Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4fma pellets pletten en snuiven?

4fma pellets pletten en snuiven?

31 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
1718822536042.gif
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#2
tequilavodka zei:
Dus had geen zin al die pillen op te snuiven? Wegens te weinig effect ofzo vergeleken met oraal?
Klik om te vergroten...
4-fma werkt sws veel beter oraal, snuiven is letterlijk weggooien. geld voor alle fluoride (meth)amps btw..
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#3
ILoveRCs zei:
4-fma werkt sws veel beter oraal, snuiven is letterlijk weggooien. geld voor alle fluoride (meth)amps btw..
Klik om te vergroten...
Bij mij met die pellets is het juist omgekeerd! Poeder werkt goed oraal maar nu niet
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#4
tequilavodka zei:
Bij mij met die pellets is het juist omgekeerd! Poeder werkt goed oraal maar nu niet
Klik om te vergroten...
hmm, weet niet welke pellets je hebt, maar ik heb dus eerst "die gele" gehad van 150mg, die waren vet goed. en daarna die "vieze" pellets met 2 breeklijnen van 100mg, die waren helemaal kut. ook al nam ik er anderhalf, kwam niet eens in de buurt van die gele. daarnaast heb ik ook los 4-fma poeder en dat lijkt haast versneden want daarvan moet ik dus serieus tot 300mg nemen voor fatsoenlijk effect. ben benieuwd welke jij hebt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
tequilavodka zei:
Na 15 pillen ben ik tot besef gekomen dat zo niet verder kan.... Maarja geen medelijden
Klik om te vergroten...
Ga eens luisteren dan. Je bent al een hele tijd verkeerd bezig.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Ga eens luisteren dan. Je bent al een hele tijd verkeerd bezig.
Klik om te vergroten...
Update voel mij fucked up! Dat is niet hetzelfde materiaal als die pure 4fma de smaak is ook volledig anders. Het is maar iets koosjer. Met de pure variant heb ik een goede tijd gehad met deze rommel alles behalve
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
tequilavodka zei:
Update voel mij fucked up! Dat is niet hetzelfde materiaal als die pure 4fma de smaak is ook volledig anders. Het is maar iets koosjer. Met de pure variant heb ik een goede tijd gehad met deze rommel alles behalve
Klik om te vergroten...
Shit man!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
tequilavodka zei:
Update voel mij fucked up! Dat is niet hetzelfde materiaal als die pure 4fma de smaak is ook volledig anders. Het is maar iets koosjer. Met de pure variant heb ik een goede tijd gehad met deze rommel alles behalve
Klik om te vergroten...
Ja helaas komt het ook bij research chemical vendors wel eens voor dat je iets anders krijgt dan wat je hebt besteld...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
wel eens
Klik om te vergroten...

