Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerboden liefde

Verboden liefde

31 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is jou mening over een verboden liefde? Ik bedoel dan: een relatie hebben met iemand die getrouwd (verkering heeft) is, of iemand die getrouwd (verkering heeft) is een relatie hebben met een vrijgezel?

Ik heb in het verleden een relatie gehad met een meid die getrouwd was en een tweeling heeft (relatie tussen haar en haar man is wel slecht). Zeer fout en ik praat dat ook niet goed, maargoed het zijn gevoelens die we beide niet zijn ontlopen maar naar elkaar hebben laten groeien.

Ik heb een maand of drie geleden de keuze gemaakt om hiermee te kappen, ondanks dat ik veel
voor die meid voel. Het was een moeilijke keuze en ik ben eigenlijk heel trots dat ik ze heb gemaakt. Nu hoor ik vaak dat mensen zeggen: "flameon, dommerik was gewoon door gegaan ... het was zo'n lieve meid bla bla".

Zelf ben ik nog steeds van mening dat ik de goeie keuze heb gemaakt en ik wil ook absoluut niet meer terug. Voor mij is het helemaal gedaan, maar ik vind het wel vervelend dat er nog steeds mensen over blijven doorzeuren hoe "dom" ik wel niet ben geweest.
Ik vraag me al een hele poos af hoe mensen over dit soort verboden relaties denken en of ze zelf wel eens in zo'n posititie hebben gestaan. Het is nl een taboe!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zou haar winnen en blijven doen .....

:hearteyes:

:wave:

maar dat wist je al he ...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Not done. Absolutely not. Alles dat niet van jou is blijf je van af.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
Not done. Absolutely not. Alles dat niet van jou is blijf je van af.
Klik om te vergroten...
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ExceptionalInsight zei:
Not done. Absolutely not. Alles dat niet van jou is blijf je van af.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het volledig mee eens. Ook iemand die in een relatie zit, moet van een ander afblijven, vind ik. Of je gaat voor je relatie en blijft met je vingers van anderen af, of je gaat er niet voor, maar dan moet je eruit stappen, en niet in die relatie blijven en lopen te flikflooien (netjes gezegd) met een ander.
Voor mij draait het om het hebben van respect voor elkaar. Hoeveel respect heb je voor een ander op het moment dat je vreemd gaat in je relatie, of dat jij degene bent met wie iemand vreemd gaat?
Hoe zou je het zelf vinden als jouw partner vreemd gaat? Als je dat zelf niet wilt ervaren of als je weet hoe het voelt om bedrogen te worden, doe het dan ook niet bij een ander.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Persoonlijk zou ik in zo'n geval naar de situatie kijken.
Zorgt de partner van deze persoon goed voor hem/haar?
Al is de persoon in kwestie hebberig en heeft diegene een gewoon een lieve partner, dan zou ik de verstandigste zijn.
Maar al is dat niet het geval: eigen schuld, moet je maar liever voor dit bijzondere persoon zijn. :)

Ik heb zelf 1 keer iemand geholpen met vreemdgaan en vond dat op dat moment juist wel een goede beslissing.
Als je een partner (man) hebt die naast jou (vrouw) nog 2 meiden heeft, maar van jou eist dat je monogaam bent omdat ie jaloers is, dan vraag je erom dat ze vreemd gaat. :wink:

Kortom: het ligt een beetje aan de situatie, ik stel wat rechtvaardig/eerlijk is altijd wel boven mijn eigen belangen, ik zou anders niet goed met mezelf kunnen leven denk ik.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb nog nooit een relatie met iemand gehad die al een relatie met iemand anders had, wel meerdere keren seksuele contacten met meiden die al bezet waren (in een monogame relatie). Dus het zou heel hypocriet zijn om het af te keuren. Ik zou het zelf niet doen als ik een relatie met iemand had, maar als iemand anders dat wel met mij doet is dat de verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie en niet de mijne. Ik zou geen relatie nemen met iemand die al een relatie heeft, omdat er dan sprake zou zijn van dubbele belangen en er een grote kans is dat ik later zelf teleurgesteld wordt. Dan zou ik diegene een keuze laten maken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amaranth zei:
Ik zou het zelf niet doen als ik een relatie met iemand had, maar als iemand anders dat wel met mij doet is dat de verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie en niet de mijne.
Klik om te vergroten...
Onzin, waar 2 vechten hebben 2 schuld, dat geldt ook voor neuken. Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar in dit geval heb ik geen keus. Jij wilt niet dat het jou overkomt, dus doe je dat ook niet bij iemand anders.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is waar, maar om het een beetje te nuanceren was ik in het eerste geval smoorverliefd op dat meisje en in het tweede geval vertelde ze het me pas achteraf (hoewel ik het daarna wel weer heb gedaan, de schade was toch al gedaan).

