Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsschaatsen (kauwen) MDMA of soortgelijke stoffen

schaatsen (kauwen) MDMA of soortgelijke stoffen

47 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#1
paradoxio zei:
Ik ben zaterdag avond na een rave (modem teaser) in amsterdam geweest.

ik heb hier een combo gehad van 200mg 5-mapb, 3-fma (weet niet de exacte dosering miss 50/100mg) en 1x 2-map (opiaat 20mg per pil) en na de rave in trein nog 1x 2-map bijgenomen.

begon in de trein, 1x 50mg 5map genomen, 45 min erna begon ik al te schaatsen? toen we uit de tram stapten rest genomen.

ik vraag me trouwens wel af of er meer zijn die altijd schaatsen? ik had dit vroeger niet zo zeer, maar schaats nu ook op kleine beetjes M of soortgelijke stofjes. heb het idee dat het komt omdat ik een keer veelste veel M heb gehad, had toen vet veel gele philipp pleintjes gehad. nam zoveel omdat de anderen niet inkickten. pas na 6 uur begon het, wil deze ervaring wel eens delen als mensen dat interessant vinden, wat specifiek raar was dat ik me nuchter voelde en in de verte het bos op en neer zag gaan om me heen keek, alles normaal was en terug keek en toen zij "daar moeten we heen!" waarna ik hele stukken kwijt ben maar de dingen die ik herinner volledig nog voor de geest kan halen.

Want velen zeggen niet van 5-mapb te schaatsen, mijn ogen doen ook altijd raar zeggen mensen, die draaien helemaal weg enz, alsof ik helemaal kapot ga XD.
maar voel dan ook dat ik helemaal niet hard ga en neem vaak ook gewoon bij tot ik wel op me level zit.

weet niet wat het precies is, heb er niet echt last van ofzo, het is soms alleen wat raar op feesten.
voordelen die me wel op zijn gevallen in de laatste jaren, weet niet of het verbonden is, maar als ik nuchter ben, kan ik net zo hard raven als wanneer ik iets op heb, ben dan alleen meer bewust van mensen om me heen en raak daardoor uit de flow en onzekerheden enz.
en heb trouwens nooit last van dips meer, heb toen wel keiharde dip gehad van die veelste grote dosis mdma.
maar sinds dien heb ik gewoon niet meer last van dips, alleen open plekjes in mond, open en droge lippen. soms blaren in keel. maar voel me nooit meer somber wat ik ook heb gehad. ben altijd blij.

terug weg in trein werdt ik wel weer wat rustiger toen de 2-map inkickte.
maar was eig nog steeds aan het schaatsen en aan het los gaan

spreek met me vrienden dan wel eens over dat ik in de pot met MDMA ben gevallen XD. (astrix en oblix grap)

was me eerste feestje met dope sinds halloween weer. en ben tussendoor wel nuchter op feesten geweest omdat ik geen alcohol doe. maar zelfs dan vragen mensen me vaak wat ik op heb.

# vroeg me af of er anderen zijn die schaatsen (kauwen) met 5-mapb en bij welke dosis?
# en zijn er mensen die dezelfde soort ervaring hebben gehad?
# hebben mensen jou wel eens gevraagd wat je op had terwijl je nuchter was? (normale opstap gaander in een kroeg of club)

Groeten uit friesland! ^^,
Klik om te vergroten...
Ik schaats zelfs als ik belachelijk veel koffie heb gedronken
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben zaterdag avond na een rave (modem teaser) in amsterdam geweest.

ik heb hier een combo gehad van 200mg 5-mapb, 3-fma (weet niet de exacte dosering miss 50/100mg) en 1x 2-map (opiaat 20mg per pil) en na de rave in trein nog 1x 2-map bijgenomen.

begon in de trein, 1x 50mg 5map genomen, 45 min erna begon ik al te schaatsen? toen we uit de tram stapten rest genomen.

ik vraag me trouwens wel af of er meer zijn die altijd schaatsen? ik had dit vroeger niet zo zeer, maar schaats nu ook op kleine beetjes M of soortgelijke stofjes. heb het idee dat het komt omdat ik een keer veelste veel M heb gehad, had toen vet veel gele philipp pleintjes gehad. nam zoveel omdat de anderen niet inkickten. pas na 6 uur begon het, wil deze ervaring wel eens delen als mensen dat interessant vinden, wat specifiek raar was dat ik me nuchter voelde en in de verte het bos op en neer zag gaan om me heen keek, alles normaal was en terug keek en toen zij "daar moeten we heen!" waarna ik hele stukken kwijt ben maar de dingen die ik herinner volledig nog voor de geest kan halen.

