Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4fma pellets pletten en snuiven?

4fma pellets pletten en snuiven?

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hebbenze? zei:
Welke 4 stoffen? Allemaal andere verdors? Meest bekende vendor? Iets om goed te benoemen voor degenen die niet testen en het gaan nemen. Deze mensen zijn er altijd dus benoemen zou dan wel op z’n plaats zijn, ondanks de regels
Klik om te vergroten...
Probeer je @Neo-Shulginist nou een permanente ban aan te praten?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Probeer je @Neo-Shulginist nou een permanente ban aan te praten?
Klik om te vergroten...
Nice try FBI
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Die informatie is inmiddels verouderd dus niet meer relevant. Het was bij een grote en bekende vendor. En ik wil er dus maar mee zeggen dat je niet kunt vertrouwen op de '99% zuiver' claims. Dat is bij al dat soort vendors het geval.
Klik om te vergroten...
zijn er eigenlijk goede zelftestkits voor deze stof inmiddels?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nooit tabletten snuiven is mij ooit verteld.
Heeft te maken geloof ik met het bindweefsel > dat dat niet goed is voor je neus.
Anderzijds .... een chemische stof is ook niet goed voor je neus haha
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Nooit tabletten snuiven is mij ooit verteld.
Heeft te maken geloof ik met het bindweefsel > dat dat niet goed is voor je neus.
Anderzijds .... een chemische stof is ook niet goed voor je neus haha
Klik om te vergroten...
Heb ik mooi er terug allemaal uitgesloten 🤪
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#6
tequilavodka zei:
Heb ik mooi er terug allemaal uitgesloten 🤪
Klik om te vergroten...
Uitgesnoten bedoel ik kwam veel troep uit zelfs bloed mijn neus vanbinnen zit nog met korsten van bloed
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hebbenze? zei:
zijn er eigenlijk goede zelftestkits voor deze stof inmiddels?
Klik om te vergroten...
Ja en nee.

Er zijn reagentia (vloeistof die verkleurt als het in aanraking komt met een bepaalde stof). Maar die hebben drie problemen:
1) De vloeistof verkleurt ook bij soortgelijke stoffen. Dus dan kun je een vals-positieve uitslag krijgen. Daarom zijn reagentia slechts een eliminerende test: als de vloeistof paars wordt dan kun je alleen zeggen dat het in ieder geval geen methamfetamine is (want dan was het roodbruin geweest). Maar je weet dan nog niet of het bijvoorbeeld 6-APB, MDMA, 5-MAPB, of MDA is.
2) Als er meerdere stoffen in het mengsel zittten dan kan de ene verkleuring de andere maskeren. Dan heb je dus een vals-negatieve uitslag omdat de vloeistof niet in meerdere kleuren tegelijkertijd kan verkleuren.
3) Reagentia werken niet goed bij kleine hoeveelheden. Stel er zit ergens fentanyl in, dan is het lastig om dat op te pikken met reagentia. Er zijn wel reagentia die dan specifiek voor fentanyl zijn ontworpen. Maar die werken dan weer niet met andere heel sterke drugs, zoals 25I-NBOMe bijvoorbeeld.

Sommige heel uitgebreide testkits werken met Thin Layer Chromatography (TLC). Dan wordt een glasplaatje en papier gebruikt om verschillende stoffen in een mengsel van elkaar te scheiden. Elke stof vloeit namelijk met een bepaalde snelheid door het papier (retentietijd), waardoor de stoffen scheiden. Vervolgens kun je de reagenstesten gebruiken om de verschillende stoffen mee te kwalificeren. Maar dit is een heel grove testmethode die met grote onzekerheden komt. Je moet dus wel echt weten wat je doet, én alle beperkingen van de methode kennen. Want anders is de kans groot dat je de resultaten verkeerd interpreteert, en dan krijg je schijnveiligheid.

