Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC opoiden hebben officieel de straten van Nederland bereikt

RC opoiden hebben officieel de straten van Nederland bereikt

59 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Proxima zei:
Komop, gun @Dooker even dat Dunning-Kruger piek-momentje. 😁🥓
Klik om te vergroten...
Wist je trouwens dat Justin Kruger hoofdauteur is van dat artikel?

Kijk maar:
Kruger, J., & Dunning, D. (1999). Unskilled and unaware of it: How difficulties in recognizing one's own incompetence lead to inflated self-assessments. Journal of Personality and Social Psychology, 77(6), 1121–1134. https://doi.org/10.1037/0022-3514.77.6.1121

Da's wel echt sad. Doe je al die moeite om leiding te geven aan een wetenschappelijke doorbraak. Krijgt je partner de meeste credits gewoon omdat zijn betovergrootopa een andere naam heeft gekozen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Wist je trouwens dat Justin Kruger hoofdauteur is van dat artikel?

Da's wel echt sad. Doe je al die moeite om leiding te geven aan een wetenschappelijke doorbraak. Krijgt je partner de meeste credits gewoon omdat zijn betovergrootopa een andere naam heeft gekozen.
Klik om te vergroten...
Wat dat betreft ook wel een lekker ironische meta-reflectie op het Dunning-Krüger effect. Dat succes uiteindelijk afhankelijk van de mate waarin anderen zich bewust zijn van je skills.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Wist je trouwens dat Justin Kruger hoofdauteur is van dat artikel?

Kijk maar:
Kruger, J., & Dunning, D. (1999). Unskilled and unaware of it: How difficulties in recognizing one's own incompetence lead to inflated self-assessments. Journal of Personality and Social Psychology, 77(6), 1121–1134. https://doi.org/10.1037/0022-3514.77.6.1121

Da's wel echt sad. Doe je al die moeite om leiding te geven aan een wetenschappelijke doorbraak. Krijgt je partner de meeste credits gewoon omdat zijn betovergrootopa een andere naam heeft gekozen.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Wat dat betreft ook wel een lekker ironische meta-reflectie op het Dunning-Krüger effect. Dat succes uiteindelijk afhankelijk van de mate waarin anderen zich bewust zijn van je skills.
Klik om te vergroten...
Shit dit is trouwens wel echt een goede titel voor een vervolgpaper.

"Unskilled, but others are unaware of it"
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Wat dat betreft ook wel een lekker ironische meta-reflectie op het Dunning-Krüger effect. Dat succes uiteindelijk afhankelijk van de mate waarin anderen zich bewust zijn van je skills.
Klik om te vergroten...
Voor mij is er maar één Krüger!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik was recent in een drugspand

Er is nu ook "witte koffie"

Hoop gebruikers weigeren het nog, dope heeft een bepaalde geur en is altijd bruin in Europa dus een hoop mensen vertrouwen het niet

1 van die dealers zei tegen een klant "het zit allemaal in je hoofd het is gewoon goeie koffie bla bla"

Dus ik was wel benieuwd beetje onderzoek gedaan
Heb zelfs een zakje mogen bekijken en er zaten wel donkere brokjes in tussen wit achtig poeder, en ze versnijden dat nooit met een witte poeder

Het is nitazene een soort fentanyl (net zo potent)

Dus die shit heeft officieel de straten van nederland bereikt

Heroine sterft ook in Europa uit gelukkig zijn er weinig mensen in nederland die het gebruiken maar toch wel ziek om over na te denken

hoe traditionele drugs verdwijnen door "desigerdrugs"

gelukkig zijn de meeste vrij ontschuldig die je bijv op rc websites verkoopt

Maar dit spul is dodelijk dus vind ik best gestoort


Normaal gesproken zou ik zoiets niet zo open op het internet posten maar dit vind ik wel een red alert 🚨 waardig
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paranoize. zei:
Ik was recent in een drugspand

Er is nu ook "witte koffie"

Hoop gebruikers weigeren het nog, dope heeft een bepaalde geur en is altijd bruin in Europa dus een hoop mensen vertrouwen het niet

1 van die dealers zei tegen een klant "het zit allemaal in je hoofd het is gewoon goeie koffie bla bla"

Dus ik was wel benieuwd beetje onderzoek gedaan
Heb zelfs een zakje mogen bekijken en er zaten wel donkere brokjes in tussen wit achtig poeder, en ze versnijden dat nooit met een witte poeder

Het is nitazene een soort fentanyl (net zo potent)

Dus die shit heeft officieel de straten van nederland bereikt

Heroine sterft ook in Europa uit gelukkig zijn er weinig mensen in nederland die het gebruiken maar toch wel ziek om over na te denken

hoe traditionele drugs verdwijnen door "desigerdrugs"

gelukkig zijn de meeste vrij ontschuldig die je bijv op rc websites verkoopt

Maar dit spul is dodelijk dus vind ik best gestoort


Normaal gesproken zou ik zoiets niet zo open op het internet posten maar dit vind ik wel een red alert 🚨 waardig
Klik om te vergroten...
Gadverdamme. Je bent toch wel een volslagen psychopaat als je dit gaat verkopen aan drugsverslaafden? Ik weet te weinig van Nitrazene's, weer wat leervoer voor mij dus dank, maar het is niet best wat er allemaal op mijn scherm komt gesprongen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paranoize. zei:
Normaal gesproken zou ik zoiets niet zo open op het internet posten maar dit vind ik wel een red alert 🚨 waardig
Klik om te vergroten...
Voor een Red Alert zijn eigenlijk wel nog wat geverifieerde meldingen voor nodig middels drugstests. Als je heroïne inlevert die daadwerkelijk nitrazene bevat dan denk ik dat het DIMS wel zo'n brede waarschuwing afgeeft.

