Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan iemand mij helpen drugsgebruik te herkennen?

Kan iemand mij helpen drugsgebruik te herkennen?

40 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
Klik om te vergroten...
Het is tegenwoordig de mode om overal en altijd zonnebrillen te dragen. :P
s
sannelindersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha, dat is wel waar. toen ik meeging naar een feestje ('s nachts) had ik zelf ook een zonnebril op :$ haha.

@ wackie
hmmmm ja, wie weet is dat dan toch de enige manier...
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#3
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
Klik om te vergroten...
Het is wel een hardstyle feestje he. Daar heeft iedereen een zonnebril op in een donkere zaal
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
clockcable zei:
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
Klik om te vergroten...
Het is wel een hardstyle feestje he. Daar heeft iedereen een zonnebril op in een donkere zaal
Klik om te vergroten...

Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien draagt ie wel een zonnebril zodat het niet opvalt dat hij niet gebruikt? :tearsofjoy:

Nouja, ik zou zeggen, vertrouw hem. Of probeer het zelf eens zodat je ongeveer weet hoe hij zich voelt en gedraagt mocht ie gebruikt hebben.. Volgende punt is dan, hoe ga jij aan je vriendje uitleggen dat je het wil proberen? :wave:

Denk je trouwens niet dat ie het beste met jou voor heeft? Of hij nou gebruikt of niet, hij zal jou gelukkig willen maken...
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...


Dat is niet waar, ik ben nog nooit waus geweest op een hardstylefeest. Niet zo generaliseren jij :openmouth:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als jij er verder geen problemen mee heeft als hij wel gebruikt en hij er gewoon open over zou kunnen praten zal hij dat vast wel doen, toch?
Als jij er grote problemen mee zou hebben als hij een keer een pilletje pakt of wat ghb neemt, dan zou hij er eerder over liegen lijkt me.
sannelinders zei:
Als hij vanaf het begin al gebruikt en hij zou het vanaf het begin gezegd hebben, zou ik er geen probleem mee gehad hebben.. Als ik er nu achter zou komen dat hij al 2 jaar daar over liegt zou ik het uitmaken ja.
Klik om te vergroten...
Zo snel gelijk al? Ik zou in zo'n geval heel erg boos zijn, maar het direct uitmaken gaat me een beetje ver, misschien heeft hij er een hele goede reden voor.

Mensen zijn trouwens sneller geneigd te liegen als de situatie ernaar uitziet dat de waarheid niet of moeilijk geaccepteerd zal worden.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...
Valt mee, hardstyle is meer een soort wij-zijn-hardcore-maar-willen-geen-drugs-of-harde-muziek hardcore feesten imo. Allemaal mensen met grote zonnebrillen, g star shirts en new-era petten.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
clockcable zei:
. Allemaal mensen met grote zonnebrillen, g star shirts en new-era petten.
Klik om te vergroten...
Mooiboys?
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
clockcable zei:
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...
Valt mee, hardstyle is meer een soort wij-zijn-hardcore-maar-willen-geen-drugs-of-harde-muziek hardcore feesten imo. Allemaal mensen met grote zonnebrillen, g star shirts en new-era petten.
Klik om te vergroten...
Ik zit vol aan de drugs op die feesten jonguh :tearsofjoy:
Ik heb altijd shirts van feesten aan haha :P Je gaat toch geen goede kleding aandoen naar een feest waar je kleding naar de klote gaat van de hoeveelheid zweet die je verliest.
Jaartje nuchter volgehouden :P

Afgelopen weekend toevallig nuchter gegaan haha

Maar even OT.
Ik moet het bijvoorbeeld voor mijn moeder verbergen. Zo neem ik 6 uur voor het einde van het feest ook geen zooi en zorg ik dat ik gelijk naar bed kan wanneer ik thuis kom. Meestal na het slapen zijn de pupillen lekker klein en anders zeg ik gewoon dat het door mijn lenzen komt, :tearsofjoy:
Tegenwoordig ga ik ook niet meer op foto's zonder een zonnebril op terwijl ik het liefste knetterwaus rondloop zonder zonnebril. Puur uit voorzorgsmaatregelen.

