Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVreemdgaan, het zal je maar overkomen

Vreemdgaan, het zal je maar overkomen

63 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mike zei:
Als je wat langer in een relatie zit kan het soms wat beter te begrijpen zijn waarom iemand een misstap maakt. Maar om dat te begrijpen moet je denk ik zelf wat langer in een relatie zitten.
Klik om te vergroten...

Mag je mij nog steeds uitleggen wat het uit maakt of het beter te begrijpen is of niet, het is gewoon zwaar fout.

Mike zei:
Tjonge, dat is nogal wat. Ik ken heel wat dingen die ik heel wat respectlozer en laffer vind. Tasjes stelen van oude dames, met je poten aan kleine kinderen zitten...etc.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel dan ook ten opzichte van je partner.

Mike zei:
Maar ik merk aan de toonzetting van je reacties dat het je nogal opwindt dit onderwerp? Vertel eens; Ben je onlangs belazerd of zo? :)
Klik om te vergroten...

Ik probeer weer een x te stoppen met roken, en ik heb geen zin om mijn berichtjes te nuanceren.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mag je mij nog steeds uitleggen wat het uit maakt of het beter te begrijpen is of niet, het is gewoon zwaar fout.
Klik om te vergroten...

Mijn vriendin kon het begrijpen, dat maakt het minder fout (en niet alleen voor mij)

Ik bedoel dan ook ten opzichte van je partner.
Klik om te vergroten...

Ik ook...

Ik probeer weer een x te stoppen met roken, en ik heb geen zin om mijn berichtjes te nuanceren.
Klik om te vergroten...

Dan kan ik dan weer wel begrijpen...

En wat de nuancering van je berichtjes betreft, het kan mij niet hard genoeg hoor, maar dat is niet de gewoonte hier op DF, daarvoor moet je op FOK! zijn...
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mike zei:
Mijn vriendin kon het begrijpen, dat maakt het minder fout (en niet alleen voor mij)
Klik om te vergroten...

Dan ben ik blij voor je dat je vriendin het je kon vergeven, dat zou ik zelf niet kunnen. Tot op zekere hoogte vrienden blijven, misschien, maar de relatie is dan voorbij, punt. Ik vind het al moeilijk genoeg om iemand te vertrouwen zonder zoiets achter de leden te hebben.

Ik ook...
Klik om te vergroten...

Maar je begrijpt wat ik bedoel, zulke misdaden liggen op een 'iets' ander niveau.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het vermakelijk om te lezen dat sommige jongere mensen in dit topic het keihard afkeuren (geen liefde meer verdienen, heb je je wel voorgesteld hoe het is om zonder enige vorm van liefde door het leven te moeten?) en zeker weten dat ze bij hun standpunt zullen blijven. Ik ben zelf ook jong, heb bepaalde standpunten maar waarom zou je er ooit zeker van zijn dat je een bepaald standpunt blijft houden? Wat de toekomst je brengt kun je nooit voorspellen en ik (mijn mening, even voor de duidelijkheid) vind het bekrompen om te zeggen dat je dit altijd zal blijven vinden.

En voor de lol ook nog even ontopic: ik ben het met het standpunt van onder andere Vode, Mike en Mindgamer eens dat je het soms kan begrijpen, maar dat je het daarom nog niet kunt rechtvaardigen. Het is natuurlijk ook totaal afhankelijk van de situatie, het maakt (voor mij) een groot verschil of je nog heel dicht bij elkaar staat en dan vreemdgaat, of dat de band veel minder sterk is of er al bijna niet meer is. Dit is natuurlijk nog steeds geen rechtvaardiging, je kwetst er iemand nog steeds mee en het is gewoon niet acceptabel, maar zeker wel begrijpelijk in een groot deel van de situaties.

Als het nou een typische slet of player is, dan is het een ander verhaal. Dat soort mensen vind ik eerlijk gezegd best zielig, dat ze maar aan één stuk door iemand moeten hebben om hun eigenwaarde te bevestigen. Op het eerste gezicht bedoel ik in deze context zielig als 'je gedragen als een loser', maar als ik er verder over nadenk is het eigenlijk meer zielig in de vorm van medelijden, omdat die mensen (vaak) zo onzeker over zichzelf zijn dat ze het bijna neurotisch doen.

