Hoi Erwin,
Ik heb zelf ook een vorm van autisme en ondanks onze verschillen (ik kan helaas
niet zingen) herken ik veel in je verhaal. Ik vind het onderwerp voor dit topic dan ook goed gekozen, want
het leven is het probleem.
Ik ga je dan ook niet kwellen met tenenkrommende clichés zoals
het komt goed en
je hebt nog zoveel om voor te leven!
Er is echter wel een (wellicht kleine) kans dat het beter kan gaan in de toekomst. Vooral een verslaving is in theorie te behandelen. Het zou misschien kunnen dat je anders tegen het leven aankijkt als je af bent van je verslaving en de bijbehorende ontwenningsverschijnselen. Al besef ik ook dat dit niet makkelijk gaat zijn.
Practuna zei:
Ik wil de zekerheid hebben om een zo min mogelijk pijnlijk en als het kan zo euforisch mogelijke zelfdoding te kunnen krijgen wanneer ik die keuze wil maken. De vraag is dus, heeft iemand enig idee of ik zo'n middel kan bestellen, wat voor middel? Bestaat het inmmiddels uberhaupt, Wat kan ik doen?. Ik wil mijn eigen leven in handen hebben.
Ik heb even getwijfeld of ik hier inhoudelijk op moest reageren, maar in principe is al deze informatie gewoon vrij toegankelijk op het internet. Er zijn combinaties van medicijnen bekend die dit mogelijk maken, maar deze middelen zijn alleen niet vrij verkrijgbaar in Nederland. Het NVVE heeft meer informatie op de site staan voor haar leden.
Zelf flirt ik ook regelmatig met het idee om euthanasie aan te vragen aangezien dit best veel 'voordelen' heeft. Het zorgt voor een aantal drempels waardoor je niet impulsief een (irrationeel) besluit kan nemen, je kan waardig afscheid nemen, je hoeft het niet alleen te doen, je kunt je organen doneren, je bezorgt een machinist geen trauma, etc.
Bovendien kan het feit dat je weet dat je een uitweg hebt al veel geruststelling en zelfs levenslust bieden:
"A prison becomes a home if you have the key".
Practuna zei:
Ben bewust van de gevolgen voor geliefden dus scheld me uit, zeg wat jij vind.
Ik weet dat het makkelijker is gezegd dan gedaan, maar ik hoop dat je je niet teveel aantrekt van zulke opmerkingen. Je hebt er niet zelf voor gekozen om geboren te worden en hier te zijn. Het is, naar mijn mening, dan wel zo redelijk om zelf te mogen beslissen of je ermee doorgaat of niet.
Als jij mij een cadeau geeft waar ik eigenlijk niet echt op zit te wachten, dan zou het toch best onredelijk zijn als jij verwacht (en zelfs bijna eist) dat ik er blij mee ben en het nooit weg zou gooien?
Veel sterkte in ieder geval en stuur gerust een PM als je, naast je leven, iets kwijt wilt.