Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB plafond?

6-APB plafond?

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga er altijd van uit dat de pillen die vendors verkopen niet heel precies gedoseerd zijn. Dat is namelijk best lastig om goed te krijgen. En rc-handelaren hebben er nogal een handje van om veel beloven ('99% zuiver!'), maar daar weinig van waar te maken (zie bijvoorbeeld de vervuiling met 5-APB). Aangezien ze bij testpunten niet de hoeveelheid 6-APB kwantificeren is het ook moeilijk om claims over '130 milligram' te verifiëren. Dat zie ik als een reden om voorzichtig te doen met claims over de precieze dosering.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Ik ga er altijd van uit dat de pillen die vendors verkopen niet heel precies gedoseerd zijn. Dat is namelijk best lastig om goed te krijgen. En rc-handelaren hebben er nogal een handje van om veel beloven ('99% zuiver!'), maar daar weinig van waar te maken (zie bijvoorbeeld de vervuiling met 5-APB). Aangezien ze bij testpunten niet de hoeveelheid 6-APB kwantificeren is het ook moeilijk om claims over '130 milligram' te verifiëren. Dat zie ik als een reden om voorzichtig te doen met claims over de precieze dosering.
Klik om te vergroten...
Wilde ik eigenlijk nog toevoegen. Precies wat je zegt. Tevens zie ik echt niet snel die volume in zo’n mini tablet passen
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom kwantificeren de labs de hoeveelheid eigenlijk niet? Is dat een technische beperking of iets dat gewoon (nog?) niet gebeurd?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al met al is 6-APB dus best een lastig te hanteren stofje:

> Succinaat of HCl ?
> Alleen 6-APB of ook 5-APB (meer energetisch, minder trippie, als ik het goed begrijp) ?
> of een onzuiverder mengsel met andere troep ?
> de reactie verschilt flink tussen personen.
Hierover deze anecdote: eindelijk besloot een vriendenstel het dan ook eens te gebruiken voor de periodieke playdate: ​
pellets, succinaat, 100 mg. Voor de vriend zou de dosering 1 3/4 worden, voor de vriendin 1 1/2. ​
Toen het begon in te kicken verdween alle energie uit de vriend. Compleet futloos lag hij op de bank. ​
De vriendin belde mij in zekere mate van paniek. Dus we hebben gedrieën enige tijd aan de telefoon gezeten. Dik een uur verder knapte de vriend op, en had hij verder een topdag... Inmiddels is het hun favoriet (doseringen omgeruild, dat wel) maar die eerste fase van futloosheid blijft optreden.​

Toch is 6-APB absoluut mijn drug of choice voor een langer dansfeestje.

Mijn proefondervindelijke dosis is relatief hoog: 190 mg van de huidige batch (succinaat met onbekende hoeveelheid 5-APB), eventueel met een booster van 40 mg. Die booster maakt wel dat duidelijk aan mij te zien is dat ik "wat" heb gebruikt. Voelt lekker maar oogt minder.
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
BelowTheFlow zei:
Omdat het extra veel werk is, lijkt mij.
Als je dan bedenkt dat XTC pilletjes WEL gekwantificeerd worden, voelt dat een beetje scheef.
Maar uiteindelijk komt het gewoon neer op de keuze waar het lab haar budget aan mag besteden.
Klik om te vergroten...
Yep, het is simpelweg een minder populair stofje wanneer je het vergelijkt met bijvoorbeeld MDMA of speed.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
JeetjeMineetje zei:
Yep, het is simpelweg een minder populair stofje wanneer je het vergelijkt met bijvoorbeeld MDMA of speed.
Klik om te vergroten...
Best mogelijk dat die afweging gaat veranderen, zodra 6-APB "verboden" is.
Het focus van DIMS ligt toch juist op de straat-markt ....
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zelf zit ik ook redelijk hoog in de dosering van 6-apb. 200+ mg
Maar ik vermoed dat dat ook batch afhankelijk kan zijn.
Daarnaast heb ik nu een paar keer een enorme koppijn gekregen na een uurtje of 4-5.
En die gaat niet weg met pcm of ibuprofen en wordt geleidelijk erger.
Kortom einde feestje meestal.
Waarschijnlijk zal de hoge dosering daar een rol in spelen.
Anderen daar ervaring mee, nare bijwerkingen?
Ben benieuwd.
Volgende keer weer een lagere dosering proberen, eens kijken wat dat doet.

