Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOver o-dsmt en wat het effect nou ècht is

Over o-dsmt en wat het effect nou ècht is

41 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rebecca90 zei:
Ik wilde zm plegen en hoorde van een kennis dat je dan ODSM T nodig had icm benzo's. Bijna gelukt dus, maar met blijvende restschade.
Klik om te vergroten...
Wat heftig, hoop idd dat het onderhand beter gaat :beatingheart: Als je ooit wilt praten of zm-gedachtes hebt m'n pm'etjes staan open
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf, op kratom na, géén ervaring met opiaten.

Met dit goedje heb ik inderdaad ook het report van @Spyro gelezen destijds.

Was voor mij iig wel een trigger om nóg verder van dat soort goedjes vandaan te blijven. :grimacing:
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#3
nausea zei:
Jongens, luister goed! O-dsmt is technisch gezien een opioide, maar het is niet als andere opioiden/opiaten. Het geeft rust in je hoofd, energie, en na een paar uur wordt het een beetje speedy. O-dsmt wordt vaak ondergescheten maar dit komt meestal door verkeerde verwachtingen. Het is niet te vergelijken met andere opioiden, niet eens met tramadol. Het zit in de klasse 'downers' maar zo voelt het niet. Wel eens tramadol geslikt, dat was een compleet ander gevoel. Rust, blijdschap, nodden. Als je o-dsmt gaat proberen, verwacht een energiek benzo-effect! Verwacht geen enorme euforie, verwacht vooral niet dat je gaat nodden. Verwacht energie en rust in je hoofd.

Moest even m'n zegje doen hoor, er is weinig over te vinden en als je iets vind is het 'saai, geen zak aan'. Het ligt aan de verwachting jongens. Veel mensen zetten het neer als een kutdrug maar dat heeft vaak puur te maken met de verwachting ervan. Het komt niet eens in de buurt van zwakke opioiden als tramadol, maar dat betekent niet dat het gelijk slecht is. Het is lekker om een film op te kijken, te niksen en gesprekken te houden (de woorden vliegen er altijd uit bij mij lol). Nou, dit begint te klinken als een soort liefdesbrief dus ik brei er maar een eind aan. Maar houd je verwachtingen op een laag pitje. Het is niet hemels, het is prima. Dat is het. Heb het idee dat er veel mensen zijn die (niet onterecht) denken dat het daadwerkelijk een opioid/opiaat-gevoel geeft maar dat doet het absoluut niet. Desondanks fijn spul, in mijn optiek in ieder geval. Verwacht niks en je hebt waarschijnlijk een lekkere tijd :relieved:
Klik om te vergroten...
Gewoon een goede pijnstiller. Voor nood. Niet achter elkaar nemen. ivm Tolerantie.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#4
nausea zei:
Jongens, luister goed! O-dsmt is technisch gezien een opioide, maar het is niet als andere opioiden/opiaten. Het geeft rust in je hoofd, energie, en na een paar uur wordt het een beetje speedy. O-dsmt wordt vaak ondergescheten maar dit komt meestal door verkeerde verwachtingen. Het is niet te vergelijken met andere opioiden, niet eens met tramadol. Het zit in de klasse 'downers' maar zo voelt het niet. Wel eens tramadol geslikt, dat was een compleet ander gevoel. Rust, blijdschap, nodden. Als je o-dsmt gaat proberen, verwacht een energiek benzo-effect! Verwacht geen enorme euforie, verwacht vooral niet dat je gaat nodden. Verwacht energie en rust in je hoofd.