Als dit een typische tl;dr is, meldt het even alstjeblieft :P
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, 1 keer. God o god.
Ach, ongeveer twee jaar daarna is mij precies hetzelfde geflikt. Boontje komt om z'n loontje.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het maar afschuwelijk hoe mensen hier over de beweegredenen van hun vreemdgaan praten. Best respectloos eigenlijk. Sommige verhalen hebben mij gewoon geschokt.

Verder keur ik vreemdgaan natuurlijk af, maar snap ik het punt dat het altijd een oorzaak heeft. Er is iets mis in de communicatie als met de stap neemt om vreemd te gaan. Neemt niet weg dat ik het één van de ergste dingen in die men kan doen. In veel gevallen kan je je partner hier flink mee slopen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nooit vreemd gegaan, wel laten vreemdgaan. Of laten vreemdgaan, het is toen eenmaal zo erop uitgelopen. Het gevoel was sterk van beide kanten, het verlangen naar elkaar ook en een stukje spanning (bij haar) speelde ook nog mee.

Vreemdgaan is kut, het hoort niet en het is niet goed te praten ... maar ik kan begrijpen waarom het soms gebeurd. Het is dan wel zaak om naar je relatie te kijken want je gaat echt niet zomaar vreemd, of je wordt niet zomaar verliefd op iemand anders. Dan moet ik er al een fikse knik in de kabel zitten in je huidige relatie.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
je wordt niet zomaar verliefd op iemand anders. Dan moet ik er al een fikse knik in de kabel zitten in je huidige relatie.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het niet mee eens, ik ken tal van mensen die verliefd zijn geworden op iemand anders en hier mee in de knoop kwamen omdat ze niet wisten wat ze moesten doen en voor wie ze moesten kiezen, omdat ze nog zoveel van hun huidige partner hielden.
Verliefdheid gebeurt gewoon en daar hoeft er geen knik in je huidige relatie te zitten. Overigens was dat bij mij niet zo, er was alleen aantrekkingskracht.

Berbatov zei:
Ik vind het maar afschuwelijk hoe mensen hier over de beweegredenen van hun vreemdgaan praten. Best respectloos eigenlijk. Sommige verhalen hebben mij gewoon geschokt.
Klik om te vergroten...
.
Ik neem aan dat je mijn verhaal ook gelezen hebt en ja, dat was erg respectloos van mij destijds. Ik heb ook ingezien dat dat zo was en ik zal zoiets gewoon niet meer doen.
Jaren later heb ik het ook zelf meegemaakt dat mijn vriendin was vreemdgegaan.
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
x
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aalpoepert zei:
@misanthrophy: Wow, man, lang verhaal, ik heb het wel even gelezen dus daarnet en je hebt volkomen gelijk wat betreft dat 50/50 verhaal. En om een relatie te onderhouden heb je zéker twee sterke persoonlijkheden nodig!

Goeiemorgen trouwens!
Klik om te vergroten...

Same to you :grin: En ik wil normaal al is een beetje te ver gaan met de lengte van een reply of post, maar zit op dit moment zo vol met emotie en frustratie die ik onbewust opkrop, dat ik eigenlijk het liefst zulke lange posts blijf maken :tearsofjoy:

