Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerlinkt door een vriend toch contact?

Verlinkt door een vriend toch contact?

20 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
V
Verliefde watermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stel, Wanda is verslaafd aan wit en bruin, en heeft een hele goede vriendschap met Jaap die nog nooit iets gebruikt heeft. Wanda is dankzij haar verkeerde vriendjes het verkeerde pad opgeraakt, en maakt zich schuldig aan strafbare feiten.
Deze feiten pleegt ze met een van haar eveneens verslaafde vrienden en beiden vertrekken ze en komen ze ook weer terug bij de woning van Jaap.

Op een bepaald moment staat de politie bij Jaap voor de deur, en vragen hem wat Wanda en haar compagnon zoals doen 's nachts bij zijn woning, want ze hebben van mensen uit de buurt gehoord dat beiden telkens dozen uit de auto halen, en die naar binnen brengen. Maar beiden zijn ook gesignaleerd op beveiligingscamera's tijdens hun nachtelijke tochten.

Wanda heeft in een vlaag van verstand aan Jaap verteld wat ze zoal doen 's nachts, maar wil hem onder geen enkele voorwaarden erbij betrekken. Nu de politie aan de deur staat, en vraagt wat er allemaal gebeurd, staat Jaap voor een dillema. Nooit heeft hij iets met politie of justitie te maken gehad, en wil dit natuurlijk zo houden. Tegenover de agenten verklaart hij van niks te weten, maar die zien aan zijn gezicht dat hij iets te verbergen heeft, omdat Jaap vreselijk begint te stotteren, en naar antwoorden moet zoeken.

Als ze Jaap vervolgens confronteren met het feit dat hij grote kans loopt op vervolging wegens medeplichtigheid, immers, de feiten werden vanuit zijn woning gepleegd. Kan Jaap de waarheid niet langer achterwege houden, en legt een belastende verklaring af.

Wanda wordt een paar dagen later opgepakt, en opgesloten in het H.v.B. Natuurlijk geeft ze Jaap de schuld, want door zijn verklaring zit zij nu vast. Maar ze vergeeft het hem uiteindelijk wel, Jaap mag op bezoek komen, stort haar iedere maand geld en neemt dingen mee die ze nodig heeft.

Maar hoe zouden jullie hebben gereageerd als jullie Wanda waren? Kan een verslaafde die dit overkomt echt vergevingsgezind zijn? Immers bij Jaap vond Wanda een allerlaatste plek om tot rust te komen, en waar ze in een echt bed kon slapn, kon eten wat ze wilde, en een echt thuisgevoel had. En zo'n privilege wil je als verslaafde toch niet kwijt?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wanda moet gaan beseffen dat Jaap haar grootste kans is om haar leven recht te kunnen zetten.

En er valt niet echt iets te vergeven, want ze bracht die problemen zelf mee, en je kan niet verwachten dat anderen die shit voor je opvangen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jaap zit inmiddels veel dieper in Wanda haar shit dan hij verdient. Volgens mij heeft hij inmiddels goed genoeg zijn best gedaan en is het tijd voor hem om voor zichzelf te kiezen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goh, volgens mij heb ik dit verhaal al vaker gehoord en hebben we toen ook al gezegd dat je bij die griet weg moest.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
de ongeschreven regels zijn niets zeggen, tot je zelf onterecht in de shit komt, wanda heeft jou niets te vergeven, jij zou pisst off moeten zijn, omdat er in een keer politie aan de deur staat en drijgt je op te sluiten als je wanda niet verlinkt...

ik vind dat je heel veel geduld hebt, niet persoonlijk, maar ik had haar er uit gekiepert toen bleek dat ze met een dikke crackroes auto`s gaat zitten jatten...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Jaap zit inmiddels veel dieper in Wanda haar shit dan hij verdient. Volgens mij heeft hij inmiddels goed genoeg zijn best gedaan en is het tijd voor hem om voor zichzelf te kiezen.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het mee eens

cropp zei:
de ongeschreven regels zijn niets zeggen, tot je zelf onterecht in de shit komt
Klik om te vergroten...