Voordeel is dat het DIMS veel contacen heeft met media en verslavingszorg, waardoor heel snel heel veel mensen gewaarschuwd kunnen worden.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Gadverdamme. Je bent toch wel een volslagen psychopaat als je dit gaat verkopen aan drugsverslaafden? Ik weet te weinig van Nitrazene's, weer wat leervoer voor mij dus dank, maar het is niet best wat er allemaal op mijn scherm komt gesprongen.
Klik om te vergroten...
Naja neem aan dat je wel begrijpt dat die marrokanen er weinig verstand van hebben wat er daadwerkelijk in die drugs zit
Dat zijn de producenten die dat doen en omdat de taliban in afghanistan nu zo hard op treed tegen de productie van heroine waar ze voorheen juist 90% van de heroine produceerde in de wereld om hun oorlog te kunnen financieren waardoor er nu een crisis onstaat dat die producenten langzamerhand steeds meer de overgang maken naar syntetische opoiden

Het was al langere tijd gaande in landen in Europa zelfs Engeland en Schotland maar sinds de taliban papavervelden aan het verbranden is hebben ze dit probleem eigenlijk alleen maar erger gemaakt zelfs nu helemaal tot aan Nederland toe
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Voor een Red Alert zijn eigenlijk wel nog wat geverifieerde meldingen voor nodig middels drugstests. Als je heroïne inlevert die daadwerkelijk nitrazene bevat dan denk ik dat het DIMS wel zo'n brede waarschuwing afgeeft.

Voordeel is dat het DIMS veel contacen heeft met media en verslavingszorg, waardoor heel snel heel veel mensen gewaarschuwd kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Was ook meer bij wijze van spreken, de heroine handel in Nederland is al heel erg lang heel schimmig daar het grootste gedeelte van gebruikers bejaarde verslaafden zijn die sowieso niet drugs gaan laten testen en verder zijn het voorral gebruikers die er absoluut niet voor gaan uitkomen dat ze heroine gebruiken, vanwege het stigma wat op deze drug zit

Eigenlijk alle functionerende (of jonge) gebruikers kopen gelijk voor een hele maand bijvoorbeeld en dat zijn mensen die niet gauw bij verslavingszorg gaan aankloppen, ze zullen er wel zijn dat geloof ik wel ja

De gebruikers die grammetjes kopen zijn alleen maar junkies op straat, maar ik denk dat er alsnog wel het een en ander naar testcentra gaan ja
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar als het niet getest is, hoe weet je dan dat het nitrazene is en dodelijk?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Maar als het niet getest is, hoe weet je dan dat het nitrazene is en dodelijk?
Klik om te vergroten...
Door te achterhalen waar het geproduceert is en te zoeken welke batch het is, de H reddit community af te gaan meerdere mensen te spreken en ook gebruikers hier in de regio erover gesproken

Dope is altijd bruin of het nou donkerbruin is of lichtbruin dat heeft te maken met dat afghaanse / turkse dope altijd Base heroine is en dat is altijd bruin, alleen de HCL vorm is wit maar dat is niet in Europa aanwezig, Dit is al superlang zo het geval dus zijn de versnijdingsmiddelen ook altijd de oeroude versnijdingsmiddelen maar omdat nitazene een andere kleur en geur heeft begint langzamerhand de kleur van de dope te veranderen

Het valt nu nog wel mee omdat ze er sowieso nog maar echt een heel klein percentage indoen vanwege de potentie maar die batch wat ik gezien heb al genoeg om de kleur & geur te laten veranderen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Doe mij die maar dan! Meer high voor je geld toch?
Nee, jammere ontwikkeling, maar zeker logisch als je het mij zou vragen.
Heet het dan ondertussen Tranq?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Doe mij die maar dan! Meer high voor je geld toch?
Nee, jammere ontwikkeling, maar zeker logisch als je het mij zou vragen.
Heet het dan ondertussen Tranq?
Klik om te vergroten...