Goed topic @Snuffelaar !
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voorlaatste keer eerst 180mg 6apb met een booster van 65 gedaan en de laatste keer 180mg 6apb met 4 uur later een halfje (ong 70mg) X.
Beide goed bevallen maar je merkt wel dat de MDMA de space ietsjes verandert. Niet vervelend, wel anders.
J
JohnCreteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Afgelopen vrijdag voor het eerst 6apb (niet getest) samen met mijn partner genomen voor een erotische avond. Bij de blauwe lotus thee (15 gram) heb ik 150 mg poeder toegevoegd nadat de thee was afgekoeld. Beide hebben we een kop daarvan gedronken. Dus met een zelfde verdeling ieder 7,5 gram blauwe lotus thee en 75mg 6apb. Het was een hele leuke erotische avond met een lange nasleep. Mijn partner kon niet in slaap komen ook al was ze verzadigd. Ik viel na een uurtje of zo in slaap en als een blok geslapen, zaterdag tegen de avond pas weer baseline. Zeker de moeite waard om nog een keer te nemen en dan wat eerder dan 18.30 uur Want het werkte dus erg lang.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
wolftrance zei:
Waarom kwantificeren de labs de hoeveelheid eigenlijk niet? Is dat een technische beperking of iets dat gewoon (nog?) niet gebeurd?
Klik om te vergroten...
Dat is te duur voor een relatief obscure drug.
Het DIMS heeft een bepaald budget, en daar willen ze zo efficiënt mogelijk mee testen. Om een drug te kunnen kwantificeren heb je referentiemateriaal nodig, zodat je de meting heel precies kunt vergelijken met een gelijktijdige meting van zuiver materiaal. Je kunt dan concluderen hoeveel procent van de signaalsterkte het apparaat ziet. De testapparatuur van het DIMS kan tientallen metingen tegelijk verrichten, waardoor veelgebruikte drugs in één batch gelijk met referentiemateriaal getest kunnen worden en dan vergeleken.
Het referentiemateriaal is echter heel duur, want dat moet extreem zuiver worden geproduceerd. Daarom wordt alleen van de 10 meest gebruikte drugs referentiemateriaal aangeschaft. 6-APB hoort daar niet bij.

Om te kijken welke stoffen erin zitten is het voldoende om de meting te vergelijken met een database. Dat is een stuk goedkoper. Door het budget zo te verdelen kunnen veel meer tests gedaan worden.
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Moest zo'n soort reden zijn. Niet technisch dus, maar financieel. Begrijpelijk uiteraard, het is van ons aller belastingcenten. Met het verbod aanstaande zal 6apb wel obscuur blijven, ik hoop maar verwacht zelf niet dat het op straat verkrijgbaar gaat worden.

Dank @Neo-Shulginist voor de verduidelijking weer!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
wolftrance zei:
Moest zo'n soort reden zijn. Niet technisch dus, maar financieel. Begrijpelijk uiteraard, het is van ons aller belastingcenten. Met het verbod aanstaande zal 6apb wel obscuur blijven, ik hoop maar verwacht zelf niet dat het op straat verkrijgbaar gaat worden.

Dank @Neo-Shulginist voor de verduidelijking weer!
Klik om te vergroten...
Als je heul graag gekwantificeerde 6-APB wil dan kan je het opsturen naar Energy Control in Spanje. Kost wel 120 euro voor een analyse. Dan weet je ook gelijk wat het ongeveer kost om een sample te testen :wink:

energycontrol-international.org

Submitting a sample - International Energy Control

energycontrol-international.org energycontrol-international.org
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
DjYella zei:
Zelf zit ik ook redelijk hoog in de dosering van 6-apb. 200+ mg
Maar ik vermoed dat dat ook batch afhankelijk kan zijn.
Daarnaast heb ik nu een paar keer een enorme koppijn gekregen na een uurtje of 4-5.
En die gaat niet weg met pcm of ibuprofen en wordt geleidelijk erger.
Kortom einde feestje meestal.
Waarschijnlijk zal de hoge dosering daar een rol in spelen.
Anderen daar ervaring mee, nare bijwerkingen?
Ben benieuwd.
Volgende keer weer een lagere dosering proberen, eens kijken wat dat doet.

Goed topic @Snuffelaar !
Klik om te vergroten...
Ja als ik meer neem dan 180 mg dan word ik wazig op een niet zo'n prettige manier. Ik voel me dan heel warm, kan me niet goed concentreren, word een beetje misselijk. Het effect is dan te overweldigend.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Laatst nog 4mmc laten testen. Kans was klein dat ze überhaupt nog resultaat konden geven gezien drukte. Conclusie: 4mmc zonder vervuilingen maar geen kwantificering inderdaad

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."