Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB plafond?

6-APB plafond?

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Omdat het extra veel werk is, lijkt mij.
Als je dan bedenkt dat XTC pilletjes WEL gekwantificeerd worden, voelt dat een beetje scheef.
Maar uiteindelijk komt het gewoon neer op de keuze waar het lab haar budget aan mag besteden.
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Moest zo'n soort reden zijn. Niet technisch dus, maar financieel. Begrijpelijk uiteraard, het is van ons aller belastingcenten. Met het verbod aanstaande zal 6apb wel obscuur blijven, ik hoop maar verwacht zelf niet dat het op straat verkrijgbaar gaat worden.

Dank @Neo-Shulginist voor de verduidelijking weer!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
wolftrance zei:
Moest zo'n soort reden zijn. Niet technisch dus, maar financieel. Begrijpelijk uiteraard, het is van ons aller belastingcenten. Met het verbod aanstaande zal 6apb wel obscuur blijven, ik hoop maar verwacht zelf niet dat het op straat verkrijgbaar gaat worden.

Dank @Neo-Shulginist voor de verduidelijking weer!
Klik om te vergroten...
Als je heul graag gekwantificeerde 6-APB wil dan kan je het opsturen naar Energy Control in Spanje. Kost wel 120 euro voor een analyse. Dan weet je ook gelijk wat het ongeveer kost om een sample te testen :wink:

energycontrol-international.org

Submitting a sample - International Energy Control

energycontrol-international.org energycontrol-international.org
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
DjYella zei:
Zelf zit ik ook redelijk hoog in de dosering van 6-apb. 200+ mg
Maar ik vermoed dat dat ook batch afhankelijk kan zijn.
Daarnaast heb ik nu een paar keer een enorme koppijn gekregen na een uurtje of 4-5.
En die gaat niet weg met pcm of ibuprofen en wordt geleidelijk erger.
Kortom einde feestje meestal.
Waarschijnlijk zal de hoge dosering daar een rol in spelen.
Anderen daar ervaring mee, nare bijwerkingen?
Ben benieuwd.
Volgende keer weer een lagere dosering proberen, eens kijken wat dat doet.

Goed topic @Snuffelaar !
Klik om te vergroten...
Ja als ik meer neem dan 180 mg dan word ik wazig op een niet zo'n prettige manier. Ik voel me dan heel warm, kan me niet goed concentreren, word een beetje misselijk. Het effect is dan te overweldigend.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Laatst nog 4mmc laten testen. Kans was klein dat ze überhaupt nog resultaat konden geven gezien drukte. Conclusie: 4mmc zonder vervuilingen maar geen kwantificering inderdaad
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#6
Less is more!
M
MiegelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben 3 jaar geleden op aanraden van een vriend met 2 x 100mg capsule begonnen, ik ging zeker 8 uur als een raket. Was leuk, maar ook iets too much.
Afgelopen jaren steeds iets minder geprobeerd en ben er nu achter dat 130/140mg voor mij precies genoeg is om mij op een overdag festival 6 uur lang heerlijk te voelen. Waarna ik als afluiter rond 20:00 nog 75mg mdma neem. Dat is echt magisch. Man 76kg 1.81m
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Ik doe altijd 2x100mg en dat werkt als een tiet.
Klik om te vergroten...
Dat zijn dan die 100mg pellets die waarschijnlijk minder bevatten
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
nou dit is zeker niet mijn ervaring. Mijn allereerste ervaring met 6-APB was 100 milligram en toen heb ik me een avond doodverveeld. De tweede ervaring was 130, en dat voelde al beter. Maar voor mij is tussen de 150-180 milligram wel echt de sweetspot. Bij 200 milligram word ik wel echt misselijk.
Klik om te vergroten...
Dat is ergens het interessante misschien.
Zelf merk ik ook een verschil tussen 160mg en 180mg waar de eerste een nét-niet ervaring geeft. Toch is dit niet aanwezig op 130mg. Daarom deze toop.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Nee ik maak zelf kroketten
Klik om te vergroten...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hebbenze? zei:
Dat zijn dan die 100mg pellets die waarschijnlijk minder bevatten
Klik om te vergroten...
Nee ik maak zelf capsules
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
2 benzokroketten en een patatje oorlog om mee te nemen aub.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
2 benzokroketten en een patatje oorlog om mee te nemen aub. Oh en vergeet de siepels met uien niet!
Klik om te vergroten...
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Elk lichaam is natuurlijk anders.
Het zelfde is waar bij MDMA kwa dosering vs man en vrouw.
Persoonlijk ging ik heerlijk op 150mg maar ik woog toen ook maar 65kg.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
nou dit is zeker niet mijn ervaring. Mijn allereerste ervaring met 6-APB was 100 milligram en toen heb ik me een avond doodverveeld. De tweede ervaring was 130, en dat voelde al beter. Maar voor mij is tussen de 150-180 milligram wel echt de sweetspot. Bij 200 milligram word ik wel echt misselijk.
Klik om te vergroten...
Hey Neo! Lang geleden!

