Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRekening geblokkeerd na bestelling 5-meo-dmt

Rekening geblokkeerd na bestelling 5-meo-dmt

36 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb goede ervaringen met 5-meo-dmt fumaraat.
Gezien mijn voorraad op was ging ik op zoek naar een vendor die dat aanbiedt.
Eentje gevonden, maar dan moest ik wel een grotere hoeveelheid bestellen. Ik heb nog getwijfeld om dit te doen, na een paar dagen toch maar besloten om te bestellen.
Via mail betaling instructie gekregen, deze gevolgd. Bank keurde mijn transactie af en ik kreeg bericht dat mijn rekening tijdelijk is geblokkeerd vanwege een verdachte transactie, bank gaat onderzoek doen en kunnen me mogelijk bellen.
Vanwege privacy ben ik eigenlijk niet van plan om details over mijn bestelling te geven, maarja, ik wil wel m'n rekening zo snel mogelijk weer kunnen gebruiken...
Ik heb het nog ff nagezocht, maar 5-meo-dmt is nog gewoon legaal in Nederland.
Tips voor wat te zeggen zijn welkom.
En verder kan je dit ook als waarschuwing beschouwen. Ik mag de naam van de vendor niet noemen, mss is bij alle vendors wel voorzichtigheid geboden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Pff, ja dat klinkt niet zo goed. Was het ook een rekening in het buitenland? De vendor waar ik nog 1P LSD kon bestellen had het uit zijn aanbod gehaald en is nu bezig met uitverkoop lijkt het. Product was dus weer beschikbaar maar 50% korting en een rekening in een Litouwen ofzo..

Ik heb geen bestelling die boven de 100 euro is ofzo, maar ik moet nog maar zien of het ooit aankomt en toch goed om te weten dat rekeningen zo makkelijk geblokkeerd kunnen worden tegenwoordig.

Succes en geen idee wat je kunt melden. De waarheid misschien het beste.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm,
Manu76 zei:
Pff, ja dat klinkt niet zo goed. Was het ook een rekening in het buitenland? De vendor waar ik nog 1P LSD kon bestellen had het uit zijn aanbod gehaald en is nu bezig met uitverkoop lijkt het. Product was dus weer beschikbaar maar 50% korting en een rekening in een Litouwen ofzo..

Ik heb geen bestellen die boven de 100 euro is ofzo, maar ik moet nog maar zien of het ooit aankomt en toch goed om te weten dat rekeningen zo makkelijk geblokkeerd kunnen worden tegenwoordig.

Succes en geen idee wat je kunt melden. De waarheid misschien het beste.
Klik om te vergroten...
De rekening was in Duitsland, dat gaf mij ergens ook wel vetrouwen.
Ik probeerde juist ook een mailtje naar de vendor te sturen maar die kon ook niet bezorgd worden...

Ik weet niet hoe streng het hier is met vernoemen van prijzen maar de hoeveelheid van m'n bestelling zegt wel genoeg denk ik.

Ik denk dat ik in mijn uitleg naar de bank zeg dat ik een legaal maar discretiegevoelig product wilde bestellen, maar als ze meer uitleg willen dan geef ik dat.
Ik kan niet echt anders naar mijn gevoel
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Innerscoop zei:
Ik weet niet hoe streng het hier is met vernoemen van prijzen maar de hoeveelheid van m'n bestelling zegt wel genoeg denk ik.
Klik om te vergroten...
Ja, dit klinkt als een bestelling boven de 1000 euro, dus met een beetje geluk heeft de bank je gered van een scam..

Wel een wake up call om niet 100% afhankelijk te blijven van een bankrekening.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Ja, dit klinkt als een bestelling boven de 1000 euro, dus met een beetje geluk heeft de bank je gered van een scam..

Wel een wake up call om niet 100% afhankelijk te blijven van een bankrekening.
Klik om te vergroten...
Boven de 1000 zat ik bij lange na niet, dat zou ik niet durven haha (best vervelend dat ik geen bedragen mag noemen, nou ja, boven de 100 en ver onder de 1000 doen moderators hopelijk niet moeilijk over)
Maar mss ben ik idd wel gered van een scam. Al is het geld ook nog niet terug op mijn rekening, zal wel bij de bank geparkeerd staan.
Gezien het vandaag zondag is, verwacht ik pas morgen wat te horen. Ik heb goede hoop dat het wel met een sisser afloopt.
Maar het voelt wel als inbreuk op m'n privacy en vrijheid, vooral ook omdat het om een legaal product gaat.
Mss idd toch overwegen om een crypto wallet aan te maken...
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dat is serieus een beperking in vrijheid.
Er schijnen zo ook plannen te zijn dat je dan ivm co2 uitstoot maar zoveel benzine per maand mag kopen. Met de digitale munt die ze van plan zijn om te maken schijnt dat allemaal mogelijk te zijn.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Innerscoop zei:
Mss idd toch overwegen om een crypto walletjes aan te maken...
Klik om te vergroten...
Tja, ik kan me voorstellen dat er wel eens iets fout kan gaan. Stel iemand met hetzelfde naam heeft ergens op de wereld iets verkeerds gedaan, of zo doet een hacker het lijken. Bank blokkeert je rekeningen je kunt niets meer!

