Pakistan is ook een land waar het een en ander gefabriceerd wordt.
Ik heb daar geen moeite mee, als dit fabriceren maar op een goede manier gebeurt.
Dat weet je dus niet.
Daar kom je wel vanzelf achter, nietwaar.
Vwb deze fabriekjes denk ik zelf aan een klein huisje of ruimte, van metalen golfplaten, al of niet stevig geroest.
Daarbinnen brandt een klein lampje, wat de schimmige duisternis enigzins probeert tegen te gaan.
Verder staat er een wrakkige tafel, waarop de glazen kookpotten en reactievaten staan.
Wellicht nog wat ouwe stoelen..
Misschien nog een gasbrandertje, of meerdere, en wat zakken met grondstoffen langs de roestige wand.
En snoeiheet is het in die ruimte.
Maar daar kunnen de locals wel tegen.
En er lopen twee, of drie mannen rond, luid snaterend in hun onderlinge koeterwaalse communicatie, zijnde het Urdu of Pashtoe dialect. Of een andere Bargoens taaltje, dat weet ik verder niet...
Zij dragen geen witte laboratorium jassen, nee, zij dragen allen een djallaba (dat typische lange luiergewaad) en al of niet zo'n typisch hoofddeksel.
Nu wordt het even serieus, moeten wij nou werkelijk geloven, dat alles wat daar vervaardigd wordt, 98, 99% zuiver is?
Dan zouden alle vendors superproducten verkopen, want dan is er gewoon geen slecht rc.Enik neem aan, dat er niets versneden wordt in het hele traject..
En dit allemaal in overweging genomen, en bestudeerd, laat mij tot de conclusie komen dat deze situatie, met name de zuiverheid van de daar ten lande geproduceerde rc's, een utopie is. Ja.
Ik geloof er geen flikker van!
Want er is wel degelijk rotzooi op de markt.
En meer, dan ons lief is!
Zo denk ik erover.