het produceren.
Klik om te vergroten...
ik kan er ook niet goed mee omgaan , maar noemde effe 3 lagen uppers op die ik ken

al die tripmiddelen / disso's hoef van mij nie als enige er te zijn
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ligt een beetje aan de producent. Vaak geven ze geen fuck inderdaad. Maar meestal worden er wel wat minimale trials gedaan om te kijken of het psychoactief is enzo. Degene die 3-MMC heeft ontwikkeld en zich Dr. Zee noemt zegt dat hij altijd 250.000 euro uitgaf aan dierproeven en dat hij de stoffen op zichzelf uitprobeerde. Maar dat soort claims zijn lastig te verifiëren.
Op reddit en bluelight komt je ook met enige regelmaat tripreporters tegen die zeggen proefkonijn te zijn voor zulke producenten. Uiteindelijk hebben de vendors natuurlijk ook (positieve) tripreports nodig want anders gaat niemand het kopen.
Klik om te vergroten...

Ja dat zijn dan ook de sites waar ik heen ging voor de wat nieuwere stoffen. En pas na het lezen van wat reports durfde ik het aan. Dat is wel dé manier om je nieuwe substantie te vermarkten. Niet gek als de vendors daar handig op inspelen.

MR_CHIP zei:
hopen dat er snel nog labs komen voor de meer leukere , mijn mening dan, uppers


amfetamine
cathinones
pyrovalerone
Klik om te vergroten...

Misschien handiger om je hoop op andere dingen te vestigen. Als ik met dit soort gedachtes ging spelen, was ik eigenlijk al aan het werken aan een terugval.

Dat bedoel ik niet lullig. Maar dit zijn voor mij vaak wel waarschuwingssignalen dat het wat minder gaat met mezelf. Take care!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."