Bovendien, als je het zelf niet doet verkleint dat niet de kans dat iemand anders dat bij jou doet, die blijft gelijk.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pak Suiker zei:
Persoonlijk zou ik in zo'n geval naar de situatie kijken.
Zorgt de partner van deze persoon goed voor hem/haar?
Al is de persoon in kwestie hebberig en heeft diegene een gewoon een lieve partner, dan zou ik de verstandigste zijn.
Maar al is dat niet het geval: eigen schuld, moet je maar liever voor dit bijzondere persoon zijn. :)

Ik heb zelf 1 keer iemand geholpen met vreemdgaan en vond dat op dat moment juist wel een goede beslissing.
Als je een partner (man) hebt die naast jou (vrouw) nog 2 meiden heeft, maar van jou eist dat je monogaam bent omdat ie jaloers is, dan vraag je erom dat ze vreemd gaat. :wink:

Kortom: het ligt een beetje aan de situatie, ik stel wat rechtvaardig/eerlijk is altijd wel boven mijn eigen belangen, ik zou anders niet goed met mezelf kunnen leven denk ik.
Klik om te vergroten...

Alsof je dat nog enigzinds objectief kan bepalen in die situatie. Het is voor mensen uberhaupt al heel moeilijk objectief te zijn, zeker wanneer er lust en liefde bij komen kijken. Dus het enige wat je hiermee doet is voor jezelf recht praten wat krom is.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
ExceptionalInsight zei:
Not done. Absolutely not. Alles dat niet van jou is blijf je van af.
Klik om te vergroten...

100% mee eens. In zulke gevallen moet je je gevoel in bedwang houden. Hoe moeilijk dat ook kan zijn.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ExceptionalInsight zei:
Not done. Absolutely not. Alles dat niet van jou is blijf je van af.
Klik om te vergroten...

Ik kan alleen dit quoten.

In het geval van een afgesproken open relatie is dat natuurlijk anders maar in een gewone monogame relatie is het absoluut not done, van beide kanten.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Amaranth zei:
Dat is waar, maar om het een beetje te nuanceren was ik in het eerste geval smoorverliefd op dat meisje en in het tweede geval vertelde ze het me pas achteraf (hoewel ik het daarna wel weer heb gedaan, de schade was toch al gedaan).
Klik om te vergroten...
Zoals Wacky al tegen Pak Suiker zegt; Dit soort excuses zijn er alleen om recht te praten wat korm is. De eerste keer wist je het niet, de tweede keer had je beter moeten weten, vind ik.

Amaranth zei:
Bovendien, als je het zelf niet doet verkleint dat niet de kans dat iemand anders dat bij jou doet, die blijft gelijk.
Klik om te vergroten...
Je lijkt me zó'n slim ventje hè en dan maak je opmerkingen als deze, dat vind ik jammer hoor. Dat is toch het punt helemaal niet? Je moet wel van gore huize komen wil je iemand zn vertrouwen op deze manier beschamen.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jullie hebben wel gelijk, ik probeer gewoon voor mezelf recht te praten wat krom is. Maar, zoals Wacky al zegt, het is wel heel lastig om objectief te zijn. Vergeet m'n vorige posts maar.. :P
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
Pak Suiker zei:
Persoonlijk zou ik in zo'n geval naar de situatie kijken.
Zorgt de partner van deze persoon goed voor hem/haar?
Al is de persoon in kwestie hebberig en heeft diegene een gewoon een lieve partner, dan zou ik de verstandigste zijn.
Maar al is dat niet het geval: eigen schuld, moet je maar liever voor dit bijzondere persoon zijn. :)

Ik heb zelf 1 keer iemand geholpen met vreemdgaan en vond dat op dat moment juist wel een goede beslissing.
Als je een partner (man) hebt die naast jou (vrouw) nog 2 meiden heeft, maar van jou eist dat je monogaam bent omdat ie jaloers is, dan vraag je erom dat ze vreemd gaat. :wink:

Kortom: het ligt een beetje aan de situatie, ik stel wat rechtvaardig/eerlijk is altijd wel boven mijn eigen belangen, ik zou anders niet goed met mezelf kunnen leven denk ik.
Klik om te vergroten...