Ik weet het niet, maar het voelt niet lekker dat je van de overheid geen cash mag hebben en dat ze zo makkelijk je rekening kunnen laten blokkeren.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt wel als een scam. 1200 dosissen als minimale hoeveelheid? 🤔
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Klinkt wel als een scam. 1200 dosissen als minimale hoeveelheid? 🤔
Klik om te vergroten...
Ja achteraf gezien grote kans, ik had er niet zo'n erg in gezien ik niet vaak bestel en nog nooit een grotere hoeveelheid heb besteld.
Dus wellicht een geluk bij een ongeluk.
Ik had nog wel geprobeerd om reviews te zoeken maar niet echt gevonden. 2 sites die de vendor als matig betrouwbaar beoordeelden, dat had dan te maken met betaalmethode en adres en zo. Maar dat zie je vaker bij vendors ivm discretie dus dat zag ik ook niet direct als verdacht.

Voorlopig durf ik iig geen rc's meer te bestellen, heb het idee dat het de vendors en consumenten flink moeilijk gemaakt wordt, zelfs bij nog legale middelen, zo blijkt...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Innerscoop zei:
Voorlopig durf ik iig geen rc's meer te bestellen, heb het idee dat het de vendors en consumenten flink moeilijk gemaakt wordt, zelfs bij nog legale middelen, zo blijkt...
Klik om te vergroten...

Precies.
Deze markt is en wordt van alle kanten in rap tempo afgebroken. De overheid heeft het slim aangepakt.

Je transacties zullen wel onderzocht worden omdat er iets met de vendor is.
Die heeft mogelijkerwijs wat op de kerfstok. Was het enkel bescherming tegen scam krijg je een waarschuwing mail. Dit klinkt meer als een onderzoek. Veel sterkte
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Deze markt is en wordt van alle kanten in rap tempo afgebroken. De overheid heeft het slim aangepakt.
Klik om te vergroten...
Idd, ik hoop dat eea nog een beetje zal stabiliseren zodat ik in de toekomst toch nog wat legale middelen kan kopen (zoals 5-meo-dmt en 1p-lsd). We zullen zien wat de toekomst brengt...
Kordie zei:
Je transacties zullen wel onderzocht worden omdat er iets met de vendor is.
Die heeft mogelijkerwijs wat op de kerfstok. Was het enkel bescherming tegen scam krijg je een waarschuwing mail. Dit klinkt meer als een onderzoek. Veel sterkte
Klik om te vergroten...
Dankje, is goed om te weten, ik ging er eigenlijk al vanuit dat het een scammer was, mss is het beide. Ik wacht het af en verleen, als er om gevraagd wordt, mijn medewerking. Gezien mijn product niet illegaal is verwacht ik voor mezelf niet echt problemen.
Ik hou jullie op de hoogte.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Innerscoop zei:
Tja... ik met m'n hoge tolerantie kan de fumaraat tamelijk "recreatief" gebruiken.
Klik om te vergroten...
Snuif je het dan?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Innerscoop zei:
Boven de 1000 zat ik bij lange na niet, dat zou ik niet durven haha (best vervelend dat ik geen bedragen mag noemen, nou ja, boven de 100 en ver onder de 1000 doen moderators hopelijk niet moeilijk over)
Maar mss ben ik idd wel gered van een scam. Al is het geld ook nog niet terug op mijn rekening, zal wel bij de bank geparkeerd staan.
Gezien het vandaag zondag is, verwacht ik pas morgen wat te horen. Ik heb goede hoop dat het wel met een sisser afloopt.
Maar het voelt wel als inbreuk op m'n privacy en vrijheid, vooral ook omdat het om een legaal product gaat.
Mss idd toch overwegen om een crypto wallet aan te maken...
Klik om te vergroten...