Want velen zeggen niet van 5-mapb te schaatsen, mijn ogen doen ook altijd raar zeggen mensen, die draaien helemaal weg enz, alsof ik helemaal kapot ga XD.
maar voel dan ook dat ik helemaal niet hard ga en neem vaak ook gewoon bij tot ik wel op me level zit.

weet niet wat het precies is, heb er niet echt last van ofzo, het is soms alleen wat raar op feesten.
voordelen die me wel op zijn gevallen in de laatste jaren, weet niet of het verbonden is, maar als ik nuchter ben, kan ik net zo hard raven als wanneer ik iets op heb, ben dan alleen meer bewust van mensen om me heen en raak daardoor uit de flow en onzekerheden enz.
en heb trouwens nooit last van dips meer, heb toen wel keiharde dip gehad van die veelste grote dosis mdma.
maar sinds dien heb ik gewoon niet meer last van dips, alleen open plekjes in mond, open en droge lippen. soms blaren in keel. maar voel me nooit meer somber wat ik ook heb gehad. ben altijd blij.

terug weg in trein werdt ik wel weer wat rustiger toen de 2-map inkickte.
maar was eig nog steeds aan het schaatsen en aan het los gaan

spreek met me vrienden dan wel eens over dat ik in de pot met MDMA ben gevallen XD. (astrix en oblix grap)

was me eerste feestje met dope sinds halloween weer. en ben tussendoor wel nuchter op feesten geweest omdat ik geen alcohol doe. maar zelfs dan vragen mensen me vaak wat ik op heb.

# vroeg me af of er anderen zijn die schaatsen (kauwen) met 5-mapb en bij welke dosis?
# en zijn er mensen die dezelfde soort ervaring hebben gehad?
# hebben mensen jou wel eens gevraagd wat je op had terwijl je nuchter was? (normale opstap gaander in een kroeg of club)

Groeten uit friesland! ^^,
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bruxism
Acetylcholinesterase

All I'm saying 👏
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ape zei:
Ik schaats zelfs als ik belachelijk veel koffie heb gedronken
Klik om te vergroten...
dat heb ik dan weer niet.
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Bruxism
Acetylcholinesterase

All I'm saying 👏
Klik om te vergroten...
Thanks, dus wat je zegt is zeg maar "Acetylcholinesterase" erbij klappen?

kan je me ook een naam van een pil voorstellen die goed werkt?

heb zelf net deze variant gevonden "pyridostigmine".
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
paradoxio zei:
Thanks, dus wat je zegt is zeg maar "Acetylcholinesterase" erbij klappen?
Klik om te vergroten...
giphy (1).gif

Dat is in de verste verte NIET wat ik zeg.

1711492554469.png
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een verkorte reactie: wellicht wat veel 5-mapb ?
Met ook nog 3-fma er boven op ?

Hoe was Modem Teaser ?
Ben uiteindelijk niet geweest. Iemand anders verkreeg mijn dansplek.
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 58536

Dat is in de verste verte NIET wat ik zeg.

Bekijk bijlage 58537
Klik om te vergroten...
Ohh, dan begrijp ik niet wat je er mee bedoelt en wat ik met die informatie moet? had het korte stukje op wiki gelezen, maar ben niet zo deskundig enz.
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#9
BelowTheFlow zei:
Een verkorte reactie: wellicht wat veel 5-mapb ?
Met ook nog 3-fma er boven op ?

Hoe was Modem Teaser ?
Ben uiteindelijk niet geweest. Iemand anders verkreeg mijn dansplek.
Klik om te vergroten...
maar schaatste in trein al op een halve XD

kwam eerste uren modem trouwens ook niet in, me vrienden daarin tegen wel, die waren nog wel paar keer buiten gekomen, maar stuurde ze weer na binnen.

waren gelukkig chille bewakers enz, beetje met ze gesproken en kon later toen na binnen toe.

Van wat ik mee heb gekregen echt super vet!! me vrienden zeiden ook van dat ik helemaal waus was, was keihard rondjes draaien en dan in eens stil en keihard raven XDXD ze zeiden van dacht echt die gaat keihard over de kop. en vet veel geknuffelt ofc.


Miss heb die maatje van je me wel gezien XD dan kan je hem wel vragen hoe mijn ogen en kaakjes stonden.

me vrienden zeggen dat ik er wat aan moet doen, maar denk beste is gewoon pas op het feest gaan klappen I guess.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
paradoxio zei:
begon in de trein, 1x 50mg 5map genomen, 45 min erna begon ik al te schaatsen? toen we uit de tram stapten rest genomen.
Klik om te vergroten...
Ik wil even inzoomen op wat je hier zegt. Je ging al hard op 50 mg en dat is begrijpelijk want 50 mg 5-mapb is een redelijk gemiddelde dosis. Vervolgens heb je 150 mg bijgenomen (!) plus andere middelen en was je zo van de kaart dat ze je in eerste instantie niet eens binnenlieten bij je feestje. Dit klinkt allemaal helemaal niet goed.