Ik wou hier toch iets aan toevoegen. Heb al flink wat ervaring met 6-apb, dosissen tussen 100mg en 300mg. Mijn conclusie na al mijn onderzoek is dat ik zeer zware vermoedens heb dat 6-apb wel degelijk een plafond heeft. Ik doseer op ongeveer 130mg. Alles rond of onder de 100mg is het vaak 'net niet'. Daarbovenop is alles boven de 130-150 volgens mij totaal overbodig. Just my two pennies...
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb soortgelijke ervaringen, kan geen peil trekken op de dosis tot nu toe. Het zit ‘m volgens mij onder andere in de hoeveelheid 5apb die er bij het maakproces bij komt. Die schijnt heftiger te werken dan de 6apb. Maar dit verklaart voor mij nog steeds niet het verschil in effect tussen de vier verschillende keren dat ik het nam, waarbij een dosis van dezelfde batch toch anders bleek te kunnen uitpakken:
- De eerste keer was 170mg poeder in een capsule, getest op alleen 6apb. Effect was fijn, niet té, maar de volgende dag voelde ik het nog.
- De tweede keer besloot ik 200mg te nemen van hetzelfde poeder, ik wilde iets meer effect tijdens de trip. Deze keer was het echter milder tijdens de trip, en weinig tot geen na-effect de volgende dag.
- De derde keer nam ik een 130mg pellet, getest op 6apb+onbekende hoeveelheid 5apb, en wow dit was heftig! Tijdens de trip, maar ook daarna: ik voelde het de *hele* volgende dag nog nagloeien. Ik kon wel lekker slapen na het feest.
- De vierde keer was dezelfde pellet, nu voor het eerst tijdens een intieme date (waarvoor 6apb dus wel echt top blijkt) met hetzelfde effect plus niet kunnen slapen tot zeker 15 uur na inname én de hele volgende dag na-stimulatie. De slaap die ik kreeg was onrustig en ‘raar’ met repeterende dromen: niet verkwikkend.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik hoor dezelfde verhalen. Een maat van mij heeft altijd genoeg aan de 130 pellet. Ik neem altijd meer omdat ik bang ben dat dat dan teleurstellend gaat zijn. Misschien ook maar eens wagen ergens volgend jaar!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ga er altijd van uit dat de pillen die vendors verkopen niet heel precies gedoseerd zijn. Dat is namelijk best lastig om goed te krijgen. En rc-handelaren hebben er nogal een handje van om veel beloven ('99% zuiver!'), maar daar weinig van waar te maken (zie bijvoorbeeld de vervuiling met 5-APB). Aangezien ze bij testpunten niet de hoeveelheid 6-APB kwantificeren is het ook moeilijk om claims over '130 milligram' te verifiëren. Dat zie ik als een reden om voorzichtig te doen met claims over de precieze dosering.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Ik ga er altijd van uit dat de pillen die vendors verkopen niet heel precies gedoseerd zijn. Dat is namelijk best lastig om goed te krijgen. En rc-handelaren hebben er nogal een handje van om veel beloven ('99% zuiver!'), maar daar weinig van waar te maken (zie bijvoorbeeld de vervuiling met 5-APB). Aangezien ze bij testpunten niet de hoeveelheid 6-APB kwantificeren is het ook moeilijk om claims over '130 milligram' te verifiëren. Dat zie ik als een reden om voorzichtig te doen met claims over de precieze dosering.
Klik om te vergroten...
Wilde ik eigenlijk nog toevoegen. Precies wat je zegt. Tevens zie ik echt niet snel die volume in zo’n mini tablet passen
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom kwantificeren de labs de hoeveelheid eigenlijk niet? Is dat een technische beperking of iets dat gewoon (nog?) niet gebeurd?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."