Haha nee zeker niet waar voor je geld ,het is potenter maar het is een hele vieze roes en het frituurt je receptoren
Het is niet altijd zo dat wanneer een bepaald middel uit een bepaalde famillie sterker is dat het beter is kijk maar naar benzos (als je daar ervaring mee hebt)
Elke heeft een andere roes. Als je bijvoorbeeld ook naar fentanyl kijkt dat middel is gemaakt met bepaalde redenen zoals een sterkere pijnstilling, minder recreatief en gewoon effectief als ziekenuis verdoving en bijvoorbeeld voor bij olifanten en andere grote dieren


Stiekem is het payback van de chinezen voor wat ze is aangedaan tijdens de opium oorlogen hehe
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paranoize. zei:
Door te achterhalen waar het geproduceert is en te zoeken welke batch het is, de H reddit community af te gaan meerdere mensen te spreken en ook gebruikers hier in de regio erover gesproken
Klik om te vergroten...
Okee goede background research maar ik kan wel aanraden om eerst je vermoedens nog te verifiëren. Ik kan in ieder geval nog een flink aantal witte poeders bedenken die er ook in zouden kunnen zitten.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Okee goede background research maar ik kan wel aanraden om eerst je vermoedens nog te verifiëren. Ik kan in ieder geval nog een flink aantal witte poeders bedenken die er ook in zouden kunnen zitten.
Klik om te vergroten...
Jaaa dat is het hele punt, er zitten nooit witte poeders in. En dope is niet bepaald een drug waar je mee kan kloten op die manier.
Als het niet goed op de folie loopt willen mensen het niet hebben, je kan er ook niet zomaar een andere drug in stoppen want dan krijg je opiaat ontwenning, alleen andere opoiden, of in combinatie met een hele sterke syntetische opoide waardoor je alsnog high wordt

Vanuit de tijd dat ik dope gebruikte heb ik nog nooit dope gekocht die er wit uitzag omdat ik dan honderd procent wist dat het geen dope was, of zwaaaaar versneden vanwege de kleur

Base dope kan nooit wit zijn omdat het van opium wordt gemaakt, en opium is bruin en base dope blijft ook bruin omdat het geen eindproduct is, om het goed uit te leggen:

Base dope noemen ze #3 heroin en HCL dope noemen ze wit #4 heroin, dit noemen ze zo vanwege de stappen die gemaakt worden in het omzetten van opium naar heroine. In base dope blijven altijd restanten opium zitten waardoor het altijd bruin blijft daarna kan je nog 1 stap maken in het productieproces en dat is het omzetten naar #4 die kan volledig wit zijn en 100%puurheid behalen. #3 is meestal rond de 40% van goede kwaliteit en kan maximaal 60% puurheid behalen

Lang verhaal kort het slaat nergens op om heroine met witte poeders te versnijden omdat je dan direct ziet dat ermee gekloot is (naast caffeine dan wat dat hoort her in te zitten anders loopt het niet goed over de folie en verder zit er altijd nog mannitol in dit maakt het iets lichter bruin maar ruikt ook bijna hetzelfde als hoe dope ruikt dus daardoor perfecte versnijdingsmiddel)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Voor mij is er maar één Krüger!
Klik om te vergroten...
Vieze Freddy
Alsof je dat niet wist
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Shit dit is trouwens wel echt een goede titel voor een vervolgpaper.

"Unskilled, but others are unaware of it"
Klik om te vergroten...
Meestal is de volgende stap dat je beseft dat je niet weet wat je niet weet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Proxima zei:
Meestal is de volgende stap dat je beseft dat je niet weet wat je niet weet.
Klik om te vergroten...
En dat mensen op populisten gaan stemmen omdat ze niet meer weten over wie ze nou precies ontevreden moeten zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
En dat mensen op populisten gaan stemmen omdat ze niet meer weten over wie ze nou precies ontevreden moeten zijn.
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk komt dat soort zoektochten als een boemerang weer bij jezelf uit, mits je dat toelaat.
t
the dose it the poisonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Paranoize. zei:
Oke ja das niks indd

Als je ooit nog een opiaat ervaring wilt opdoen raad ik je aan om aan papaverbollen te komen of blauw maanzaad en daar opium thee van maken

Dat blijft ten alle tijden de meest recreatieve en lekkere opiaat, echte opium

Kan je ook makkelijker aan komen dan je denkt vergt alleen wat research


Ik kocht toendestijds weleens ongewassen blauw maanzaad bij een Bakker heel goedkoop (deze zaden bevatten nog morfine en codeïne) dit verwerken ze in broodjes

Dit kan je in water laten trekken met een beetje citroensap en kan je echt goede potente opiumthee van maken
Moet je alleen na het proces wel de zaadjes weer uit de thee scheiden want je hebt al gauw 500g-1kg zaden nodig 😅
Klik om te vergroten...

nooit geweten van het maanzaad! en dan te bedenken dat dat altijd op de broodbolletjes zat vroeger toen ik klein was^^
zou je mij het recept/bereidingswijze willen sturen?
ik ben zelf hoooked aan oxycodon 140mg p.d 2 jaar jaar lang geweest, 1,5jaar ongeveer clean zonder moeite geweest,
en nu sinds februari aan de O-DSMT poeder 2x 80mg onder mn tong per dag, en het bizarre is dat ik geen enkele moeite had mat taperen naar 0ng met de oxy, maar O-DSMT taperen lukt maar niet..... je zou eerder andersom verwachten... maargoed
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."