#1
Ik zal het doen.
Olle
Olle
Juist, ook dingen die voor jezelf wel is wat lastiger kunnen zijn. Daarom is het handig om het op jonge leeftijd te weten zodat je die punten kan verbeteren. Het is niet dat je zal 'genezen' ofzo, maar ik heb er tegenwoordig bijv. zo goed als geen 'last' meer van. Dus het is altijd handig om te weten. En idd de 1e keer duurde het bij mij ook lang, jaren :P 2e keer was omdat diagnose verouderd was, misschien dat het daarom sneller ging ofzo, dunno..BakjeSenseo zei:maar het verklaart wel een hoopo waarom je dingen doet
Dopezilla zei:Nog altijd blijft zij volhouden dat ik ontzettend erge ADHD heb, en gebruikt dit bij alles wat ik fout doe. Ik laat m'n fiets van slot staan, en ik ben 'een chaotische ADHD'er die nooit normaal zal kunnen functioneren.' Dat soort praat. Dit heeft zij altijd al gedaan, ook toen ik nog jong was.
TrippyShit zei:Op deze leeftijd.. Je krijgt een paar gesprekjes, wsl een IQ test & dat was het. Dan hebben ze je diagnose klaarliggen. Als je weet wat jouw 'zwakkere' punten zijn, kan je daar zelf wat mee doen. Daar heb je niet persé hulp bij nodig.. Ja als je een jaar of 6/10 bent. Ik heb half jaar op een school gezeten die voor mensen met PDD-NOS was. Het is ten 1e een ramp want meer dan de helft zijn wel echt totaal A-sociale mensen die liever in hun 1tje jongleren of knikkerbanen bouwen.. Ja je komt er wel achter bij zoiets wat precies met JOU is, en daar kan je dan aan gaan werken.. Maarja, dat moet je zelf maar kijken wat voor jou het beste isSucces iig & laat je niet na 1/2 gesprekken al een diagnose aansmeren. Dat proberen ze nog wel is vertel ik uit eigen ervaring
![]()
TrippyShit zei:BakjeSenseo zei:Ik voelde me idd ook de enige normale daar :P
LangeLokken zei:Ik herken hier een hele hoop in, dit omdat ik hier zelf ook nog steeds over twijfel. Zoals je zelf al schrijft; moeite om echt contact met mensen te maken, gesprekken wel voeren maar het eigenlijk niet willen/nodig vinden, niet echt in de maatschappij passen naar je eigen idee. Natuurlijk zijn er nog wat meer dingen maar die zijn wat persoonlijker. Geen complete sociale outcast ofzo, zeker niet, maar toch net wat anders zijn.
Wat je je inderdaad af moet vragen is: maakt het wel uit? Als een psychiater het labeltje PDD-NOS op je plakt, dan heb je misschien wel een ''officiële'' verklaring voor je gedrag of denkwijzen, maar uiteindelijk zul je er toch mee moeten leren leven.
Oh en hoera!
Your musical compatibility with Ollemann is Very High![]()
vode zei:Enneh, is wat jij in je eerste alinea zegt niet heel erg normaal? Ik ken weinig mensen die zich niet zo voelen. Volgens mij beseffen mensen niet zo snel hoe normaal abnormaliteiten zijn.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."