Sowieso zijn de tests die ze doen in het lab gebaseerd op hetzelfde principe, alleen dan met extreem veel grotere betrouwbaarheid. In het lab gebruiken ze gaschromatografie én spectrometrie (GC-MS). Met de gaschromatografie worden stoffen van elkaar gescheiden (en aan de retentietijd kun je eigenlijk al een stof herkennen). Vervolgens schijnt een spectrometer een schijnsel licht op de stof. En elke stof reflecteert een unieke vingerafdruk van bepaalde kleuren licht. Dus aan dat spectrum van gereflecteerd licht kun je een stof herkennen. De apparaten die deze twee testmethoden met elkaar combineren kunnen daardoor met letterlijk 99,99% zekerheid een bepaalde stof identificeren. Daarom is testen in het lab altijd superieur aan reagentia.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Heerlijk die kennis! Ik twijfel nog een beetje over de 6apb dosering voor 8 juli. Ik heb 2 caps vorig jaar gevuld met 100mg beiden. Maar zoals ik al vaker aan gaf, het ziet er zo MEGAVEEL uit. Ik ben op zoek naar een visuele vergelijking, dus bijvoorbeeld, heeft iemand foto’s van zijn gevulde caps?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hebbenze? zei:
Heerlijk die kennis! Ik twijfel nog een beetje over de 6apb dosering voor 8 juli. Ik heb 2 caps vorig jaar gevuld met 100mg beiden. Maar zoals ik al vaker aan gaf, het ziet er zo MEGAVEEL uit. Ik ben op zoek naar een visuele vergelijking, dus bijvoorbeeld, heeft iemand foto’s van zijn gevulde caps?
Klik om te vergroten...
1718978989323.png
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hebbenze? zei:
Heerlijk die kennis! Ik twijfel nog een beetje over de 6apb dosering voor 8 juli. Ik heb 2 caps vorig jaar gevuld met 100mg beiden. Maar zoals ik al vaker aan gaf, het ziet er zo MEGAVEEL uit. Ik ben op zoek naar een visuele vergelijking, dus bijvoorbeeld, heeft iemand foto’s van zijn gevulde caps?
Klik om te vergroten...
Klopt, 6-APB heeft nogal een groot volume voor het gewicht. Ik heb vaak twee capsules nodig voor 150mg.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
1718822536042.gif
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aangezien de vendor geen poeder 4fma had en ik dus 30 pillen gekocht heb. Het zijn er van een lichte dosis 60 mg denk dat ik er al 10 binnen heb op 4 uur! Slikken is niet goed dus plet ik de pellets en snuif ik ze heeft dat een goede werking op deze manier? Graag zie ik jullie reacties tegemoet
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
1718822322487.png
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Bekijk bijlage 60375
Klik om te vergroten...

Ik heb zoute popcorn. En jij?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het werkt het best als je de pillen pakt, het licht 3x aan en uit doet, een rondje door het huis loopt en het vervolgens in de prullenbak gooit.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nu ja in feite weet ik zelf het antwoord. Verwijder dit topic maar
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pillen snuiven werkt niet zo goed vanwege het bindmiddel. En de dosis die je hebt ingenomen is best hoog.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Pillen snuiven werkt niet zo goed vanwege het bindmiddel. En de dosis die je hebt ingenomen is best hoog.
Klik om te vergroten...
Danku voor het zinnige antwoord! Vind snuiven doe meer dan slikken
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Pillen snuiven werkt niet zo goed vanwege het bindmiddel. En de dosis die je hebt ingenomen is best hoog.
Klik om te vergroten...
Na 15 pillen ben ik tot besef gekomen dat zo niet verder kan.... Maarja geen medelijden
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Pillen snuiven werkt niet zo goed vanwege het bindmiddel. En de dosis die je hebt ingenomen is best hoog.
Klik om te vergroten...
Dus had geen zin al die pillen op te snuiven? Wegens te weinig effect ofzo vergeleken met oraal?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."