Ik denk dat je hem gewoon moet vertrouwen en is het een leugen? Dan zal je hem daar best reden voor hebben gegeven als jullie relatie werkelijk zo open en eerlijk is als jij zegt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
ragnarok zei:
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...


Dat is niet waar, ik ben nog nooit waus geweest op een hardstylefeest. Niet zo generaliseren jij :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ja, jij draagt daar toch ook geen zonnebril? :P Het ging om het feit dat hij een zonnebril droeg.

clockcable zei:
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...
Valt mee, hardstyle is meer een soort wij-zijn-hardcore-maar-willen-geen-drugs-of-harde-muziek hardcore feesten imo. Allemaal mensen met grote zonnebrillen, g star shirts en new-era petten.
Klik om te vergroten...

Haha, kijk je wel eens rond op hardstylefeesten? Sommige hardstylefeesten waar ik ben geweest waren er bijna net zoveel mensen waus als op bijvoorbeeld Awakenings.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wackie zei:
Het herkennen van drugs gebruik kun je het beste leren door het zelf een keer te doen.
Klik om te vergroten...

:mrgreen:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wackie zei:
Het herkennen van drugs gebruik kun je het beste leren door het zelf een keer te doen.
Klik om te vergroten...

Goed advies, mongool.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#14
iemand die jij al 2 jaar neemt, berijd en uitmelkt dan merk je het toch meteen aan de sex dat iemand drugs op heeft ? Dat je met een ander vrijt ....

Iemand die waus is neukt anders dan dat deze nuchter zou zijn ....

We denken aan details:

Het peppikkie
Het lange doorstoten met de cokestamper
De slappe ( afleiding ?) was op de GHB
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed, ik heb je verhaal nu drie keer gelezen en snap er niks van. Aangezien het vol tegenstrijdigheden staat probeer ik het voor mezelf even op een rijtje te krijgen hoor...
Voor het gemak heb ik het even opgedeeld in vier delen.

Deel 1
Laten we hier mee beginnen;
sannelinders zei:
Eerlijkheid is de basis van een relatie.
Klik om te vergroten...
dan deze;
sannelinders zei:
We hebben al bijna 2 jaar een relatie, en daarin heeft hij nog nooit gelogen of mij bedrogen. Hij kan over de stomste dingen nog niet liegen.
Klik om te vergroten...
en deze;
sannelinders zei:
Hij kan niet tegen mij liegen, ben ik bijna wel van overtuigd. Ik ben er ook van overtuigd dat ik het aan hem zou merken..
Klik om te vergroten...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deel 2
Zo, dat was het eerste gedeelte. Nu het volgende;
sannelinders zei:
Nou heb ik laatst wel een roddel gehoord van een niet echt vertrouwelijke bron, dat mijn vriendje dit wel doet.
Klik om te vergroten...
en deze;
sannelinders zei:
Nou is deze bron nogal uit op het stoken in onze relatie en heeft al meer verzonnen.
Klik om te vergroten...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deel 3
Dan hebben we dit nog;
sannelinders zei:
Mijn vriend gaat veel naar hardstyle feestjes. Al zijn vrienden gebruiken dan, maar hij zegt dat hy dat niet doet en dat hij de enige is.
Klik om te vergroten...
samen met deze;
sannelinders zei:
Dat alleen klinkt alleen een beetje ongeloofwaardig in mijn oren.
Klik om te vergroten...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deel 4
En als afsluiter nog de volgende quotes;
sannelinders zei:
Maar dit vind ik ook een beetje lullig, aangezien als hij ECHT niks doet, ik er ieeeedere keer maar weer overnieuw over begin.
Klik om te vergroten...
en;
sannelinders zei:
Iemand tips?
Klik om te vergroten...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan nu mijn reactie;
Inderdaad, samen met vertrouwen is eerlijkheid misschien wel de belangrijkste hoeksteen van de relatie. Zonder deze twee factoren is een relatie uiteindelijk gedoemd te mislukken.
Vanwaar het plotselinge wantrouwen? Vanwaar de angst dat hij zou liegen? Of stel jezelf de vraag waarom hij er over zou moeten liegen, helemaal als je zegt dat hij nog nooit gelogen heeft en je dat toch meteen door zou hebben?