Ik weet niet hoe de andere mods erover denken, (dus correct me if I’m wrong @Mevrouw Pløp, @Eik, @Mezelf) maar wat mij betreft zou dit een uitzonderingssituatie zijn. Het noemen van de prijzen wat je in dit topic doet heeft namelijk een andere reden dan die waar de forumregel op gebaseerd is.

Als we nu heel politiek correct zouden zijn, zouden we misschien nog kunnen redeneren dat hier prijzen noemen alsnog niet wenselijk zou zijn met de argumentatie dat je mensen niet wil aanmoedigen dat ze elkaar (op dit forum) kunnen tippen over ‘bij welke prijs mogelijk problemen met banken ontstaan, dus bestel in kleine porties en liefst niet daar en daar, blabla’, o.i.d.

Maar aan de andere kant vind ik dat wij elkaar óók mogen waarschuwen voor praktijken die op oplichting lijken. Een ander soort harm reduction, als het ware. Is dan wel een beetje natte-vinger-werk (wat een gore uitdrukking trouwens!) want dat valt buiten de forumregels.

Bij jou lijkt het erop dat je geen insane grote bestelling hebt gedaan. En ook nog eens een middel dat hier nog legaal is. Plus, laten we wel wezen - bepaalde middelen, waaronder met name ook psychedelica, zijn gewoon hartstikke duur. Als je een beetje in wil slaan om van kortingen te profiteren dan zit je echt al relatief snel aan >200 euro in je mandje. Ikzelf bestel vaak een aantal dingen tegelijk om netto de verzendkosten te dekken. Maar als ik dan mijn digitale winkelmandje zie dan krijg ik een hartverzakking en dan haal ik er weer vanalles uit. En ik ben nog maar een sporadische gebruiker.

Ik ben benieuwd naar de kijk hierop van de overige mods.

En @Innerscoop, als je echt denkt of als blijkt dat je opgelicht bent door een vendor of iemand die zich zo voordoet, laat het vooral aan ons (met name @Eik gaat hierover) weten via PB. Heel vervelende situatie voor je, dit.

Komt dan ook nog bij dat je basically een van de misschien wel top 3 minst verslavende middelen hebt gekocht die iemand maar kan bedenken. 😂 5-MeO-DMT is zo heftig, dat reguleert zichzelf heus wel heeeeel prima, daar hebben we geen zogenaamd bezorgde overheden en jengelende banken voor nodig, lol. (Ik weet wel dat het zo niet helemaal werkt, maar toch, dat maakt het extra zuur voor jou.)
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Innerscoop, je hebt niks illegaals gedaan, hoeft dus ook geen kwaad geweten te hebben. Ik zou in jouw geval gewoon de klantenservice bellen. Doel: zo snel mogelijk bankrekening weer beschikbaar. Daarbij hoef je helemaal niet te vertellen wat de inhoud van de transactie is. Laat juist de bank maar vertellen waarom ze de transactie verdacht vindt.

Het afkeuren van een overboeking naar een verdachte partij is overigens helemaal prima. Zo wordt een hoop oplichting op de drempel alsnog tegengehouden. De bank doet dit niet omdat ze zo lief is, maar omdat ze weet een hoop gedoe te krijgen wanneer gedupeerde rekeninghouders bij de bank gaan klagen. Bovendien het risico dat een toezichthouder "vervelend" gaat doen.
Blokkeren van jouw rekening kan ik niet goed plaatsen ... gaat mij te ver omdat de verdenking hooguit gekoppeld kan zijn aan de ontvanger. In de omschrijving heb je vast slechts een ordernummer vermeldt.

Roze Olifant zei:
Maar als ik dan mijn digitale winkelmandje zie dan krijg ik een hartverzakking en dan haal ik er weer vanalles uit.
Klik om te vergroten...
Same here ! :sweatsmile:
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
als je echt denkt of als blijkt dat je opgelicht bent door een vendor of iemand die zich zo voordoet, laat het vooral aan ons (met name @Eik gaat hierover) weten via PB.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk zal ik daar niet echt achter komen, maar mocht de bank bevestigen dat het een oplichter is, zal ik het doorgeven.
Roze Olifant zei:
Komt dan ook nog bij dat je basically een van de misschien wel top 3 minst verslavende middelen hebt gekocht die iemand maar kan bedenken. 😂 5-MeO-DMT is zo heftig, dat reguleert zichzelf heus wel heeeeel prima
Klik om te vergroten...
Tja... ik met m'n hoge tolerantie kan de fumaraat tamelijk "recreatief" gebruiken. Verslaafd ben ik gelukkig niet (anders had ik nu écht vet zitten stressen). Dus ik kan er wel "gewoon" een uurtje op spacen. Dat vind ik er ook zo fijn aan: kan ff kort. Daarna zit ik een poosje wat lekkerder in m'n vel (dus ik kan m'n gebruik wel als therapeutisch bestempelen ")
Daarbij wilde ik mbv 5-meo-dmt een breaktrough op nn-dmt proberen. Dat zal nog ff moeten wachten, maar das niet erg, ik twijfel of ik daar al aan toe ben.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#16
BelowTheFlow zei:
Ik zou in jouw geval gewoon de klantenservice bellen
Klik om te vergroten...
Als ik morgen na m'n werk nog niets heb vernomen doe ik dat, ik had vandaag toch geen uitgaven, dus nog geen last van.

