Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-MMC (Mephedrone) is het anno 2022 nog waard?

4-MMC (Mephedrone) is het anno 2022 nog waard?

40 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb jullie eerlijke mening nodig. Recentelijk ben ik 4-MMC tegen gekomen via het dark web. Dit heeft er voor gezorgd dat ik weer eens lichte interesse heb in dit stofje.

Ik heb wat rond zitten neuzen en weet het vgende van 4-MMC. Het schijnt een soort combinatie te zijn van speed en MDMA. Hierbij heb je een euforische high. Het was voornamelijk in het begin van de Research Chemical Scene erg populair en werd ook verkocht als zogenaamd ‘bath salt.’

Daarnaast zit bij deze drug altijd een soort hype achter de naam heb ik het idee. Als je op Reddit vraagt of dit nou echt zoveel beter is dan bijvoorbeeld MDMA dan krijg je al snel veel mensen die dit beamen. Echter is dit vaak zonder argumenten waarom, het is gewoon zo.

Ik vraag mij dus daadwerkelijk of dit de moeite waard is. Komt dit door de hype en lichte nostalgie van onze internet vrienden dat deze drug een soort ‘cultstatus’ bereikt heeft? Men heeft het veelal over ‘pre-ban’ 4-MMC, wat geweldig schijnt te zijn.

Of heb ik echt de boot gemist en moet ik dit proberen als ik al een hoop andere dingen geprobeerd heb. Ik heb een voorliefde voor MDMA en spaar graag mijn serotonines op om om de zoveel tijd goed te kunnen trippen. 3-MMC is bijvoorbeeld ook favoriet bij velen maar dit vind ik totaal niet in verhouding staan met sommige reports over hoe geweldig dit spul is.

Daarnaast denk ik dat veel mensen dus nostalgisch zijn en denken aan 4-MMC als geweldig. Mede omdat er niks anders was en het een ‘veilig’ (niet helemaal maar toendertijd waren er veel vuile MDMA pillen) alternatief was.
Dit is ook de reden dat ik mij afvraag of ik het wil proberen. Ik heb namelijk een full time baan en ben opeens verantwoordelijk geworden. De dagen doorhalen en ff al je serotonines erdoorheen blazen zijn voorbij. Ik kan natuurlijk wel een dagje vrij nemen, dat is geen probleem maar wil eigenlijk na dinsdag geen last meer ervaren. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van gedoseerd en verantwoord gebruik.

Dus, beste forum leden. Voor degene die het gebruikt hebben. Vraag ik je loeiharde en ongefilterde mening over 4-MMC. Hoe controversieel die ook is, ik hoor graag van jullie.

Thanks.
o
ostLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor mij persoonlijk geldt: 3-MMC > 4-MMC > MDMA.

Ik hoor niet vaak dat die mening gedeeld wordt, maar de meningen en ervaringen lopen sowieso sterk uiteen. De meest voorkomende mening die ik hoor is precies het omgekeerde, dus MDMA > 4-MMC > 3-MMC. Zo'n mening is grotendeels gebaseerd op wat mensen in de drug zoeken. MDMA biedt voor veel mensen meer dat entactogene effect. Als je liever veel stimulatie hebt dan dat entactogene, zul je 4-MMC waarschijnlijk leuker vinden dan MDMA. Dat geldt voor mij ook. MDMA biedt mij maar net iets meer stimulatie dan nodig is om de nacht vol te houden, terwijl ik de eerste paar keer 3-MMC niet kon stoppen met dansen. Dit heeft voor mij dus niets te maken met nostalgie of een hype.

Uit je bericht kan ik opmaken dat je niet heel fan bent van 3-MMC en dan denk ik dat je 4-MMC ook niet heel bijzonder zult vinden. 3-MMC vind ik zelfs beter dan 4-MMC, aangezien het voor mij langer werkt, even veel euforie geeft, minder pijn doet tijdens het snuiven en ik er minder na-effecten van heb. Ik hoor vaak dat anderen 4-MMC wel als meer euforisch ervaren. Die mensen vinden dan weer dat 3-MMC onderdoet voor 4-MMC.