Een 'niet echt vertrouwelijke bron' (=onbetrouwbare=géén bron) zegt tegen jou dat hij wél drugs zou gebruiken en ondanks dat je zelf aangeeft dat deze persoon uit is op stoken in jullie relatie (=jullie uit elkaar drijven) ga je toch zo ver dat je een account aanmaakt bij een forum om daar om tips te vragen hoe je het gebruik drugs kan herkennen. Dit alles waarschijnlijk achter de rug van je vriendje om.

Daarnaast is het níet gebruikelijk dat alle mensen op hardstyle feesten drugs gebruiken. Ik heb in mijn feest-carriere inmiddels heel wat hardstyle feesten bezocht en allemaal zonder (!) drugs. Hieruit blijkt dus dat naast een overgrote meerderheid aan gebruikers er ook zat mensen op feesten zijn en uit hun dak gaan zonder drugs maar met een pilsje of een glas red-bull. Trouwens, je bent zelf ook op die feesten geweest, heb je toen gebruikt?

Je zegt dat je je lullig voelt omdat je er keer op keer over begint? Zou je je daarnaast ook niet gaan schamen, heel diep?! Je verwacht van je vriend dat hij eerlijk is, en als hij dat nou gewoon is? Stel nou dat hij ontdekt (want het eerlijk vertellen zal je waarschijnlijk niet doen) dat jij hier een account aangemaakt hebt om te informeren hoe je het gebruik van drugs bij hem kan herkennen, hem dus niet vertrouwd en zo ver gaat om hem te 'pakken'. Hoe rijm je dat met je verhaal van eerlijkheid?

Begin je inmiddels te beseffen waar je mee bezig bent? Valt het kwartje en zie je dat je nu precies doet wat die 'niet zo betrouwbare bron' wil, namelijk je vriendje wantrouwen (en daarmee de eerste stap naar een relatie-breuk hebt gezet).

Dus tips? Ik hoop eigenlijk dat je na het lezen van mijn verhaal door hebt waar ik naar toe wil.
Stop hier mee Sanne! Alsjeblieft! En heel snel! Probeer je wantrouwen om te zetten in vertrouwen, drie stomme letters. Maar die drie lettertjes kunnen je relatie maken of breken.
Ga niet af op wat iemand zegt die stookt in je relatie, ga af op twee leuke jaren samen waarin er niet gelogen is door hem. Vertrouw hem, laat hem lekker zijn feestjes bezoek met zijn vrienden.
En is de behoefte er dan nog om met hem over drugs te praten, doe dat dan anders. Onderwerp hem niet aan een vragenvuur, veroordeel hem niet. Als die jongen een pilletje wil gebruiken, laat het dan zijn keuze zijn en koester zijn eerlijkheid.

En ga alsjeblieft ook niet af op reactie's als 'Draagt hij een zonnebril, dan gebruikt hij...'

Goed, het is nogal een lang verhaal geworden. Ik denk dat de voornaamste reden daarvoor is dat een soortgelijke situatie er voor gezorgd heeft dat mijn vorige relatie kapot is gegaan. Ik was eerlijk over zaken, zij vertrouwde mij niet en ging gekke dingen doen om mij te 'betrappen' terwijl er niks was om me mee te 'betrappen'. Het zou zonde zijn als jullie hetzelfde overkwam.

Ik kijk uit naar je reactie,

T.
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#16
*wacht op een reactie*
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goed verhaal neergezet T-men... volledig mee eens!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
T-men zei:
*wacht op een reactie*
Klik om te vergroten...
Haha, alleen al hierom zou ik niet reageren.
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#19
Exceptional Insight zei:
Haha, alleen al hierom zou ik niet reageren.
Klik om te vergroten...

[sarcasm] *kijkt naar beneden, hoort iets maar ziet niets en loopt vervolgens door* [/sarcasm]
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ken wel wat mensen die het lukt om harddrugs gebruik verborgen te houden voor hun partner, het kan met gemak...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."