Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRekening geblokkeerd na bestelling 5-meo-dmt

Rekening geblokkeerd na bestelling 5-meo-dmt

36 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#1
SJ456 zei:
Toen kreeg ik een soortvan kleine telefonische berisping vanwege de aankoop en 'betrouwbaarheid' van dergelijke websites maar werd mijn bankrekening wel direct gedeblokkeerd.
Klik om te vergroten...
Zo ging het bij mij ook ongeveer, al ervaarde ik het meer als educatief praatje. Ze zei dat de bank zich niet zozeer bemoeit met de aard van de producten maar dat testen wel verstandig was.
En verder wat voorlichting over de "red flags" van een frauduleuze website. Ze heeft tijdens het telefoongesprek de site zelf ook bekeken en noemde zo de opvallende dingetjes die ze zag.
En ze adviseerde om melding te maken en/of aangifte te doen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Innerscoop zei:
Net even gebeld met een vriendelijke medewerkster van de bank. Transactie was afgekeurd omdat een andere klant van hen was opgelicht door de vendor (product nooit aangekomen).
Het blokkeren van de rekening was preventief omdat sommige oplichters ook proberen de rekening van het slachtoffer leeg te plunderen.
Medewerkster wilde dus eerst weten of ik niet op een linkje of zo van de aanbieder had gedrukt.

Dus gelukkig, ik ben beschermd voor een scammer
Klik om te vergroten...

Heel netjes van de bank.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Innerscoop zei:
Ik heb goede ervaringen met 5-meo-dmt fumaraat.
Gezien mijn voorraad op was ging ik op zoek naar een vendor die dat aanbiedt.
Eentje gevonden, maar dan moest ik wel een grotere hoeveelheid bestellen. Ik heb nog getwijfeld om dit te doen, na een paar dagen toch maar besloten om te bestellen.
Via mail betaling instructie gekregen, deze gevolgd. Bank keurde mijn transactie af en ik kreeg bericht dat mijn rekening tijdelijk is geblokkeerd vanwege een verdachte transactie, bank gaat onderzoek doen en kunnen me mogelijk bellen.
Vanwege privacy ben ik eigenlijk niet van plan om details over mijn bestelling te geven, maarja, ik wil wel m'n rekening zo snel mogelijk weer kunnen gebruiken...
Ik heb het nog ff nagezocht, maar 5-meo-dmt is nog gewoon legaal in Nederland.
Tips voor wat te zeggen zijn welkom.
En verder kan je dit ook als waarschuwing beschouwen. Ik mag de naam van de vendor niet noemen, mss is bij alle vendors wel voorzichtigheid geboden.
Klik om te vergroten...
Dus nu kan je je bankrekening niet meer gebruiken?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ik weet niet hoe de andere mods erover denken, (dus correct me if I’m wrong @Mevrouw Pløp, @Eik, @Mezelf) maar wat mij betreft zou dit een uitzonderingssituatie zijn. Het noemen van de prijzen wat je in dit topic doet heeft namelijk een andere reden dan die waar de forumregel op gebaseerd is.

Als we nu heel politiek correct zouden zijn, zouden we misschien nog kunnen redeneren dat hier prijzen noemen alsnog niet wenselijk zou zijn met de argumentatie dat je mensen niet wil aanmoedigen dat ze elkaar (op dit forum) kunnen tippen over ‘bij welke prijs mogelijk problemen met banken ontstaan, dus bestel in kleine porties en liefst niet daar en daar, blabla’, o.i.d.

Maar aan de andere kant vind ik dat wij elkaar óók mogen waarschuwen voor praktijken die op oplichting lijken. Een ander soort harm reduction, als het ware. Is dan wel een beetje natte-vinger-werk (wat een gore uitdrukking trouwens, gadver!) want dat valt buiten de forumregels.

Bij jou lijkt het erop dat je geen insane grote bestelling hebt gedaan. En ook nog eens een middel dat hier nog legaal is. Plus, laten we wel wezen - bepaalde middelen, waaronder met name ook psychedelica, zijn gewoon hartstikke duur. Als je een beetje in wil slaan om van kortingen te profiteren dan zit je echt al relatief snel aan >200 euro in je mandje. Ikzelf bestel vaak een aantal dingen tegelijk om netto de verzendkosten te dekken. Maar als ik dan mijn digitale winkelmandje zie dan krijg ik een hartverzakking en dan haal ik er weer vanalles uit. En ik ben nog maar een sporadische gebruiker.

Ik ben benieuwd naar de kijk hierop van de overige mods.