Kortom, het is dus een beetje moeilijk vooraf te zeggen omdat iedereen het anders ervaart. Ik denk dat als je 3-MMC niet zo vindt, je 4-MMC waarschijnlijk ook niet geweldig zult vinden. Als je ervanuitgaat dat het effect van 4-MMC hetzelfde is als dat van 3-MMC, maar dan met extra euforie, zou je het dan de moeite waard vinden?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
3 en 4-mmc kan je maar mijn mening niet goed vergelijken met mdma. Het zijn anderen stoffen met andere eigenschappen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
witte270 zei:
Misschien niet helemaal duidelijk vanuit mijn kant, probeerde deze twee ook niet helemaal te vergelijken. Meer vanuit de gedachtegang, ik gebruik eens in het halfjaar een serotonine slurper, ik kan nu aan 4-MMC komen, is het anno 2022 nog waard mijn serotonine op te offeren hiervoor. Leeft het op naar de hype bijvoorbeeld.

3-MMC heb ik overigens wel ervaring mee, dat vind ik echt MDMA light bij oraal gebruik.
Klik om te vergroten...
Naar mijn ervaring is het vrijwel onmogelijk om aan pre van 4-mmc te komen zonder dat je dat hebt gebruikt voor de van. Want hoe ga je er achter te komen of het echt pre Ban is?

Heb via darkweb meerdere keren zogenaamd pre Ban 4-mmc gekocht maar dat waren altijd rare cathinones mixen.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Naar mijn ervaring is het vrijwel onmogelijk om aan pre van 4-mmc te komen zonder dat je dat hebt gebruikt voor de van. Want hoe ga je er achter te komen of het echt pre Ban is?

Heb via darkweb meerdere keren zogenaamd pre Ban 4-mmc gekocht maar dat waren altijd rare cathinones mixen.
Klik om te vergroten...
Hmm interessant, misschien ben ik dan naïef geweest. Jammer dat pre-ban niet meer bestaan dan natuurlijk. Wellicht goed dus in acht te houden. Dank voor je reactie.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
3 mmc is helemaal niet te vergelijken met 4mmc van vroeger. van de drugs die ik al gedaan heb (speed,xtc,ket,coke,mdm,3mmc) is 4mmc de meest euforische drugs die ik al gedaan heb. Ik kan het gevoel niet beschrijven in woorden. Ik kon de wereld aan, ik was sterk, de meest aantrekkelijke vrouw op aarde, ik voelde me zelfzeker, ik hield van iedereen, ik was in een zalige wereld met een helder gevoel. Na 1 lijntje voelde ik me na 5min al in een heerlijke roes en was ik aan het sturen naar iedereen die ik leuk vind om af te komen. Ik heb met mijn vriend voor 3 uur geweldige seks gehad. Haha, ik ben al 2,5jaar op zoek naar die 4mmc want neegens vind ik hem terug.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lezen en leren zei:
Bekijk bijlage 46128
Klik om te vergroten...
Ik gooi het over m'n eigen oliebolletjes heen en laat het aflikken.

Of ben ik nu raar?
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Ik gooi het over m'n eigen oliebolletjes heen en laat het aflikken.

