Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelatie of vrijheid

Relatie of vrijheid

17 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Relatie.

Vrijheid om alleen te zijn is geen vrijheid.

Vastigheid, zekerheid en veiligheid is vele malen beter.
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi DF-ertjes
Ben lang hier niet op geweest maarzit nu met een probleem en wil jullie mening wel eens horen..

Ik ben 17 jaar, heb nu bijna 1,5 jaar un vriend , Hij is ouder (22jr) maar merk de laatste tijd dat ik steeds 'verliefd' word op andere jongens, ofja verliefd.. dan ga ik me voorstellen hoe t zou zijn om vrijgezel te zijn en een relatie te beginnen met een jongen enz..
Klinkt echt raar, maar denk dat iemand het wel herkent..
K weet nu dus niet of ik het aan moet houden met mn vriend of uitmaken.
Aan de ene kant ben ik niet echt meer verliefd op hem,ik hou van hem, zoveel zelfs dat ik het eigenlijk niet over mijn hart kan verkrijgen om hem verdriet te doen, maarja aan de andere kant lijkt het me heerlijk om weer single te zijn. Ook ben ik bang dat het leventje wat ik nu leef dan zal gaan veranderen.. dat er continue zon spanning tusse ons komt te hangen en ik onze gezamenlijke vrienden niet meer zal zien..

Wie kan mij helpen! of wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Kheb t zo goed mogelijk uit proberen te leggen als je iets niet snapt Just ask,,
Alvast bedankt

Dollegekskee!
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#3
Doe wat jij wilt, wij kunnen jou niet vertellen wat JIJ moet doen, wij vertellen je alleen wat WIJ zouden doen in zo'n situatie, luister naar jezelf, dan weet je wat je echt moet doen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volg je hart. Niets meer en niets minder.

Je zou voor kunnen stellen dat je elkaar en poosje vrij laat. Kijk wat hij daarvan vindt.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsja, toen ik 17 was, was ik nog helemaal niet bezig met een vaste relatie. Ik had wel vriendjes, maar nooit echt voor lang. Ik vond het nog veel interessanter om te experimenteren en te kijken wat "de markt" allemaal voor mij te bieden had. Een vaste relatie kon ik altijd nog aan beginnen, ik was nog zo jong...

Maar goed, zo was ik dus. Er zullen ook zat jongeren zijn die daar heel anders over denken en/of doen. Inmiddels ben ik 30 en heb ik nu voor vier jaar een vaste relatie. Ik moet er niet aan denken om zonder mijn huidige vent verder te moeten. Eerder heb ik nooit zulke gevoelens gekend en heb ik nooit langer dan een half jaar een relatie gehad (op eentje na, toen ik 18 was, die duurde 11 maanden). Daarvoor was ik de juiste nog niet tegengekomen en was ik gewoon ook erg gesteld op mijn vrijgezellen leven....

Mijn advies is dus, volg je hart en doe wat jou het beste lijkt. Een vaste relatie is iets heel moois, maar dan moet je er wel 100% achter staan en er voor gaan. Als de sleur echt te groot wordt en je komt er ook niet meer uit, dan is het misschien toch tijd om je vleugels uit te slaan... It's up to you!

Succes!
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#6
goed gesproken Marla :smoke:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
SperSIZEboon zei:
goed gesproken Marla :smoke:
Klik om te vergroten...
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Uitmaken..
In het begin is het kut, herkenbaar :( , maar daarna voel je je beter.

Je moet kunnen zeggen als je 25 bent: " Toen ik 17 was, heb ik geleefd."
Je bent inderdaad nog jong ja, ik ook, en ik heb best veel gemist van alles door mijn vriend.
Nu voel ik me wel weer beter, ook zonder hem.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
cropp zei:
celibair leven?
Klik om te vergroten...
Celibaat? Het zit je niet mee vandaag hè?
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Relatie.

Vrijheid om alleen te zijn is geen vrijheid.

Vastigheid, zekerheid en veiligheid is vele malen beter.
Klik om te vergroten...

Alleen zijn dat net drie dingen die vaak ver te zoeken zijn op die leeftijd.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beanhead zei:
Angramar Temenos zei:
Relatie.

Vrijheid om alleen te zijn is geen vrijheid.

Vastigheid, zekerheid en veiligheid is vele malen beter.
Klik om te vergroten...

Alleen zijn dat net drie dingen die vaak ver te zoeken zijn op die leeftijd.
Klik om te vergroten...

Helaas wel :(
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het heeft beide zijn charmes
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#13
celibair leven?
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#14
t gras is altijd groener bij de buren...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tenzij de buren in celibaat leven :rock:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
cropp zei:
celibair leven?
Klik om te vergroten...
Celibaat? Het zit je niet mee vandaag hè?
Klik om te vergroten...
ik wil er liever niet over praten :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als iemand het antwoord weet, hit me up! :tongueout:
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb t even aangepast, zou ook wel willen weten wat jullie zouwe doen in zon situatie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."