Moest even m'n zegje doen hoor, er is weinig over te vinden en als je iets vind is het 'saai, geen zak aan'. Het ligt aan de verwachting jongens. Veel mensen zetten het neer als een kutdrug maar dat heeft vaak puur te maken met de verwachting ervan. Het komt niet eens in de buurt van zwakke opioiden als tramadol, maar dat betekent niet dat het gelijk slecht is. Het is lekker om een film op te kijken, te niksen en gesprekken te houden (de woorden vliegen er altijd uit bij mij lol). Nou, dit begint te klinken als een soort liefdesbrief dus ik brei er maar een eind aan. Maar houd je verwachtingen op een laag pitje. Het is niet hemels, het is prima. Dat is het. Heb het idee dat er veel mensen zijn die (niet onterecht) denken dat het daadwerkelijk een opioid/opiaat-gevoel geeft maar dat doet het absoluut niet. Desondanks fijn spul, in mijn optiek in ieder geval. Verwacht niks en je hebt waarschijnlijk een lekkere tijd :relieved:
Klik om te vergroten...
O-DSTM is het actieve metaboliet van tramadol, dwz het is hetzelfde als tramadol wanneer je dat inneemt zet je lichaam het zelf eerst om naar O-DSTM voordat je de effecten ervan voelt. Aangezien die omzetting niet nodig is, is het direct actief en werkt dus sneller en is dus potenter.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vond die O-DSMT een duur en slecht werkend middel.
Ik werd er geagiteerd van, kreeg jeuk en ik kreeg totaal geen euforie.
Exit o dsmt!
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Ik vond die O-DSMT een duur en slecht werkend middel.
Ik werd er geagiteerd van, kreeg jeuk en ik kreeg totaal geen euforie.
Exit o dsmt!
Klik om te vergroten...
ik hou sws niet van opiaten, waarschijnlijk als je een spiegeltje van paracetamol legt door elke 6 uur 1 of 2 paracetamol te nemen en daarbovenop O-DSMT te nemen dat het effect dan verdubbelt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dooker zei:
ik hou sws niet van opiaten, waarschijnlijk als je een spiegeltje van paracetamol legt door elke 6 uur 1 of 2 paracetamol te nemen en daarbovenop O-DSMT te nemen dat het effect dan verdubbelt.
Klik om te vergroten...
Maar ik vind het effect wat ik ervan kreeg niet fijn.
Warm, zweterig, geagiteerd en opgefokt, dit gelardeerd met een flinke partij jeuk.
Geen enkele euforie oid.
Ik heb het 2 x geprobeerd met hetzelfde resultaat, 3 tabletten van 50 mg.
Nog vrij prijzig, ook nog op de koop toe.
Hier zit ik niet op te wachten.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Maar ik vind het effect wat ik ervan kreeg niet fijn.
Warm, zweterig, geagiteerd en opgefokt, dit gelardeerd met een flinke partij jeuk.
Geen enkele euforie oid.
Ik heb het 2 x geprobeerd met hetzelfde resultaat, 3 tabletten van 50 mg.
Nog vrij prijzig, ook nog op de koop toe.
Hier zit ik niet op te wachten.
Klik om te vergroten...
ik heb het geprobeerd als pooeder maar ik vond het niet fijn spul, ik heb geen ervaring met opiaten dus geen vergelijkingsmateriaal verder kan ik niet helpen.
i
ikkeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dooker zei:
O-DSTM is de actieve metaboliet van tramadol, dwz het is hetzelfde als tramadol wanneer je dat inneemt zet je lichaam het zelf eerst om naar O-DSTM voordat je de effecten ervan overtuigd voelt. Aangezien de omzetting niet nodig is, is het direct actief en werkt dus sneller en is dus potenter.
Klik om te vergroten...
i
ikkeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom wordt odsmt dan gezien als gevaarlijk?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
ikkee zei:
Waarom wordt odsmt dan gezien als gevaarlijk?
Klik om te vergroten...
Geen idee.
Voor mij geldt dat er enig gevaar bestaat omdat ik zoveel jeuk krijg, dat ik mijn huid stuk krab.....en hier door word ik afgeleid.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#12
ikkee zei:
Waarom wordt odsmt dan gezien als gevaarlijk?
Klik om te vergroten...
omdat het in feite al in de staat verkeert dat het direct opgenomen kan worden, het is in feite al actief wanneer je het inneemt. waar tramadol eerst door het lichaam omgezet moet worden in een actieve metaboliet, wat bijv in de lever moet gebeuren voordat het kan doen wat het hoort te doen. ook kan het betekenen dat tramadol in de lever in meerdere verschillende stoffen omgezet kan worden, waarvan o-dsmt 1 van de stoffen is waar het in omgezet kan worden en aangezien o-dsmt al die omzetting heeft gehad kan het nog maar 1 functie vervullen en hoeft niet meer omgezet te worden. zodra het in je darmen terecht komt nemen je darmen direct die actieve metaboliet op in het bloed. daarom dus
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Geen idee.
Voor mij geldt dat er enig gevaar bestaat omdat ik zoveel jeuk krijg, dat ik mijn huid stuk krab.....en hier door word ik afgeleid.
Klik om te vergroten...
dat kunnen ook waanbeelden zijn, met andere woorden je wordt er psychotisch van.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#14
en zoals ik al zei, mogelijk de originele tramadol wordt waarschijnlijk in de lever omgezet in een actieve metaboliet en mogelijk in meerdere verschillende eindstoffen voordat je lichaam ze kan gebruiken dus het kan zijn dat o-dsmt 1 van de mogelijk meerdere stoffen is waar tramadol in wordt omgezet en aangezien o-dsmt al omgezet is kan het niet meer transformeren naar iets anders wat bij tramadol wel mogelijk is waardoor je 1 aspect van tramadol volledig kan ervaren en andere aspecten verloren gaan tov tramadol. dat is per lichaam verschillend net als meervoudige suikers, verschillende mensen kunnen polysachariden eten en wat het lichaam ermee doet is per lichaam verschillend, zo wordt de ene er druk van en de ander dik of diabeet. zo wordt bijv kristalsuiker, wat een disacharide is namelijk 1 glucose en 1 fructose aan elkaar, eerst in de lever afgebroken tot 2 enkelvoudige suikers. het deel fructose wordt automatisch toebedeeld aan de lever als er niet genoeg enzym is om die om te zetten naar glucose en de lever het enige orgaan is dat fructose in die vorm kan gebruiken voor energie. waar glucose overal direct opneembaar is, als je die als enkelvoudige suiker neemt dan is het waarschijnlijk dat die opgenomen wordt door de cellen in je mond of maag. probeer maar als je een droge bek hebt 2 tabletjes dextro energie in je mond te zuigen. je lichaamscellen in je mond worden direct van energie voorzien en gaan speeksel produceren. het komt zo nooit in je lichaam elders terecht tenzij je ze heel doorslikt of bijv met ander eten inneemt dan krijgt je maag minder de kans die zelf te gebruiken. het lichaam is te complex om rechtlijnige antwoorden te geven die jullie graag willen. je zou o-dsmt bijv ook in je anus kunnen stoppen zoals tieners doen met alcohol op een tampon, daarmee omzeil je de passage naar je lever en je darmen staan direct in contact met je bloedvaten, echter met normale tramadol zou dat niet werken want dat is zonder omzetting niet opneembaar dat moet eerst langs je lever. zo duidelijk een beetje?
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja ik heb wel opgelet bij biologieles.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dooker zei:
dat kunnen ook waanbeelden zijn, met andere woorden je wordt er psychotisch van.
Klik om te vergroten...
Ik word niet psychotisch, en ik heb ook nog nooit een psychose gehad gelukkig.
O dsmt is gewoon geen match met mijn lichaam. Dus: exit odsmt.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dooker zei:
omdat het in feite al in de staat verkeert dat het direct opgenomen kan worden, het is in feite al actief wanneer je het inneemt. waar tramadol eerst door het lichaam omgezet moet worden in een actieve metaboliet, wat bijv in de lever moet gebeuren voordat het kan doen wat het hoort te doen. ook kan het betekenen dat tramadol in de lever in meerdere verschillende stoffen omgezet kan worden, waarvan o-dsmt 1 van de stoffen is waar het in omgezet kan worden en aangezien o-dsmt al die omzetting heeft gehad kan het nog maar 1 functie vervullen en hoeft niet meer omgezet te worden. zodra het in je darmen terecht komt nemen je darmen direct die actieve metaboliet op in het bloed. daarom dus
Klik om te vergroten...
Maar dat betekend niet dat het gevaarlijk is...... ,

