#1
ik weet ook niet alles maar ik weet wel hoe je in potentieel moet denken, je geeft me hiermee juist een stukje meer zekerheid over dat tramadol uit elkaar valt in meerdere werkzame stoffen waarvan o-dsmt dan wellicht het deel is wat voor serotonine afgifte verantwoordelijk is dus het zal dan zeker niet hetzelfde karakter hebben als elkaar, slechts overlappende eigenschappen, waarschijnlijk bestaat een tablet tramadol uit meer verschillende stoffen dan alleen de werkzame stof, dat maakt o-dsmt dan potenter voor een bepaald deel van het geheel in geval van tramadol. meer uitsluitend kan ik het denk ik niet zeggen.Maar dat betekend niet dat het gevaarlijk is...... ,
Codeïne wordt in de lever omgezet naar morfine waar Codeïne dus een prodrug is net als tramadol
Lisdexamfetamine wordt in de lever omgezet naar dexamfetamine waar lisdexamfetamine dus een prodrug is net als tramadol
Al deze middelen worden gewoon voorgeschreven het betekendt alleen dat o-dsmt potenter is dan tramadol, sterker nog....
O-dsmt is minder gevaarlijk dan tramadol omdat o-dsmt veel minder werking heeft op de serotonine aangezien tramadol gezien wordt als een gevaarlijk goedje die serotonine syndroom kan veroorzaken in combinatie met anti depressiva of andere (hard)drugs die op serotonine werken
En o-dsmt toont dus geen werking op serotonine alleen een beetje op noradrenaline maar een stuk minder als tramadol