Het is iig voor mij fijn om te zien dat zij aan zichzelf werkt omdat ze inziet dat ze zichzelf oneerlijk heeft gedragen tov mij.. "Zie je wel, ik ben niet gek!!!" zo'n idee.. Wie weet bouwen we nu wel aan haar persoonlijkheid zodat we dalijk toch nog jaren in deze relatie kunnen blijven, want de liefde is er gewoon nog steeds.. Zou ik fijn vinden, anders zou ik het relatie idee voor mezelf echt aan de kant gaan schuiven.. Ik heb dusdanig goeie vriend(inn)en waarmee ik hetzelfde gevoel (niet het verliefdheidsgevoel maar het houden van) deel, en omdat je niet aan elkaar geKOPPELd bent is het vaak veel makkelijker om samen tot keuze's te komen bijvoorbeeld.. Ik kan het nog niet zo goed onder woorden brengen maar wie weet snap je een beetje wat ik bedoel :)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Serenity zei:
Ja, 1 keer. God o god.
Ach, ongeveer twee jaar daarna is mij precies hetzelfde geflikt. Boontje komt om z'n loontje.
Klik om te vergroten...
Ik hou van Willem!!
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bijna een keer. Had toen ook aardig wat gedronken, maar gelukkig werkte het meisje niet mee. Natuurlijk mag je alcohol niet de schuld geven, het was ook wel dat ik voor mijn leeftijd al een aardige lange relatie heb, en ik zie bij mijn vrienden dat zei hierin wat losser zijn, vrijer. En op sommige momenten zou ik dat nog afentoe ook willen.

Dit allemaal heeft wel gezorgd voor een break in onze relatie.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#13
misanthrophy zei:
Same to you :grin: En ik wil normaal al is een beetje te ver gaan met de lengte van een reply of post, maar zit op dit moment zo vol met emotie en frustratie die ik onbewust opkrop, dat ik eigenlijk het liefst zulke lange posts blijf maken :tearsofjoy:

Het is iig voor mij fijn om te zien dat zij aan zichzelf werkt omdat ze inziet dat ze zichzelf oneerlijk heeft gedragen tov mij.. "Zie je wel, ik ben niet gek!!!" zo'n idee.. Wie weet bouwen we nu wel aan haar persoonlijkheid zodat we dalijk toch nog jaren in deze relatie kunnen blijven, want de liefde is er gewoon nog steeds.. Zou ik fijn vinden, anders zou ik het relatie idee voor mezelf echt aan de kant gaan schuiven.. Ik heb dusdanig goeie vriend(inn)en waarmee ik hetzelfde gevoel (niet het verliefdheidsgevoel maar het houden van) deel, en omdat je niet aan elkaar geKOPPELd bent is het vaak veel makkelijker om samen tot keuze's te komen bijvoorbeeld.. Ik kan het nog niet zo goed onder woorden brengen maar wie weet snap je een beetje wat ik bedoel :)
Klik om te vergroten...
Daarom laat je in een goede relatie elkaar zo vrij mogelijk. Gezien het onderwerp van de thread bedoel ik niet dat je maar goed moet vinden dat je partner met Jan en alleman doet wat hij/zij wil, maar vrij om zich te ontwikkelen.
Te veel mensen houden elkaars ontwikkeling juist tegen in een relatie en dat werkt niet. Ik zie ook wel eens wanneer ik een stelletje hoor praten dat ze gewoon langs elkaar heen praten. Dan hebben ze het allebei over iets totaal anders, en merken dat niet van elkaar omdat ze teveel op hun eigen gedachte gefocussed zijn.

Het sleutelwoord is dan ook "luisteren".
K
KrisjahLid
01-01-2024, 00:00
#14
misanthrophy zei:
Damn, lang verhaal geworden weer, maar zoals je misschien wel kan lezen zitten dr ook bepaalde frustraties in van nu die niet met mn relatie te maken hebben en dit verhaal schrijven was weer een hele fijne bezigheid, brengt eindelijk weer kalmte in de bovenkamer :grin: Sorry voor het lange verhaal dus en respect voor degene die het WEL helemaal leest en me misschien zelfs tot bepaalde inzichten kan brengen die ik over het hoofd zie of zag, confrontatie equals inspiratie voor mij :grin:
Klik om te vergroten...

Begrijpelijk vanaf jou kant...opzich...

Ik heb het ook meegemaakt... vanaf de andere kant...
Mijn vriend was DJ. Heeeeel veeeel aandacht van vrouwen, wat natuurlijk ontzettend goed voor zijn ego was. Op het begin moest ik daarom niks van hem hebben... "player" zit ik toch zeker niet op te wachten... Maar na verschillende pogingen en toen hij met een bos van 45 rode rozen voor me deur stond was ik toch om... ---> dit was 2 maanden later...jaaa twas een volhouder.