Hier absoluut helemaal niet. De regel is niets zeggen, nooit, never, nimmer, nooit. En als ze dingen heeft gedaan die echt niet kunnen, of waarvoor je vind dat ze hulp moest krijgen, dan bespreek je dat zelf met haar wat er in resulteerd dat jullie het eens worden of niet meer samen in 1 huis wonen. Het zelf naar haar toe accepteren en dan praten tegen de politie heet achterbaks in mijn woordenboek.
Maargoed, je hebt die fout gemaakt, daar kun je niets meer aan doen, je hebt nu daarna je best gedaan voor haar en als dat niet eerlijk geaceepteerd word houd het op en kun je niets doen dan afstand nemen en leren van het gebeurde.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
zou jij gaan zitten voor je vriendin?
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is dit niet hetzelfde verhaal als dit:

viewtopic.php?f=19&t=23391#p682999

?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
cropp zei:
zou jij gaan zitten voor je vriendin?
Klik om te vergroten...

Dat is bullshit, hij moet niet zitten als hij niets misdaan heeft, en als hij wel medeplichtig is dan is dat zijn eigen schuld, moest ie haar niet willen neuken ook. Keuzes maken in het leven en staan voor je principes. Niet alles door de vingers zien omdat je wil neuken en achteraf gaan mouwen dat je "onterecht" in de shit komt.

Jaap had wanda direct moeten vertellen dat die gestolen shit zijn huis niet in komt. En beter nog dat zij ook zijn huis niet in komt als ze zich met dat soort zaken bezig houd.

cropp zei:
niets zeggen, tot je zelf onterecht in de shit komt
Klik om te vergroten...

:kots: :kots: :kots: :kots: :kots: zoals vogel het zou zeggen.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
cropp zei:
zou jij gaan zitten voor je vriendin?
Klik om te vergroten...
Err, nee?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deze zet ik even in liefde, seks en relaties. In general chat is het niet de bedoeling dat er over drugsgerelateerde onderwerpen gepost wordt...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laat geen dozen je huis binnen van goede vrienden, als ze de herkomst er van niet weten of vertellen. Ook je partner kan je zo in de problemen brengen. die van mij kwam ook een keer met twee dozen vol autoradios binnen. Ze moest ze bewaren van een kennis, en mocht er niet in kijken. Toen had ik ze per direct naar buiten gesmete, en opengesneden. Allemaal autoradio's en cd's. Ik heb die kennis opgebeld en heb gezegd de rotzooi binnen 8 uur op te halen. anders zou ik de handel vernietigen.

Werd ze panisch en boos, toen kwam ik er achter dat ze dus dealtjes had, en dingen uit mijn huis haalde. Ik miste al wel eens een langspeelplaat, of cd's of gereedschap. ook het spaarpotje raakte nooit vol, terwijl ik er dagelijks wel 5 euro in deed.

Ze was al zo lang aan het werk steeds, had altijd contant geld, en lag ze naast me, was ze sagarijnig en had ze hoofdpijn. Maar wel op mij zeiken, dat ik om 23:00 van me werk kom, en dan even een biertje pak, en op de bank ga zitten. "zou je de hond niet eerst uitlaten?" "Je moet de supra nog klaarmaken voor morgen ik moet weer naar amersfoort, en dat doe ik niet in die schijtHonda" (ja wie rijd er dan ook gvd met 60 door de stad over een stoepje heen)

Ik pakte de formuliertjes, en belde een advokaat. Mijn eis was, een scheiding, zonder gedeeld fortuin, al mijn geld en spullen bleven van mij, en al haar geld en spullen bleven van haar. Werd ze het niet mee eens. Ruzie met de hele familie, en de rechter zei toe, dat alles werd verdeeld.
(ze aaste op die auto, tja zag er leuk uit, maar kwam van de sloop, en was opgelapt met plamuur en glasvezelmatjes, was dus geen drol waard.)

Toen kreeg ze de schuld van 67.000 die ik had verborgen voor haar rauw op haar dak. Tja wie mij verneukt verneuk ik, alleen deze keer verneukte ze zichzelf door niet mijn tip in acht te nemen(- Doe dat nu gewoon, dat is echt beter voor je, luister niet na die pa van je). Wat is een open en eerlijke relatie toch belangrijk, en ze vertrouwde mij dus ook, merkte ik.