Of ben ik nu raar?
Klik om te vergroten...
Nee joh, schijnt dat het zoet is toch? Of Zoet ruikt ofzo? Anyway, kan makkelijk dus. Wilde het eigenlijk ook gewoon als alternatief gebruiken voor zoetjes in mn koffie. Geeft de koffie net ff een kick ofzo
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Ik ben van plan nog een keer van verschillende vendors allemaal batches te testen en hopen dat ik iets van pre ban krijg. Want als je het krijgt dan zou je het moeten merken nav de ervaringen die ik overal gelezen heb.
Klik om te vergroten...
Hmm dat klinkt niet als iets wat ik zou proberen. Wanneer het zover is, ben ik wel heel benieuwd naar je report!
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lezen en leren zei:
Kortom, ik hoop dat als je het inderdaad bestelt, je een report maakt. Want ik ben ook wel heel benieuwd.
Klik om te vergroten...
Ben dus nog niet zeker of ik dit ga bestellen. In ga er in ieder geval over nadenken haha
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Ik ben van plan nog een keer van verschillende vendors allemaal batches te testen en hopen dat ik iets van pre ban krijg. Want als je het krijgt dan zou je het moeten merken nav de ervaringen die ik overal gelezen heb.
Klik om te vergroten...
Kun je er niet gewoon een beetje van laten testen? Al is het maar wat er over is van datgene wat het er het meeste op leek?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
witte270 zei:
Ik heb jullie eerlijke mening nodig. Recentelijk ben ik 4-MMC tegen gekomen via het dark web. Dit heeft er voor gezorgd dat ik weer eens lichte interesse heb in dit stofje.

Ik heb wat rond zitten neuzen en weet het vgende van 4-MMC. Het schijnt een soort combinatie te zijn van speed en MDMA. Hierbij heb je een euforische high. Het was voornamelijk in het begin van de Research Chemical Scene erg populair en werd ook verkocht als zogenaamd ‘bath salt.’

Daarnaast zit bij deze drug altijd een soort hype achter de naam heb ik het idee. Als je op Reddit vraagt of dit nou echt zoveel beter is dan bijvoorbeeld MDMA dan krijg je al snel veel mensen die dit beamen. Echter is dit vaak zonder argumenten waarom, het is gewoon zo.
Klik om te vergroten...
4-MMC is een entactogene stimulant met een relatief korte werkingsduur. In mijn ervaring verzorgt het een zeer energieke en plezierige rush. Ik word er lekker praterig van, sociaal, angsten worden geremd, de tijd lijkt voorbij te vliegen en lichamelijke aanrakingen voelen veel prettiger. Ohja ik word er ook bloedjegeil van.

Nadeel is wel dat je een ontzettende crash krijgt zodra het begint uit te werken. Vrij snel gaat het effect van 100% naar bijna niks. En dan wil je MEER. 4-MMC is echt heel erg more-ish. Dus pas op: je moet echt zorgen dat je jezelf van te voren een gebruiksbudget geeft en dat je niet meer tot je beschikking hebt. Want alles gaat waarschijnlijk op.
witte270 zei:
Ik vraag mij dus daadwerkelijk of dit de moeite waard is. Komt dit door de hype en lichte nostalgie van onze internet vrienden dat deze drug een soort ‘cultstatus’ bereikt heeft? Men heeft het veelal over ‘pre-ban’ 4-MMC, wat geweldig schijnt te zijn.
Klik om te vergroten...
Mijn hypothese hieromtrent is dat 'pre-ban' 4-MMC mogelijk geisomeriseerd werd. Dat houdt dus in dat er één spiegelbeeld van het molecuul in de kristallen / het poeder zat.

In ieder geval heb ik zelf ook de ervaring met preban 4-MMC dat dat heldere lichtgele kristallen waren, en dat de 4-MMC die nu verkrijgbaar is meer een soort poeder is, soms zelfs diepgrijs. Dat kan duiden op verminderde zuiverheid. Maar omdat mijn ervaring met pre-ban 4-MMC zóveel euforischer was (en ja ik weeg het altijd af: 200 milligram voor een dosis), heb ik het idee dat mogelijk stereoisomeren een rol zouden kunnen spelen. Maar weten doe ik het natuurlijk niet want zowel preban als postban 4-MMC heb ik niet laten testen op chiraliteit.
witte270 zei:
Of heb ik echt de boot gemist en moet ik dit proberen als ik al een hoop andere dingen geprobeerd heb. Ik heb een voorliefde voor MDMA en spaar graag mijn serotonines op om om de zoveel tijd goed te kunnen trippen. 3-MMC is bijvoorbeeld ook favoriet bij velen maar dit vind ik totaal niet in verhouding staan met sommige reports over hoe geweldig dit spul is.
Klik om te vergroten...
MDMA vind ik wel echt iets anders. Bij dat middel heb je echt een emotionele magie. Je voelt je sereen en accepterend en er komen allerlei gevoelens en herinneringen opborrelen die je op zich wel wist maar die je je dan echt gaat beseffen. MDMA is veel liefdevoller.

