Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsopvoeding en drugs

opvoeding en drugs

47 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb dit er maar achter geplakt :)
Was dit topic vergeten.

Leuke toevoeging
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het filmpje werkt niet. Waarom is dit een onderdeel van VROUW? Mannen hebben toch ook kinderen?
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZERO- zei:
Het filmpje werkt niet. Waarom is dit een onderdeel van VROUW? Mannen hebben toch ook kinderen?
Klik om te vergroten...

Bij mij deed het filmpje het wel prima. Vind het ook jammer dat ze alleen vrouwen interviewen, die staan vaak toch al te trappelen als ze hun mening mogen verkondigen. Ben juist benieuwd wat de papa's ervan denken!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
ZERO- zei:
Het filmpje werkt niet. Waarom is dit een onderdeel van VROUW? Mannen hebben toch ook kinderen?
Klik om te vergroten...
Hoho rustig, waarschijnlijk gewoon omdat de redactie van VROUW bedacht dat het een geld verdienend artikel zou zijn. Het is en blijft wel de Telegraaf hé.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mss ivm buitenlands IP. En Fool, ja weet ik, maar toch! Kom op zeg. Het is bijna 2016.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, mannen voeden ook hun kinderen op. Het leek alleen de reactie van VROUW leuk om er een artikel over te publiceren, dus komt dat er boven te staan. :')
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
Punt was meer dat ik denk dat je een kind van 14/15 beter niet over je eigen vroegere drugsgebruik kunt vertellen, aangezien iemand van 14/15 dan misschien denkt dat ook hij/zij het wel kan doen en nog eens goed terecht kan komen.
Klik om te vergroten...

Als je eigen vroegere drugsgebruik nogal roekeloos was, is dat misschien wel beter ja :)

Als je kind met vragen komt, kun je best wel voorlichting geven inderdaad,
Klik om te vergroten...
Daar zijn we het inderdaad over eens dan :)

Ik heb het vroeger als puber wel storend gevonden dat er zoveel waanideeen waren over drugs. Toch echt een groep volwassenen die heel erg denkt "drugs is alles wat verboden is en dus slecht, alles wat legaal is, is niet zo erg". Dus als je kind van 16 flink bier drinkt, niks aan de hand, maar een jointje maakt hem ineens een junkie. Zelf meegemaakt dat een moeder van mijn vriend tegen hem zei dat ze liever had dat hij 'gewoon alcohol dronk'. Zij was ervan overtuigd dat hij naar een afkickkliniek moest omdat hij wiet rookte. Gelukkig is niet iedereen zo hysterisch, maar toch....

Reeele voorlichting werkt veel beter, dan kun je tenminste een gesprek hebben. Hoe zit het nu eigenlijk precies met verslaafd raken, bijvoorbeeld? Toen ik er achter kwam dat je na 1x een sigaret roken echt niet meteen verslaafd was, leek me dat risico toch best mee te vallen. Maar na een jaar kwam ik erachter dat er toch langzaam een verslaving was ingeslopen.

ik zou er pas over beginnen als het mij werd gevraagd, om geen interesse te wekken in drugs die er (nog) niet is bij mijn kinderen.
Klik om te vergroten...

kinderen hebben toch al best vroeg vragen over dingen die ze om zich heen zien, zoals alcohol, sigaretten en koffie. Niet te vergeten de ritalin. Hoe zit dat eigenlijk, wanneer en waarom is iets slecht, wat is dat dan verslaafd zijn.

Alleen je kinderen aanraden om nog even met drugs (en alcohol) te wachten vind ik wel erg belangrijk.
Klik om te vergroten...
Denk ik ook, en daar is ook wel een goede reden voor. Alcohol is nu eenmaal aantoonbaar een stuk slechter voor je wanneer je 14 bent, dan wanneer je 21 bent. Wat dat betreft is die puberleeftijd toch lastig wat dat betreft, omdat je zoveel wilt uitproberen juist wat niet mag. Ik hoop dat een genuanceerd beeld een kind dan helpt om goede keuzes te maken. Hoe bepaal je eigenlijk of iets slecht voor je is? Daar hebben genoeg mensen helemaal geen idee van. Ik heb dan liever dat mijn kind, als hij dan toch iets wil proberen van drugs, weet welke afweging hij maakt. Ik zou liever hebben dat mijn kind als puber wat blowt, dan dat hij alcohol drinkt bijvoorbeeld.

mijn mening erg belangrijk om ook de negatieve kanten van drugs erg goed uit te leggen. En vooral dat je er niet te vroeg mee moet beginnen.Ik vind, net zoals jij Cheiron, dat je als ouder ook zeker niet overspannen moet reageren, want dat resulteert er alleen maar in dat kinderen hun drugsgebruik geheim gaan houden. Je moet als ouders een vertrouwensband creëren zodat het onderwerp drugs bespreekbaar is én je moet proberen je kinderen te ontmoedigen drugs te gebruiken op een te jonge leeftijd.
Klik om te vergroten...

We zijn het inderdaad meer eens dan ik eerder dacht :) Kan ik me helemaal in vinden.
Blijft denk ik toch altijd een spannend onderwerp, kinderen doen nu eenmaal op een bepaalde leeftijd niet meer zonder meer wat je als ouder zegt...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Praat jij met je kind over drugs ?

Kwam net dit tegen , een aantal hebben er wel een 'goed' beeld van is mijn mening.

Wat zouden jullie doen (als je kinderen hebt of zou hebben nu)?
http://www.telegraaf.nl/tv/vrouw/straat ... gs___.html

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."