Codeïne wordt in de lever omgezet naar morfine waar Codeïne dus een prodrug is net als tramadol


Lisdexamfetamine wordt in de lever omgezet naar dexamfetamine waar lisdexamfetamine dus een prodrug is net als tramadol

Al deze middelen worden gewoon voorgeschreven het betekendt alleen dat o-dsmt potenter is dan tramadol, sterker nog....

O-dsmt is minder gevaarlijk dan tramadol omdat o-dsmt veel minder werking heeft op de serotonine aangezien tramadol gezien wordt als een gevaarlijk goedje die serotonine syndroom kan veroorzaken in combinatie met anti depressiva of andere (hard)drugs die op serotonine werken

En o-dsmt toont dus geen werking op serotonine alleen een beetje op noradrenaline maar een stuk minder als tramadol
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Paranoize. zei:
Maar dat betekend niet dat het gevaarlijk is...... ,

Codeïne wordt in de lever omgezet naar morfine waar Codeïne dus een prodrug is net als tramadol


Lisdexamfetamine wordt in de lever omgezet naar dexamfetamine waar lisdexamfetamine dus een prodrug is net als tramadol

Al deze middelen worden gewoon voorgeschreven het betekendt alleen dat o-dsmt potenter is dan tramadol, sterker nog....

O-dsmt is minder gevaarlijk dan tramadol omdat o-dsmt veel minder werking heeft op de serotonine aangezien tramadol gezien wordt als een gevaarlijk goedje die serotonine syndroom kan veroorzaken in combinatie met anti depressiva of andere (hard)drugs die op serotonine werken

En o-dsmt toont dus geen werking op serotonine alleen een beetje op noradrenaline maar een stuk minder als tramadol
Klik om te vergroten...
ik zei niet dat het minder gevaarlijk was, eerder gevaarlijker omdat je misschien minder nodig hebt tov tramadol en ook dat tramadol mogelijk nog naar meer verschillende dingen omgezet kan worden. het verhaal van lisdex begrijp ik niet helemaal dat zijn stereoisomeren waarbij in geval van amfetamine de rechter variant (dex) het meest actief is. en lisdex kun je in feite gewoon amfetamine noemen aangezien dan chemisch technisch ongeveer van zichzelf in 50/50 van links en recht draaiende variant geproduceerd wordt
i
ikkeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Dooker ,
Dankje voor deze uitgebreide en begrijpelijke uitleg. 👍
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Ik word niet psychotisch, en ik heb ook nog nooit een psychose gehad gelukkig.
O dsmt is gewoon geen match met mijn lichaam. Dus: exit odsmt.
Klik om te vergroten...
dat zei ik een aantal psychoses geleden ook altijd. al was het niet van de o-dsmt maar van de mdphp. maar denk niet dat het niet kan omdat het nooit eerder is gebeurd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."