4-MMC is meer een 'oooh wat is dit lekker' rush. Het lijkt wel een klein beetje op dat moment dat je te veel MDMA neemt en je ogen gaan trillen. Dat kun je ook hebben met 4-MMC. Maar dan minus de opborrelende herinneringen die je dan op empatische wijze kunt verwerken.
witte270 zei:
Daarnaast denk ik dat veel mensen dus nostalgisch zijn en denken aan 4-MMC als geweldig. Mede omdat er niks anders was en het een ‘veilig’ (niet helemaal maar toendertijd waren er veel vuile MDMA pillen) alternatief was.
Klik om te vergroten...
Nee hoor. MDMA was er in mijn tijd in overvloed en alsnog vond ik 4-MMC top.

witte270 zei:
Dit is ook de reden dat ik mij afvraag of ik het wil proberen. Ik heb namelijk een full time baan en ben opeens verantwoordelijk geworden. De dagen doorhalen en ff al je serotonines erdoorheen blazen zijn voorbij. Ik kan natuurlijk wel een dagje vrij nemen, dat is geen probleem maar wil eigenlijk na dinsdag geen last meer ervaren. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van gedoseerd en verantwoord gebruik.
Klik om te vergroten...
Lang wakker blijven is een recept voor dikke katers. Dus doe eens gek en begin 's ochtends met de 4-MMC op een vrije dag. Probeer een godswonder te realiseren door niet bij te pakken, en je zult nauwelijks of geen kater hebben.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Heb alles al opgemaakt haha
Klik om te vergroten...
Ken ik, ja.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kan het altijd waarderen als je een goed onderbouwd antwoord weet te formuleren. Thanks.

Neo-Shulginist zei:
En dan wil je MEER. 4-MMC is echt heel erg more-ish.
Klik om te vergroten...
Ah dat klinkt niet als iets goeds in ieder geval, een 'budget' instellen is volgens mij dan ook de beste optie.

Neo-Shulginist zei:
4-MMC is meer een 'oooh wat is dit lekker' rush. Het lijkt wel een klein beetje op dat moment dat je te veel MDMA neemt en je ogen gaan trillen. Dat kun je ook hebben met 4-MMC. Maar dan minus de opborrelende herinneringen die je dan op empatische wijze kunt verwerken.
Klik om te vergroten...
Als ik dus jouw stuk over 4-MMC lees denk ik toch eigenlijk dat het passender is voor mij om voor de MDMA te gaan. Misschien te veel lekker gemaakt op verschillende fora haha.

Neo-Shulginist zei:
Nee hoor. MDMA was er in mijn tijd in overvloed en alsnog vond ik 4-MMC top.
Klik om te vergroten...
Ah top, waarschijnlijk komt mijn argument vanuit het Verenigd Koninkrijk dan, heb het gebaseerd op deze video. Maar bedenk mij nu dat dit in Nederland misschien helemaal niet het geval was.

Neo-Shulginist zei:
Lang wakker blijven is een recept voor dikke katers. Dus doe eens gek en begin 's ochtends met de 4-MMC op een vrije dag. Probeer een godswonder te realiseren door niet bij te pakken, en je zult nauwelijks of geen kater hebben.
Klik om te vergroten...
Dit klinkt als een hoop huiswerk, ik vraag mij dus af of ik dit waard vind. Ik vind bijvoorbeeld 6-APB heel leuk maar de katers het absoluut niet waard. Daarom laat ik die links liggen. Als het moeilijk is om mijzelf te beheersen met deze stof denk ik niet dat dit heel verstandig is.

bedankt voor de reactie in ieder geval, ik denk dat het een 'candyflip' gaat worden voor het einde van het jaar.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
Kun je er niet gewoon een beetje van laten testen? Al is het maar wat er over is van datgene wat het er het meeste op leek?
Klik om te vergroten...
Heb alles al opgemaakt haha
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Delicious zei:
Wat kost 4MMC aangezien het zo moeilijk verkrijgbaar is? Ik ken iemand die de echte echte 4MMC verkoopt maar vind de prijs tegenvallen. Iemand heer ervaring naar de prijzen? Ik ga geen prijs noemen hier maar kan iemand oprechte indicatie geven van 4MMC puur onversneden per gram of meer..
Klik om te vergroten...