Ik heb bij de omschrijving idd alleen ordernummer vermeld.
Bij naam rekeninghouder wel de naam van de vendor genoemd, vendor had daar ook geen instructie voor gegeven. Die naam impliceert wel wat, dus misschien is het dat geweest.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Innerscoop zei:
Die naam impliceert wel wat, dus misschien is het dat geweest.
Klik om te vergroten...

Zou een bank dat standaard controleren?
Of zou het meer zijn dat er een vendor op gepakt is, en dat ze dan de klanten bekijken?
S
SJ456Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb ook een keer soortgelijk iets meegemaakt bij het online bestellen van een crypto prepaid kaart. Ik had (toevallig jaja) een dealer die alleen betalingen accepteerde op die manier. Ik had vaker prepaid kaart bestellingen geplaatst via een website die daarvoor naar mij was doorgestuurd. Ik deed een bestelling, stuurde de prepaid code door en na een paar dagen lag het netjes (op die ene x dat de natte pep die eruit was gelopen en zelfs aan de buitenkant van de envelop zat na 🫠) in m'n brievenbus.

Anyway, toen ik een keer een iets grotere bestelling deed en daarbij dus een groter bedrag prepaid kaart moest aanschaffen werd mijn bankrekening ook geblokkeerd. Ik moest telefonisch contact opnemen met de bank om de blokkade ongedaan te maken. Ookal wist ik dat de bank absoluut niet kon weten dat ik drugs ging bestellen voelde ik mij wel 'betrapt'.

Bij het bellen werd er gevraagd om mijn laatste transacties. Ik met mijn paranoïde hoofd op dat moment deed alsof ik super naïef was en gaf als antwoord 'oh dat zullen wel de betaalde facturen van mijn zakelijke rekening zijn' 🙂 Ik had daadwerkelijk ook de dag ervoor 2 grote bedragen overgemaakt naar een betrouwbare partij. Toen de medewerker de betaling aan de crypto kaart website noemde zei ik op m'n meest serieus 'oja die betaling was ik helemaal vergeten, maar dat doe ik wel vaker en dan gaat het gewoon goed'. Toen kreeg ik een soortvan kleine telefonische berisping vanwege de aankoop en 'betrouwbaarheid' van dergelijke websites maar werd mijn bankrekening wel direct gedeblokkeerd.

Uiteindelijk nog gevraagd aan de dealer van 'yo wat maak je me nou'. Hij antwoordde doodleuk 'oja gebeurt wel vaker gewoon nog een keer bestellen als je bankrekening het weer doet'. En ja uiteindelijk heb ik dat daadwerkelijk ook gedaan door 2x een kleiner bedrag kaart te bestellen 🥲

Wat men allemaal niet doet voor drugs... Hopelijk heb je wat aan dit verhaal 😂
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#19
Net even gebeld met een vriendelijke medewerkster van de bank. Transactie was afgekeurd omdat een andere klant van hen was opgelicht door de vendor (product nooit aangekomen).
Het blokkeren van de rekening was preventief omdat sommige oplichters ook proberen de rekening van het slachtoffer leeg te plunderen.
Medewerkster wilde dus eerst weten of ik niet op een linkje of zo van de aanbieder had gedrukt.

Dus gelukkig, ik ben beschermd voor een scammer
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#20
VJ_LSD72 zei:
Snuif je het dan?
Klik om te vergroten...
Ja, de fumaraat is om te snuiven, dat maakt de opkomst een stuk geleidelijker en in mijn ervaring het effect milder.
Bij mij duurt de opkomst dan ongeveer een half uurtje, daarna een half uurtje "piek " en dan is het weer baseline

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."