En @Innerscoop, als je echt denkt of als blijkt dat je opgelicht bent door een vendor of iemand die zich zo voordoet, laat het vooral aan ons (met name @Eik gaat hierover) weten via PB. Heel vervelende situatie voor je, dit.

Komt dan ook nog bij dat je basically een van de misschien wel top 3 minst verslavende middelen hebt gekocht die iemand maar kan bedenken. 😂 5-MeO-DMT is zo heftig, dat reguleert zichzelf heus wel heeeeel prima, daar hebben we geen zogenaamd bezorgde overheden en jengelende banken voor nodig, lol. (Ik weet wel dat het zo niet helemaal werkt, maar toch, dat maakt het extra zuur voor jou.)
Klik om te vergroten...
Helemaal eens .. In dit geval geen regel overtreden hoor wat mij betreft :)

edit: maarehhh benoemen van prijzen op specifieke producten en of bij een specifieke vendor(en) moeten we maar wel zo veel mogelijk zien te vermijden natuurlijk :)
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vervelende ervaring Innerscoop..maar toch dank voor het verhaal en waarschuwing.

Niet dat ik van plan was nog iets bij obscure vendors te bestellen, ik neem het risico dus gewoon niet. Maar jouw post zal ongetwijfeld anderen weerhouden iets te bestellen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Innerscoop zei:
Net even gebeld met een vriendelijke medewerkster van de bank. Transactie was afgekeurd omdat een andere klant van hen was opgelicht door de vendor (product nooit aangekomen).
Het blokkeren van de rekening was preventief omdat sommige oplichters ook proberen de rekening van het slachtoffer leeg te plunderen.
Medewerkster wilde dus eerst weten of ik niet op een linkje of zo van de aanbieder had gedrukt.

Dus gelukkig, ik ben beschermd voor een scammer
Klik om te vergroten...
En ik maar denken dat t louter klootzakken zijn, die banken!

Interessant verhaal om te volgen, thanks. En fijn dat het een goede afloop was😊❤️
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Helemaal eens .. In dit geval geen regel overtreden hoor wat mij betreft :)

edit: maarehhh benoemen van prijzen op specifieke producten en of bij een specifieke vendor(en) moeten we maar wel zo veel mogelijk zien te vermijden natuurlijk :)
Klik om te vergroten...
Is het een idee om de vendor op te nemen in de lijst met onbetrouwbare vendors. Denk dat de bank van meer mensen klachten heeft gehad dat ze dergelijke maatregelen nemen.

Overigens vindt ik de blokkade van je bankrekening wel redelijk extreem. Ik snap de uitleg van de bank enigzins maar je zou maar 1 babnkrekening hebben....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brakka Mang zei:
Overigens vindt ik de blokkade van je bankrekening wel redelijk extreem. Ik snap de uitleg van de bank enigzins maar je zou maar 1 babnkrekening hebben....
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Lijkt me ook sterk dat banken verantwoordelijk zijn als er geld wordt gejat? Anders snap ik de blokkade wel.
Maar je zou dan ook de rekeninghouder kunnen tippen ...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Inderdaad.
Lijkt me ook sterk dat banken verantwoordelijk zijn als er geld wordt gejat? Anders snap ik de blokkade wel.
Maar je zou dan ook de rekeninghouder kunnen tippen ...
Klik om te vergroten...
Nope, meesten banken betalen dat. Zijn ze ook voor verzekerd enzo hoor. Toen mijn pinpas gejat was kreeg ik bv ook alles terug.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Zijn ze ook voor verzekerd enzo hoor
Klik om te vergroten...
Duh ... ergens voor verzekerd zijn, betekent nog steeds dat het slim blijft op je eigen zaken/aansprakelijkheden te passen.
Verder kan een bedrijf ook zelf zijn risico verzekeren ... kan een slimme optie zijn bij voldoende schaalgrootte en een risicobeheersing die op orde is. Het eerste speelt snel bij een bank; het tweede denkt de bank vaak van zichzelf.