Alsof je dat nog enigzinds objectief kan bepalen in die situatie. Het is voor mensen uberhaupt al heel moeilijk objectief te zijn, zeker wanneer er lust en liefde bij komen kijken. Dus het enige wat je hiermee doet is voor jezelf recht praten wat krom is.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is het "niet netjes" en stuff.
Maar ik vind het ook niet bepaald oké al eet jezelf van 3(!!) walletjes, maar je te jaloers bent om je vriendin ook wat extra aandacht van anderen te gunnen.
Beide gevallen zijn natuurlijk fout en zouden beide niet moeten gebeuren, maar in mijn ogen (de mijne, niet de jouwe dus) vind ik het wel terecht dat ik het gedaan heb.

Maar ik wil ook best gaan kibbelen of het hier gaat om "Wat ge wilt dat u niet geschied, doet ge ook een ander niet." of "Boontje komt om zijn loontje." hoor! :wave: :tearsofjoy:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#16
In principe interesseert het me niet zo of een meisje een vriend heeft, als ik die vriend verder niet ken. Als zij vreemd wilt gaan en ik vind haar aantrekkelijk, dan ga ik haar niet afwijzen omdat ze een vriend heeft. Ik vind dat ik verder niks met haar relatie te maken heb, dat zijn allemaal haar zaken.
D
DidyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hier zijn de meeste het toch wel eens zo te zien.
En terecht uiteraard, dit hoort gewoon niet.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee niet mijn ding. Ik werd een keer versierd door een jongen die ik erg leuk vond, tot hij vertelde dat hij thuis een vrouw met 2 kinderen had zitten. Nou ik was gelijk afgeknapt. Als hij zo met haar gevoelens omgaat is het een niet te vertrouwen klootzak en met zo'n jongen wil ik niets te maken hebben. Ik ben ook niet iemand die er genoegen mee neemt om nr.2 te zijn en liefde hoort voor mij bij sex. Dus ik zag het al gebeuren dat ik knetterverliefd zou worden, hij me af en toe stiekem zou bellen om af te spreken, dan zou liegen tegen zijn vrouw en als hij bij mij was me zou beloven echt bij die vrouw weg te gaan. Drama dus. Nee dank je. Daar ben ik niet voor.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ImmortalTech zei:
In principe interesseert het me niet zo of een meisje een vriend heeft, als ik die vriend verder niet ken. Als zij vreemd wilt gaan en ik vind haar aantrekkelijk, dan ga ik haar niet afwijzen omdat ze een vriend heeft. Ik vind dat ik verder niks met haar relatie te maken heb, dat zijn allemaal haar zaken.
Klik om te vergroten...


Dit.
L
LeninLid
01-01-2024, 00:00
#20
Anon zei:
ImmortalTech zei:
In principe interesseert het me niet zo of een meisje een vriend heeft, als ik die vriend verder niet ken. Als zij vreemd wilt gaan en ik vind haar aantrekkelijk, dan ga ik haar niet afwijzen omdat ze een vriend heeft. Ik vind dat ik verder niks met haar relatie te maken heb, dat zijn allemaal haar zaken.
Klik om te vergroten...


Dit.
Klik om te vergroten...

denk er hetzelfde over, heb me daar nog door nooit laten tegenhouden om een nummertje te maken met een meid. Als zij mij wil gebruiken voor sex zit ik er niets met in om haar ook te gebruiken :tongueout:. Enigste wat ik wel nt meer doe is een relatie met zo iemand beginnen, ben nogal zeker dat iemand die bedriegt in een andere relatie je quasi zeker ook zal bedriegen als je er iets meer met begint dan juist sex.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."