Dan zeg je het bescheiden. 😜
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Dan zeg je het bescheiden. 😜
Klik om te vergroten...
Laatst had ik 6-APB bij een testpunt ingeleverd. Maar toen ik een week later belde voor de uitslag bleek die niet meegenomen te zijn in de analyses. De man aan de lijn zei "oh maar bij research chemicals is het meestal ook gewoon goed hoor." Ik wist niet wat ik hoorde.. Tegen die man zei ik dat de vorige drie keer dat ik 6-APB had getest dat ik heel afwijkende uitslagen had. Waaronder een keer vier verschillende stoffen, waarvan twee onbekend, en geen een 6-APB. Dat ik daarom mijn 6-APB ook deze keer graag wilde testen.
L
Leslie010Lid
01-01-2024, 00:00
#11
tequilavodka zei:
Update voel mij fucked up! Dat is niet hetzelfde materiaal als die pure 4fma de smaak is ook volledig anders. Het is maar iets koosjer. Met de pure variant heb ik een goede tijd gehad met deze rommel alles behalve
Klik om te vergroten...
Ik heb je enige tijd geleden al gezien dat je ook dit soort posts maakte, ik herken precies je situatie ook zelf in gezeten. Je brein wordt overgenomen door de drugs. Maar volledige afstand is voor jou denk ik het beste. Nooit meer zo fucked up voelen! Denk na over al de problemen die je ervaart na gebruik. Het gaat je goed vriend, alleen maar love!
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Laatst had ik 6-APB bij een testpunt ingeleverd. Maar toen ik een week later belde voor de uitslag bleek die niet meegenomen te zijn in de analyses. De man aan de lijn zei "oh maar bij research chemicals is het meestal ook gewoon goed hoor." Ik wist niet wat ik hoorde.. Tegen die man zei ik dat de vorige drie keer dat ik 6-APB had getest dat ik heel afwijkende uitslagen had. Waaronder een keer vier verschillende stoffen, waarvan twee onbekend, en geen een 6-APB. Dat ik daarom mijn 6-APB ook deze keer graag wilde testen.
Klik om te vergroten...
Welke 4 stoffen? Allemaal andere verdors? Meest bekende vendor? Iets om goed te benoemen voor degenen die niet testen en het gaan nemen. Deze mensen zijn er altijd dus benoemen zou dan wel op z’n plaats zijn, ondanks de regels
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hebbenze? zei:
Welke 4 stoffen? Allemaal andere verdors? Meest bekende vendor? Iets om goed te benoemen voor degenen die niet testen en het gaan nemen. Deze mensen zijn er altijd dus benoemen zou dan wel op z’n plaats zijn, ondanks de regels
Klik om te vergroten...
Die informatie is inmiddels verouderd dus niet meer relevant. Het was bij een grote en bekende vendor. En ik wil er dus maar mee zeggen dat je niet kunt vertrouwen op de '99% zuiver' claims. Dat is bij al dat soort vendors het geval.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hebbenze? zei:
Welke 4 stoffen? Allemaal andere verdors? Meest bekende vendor? Iets om goed te benoemen voor degenen die niet testen en het gaan nemen. Deze mensen zijn er altijd dus benoemen zou dan wel op z’n plaats zijn, ondanks de regels
Klik om te vergroten...
Probeer je @Neo-Shulginist nou een permanente ban aan te praten?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Probeer je @Neo-Shulginist nou een permanente ban aan te praten?
Klik om te vergroten...
Nice try FBI
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Die informatie is inmiddels verouderd dus niet meer relevant. Het was bij een grote en bekende vendor. En ik wil er dus maar mee zeggen dat je niet kunt vertrouwen op de '99% zuiver' claims. Dat is bij al dat soort vendors het geval.
Klik om te vergroten...
zijn er eigenlijk goede zelftestkits voor deze stof inmiddels?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nooit tabletten snuiven is mij ooit verteld.
Heeft te maken geloof ik met het bindweefsel > dat dat niet goed is voor je neus.
Anderzijds .... een chemische stof is ook niet goed voor je neus haha
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Nooit tabletten snuiven is mij ooit verteld.
Heeft te maken geloof ik met het bindweefsel > dat dat niet goed is voor je neus.
Anderzijds .... een chemische stof is ook niet goed voor je neus haha
Klik om te vergroten...
Heb ik mooi er terug allemaal uitgesloten 🤪
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#19
tequilavodka zei:
Heb ik mooi er terug allemaal uitgesloten 🤪
Klik om te vergroten...
Uitgesnoten bedoel ik kwam veel troep uit zelfs bloed mijn neus vanbinnen zit nog met korsten van bloed
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hebbenze? zei:
zijn er eigenlijk goede zelftestkits voor deze stof inmiddels?
Klik om te vergroten...
Ja en nee.

Er zijn reagentia (vloeistof die verkleurt als het in aanraking komt met een bepaalde stof). Maar die hebben drie problemen:
1) De vloeistof verkleurt ook bij soortgelijke stoffen. Dus dan kun je een vals-positieve uitslag krijgen. Daarom zijn reagentia slechts een eliminerende test: als de vloeistof paars wordt dan kun je alleen zeggen dat het in ieder geval geen methamfetamine is (want dan was het roodbruin geweest). Maar je weet dan nog niet of het bijvoorbeeld 6-APB, MDMA, 5-MAPB, of MDA is.
2) Als er meerdere stoffen in het mengsel zittten dan kan de ene verkleuring de andere maskeren. Dan heb je dus een vals-negatieve uitslag omdat de vloeistof niet in meerdere kleuren tegelijkertijd kan verkleuren.
3) Reagentia werken niet goed bij kleine hoeveelheden. Stel er zit ergens fentanyl in, dan is het lastig om dat op te pikken met reagentia. Er zijn wel reagentia die dan specifiek voor fentanyl zijn ontworpen. Maar die werken dan weer niet met andere heel sterke drugs, zoals 25I-NBOMe bijvoorbeeld.

Sommige heel uitgebreide testkits werken met Thin Layer Chromatography (TLC). Dan wordt een glasplaatje en papier gebruikt om verschillende stoffen in een mengsel van elkaar te scheiden. Elke stof vloeit namelijk met een bepaalde snelheid door het papier (retentietijd), waardoor de stoffen scheiden. Vervolgens kun je de reagenstesten gebruiken om de verschillende stoffen mee te kwalificeren. Maar dit is een heel grove testmethode die met grote onzekerheden komt. Je moet dus wel echt weten wat je doet, én alle beperkingen van de methode kennen. Want anders is de kans groot dat je de resultaten verkeerd interpreteert, en dan krijg je schijnveiligheid.

Sowieso zijn de tests die ze doen in het lab gebaseerd op hetzelfde principe, alleen dan met extreem veel grotere betrouwbaarheid. In het lab gebruiken ze gaschromatografie én spectrometrie (GC-MS). Met de gaschromatografie worden stoffen van elkaar gescheiden (en aan de retentietijd kun je eigenlijk al een stof herkennen). Vervolgens schijnt een spectrometer een schijnsel licht op de stof. En elke stof reflecteert een unieke vingerafdruk van bepaalde kleuren licht. Dus aan dat spectrum van gereflecteerd licht kun je een stof herkennen. De apparaten die deze twee testmethoden met elkaar combineren kunnen daardoor met letterlijk 99,99% zekerheid een bepaalde stof identificeren. Daarom is testen in het lab altijd superieur aan reagentia.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."