Na 2 maanden relatie is hij toch vreemdgegaan... hier kwam ik echter 2 maanden later pas achter. Toen ik hem er voor het eerst mee confroteerde ontkende hij dit. Later toen ik zijn msn-gesprekken had uitgeprint en hij een briefje van me vond + een leeg huis drong het pas door. Jaaaa we woonde zelf samen!

Na veel tranen van zijn kant en hij toegegeven dat het een stomiteit was heb ik hem vergeven... Later gebeurde het nog eens. Ik was er kapot van... Lag om 2 uur s'nachts in bed me af te vragen waar hij nou kon zijn.... Bellen... geen gehoor... op dat moment krijg je zo'n onderbuik gevoel. Toen die thuis kwam gaf hij het toe... hij was bij een andere vrouw geweest... De pijn van dat moment zal ik niet vergeten... alles werd gwn vaag.. kwerd niet boos/moest ook niet huilen. Ik heb tegen hem gezegd dat hij maar een uur moest gaan douchen omdat hij me misselijk maakte en dat ik er niks meer over wou horen...

Ik wou het gewoon niet toegeven en wou het gewoon niet weten. Dacht er ook wel mee om te kunnen gaan. Heb het weggestopt. Wou er voor hem wezen en we konden samen wel "aan dit probleem werken" dit gebeurde nog 2x tot de avond dat ik met mijn vriendinnen op een terrasje zat... We hadden het over onze vriendjes en ik was het zat hem te blijven verdedigen... Ik dacht hij kan op dit moment gewoon weer bezig zijn, ze hadden namelijk op zijn werk zo'n leuk nieuw garderobe meisje.... Dat was het moment dat ik dacht... Hier wil ik toch niet oud mee worden??? Hier wil ik toch geen kinderen mee opvoeden.... In me hoofd hoorde ik al een stem "Mamma, waar is pappa?" Die zit even in de kroeg schat, andere vrouwen te versieren....

Nu 5 maanden verder krijg ik nog smsjes van hem.... Ik was z'n "soulmate" ... Hij zou de wereld draaien als ik hem maar terug zou nemen....

De pijn tijdens de relatie heeft er voor gezorgd dat ik erna geen moment meer over heb hoeven huilen... kwas er gewoon klaar mee...

Nooit meer....

Je kan dus veel zeggen over vreemdgaan, en hoe je er mee om kunt gaan... Maar als je iemand hebt die monogaam is uit zichzelf zal hij of zij het nooit geheel kunnen begrijpen of tollereren... want zo'n relatie wil toch niemand
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Berbatov zei:
Ik vind het maar afschuwelijk hoe mensen hier over de beweegredenen van hun vreemdgaan praten. Best respectloos eigenlijk. Sommige verhalen hebben mij gewoon geschokt.

Verder keur ik vreemdgaan natuurlijk af, maar snap ik het punt dat het altijd een oorzaak heeft. Er is iets mis in de communicatie als men de stap neemt om vreemd te gaan. Neemt niet weg dat ik het één van de ergste dingen vind die men kan doen. In veel gevallen kan je je partner hier flink mee slopen.
Klik om te vergroten...

Dit dus!!!!
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#16
ben nog nooit vreemd gegaan, en toch is mijn laatste (enige tot nu) toch hierdoor stuk gelopen :confused:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klaara zei:
ben nog nooit vreemd gegaan, en toch is mijn laatste (enige tot nu) toch hierdoor stuk gelopen :confused:
Klik om te vergroten...
das wel heel kut :(
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
tsja... Kut.. het woord zeg het al...
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zeg altijd..


Er is altijd wel een reden waarom die persoon jouw toekomst niet gehaald heeft.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#20
@misanthrophy: Wow, man, lang verhaal, ik heb het wel even gelezen dus daarnet en je hebt volkomen gelijk wat betreft dat 50/50 verhaal. En om een relatie te onderhouden heb je zéker twee sterke persoonlijkheden nodig!

Goeiemorgen trouwens!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."