Waarschijnlijk ben je gevoelig voor drugs en dat is mooi want dan heb je minder nodig 🙂 Dus gebruik gewoon wat minder, doe het rustig aan, dan blijft het ook langer leuk.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waarom neem je zoveel dat je niet meer weet hoe het feestje was?
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik mdma gedaan heb gaan mn kaken in de weken er na al strak als ik aan een blikje redbull ruik of er iemand langsloopt met coke in z'n zak
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Ik wil even inzoomen op wat je hier zegt. Je ging al hard op 50 mg en dat is begrijpelijk want 50 mg 5-mapb is een redelijk gemiddelde dosis. Vervolgens heb je 150 mg bijgenomen (!) plus andere middelen en was je zo van de kaart dat ze je in eerste instantie niet eens binnenlieten bij je feestje. Dit klinkt allemaal helemaal niet goed.

Waarschijnlijk ben je gevoelig voor drugs en dat is mooi want dan heb je minder nodig 🙂 Dus gebruik gewoon wat minder, doe het rustig aan, dan blijft het ook langer leuk.
Klik om te vergroten...
heb nie echt het gevoel dat ik dan hard ga tho. met 50mg schaats ik, maar voel mij dan gewoon normaal gewoon chill.

met 100 mg ga ik vaak wel lekker op, maar als ik hard wil gaan moet ik wel meer hebben

Maar miss heb je gelijk en chase ik het verkeerde? en ga ik al hard op 50 mg, vindt het alleen niet zo voelen.
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hebbenze? zei:
Hogere dosissen 5mapb zijn niet te onderscheiden van mdma is mijn herinnering van 10 jaar terug.
Klik om te vergroten...
als ik 1.5 gram mdma weg klap dan krijg ik hallucinaties, dit nog nooit met 5mapb gehad jammer genoeg. in mijn ervaring zit er een hele verschil tussen 5mapb en mdma
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik schaats al als ik er aan denk, geen grap. Gewoon connecties die je hersens maken gok ik?
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#16
miles zei:
Als ik mdma gedaan heb gaan mn kaken in de weken er na al strak als ik aan een blikje redbull ruik of er iemand langsloopt met coke in z'n zak
Klik om te vergroten...
trouwens, ik heb indd ook wel als er ergens pep of coke op tafel ligt, voel het dan al prikkelen in me neus ook.

maar weet niet of me kaakjes dan al strak trekken tho
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Waarom neem je zoveel dat je niet meer weet hoe het feestje was?
Klik om te vergroten...
ik heb echt wel herinneringen van het feestje en met mensen wie ik heb gesproken enz, weet gewoon niet alles meer.

vindt gewoon heerlijk om mijzelf lekker te verliezen, het gevoel om keihard op muziek los te gaan is ook gewoon heerlijk dat weet ik, al kan ik me dat vaak lang zo goed niet herinneren. maar gesprekken enz blijven wel vaak hangen die ik met mensen heb
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ik schaats al als ik er aan denk, geen grap. Gewoon connecties die je hersens maken gok ik?
Klik om te vergroten...
zou kunnen hoor, vindt alleen grappig dat me maatjes soms zo 300/400mg weg klappen en niet eens kaken en mijn kaakjes vliegen al bij 50

btw, heb je ook wel dat je soms in eens zo los kan gaan op muziek zonder dat je wat op hebt? dan niet zo als met veel shit op, maar dat je dan net even in die flow tapt en de moves voelt. maar wel gewoon bewust bent enz?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
paradoxio zei:
vindt gewoon heerlijk om mijzelf lekker te verliezen, het gevoel om keihard op muziek los te gaan is ook gewoon heerlijk dat weet ik, al kan ik me dat vaak lang zo goed niet herinneren
Klik om te vergroten...
Tot op zekere hoogte. Maar het is wel zorgwekkend als je dingen doet die je niet meer weet. Wat als je jezelf of iemand anders fysieke schade aanbrengt? (Los van drugs gebruik zelf dan)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toen ik nog aan de zuiperij was, had ik vaak black-outs, ja.
Ooit werd ik in de ochtend na een bacchanaal in een dorpje wakker in een droge greppel, een kerkdorp verderop en ik weet tot op de dag van vandaag niet, hoe ik daar terecht gekomen ben en met wie.
Dat gaf wel stof tot nadenken. Jazeker!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."