(vreemd dat ik niet eerder zag dat er reacties waren in dit onderwerp - ik keek nu even om te checken hoe het met de blokkade afgelopen was )
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Nope, meesten banken betalen dat. Zijn ze ook voor verzekerd enzo hoor. Toen mijn pinpas gejat was kreeg ik bv ook alles terug.
Klik om te vergroten...
Banken zijn niet verzekerd voor zaken als phishing of fraude als gevolg van oplichting/nalatigheid van klanten dat weet ik toevallig van een vriend die bij een bank werkt. Toen deze praktijken ontstonden keerden ze ook nooit uit, dat is later wel de norm geworden. Na politieke en maatschappelijke druk. Ze zullen vast wat anders hebben uitgevonden om dit verlies te compenseren. Als je het een verlies kan noemen. Fiat geld is gewoon schuldpapier. 🤣
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Inderdaad.
Lijkt me ook sterk dat banken verantwoordelijk zijn als er geld wordt gejat? Anders snap ik de blokkade wel.
Maar je zou dan ook de rekeninghouder kunnen tippen ...
Klik om te vergroten...
Dat hebben ze ook gedaan, door de rekeninghouder te blokkeren. Dan neem je vanzelf wel een keer contact op 🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Ik weet het niet, maar het voelt niet lekker dat je van de overheid geen cash mag hebben en dat ze zo makkelijk je rekening kunnen laten blokkeren.
Klik om te vergroten...
Gelukkig mogen we (nog) cash hebben van onze heersers.

Maar serieus, ik zag een tijd geleden iets van een vrouw die best wel rijk was, waar de bank haar rekening had geblokkeerd omdat ze onterecht dachten dat ze iets verdacht deed. Die vrouw kon ineens helemaal niets meer.

Het is inderdaad niet aan te raden volledig van banken afhankelijk te zijn.

Absurd dat zij de macht hebben om je af te sluiten van je eigen geld. Wat gaat het hun überhaupt aan wat je met je geld doet.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Gelukkig mogen we (nog) cash hebben van onze heersers.

Maar serieus, ik zag een tijd geleden iets van een vrouw die best wel rijk was, waar de bank haar rekening had geblokkeerd omdat ze onterecht dachten dat ze iets verdacht deed. Die vrouw kon ineens helemaal niets meer.

Het is inderdaad niet aan te raden volledig van banken afhankelijk te zijn.

Absurd dat zij de macht hebben om je af te sluiten van je eigen geld. Wat gaat het hun überhaupt aan wat je met je geld doet.
Klik om te vergroten...
Precies dat laatst, banken hebben veels te veel macht danwel verantwoordheid gekregen van overheden terwijl geld een primaire levensbehoefte is. Het is echt schandalig. Zoeitd zou pas moeten kunnen NA een gedegen onderzoek en rechterlijk besluit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Precies dat laatst, banken hebben veels te veel macht danwel verantwoordheid gekregen van overheden terwijl geld een primaire levensbehoefte is. Het is echt schandalig. Zoeitd zou pas moeten kunnen NA een gedegen onderzoek en rechterlijk besluit.
Klik om te vergroten...
Ik snap het ook niet. Hun werk is letterlijk rijk worden van andermans geld en dan gaan ze ineens moraalridder spelen over een individu die iets fout doet. Het zijn zelf de grootste boeven die er zijn. Wat maakt hun het nou uit wat we met ons geld doen. Als je zo begaan bent met goedheid, waarom word je dan überhaupt bankier. Ga dan bij de voedselbank werken.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik snap het ook niet. Hun werk is letterlijk rijk worden van andermans geld en dan gaan ze ineens moraalridder spelen over een individu die iets fout doet. Het zijn zelf de grootste boeven die er zijn. Wat maakt hun het nou uit wat we met ons geld doen. Als je zo begaan bent met goedheid, waarom word je dan überhaupt bankier. Ga dan bij de voedselbank werken.
Klik om te vergroten...
Ja dat is dus het punt....het heeft ze enorm veel geld gekost waarna die KYC onzin is ingevoerd. Dat had nooit bij banken terecht mogen komen. BKR is toch ook zo een voorbeeld, van de banken voor de banken....they never lose.

Over boetes gesproken, je leest regelmatig dat er gigantische boetes worden uitgedeeld omdat rechten van burgers met voeten zijn getreden. Wie weet wanneer ze ons aandeel gaan uitkeren en waar ik mijn rekeningnummer moet opgeven?
😜
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Brakka Mang zei:
Ja dat is dus het punt....het heeft ze enorm veel geld gekost waarna die KYC onzin is ingevoerd. Dat had nooit bij banken terecht mogen komen. BKR is toch ook zo een voorbeeld, van de banken voor de banken....they never lose.

Over boetes gesproken, je leest regelmatig dat er gigantische boetes worden uitgedeeld omdat rechten van burgers met voeten zijn getreden. Wie weet wanneer ze ons aandeel gaan uitkeren en waar ik mijn rekeningnummer moet opgeven?
😜
Klik om te vergroten...
We hoeven ons geen zorgen te maken dat dat geld terechtkomt bij de mensen die het het minst nodig hebben. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."