#1
Ik weet niet of alcohol dan ook zo slim is om te nemen, slaap je wel makkelijker van in maar heb vernomen dat je daardoor ook onrustiger en lichter gaat slapen waardoor je minder goed uitrust.
PepTalk zei:Dosis schijnt niet heel erg veel uit te maken, minder dan je zou denken.
Nederlandse pilletjes van de drogist bevatten inderdaad vaak 0,1mg.
MisterJ zei:Beste DF'ers,
Ik ben sinds gisteren gestopt met het gebruik van wiet, dit om tolerantie tegen te gaan.
Nu is vrij bekend dat bij mensen die dagelijks voor een langere periode geblowd hebben dat ze last krijgen van slapeloosheid hier val ik ook onder, is het verstandig om melatonine te gebruiken voor het tegen gaan van deze slapeloosheid?
~MisterJ
ThePhotographer zei:Over alcohol.. Mijn ervaring is dat alcohol juist niet goed werkt tenzij je dronken wil worden en dan gaat slapen.. Alcohol bevat veel suiker en daar wordt je normaal gesproken alleen maar onrustig van.
Aan de andere kant.. als ik bijvoorbeeld Licor 43 of Whiskey neem en daarna slaap, dan val ik lekkerder in slaap als met twee of drie biertjes in mijn mik. Ik raad het iig niemand aan om op die manier in slaap te vallen.
PepTalk zei:Wanneer je geblowt hebt voor een langere periode en nu stopt denk ik dat je ''verslaafd'' bent? Dan ben je zeker vatbaarder om een nieuwe verslaving te ontwikkelen.
PepTalk zei:Melatonine is een erg makkelijk en goed middel om je te helpen met slapen.
Zorg wel dat je het op de juiste manier neemt. Dus een half uurtje voor het slapen gaan en houdt alles zo donker mogelijk. Liefst dus geen tv of nachtlampje aan.
Zoals Willemvaag al zegt, andere slaapmedicatie is tricky.
Zelfs wanneer melatonine niet werkt zou ik niet verder kijken voor andere slaapmedicatie.
Wanneer je geblowt hebt voor een langere periode en nu stopt denk ik dat je ''verslaafd'' bent? Dan ben je zeker vatbaarder om een nieuwe verslaving te ontwikkelen.
Daarnaast zijn er wel een aantal andere natuurlijke slaaphulpmiddelen, zoals valdispert bijvoorbeeld.
Waarom zou valdispert (of andere valeriaan extracten) verslavend werken Willem?
Is dan voornamelijk een placebo verslaving hoor (gewoon denken dat je die pilletjes nodig hebt om te kunnen slapen, ipv dat dit ook echt het geval is)
Als je het zo bekijkt is melatonine ook verslavend.
PepTalk zei:Oké goed, je hebt voor een langere tijd vast geblowt. Je serotonine spiegel is laag zeg je, daaruit haal ik dat je ook (wel eens) MDMA gebruikt?
willemvaag zei:Valeriaan is in principe gewoon een benzo alleen dan van een plant.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."