Mijn laatste contact, ze heeft geen werk, en haar viendje heeft haar nu zwanger achtergelaten in een leeggehaald huurhuisje, of ik dan wel even wat spullen kon neerzetten. Waarom vraagt ze haar lieve familie niet?

Tja, en dan denk je weer helemaal van alles af te zijn, en dan begint de ellende weer van voor af aan.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sorrie van die vorige post, maar ik haal m toch maar niet weg,

als ik ff "naar de klote" ben, heb ik daar wel vaker last van... het verhaal kwam me erg bekend voor.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou Wanda lekker naar Cosmo laten gaan, zodat voor Jaap de keuze makkelijker is gemaakt.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
cropp zei:
zou jij gaan zitten voor je vriendin?
Klik om te vergroten...

Dat is bullshit, hij moet niet zitten als hij niets misdaan heeft, en als hij wel medeplichtig is dan is dat zijn eigen schuld, moest ie haar niet willen neuken ook. Keuzes maken in het leven en staan voor je principes. Niet alles door de vingers zien omdat je wil neuken en achteraf gaan mouwen dat je "onterecht" in de shit komt.
Klik om te vergroten...
okee, ik ging er vanuit dat jaap gewoon een brave burger is, en dat er geheel onverwachts politie aan de deur staat, dat jaap zich kapot schrikt over wat ze te melden hebben en dat zijn hart oversloeg bij het woord medeplichtig...

als jaap dan besluit om de deur dicht te gooien is ie inderdaad medeplichtig en laten ze hem voorkomen ook, want het gaat hier niet meer om een dropje bij de kruidvat...

wanda heeft hem gewoon genaait door het spoor naar hem te leiden, zonder iets te zeggen, en daarom heeft jaap de goede keuze gemaakt om open kaart te spelen naar de politie...
V
Verliefde watermanLid
01-01-2024, 00:00
#16
cropp zei:
okee, ik ging er vanuit dat jaap gewoon een brave burger is, en dat er geheel onverwachts politie aan de deur staat, dat jaap zich kapot schrikt over wat ze te melden hebben en dat zijn hart oversloeg bij het woord medeplichtig...

als jaap dan besluit om de deur dicht te gooien is ie inderdaad medeplichtig en laten ze hem voorkomen ook, want het gaat hier niet meer om een dropje bij de kruidvat...

wanda heeft hem gewoon genaait door het spoor naar hem te leiden, zonder iets te zeggen, en daarom heeft jaap de goede keuze gemaakt om open kaart te spelen naar de politie...
Klik om te vergroten...
Jaap is inderdaad iemand die nog nooit met de politie in aanraking is geweest voor enig delict, behalve dan de bekende bon voor fout parkeren, te hard rijden etc. Kortom iemand die zonder problemen een Verklaring Omtrent het Gedrag kan aanvragen bij de gemeente. Hij is zich inderdaad kapot geschrokken toen hij hoorde waarvoor de hermandad aan de deur stond.

Hij wist wel waar Wanda en compagnon mee bezig was, maar wilde hierover de mond houden, maar klapte alsnog uit de schoot, maar kwam niet uit zijn woorden, waardoor hij al snel door de mand viel als iemand die iets te verbergen had.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Verliefde waterman zei:
Wanda is dankzij haar verkeerde vriendjes het verkeerde pad opgeraakt,
Klik om te vergroten...

Godverdomme wat kan ik me hier boos om maken.
Die wanda doet dat toch echt zelf hoor.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oom Klaas zei:
Godverdomme wat kan ik me hier boos om maken.
Die wanda doet dat toch echt zelf hoor.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. En die gekke Jaap trapt er keer op keer weer in.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het verhaal komt ook erg overeen met dit...

viewtopic.php?f=38&t=16758
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die gekke Jaap heeft eindelijk een goede keuze gemaakt. Die Wanda is een egoistisch kutwijf als ze van hem verwacht dat hij een strafblad voor haar gaat riskeren. En Jaap heeft bovendien dringend een ballentransplantatie nodig aangezien hij nog steeds Wanda's bitch is, zelfs nadat ze in de bak is gegooid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."