Indicaties of prijzen noemen is hier niet toegestaan.
D
DeSarcastLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hiyou zei:
3 mmc is helemaal niet te vergelijken met 4mmc van vroeger. van de drugs die ik al gedaan heb (speed,xtc,ket,coke,mdm,3mmc) is 4mmc de meest euforische drugs die ik al gedaan heb. Ik kan het gevoel niet beschrijven in woorden. Ik kon de wereld aan, ik was sterk, de meest aantrekkelijke vrouw op aarde, ik voelde me zelfzeker, ik hield van iedereen, ik was in een zalige wereld met een helder gevoel. Na 1 lijntje voelde ik me na 5min al in een heerlijke roes en was ik aan het sturen naar iedereen die ik leuk vind om af te komen. Ik heb met mijn vriend voor 3 uur geweldige seks gehad. Haha, ik ben al 2,5jaar op zoek naar die 4mmc want neegens vind ik hem terug.
Klik om te vergroten...
PB me als je dat nog zoekt :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm het schijnt dat de 3mmc tegenwoordig vaak 4-MMC is in plaats van 3-MMC


20221015_020020.jpg


Bron Mainline (net nieuwe van deze maand)
B
Big D-liciousLid
01-01-2024, 00:00
#19
ricardo1969 zei:
Ik heb 2005-2006 (te) veel mephedrone gebruikt. De rush, een fuck, fuck fuck gevoel, bruisen in je hoofd, en willen knuffelen gevoel.
Mdma (kristal of pillen) en coke deden bij mij echt helemaal niks.
Ook de craving was niet normaal, ik nam 10 gram mee naar huis, en als het op was stapte ik in de auto en haalde nog 10 of meer op van de plaats waar ik het veilig had gelegd...
Het gaf zoveel liefde gevoel, ik wilde alleen maar uren sex, en was zo sterk als een god, ik kon wel 100 push ups doen, en dat terwijl ik normaal nog geen 10 haalde. Het putte je dus finaal uit.
Ook een hoge lichaamstemperatuur, hoge hartslag, droge mond, en aan drinken of eten dacht ik niet.
Overdoseren gebeurde gewoon zonder nadenken, slikken, lijntjes, pluggen, en de tijd vloog voorbij. Na elke redose ging ik maar harder, en hoe harder, hoe fijner het was.
Ik kon mijn mond nog geen 10 seconden dicht houden, ik bleef maar praten met mijn vrouw, die de sessies van soms 5 dagen lang mee deed.
Halucinaties kwamen ook na 24-48 uur, schaduwpersonen, en andere narigheid, we waren in een ander soort wereld. Soms werden de halucinaties zo echt dat je je ertegen moest zetten om niet te geloven dat het niet echt was.

Nu al jaren geen 4-mmc gehad, 3 jaar geleden nog een slechte batch, maar zou ooit nog 1x een sessie willen doen, het blijft toch iets waar je naar op zoek blijft.
Het is iets wat breemd genoeg in je hoofd blijft zitten...
Klik om te vergroten...
Hoe was de kater na zo’n binge?
r
ricardo1969Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Big D-licious zei:
Hoe was de kater na zo’n binge?
Klik om te vergroten...
Kater vond ikzelf nog wel meevallen, de dag erna ging goed, de 2e en 3e dag erg moe, lusteloos en het gevoel van fuck de hele wereld, snel geirriteerd.
Mijn vrouw had er meer last van, zij wilde het liefst elke dag doorgaan en werd dan ook agressief

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."